Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Etukyykyn ja riven suhteesta vähän aikaa sitten eräässä toisessa ketjussa:

http://www.allthingsgym.com/2011/08/...ining-methods/

Q:
How do they define efficient technique and ratios to squat/pull?

I do remember that my coach mentioned a FS that’s 20KG above, is a 50/50% chance of a clean, a 30KG FS is an ok chance and at 40KG, it’s usually almost guaranteed the lifter won’t be pinned. If you looking at an angle of repetitions, what he’s probably saying is, if you can front squat something 5-6x, you’re guaranteed to stand up with it, 3-4 reps, you’ve a 50/50 chance and 1-2 reps, unless you’ve a bloody efficient technique, you probably won’t be able to.

Eli suomennettuna jos etukyykky on 20kg parempi kuin rauta jota yritetään nostaa niin siinä on 50% mahdollisuus että se failaa ja jos 30kg parempi niin pitäisi nousta ylös helposti ja jos 40kg parempi niin pitäis olla aika varma.

Viimeksi muokattu:
Vaan perusteluja kaipaan edelleen, mutta en oleta niitä täältä saavani. Siinä Pyrros Dimasin videossa ei mun mielestäni oo läheskään noin selkeää tönäisyä. Ja onko toi nimenomainen nosto välttämättä Salimin parhaimmistoa.
Dimas videossa oli sen verta kevyet painot että ei sen tarvinnut täysiä yrittää joten potku oli aika laimea, tuossa dimaksen video kisasta, vaikka ei potkun ääntä kuule niin katso liikerataa http://www.youtube.com/watch?v=x8z8vZIgtyo

Potkulla ei ole tarkoitus työntää tanko pitkällä eteen vaan sillä rytmitetään nosto ja saadan terävyys liikkeeseen, sen tehoista on turha väitellä koska 100% painonostajista tekee lantiopotkun.

Tokihan etukyykky kai pyritään kehittämään selkeästi työntömaksimin yläpuolelle, mutta jos etukyykyn ja ylöstyönnön suhde on kerta kaikkiaan huono, niin silloin siitä kyykystä noususta tulee rajoittava tekijä nostossa

Vaan perusteluja kaipaan edelleen, mutta en oleta niitä täältä saavani. Siinä Pyrros Dimasin videossa ei mun mielestäni oo läheskään noin selkeää tönäisyä. Ja onko toi nimenomainen nosto välttämättä Salimin parhaimmistoa.

Kyllä se vaan on niin, että kun noita videoita youtubesta kattoo, niin tanko kyllä selkeästi osuu reisiin. Kuitenkaan niistä lähteistä mitä ite olen kattonu, niin selkeästi kosketuksesta ei puhuta eikä mainita että pitäisi tavoitella. Se on ikäänkuin "päiväselvää", tosin ei ole selvää mikä.

[video=youtube_share;Lqbu14xnQgs]http://youtu.be/Lqbu14xnQgs[/video]

Joo kyllä se tanko osuu kroppaan kun lantio ojennetaan täysin. Huomauttaisinkin että siinä mun linkkaamassa videossa lantio ei ojennu vielä kunnolla ja varsinkin tosta kuvakulmasta näyttää että ei ole kummoista potkua. Kyllä mä lantiopotkuun keskityn ja pyrin sen lantion ojentamaan mahdollisimman kokonaan tottakai.
Se mihin mä halusin ihan alunperin tarttua oli se, että Johnny Furun videolla tanko lähtee kakkospotkussa selkeästi yläviistoon ja siitä on haittaa. Mä oon useiden aloittelijoiden kohdalla huomannut että keskitytään liikaa siihen että lantio tönäisee tankoa, kun se ei oo itse tarkoitus, olkootkin sitten niin että se tankoon kolahtaa automaattisesti kun tekniikka on kohdillaan. Eli painotan sitä että ei pidä keskittyä siihen, että saa reidet mustelmille, vaan siihen että se ojennus on mahdollisimman täydellinen ja näin saadaan tankoon mahdollisimman suuri voima.
Se mitä oon hakenut takaa on ajatus, että tankoon ei oo tarkoituksenmukaista kohdistaa ylimääräisiä voimia noston aikana, eli ei pitäisi ajatella että vedetään tankoa edestakas. Se on sitten eri juttu että meneekö se automaattisesti edestakas kun asento muuttuu tehokkaammaksi noston aikana. Katsoin omia nostoja paremmasta kuvakulmasta (sivulta) niin kyllä mullakin tota mutkaa tulee, vaikka mä en sitä ajattele tekeväni, en siis pyri siihen.

e: tosta etukyykyn suhteesta vielä: Onhan siinä rinnallevedossa tietysti se että tanko tulee tavallaan vapaapudotuksena alas ja sitä ehkä voikin hyödyntää siellä alhaalla joustaessa paremmin kuin hallittua etukyykkyä, että sikäli en mä tyrmää ajatusta yhtä isosta rivestä ja etukyykystä. Mulle kuitenkin sieltä pohjasta nouseminen oli yhtä vaikeaa kuin etarimaksimissa vaikka rautaa oli vähempi, eli ainakaan mä en osannut hyödyntää pudotuksen tuomaa energiaa ja nousu meinasikin pysähtyä puolväliin.

Potkulla ei ole tarkoitus työntää tanko pitkällä eteen vaan sillä rytmitetään nosto ja saadan terävyys liikkeeseen, sen tehoista on turha väitellä koska 100% painonostajista tekee lantiopotkun.

Näin se on. Kakkosvedon terävyys on just siinä että lantio ojennetaan kunnolla ja näin ohjeistavat kaikki ihan lajiliiton valmennuspäälliköstä lähtien, toki sitten tietty tulee ongelmia (ja mustelmia heh) jos tanko ei kulje kunnolla sylissä vaan kaukana edessä. Allemenon alkaessa kun epäkkäät vedetään korviin niin se tangon liikerata ei kunnon potkunkaan kanssa ole mikään supervinkura.

Kun täällä nyt kerrankin puhutaan jostain niinkin majesteetillisesta harrastuksesta kuin painonnosto niin voisi pistää kans näitä omia räpellyksiä tekniikkapalautteen toivossa, painot ei päätä huimaa.

Tempauksessa oon nyt harjotellu mahollisimman nopeeta allemenoa ja työntöö ei oo hirveesti tullu tehtyä. Jotakin kämmäsin kun nuo kaks viimesintä nostoa sattu hitosti oikean käen kyynärpäähän ja siks ton tangon pudotinkin.

http://www.youtube.com/watch?v=icRf7Wk4Dyk&feature=player_embedded

Kun täällä nyt kerrankin puhutaan jostain niinkin majesteetillisesta harrastuksesta kuin painonnosto niin voisi pistää kans näitä omia räpellyksiä tekniikkapalautteen toivossa, painot ei päätä huimaa.

Tempauksessa oon nyt harjotellu mahollisimman nopeeta allemenoa ja työntöö ei oo hirveesti tullu tehtyä. Jotakin kämmäsin kun nuo kaks viimesintä nostoa sattu hitosti oikean käen kyynärpäähän ja siks ton tangon pudotinkin.

http://www.youtube.com/watch?v=icRf7Wk4Dyk&feature=player_embedded

Mulla nyt on aika paska tekniikka noissa nostoissa, ja teenkin raakana vaan rinnallevetoa ja tempausta. Mutta työnnön rinnallevetovaiheessa sun kakkosveto näyttää jäävän vähän vajaaksi mun silmään. Mun mielestä vois vetää pikkusen enemmän sitä ojennusta ja sen jälkeen salamannopeasti alle. Tempaus näytti mun silmään ihan ookoolta.

Tuosta etukyykyn ja riven suhteesta.. Muistan aikoinaan kuulleeni entisen huippunostajan Jaarli Pirkkiön vetäneen 202,5kg rinnalle etukyykyn ollessa tasan 200kg . Tietty voihan olla et 200kg etari on rankan treenin päätteeksi otettu ja aito maksmi vaikka 210kg:n pintaan. Älytön suoritus silti.

Tuossa vielä saman henkilön 195kg työntö:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Käyttekö useinkin siellä? Tuo sali kaipaa lisää teidänlaisia. Nostaa omaa fiilistäkin perkeleesti kun siel kiskoo oikeesti kovia äijiä :D

Back
Ylös Bottom