Kyl se mulla toimii.Hei minne tää video on hävinny? :(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyl se mulla toimii.Hei minne tää video on hävinny? :(
Heh, enpä voi sanoa että siinä olisi mitään ajatusta takana, olen vain kauhean huono ylöstyöntäjä. Kun saksi ei vaan ole syvä, niin olen yrittänyt kompensoida sitä jotenkin leventämällä käsiotetta.

Itselläkään ei tuo syvä saksaus onnistu kovin hyvin joten ilmeisesti pitää vaan erikoistua runnomaan väkisin. Sama juttu näyttäs olevan Akkaevilla mutta hän on kompensoinut asiaa olemalla maailman nopein saksaaja.![]()
Katoin kokonaan ton turkulaisten videon. Olenko nyt homo?
Vedin tänään leukoja 8x2x25kg. Tässä viimenen sarja:
Kevyeltä näyttää! Kauanko pidit taukoa sarjojen välissä?

Kerrotko vielä miten aloittelijan kannattaa harjoitella saksauksen tekniikka kuntoon? Siitähän tässä lähinnä puhuttiin. Usein se saksaus jää aloittelijalla vajaaksi, eikä nostaja laskeudu juuri lainkaan alaspäin. Motoriikka ei siis yksinkertaisesti vielä pelaa. Mä pääsin vajaasta saksauksesta hetkessä eroon omalla tavallani, mutta en tiedä miten valmentajat sen opettaa. Miten itse opetat ylöstyönnön?Slartolle, Jariekille ja muille.
Jariek: sä heilut kuin haavan lehti kun olet noussut kyykystä ylös ja pitäisi lähteä tankoa ylöstyöntämään. Näyttäisi että keskivartalosta puuttuu todella paljon jämäkkyyttä. Aivan turhaan myös odottelet ja haet sitä ylöstyöntöä, samantien kun tanko rinnalla niin ylöstyöntö siihen vaan..turhaa kuluttaa ylimääräistä energiaa siinä rinnalla. Kyykkyjen ja muiden keskivartaloa vahvistavien liikkeiden kautta lisää jämäkkyyttä ja nopeutta ylöstyöntöön. Kannattaa myös vaihdella työntöotetta kapeasta leveään. Esim aivan kapealla työnnettäessä potkun pitää automaattisesti olla nopeampi kuin leveällä otteella. Hyvä vinkki on koittaa rv:n jälkeen koittaa ylöstyöntöä niin että tanko on aivan sormen päillä, näin jalkojen osuus ylöstyönnön voimantuotossa korostuu entisestään. Eräs seikka mikä usein jää huomioimatta, mutta heikentää ylöstyöntöä on kaikenmaailman ylöstyönnöt, punnerrukset ja vauhtipunnerrukset telineiltä liian usein suoritettuna. Tästä seuraa aika helposti se että olkapäät on tukossa ja sitä kautta ylöstyönnössä käsiä ei saa lyötyä lukkoon läheskään niin nopeasti kuin olisi tarvetta. Ja Jariekilla toinen seikka liittyy veto vaiheeseen, pitäisi päästä eroon tosta "myötäote hauiskäännöstä". Veto ei mene loppuun asti ja ylös.
Työnnön maksiminostoissa jotkut nostajat koittavat kompensoida raskaan kyykystä ylösnousun jälkeistä ylöstyöntöä syvemmällä ja pidemmällä saksilla. Pikkaisen myös nostajasta riippuen työnnetään hiukan eteen, ei kuitenkaan liikaa. Tällä myös saadaan hiukan avustusta raskaan rinnallevedon jälkeiseen ylöstyöntöön.
Tuota Elun käyttämää tekniikkaa ei voi suositella.
Noin minuutin, paitsi kaksi taukoa oli pitempiä ku jeesasin parempaa puoliskoa tekemään pudotussarjat penkissä.
Tarkoituksella aloitin uuden progression kevyesti ku on vähä selkätreenit ruvennu tukottamaan ku monta kuukautta jo samalla systeemillä (modifioitu WS4SB-progressio) vääntäny. 2,5kg lisään rautaa viikossa nii ei tämä enää montaa viikkoa kevyttä ole![]()
Kerroppas suunnittelemastasi progressiosta leuoille? op? 1rep max?
Itsellä tuossa alkukeväästä 50kg ykkönen n. 88kg painosena, nyt on leukatreenit junnannu täysin... eikä sekään auta että nyt painoa on se 90 kg