Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Sori mut ihan hirveen näköstä rykimistä :) Toki onhan näitä mielipiteitä.

Otan kyllä mielelläni palautetta vastaan, mutta vain jos mukana on perustelua tai vinkkejä tai jotain muuta oikeasti rakentavaa palautetta. En tarvitse ketään kertomaan itsestäänselvyyksiä, kuten sanoin "tekniikka nyt on mitä on" Mutta kerrotko mieluusti, mikä tekniikasta sinun mielestäsi tekee erityisen ruman. Saisi edes jotain hyödyllistä irti kommentistasi. :) Omasta mielestäni tekniikka on kaikilta muilta osin hyvä, mutta jalat voisivat pysyä tiukemmin paikoillaan. Ylhäällä kyynärpäät ovat takana ja lavat yhdessä, selän kulma pysyy about muuttumattomana viimeistä toistoa lukuun ottamatta ja alhaalla tulee venytys. Ainoa asia missä itse näen parantamisen varaa, on jalkojen kulman turha muuttuminen. Kerro ihmeessä jos siinä on vielä jotain, mitä koet ongelmalliseksi selän kehittymisen kannalta.

Otan kyllä mielelläni palautetta vastaan, mutta vain jos mukana on perustelua tai vinkkejä tai jotain muuta oikeasti rakentavaa palautetta. En tarvitse ketään kertomaan itsestäänselvyyksiä, kuten sanoin "tekniikka nyt on mitä on" Mutta kerrotko mieluusti, mikä tekniikasta sinun mielestäsi tekee erityisen ruman. Saisi edes jotain hyödyllistä irti kommentistasi. :) Omasta mielestäni tekniikka on kaikilta muilta osin hyvä, mutta jalat voisivat pysyä tiukemmin paikoillaan. Ylhäällä kyynärpäät ovat takana ja lavat yhdessä, selän kulma pysyy about muuttumattomana viimeistä toistoa lukuun ottamatta ja alhaalla tulee venytys. Ainoa asia missä itse näen parantamisen varaa, on jalkojen kulman turha muuttuminen. Kerro ihmeessä jos siinä on vielä jotain, mitä koet ongelmalliseksi selän kehittymisen kannalta.

Mielestäni voisi ottaa hieman rauhallisemman ja keskittyneemmin nuo toistot. Nyt se näyttää vähän tuollaiselta rimpuilulta, vaikka tekniikka nyt ei mistään huonoimmasta päästä olekkaan.

Vetäkää nyt vittu päähänne. Helvetin hyvää soutua tossa oli. Ne itkee ketkä tekee muna pystyssä vuodesta toiseen sitä kulmasoutua 60 kilolla niin hyvällä tekniikalla että ei vahingossakaan saa rautaa lisää. Nykyään on sellanen mentaliteetti että jos vähänkin on isommat painot ni heti on paska tekniikka. Jengin pitäs enempi vetää asenteella ja unohtaa jonkun amerikanpellen metodit, jossa hinkataan 40 kilolla satavuotta samaa liikettä.

No ihan voidaan lähteä siitä että jos ja kun tuossa yritetään leveitä selkälihaksia treenata, niin niiden työstämiseen ei tarvita jalkojen tahi alaselän liikettä. Ihan vain olkavarren ekstensio ja/tai adduktio riittää. Ja tuo mainitsemasi jalkojen kulman muuttuminen on melko merkityksellistä kun jokainen toisto lähtee niillä jaloilla liikkeelle. Oikeasti latsien tekemää työtä on helppo verrata jos yrität samoja painoja liikuttaa rintatuetussa kulmasoutu/t-soutu laitteessa. Olen varma ettei liiku..

Ihme nillitystä kun oman mielipiteensä sanoo. Kannattaisi joskus miettiä sitäkin vaihtoehtoa että asioita voi kommentoida muutenkin kuin ihan vaan vittuillakseen.

Videon katsoneena, ilman nillityksiä, mielestäni tuossa käytettiin koko vartalon liike-energiaa saadakseen iso paino liikkeelle
ja selälle ois tullut takuulla yhtä hyvä reeni -20kg tuosta painosta, sekä liike ois alkanut näyttää tip top puhtaalta. Näkeehän näitä vauhtipenkkejä perse ilmassa ja kommentoijia puolesta ja vastaan, tuossa oli kyllä hieman samanlaista meininkiä..

Ja tuossa kysäsin mielipidettä myös kauniimmalta osapuolelta, niin kommentit olivat: lihaksella kuuluis supistaa vaikka näyttävän näköstä onki!

Toisaalta jos kyseessä ei ole vakiintunut kulmasoudun tekniikka niin mikäs siinä, mutta puhtaampana ois liike kyllä nätimpää,
ja kyllä se myös voimakkaammalle näyttäs ku ei ois tuollasta heilumista mukana.. Tuohon vuosi kulmasoutua lisää niin sit menee sama rauta jo helepommin ja avot! :)

En ole kyllä ikinä nähnyt mitään syytä sille, että pääliikkeet joilla pyritään koko kohdelihas ( tässä tapauksessa koko yläselkä) saada väsymään, tehtäisiin ultrapuhtaasti ainakaan joka treenissä. Toki sillä lihaksella pitää supistaa, ja sitä tuossa kyllä teen. Jos joku tuon jalkojen liikkeen takia kärsii, on se venytys, ei supistus. Koko selkä oli latsien yläosista alaosiin ja trapsien keskiosista alaosiin aivan leikeissä tuon sarjan jälkeen. Joten uskoisin, että rimpuilustani huolimatta liike menee oikeaan paikkaan.

Tosin ainahan en näin rumasti tee, eipä siitä ole kuin kaksi treeniä kun tein puhtaan 10x110kg johon jäi varaa sekä puhtaan 4x120kg, viime treenissä tein lähes puhtaan 8x120kg.

Tällä kertaa rumemmin, kuten olen jo kaksi kertaa todennut, tekniikka nyt on mitä on. Välillä puhtaammin, välillä rumemmin. Olen varma, että saan puhtaasti tehdyissä liikkeissä sarjapainoja ylemmäs huomattavasti nopeammin kun välillä tekee vähän runnoen eikä ala neiteilemään. Kyllä se selkä on kummasti vaan taas viime aikoina kasvanut ja olen varma että osa syynä on se, että välillä on tingitty tekniikasta. Lihasten kasvatus tässä kuitenkin on tarkoituksena ja kehitys on nyt ollut parempaa kuin ikinä, kun on vähän uskallettu runnoakkin välillä. Joten näin jatketaan, välillä puhtaasti välillä rumemmin.

Tinkimistä vaatii, ja tuo tekniikkaan puuttuminen on herkkä laji - mutta kulmasoudusta saa kyllä ihan puhtaankin
liikkeen joka kehittää ja vie tuloksia eteenpäin. Tuollainen liian isoilla painoilla nostelu voi osalla olla aika petollinen
oravanpyörä joka jossain kohtaa ajaa tekijänsä lekuriin kun paikat sanoo poks..

Siitä huolimatta, voimahan tuolla videolla oli joka jylläsi, hienosäätämistä tuon tekniikan arvostelu ainakin omalta osaltani
oli, saatta olla myös koulukuntakysymys tekeekö miten puhdasta bodausta/voimailua sillon ku jumpalla käy!

Siis kyllä munkin mielestä tuossa tekniikassa on selkeästi varaa tehdä puhtaammin, ja treeneissä puhtailla tekniikoilla pitää olla se pääpaino. Välillä kuitenkin pitää vähän runnoa, jos haluaa myös niitä sarjapainoja kasvatella tehokkaasti, tulee nimittäin aika shokkina lihaksille kun tekee puhtasti pari treeniä ja sitten tekee yhden treenin pääliikkeet rumemmin isommalla raudalla. On aika kivat kivut sen jälkeen lihoissa.

Kasvattaako tuollanen nylkyttäminen lihaksia? Siis tää nyt ei ole vittuilua, mutta eikö tollasella aikalailla eliminoida se selkä liikkeestä.

Siis itse olen sillä kannalla, että edes osa sarjan liikkeistä pitäisi tulla puhtaammin. Jos teen esim. Kulmasoudun, niin aluksi ne tulee puhtaasti ja viimeiset nylkyttämällä. Taas jos teen polvimaven niin ensimmäiset tulee enemmän perseilyllä pitkässä ja loput lähemmin oikeaa tekniikkaa kun vauhti hidastuu

*lähetä video*
* maininta tekniikasta*
* all hell breaks loose*
Perus pakkismeininkiä siis.

Itse nyt en niin hurjana bodaile joten en tiedä uskaltaako tänne edes sanoa mitään. Diplomaattisesti voisin silti kommentoida, että onhan tuo videon soutaminen rumempaa kun moni puhtaampi. Jos olisi pakko runnoa isolla raudalla kulmasoutua, nostaisin itse yläkroppaa pystympään pitäen kuitenkin alaselän ja jalat stabiilina. Nythän tuossa rykäistään tanko vauhtiin alaselällä ja jaloilla vivuttamalla sekä trapseillakin (joka lienee ihan suotavaakin) niin on selvää, että tämä työ on latseilta pois. Minusta Peter Wilenius sanoi tästä isomman painon käyttämisestä ja siihen liittyvästä odotetusta lihasten kasvusta aika mielenkiintoisen pointin. Hän totesi, että jos henkilö A tekee eräällä viikolla 10x100kg sarjan tiettyä liikettä ja toisella viikolla samaa liikettä 10x110kg sarjan, ei 110 kilolla tehty sarja välttämättä kasvata kohdelihasta enempää kuin pienemmällä painolla tehty sama liike. Tässä hän nimenomaan puhui kohdelihaksen väsyttämisestä, johon tietysti liittyy miljoona muuta muuttujaa tekniikan lisäksi. Noh, myös Peteriltä löytyy video missä hän soutaa erittäin rumalla tekniikalla, että kukin tehköön tyylillään ja olkoon valmiit ottamaan palautteet sekä kritiikit vastaan.

Huom kaikki! Jatkossa muistakaa postata videoita joissa painot on sallituissa rajoissa! Kulmasoudussa maks. 50 kiloa ja penkissä 40 kiloa. Joka toisto tulee kestää sen 10 sekuntia kaikkia supistuksen huippuja ja peräaukon kontrollia käyttäen. Kyykyissä pitää mennä istumaan lootusasentoon ala-asennossa ja maastavedossa 30 sekunnin stopit. Hauista jos tekee yli 2 kilon käsipainoilla niin on RHP.

Huom kaikki! Jatkossa muistakaa postata videoita joissa painot on sallituissa rajoissa! Kulmasoudussa maks. 50 kiloa ja penkissä 40 kiloa. Joka toisto tulee kestää sen 10 sekuntia kaikkia supistuksen huippuja ja peräaukon kontrollia käyttäen. Kyykyissä pitää mennä istumaan lootusasentoon ala-asennossa ja maastavedossa 30 sekunnin stopit. Hauista jos tekee yli 2 kilon käsipainoilla niin on RHP.
Tää voi tulla yllätyksenä, mutta jotkut oikeasti tekee isommilla painoilla halliustikkin.

Kasvattaako tuollanen nylkyttäminen lihaksia? Siis tää nyt ei ole vittuilua, mutta eikö tollasella aikalailla eliminoida se selkä liikkeestä.

Kasvattaa. Ei se tanko liiku tahdonvoimalla vaan lihakset sitä liikuttaa, oli tekniikka miten ruma tahansa. Tulee mieleen kun tein kerran läpällä kulmasoutua 10x220kg ja kyllä sekin vaan latseissa tuntui seuraavana päivänä.

Tää voi tulla yllätyksenä, mutta jotkut oikeasti tekee isommilla painoilla halliustikkin.

Niin tekee varmasti. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että joku postaa vähän ronskimman sarjan isoilla romuilla, niin pakkiksen smurffit itkee kuorossa kun ei ole sitä ja tätä tekniikkaa mukana soudussa. Itse en sen takia pistä tänne mitään videoita kun ei kiinnosta kenenkään nevarin mussutus jostain tyylistä. Mitähän vinkumista siitäkin ois tullut jos Ahola ois aikoinaan linkittäny vaikka 13x275kg alatalja sarjansa tänne ilman remmejä.

Saatanan kevyen näkösesti liikku Cauntesleherillä iso paino! Eihän tuo tekniikka mistään oppikirjasta ollu, mutta vitunko väliä sillä on? Sillä on väliä, että ottaa sinne minne pitää ja kehitystä tulee. Ite tykkään kanssa reenata selän vähän enemmän ryskämällä ku tuntumanylkytyspikkupainorunkkailulla. Kehitystä on tullu huimasti ku on uskaltanu ruveta kokeilee isompia painoja.

Tänne tulee enemmän kommenttia kuin mitä ehdin kirjoittaa vastauksia perkele. Kyllä sitä saa yhdellä rumemmalla kulmasoutu videolla koko Pakkiksen sekaisen. Ei se tarkoita, että jos välillä vetelee vähä rumemmin että joka kerta se on tuota niin sanottua nylkyttämistä. Eikä se myöskään tarkoita, että jos ette itse osaa supistaa selkää myös kun teette rumemmin että minä en osaisi. Kuten sanoin, polte oli infernaalinen koko selässä sarjan aikana ja jälkeen, ja koko selkätreeni oli infernaalisin IKINÄ. Olen varma myöskin siitä, että tekisin puhdasta kulmasoutua tällä hetkellä jollain 80kglla enkä 110kglla jos en välillä olisi runnonut, täten olen myös varma että selkäni on kasvanut runnomisen avulla huomattavasti paremmin siihen nähden mitä se kasvoi silloin, kun soutelin aina täysin puhtaalla tekniikalla. Kukin taplaa tyylillään, ja edelleen otan mielelläni palautetta vastaan tietenkin. :D

Back
Ylös Bottom