Pakkislaisten hölmöilyt / rötökset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt ymmärrän, luin tuota 'poliisikouluun' threadia, joten olen hiljaa :D

Pakkohan se leipä on jostain saada....

;)

Ihan saman palkan saan jaanko sakkoja tien päälla vai en. Jos nyt muilta tehtäviltä kerkeän niin tutkailen yms. valvon liikennettä. Kuitenkin kertomasi mukaan olet ihan aiheesta sakon saanut vai oletko eri mieltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
;)

Jos nyt muilta tehtäviltä kerkeän niin tutkailen yms. valvon liikennettä. Kuitenkin kertomasi mukaan olet ihan aiheesta sakon saanut vai oletko eri mieltä?

Tilannetta noilla tiedoilla vähän hankala alkaa punnitsemaan, mutta ei tuo minun mielestä kyllä 16 päiväsakon arvoinen saavutus ole. Jos ei ole vastaantulevaa liikennettä, niin en minä tuota minään järkevänä sakkona pitäisi, mun oikeustajuun pelkkä suullinen varoitus olisi riittänyt, jos vaaraa ei ole aiheutettu.

Ja en mä sitä poliisille soittelua ole lopettanut tuon moottoritietapahtuman jälkeen, olen käräyttänyt yhden rattijuopon ja yhden ilkivallantekijän tuon jälkeen. Hyvä se on soitella aina poliisille jos on ihmisten henki tai omaisuus vaarassa.

Varmaan laittaneet sinulle normaalit taulukon mukaiset päiväsakot.

Tuo on aika :anssi:. Isäukko sai vastaavanlaisesta vain jonkun muutaman kympin muistutuksen eli kyllä niitä taidetaan soveltaa edellä mainitulla tavalla..

edit. Hiljaisilla teillä ja liikennettä vaarantamatta (mitä liikennettä) tuohan on käytännössä itsestään selvyys että siinä saattaa pyörät hieman viivan päälle mennä. Ympäristöllekin parempi kun ei hidastella ja kiihdytellä turhia. :)

Tuo on aika :anssi:. Isäukko sai vastaavanlaisesta vain jonkun muutaman kympin muistutuksen eli kyllä niitä taidetaan soveltaa edellä mainitulla tavalla..

edit. Hiljaisilla teillä ja liikennettä vaarantamatta (mitä liikennettä) tuohan on käytännössä itsestään selvyys että siinä saattaa pyörät hieman viivan päälle mennä. Ympäristöllekin parempi kun ei hidastella ja kiihdytellä turhia. :)

Kyllähän poliisilla on käsittääkseni noissa tilanteissa aika iso harkintavalta, että mitä annetaan.

;)

Ihan saman palkan saan jaanko sakkoja tien päälla vai en. Jos nyt muilta tehtäviltä kerkeän niin tutkailen yms. valvon liikennettä. Kuitenkin kertomasi mukaan olet ihan aiheesta sakon saanut vai oletko eri mieltä?

No niin, lähdetäämpä taas alusta... piti ihan lukea läpi nuo omat postaukset, että olenkohan sanonut etten aiheesta saanut. Totesin vaan, että en korjaile heille tulostimia yms.

Mutta sinäänsä vaaraa ei tuossa tilanteessa ollut ja ei edes vauhtiakaan. Olisin saanut vähemmän sakkoja jos olisin ajanut yli 60km/h rajoitusalueella 25km/h:n verran ylinopeutta. Poteito, potaato. :)

Tästä opin sen, että vaikka olisi kuinka jonoa ja edessä olisi 3kymppiä ajava traktori, niin en ohita sitä sulkuviivan kohdalla. En ala maksaan vähän alta 1k laskuja.

Tilannetta noilla tiedoilla vähän hankala alkaa punnitsemaan, mutta ei tuo minun mielestä kyllä 16 päiväsakon arvoinen saavutus ole. Jos ei ole vastaantulevaa liikennettä, niin en minä tuota minään järkevänä sakkona pitäisi, mun oikeustajuun pelkkä suullinen varoitus olisi riittänyt, jos vaaraa ei ole aiheutettu.

Vaikeahan sitä tilannetta on tekstin perusteella arvostella, mutta risteysalueella ohittelu on aina vaarallista (oletus: ilmeisesti ollut isommasta risteyksestä kysymys). Täytyy muistaa, että liikenteessä abstrakti vaaran aiheuttaminen riittää, eikä tarvita mitään konkreettista vaaratilannetta, vrt. piemään mutkaan ohittaminen vaikka vastaan ei ketään sattuisi tulemaankaan.

Ja en mä sitä poliisille soittelua ole lopettanut tuon moottoritietapahtuman jälkeen, olen käräyttänyt yhden rattijuopon ja yhden ilkivallantekijän tuon jälkeen. Hyvä se on soitella aina poliisille jos on ihmisten henki tai omaisuus vaarassa.

Loistavaa kansalaistoimintaa. Rattijuopot pois liikenteestä :).

No niin, lähdetäämpä taas alusta... piti ihan lukea läpi nuo omat postaukset, että olenkohan sanonut etten aiheesta saanut. Totesin vaan, että en korjaile heille tulostimia yms.

Mutta sinäänsä vaaraa ei tuossa tilanteessa ollut ja ei edes vauhtiakaan. Olisin saanut vähemmän sakkoja jos olisin ajanut yli 60km/h rajoitusalueella 25km/h:n verran ylinopeutta. Poteito, potaato. :)

Tästä opin sen, että vaikka olisi kuinka jonoa ja edessä olisi 3kymppiä ajava traktori, niin en ohita sitä sulkuviivan kohdalla.

Pitää lopettaa tämä vastailu tähän ketjuun, mutta tämän vielä pistän. Luultavasti sait sakon LP:n partiolta. LP on aika tarkka noissa liikenneasioissa, koska se on niiden leipätyötä ja hyvä sinänsä. Henk.koht. pidän sen verran korkealla tuon sakotuskynnyksen (korkeampi kuin LP:n), että asiakas on kyllä 99% tilanteissa ymmärtänyt ja mieltänyt tehneensä virheen. Sen tarkemmin en tähän ketjuun omia sakotusrajojani kerro.

Kerran peruutin tien reunassa niin että peili osui koivuun. Pari viikkoa myöhemmin poliisit soittelivat, että koivun omistaja oli tehnyt rikosilmoituksen omaisuuden tuhoamisesta. Kävin katsomassa paikalla, niin koivu oli sidottu sideharsolla, ja siinä oli hädin tuskin näkyvä naarmu. Oli äijä nähnyt niin kovan vaivan, että maksoin nauruista ilolla sen 50 € mitä vaati korvauksia puusta.

Niin ja kerran olen saanut huomautuksen ylinopeudesta, ajoin polkypyörällä ylinopeusratsiaan.

Pitää lopettaa tämä vastailu tähän ketjuun, mutta tämän vielä pistän. Luultavasti sait sakon LP:n partiolta. LP on aika tarkka noissa liikenneasioissa, koska se on niiden leipätyötä ja hyvä sinänsä. Henk.koht. pidän sen verran korkealla tuon sakotuskynnyksen (korkeampi kuin LP:n), että asiakas on kyllä 99% tilanteissa ymmärtänyt ja mieltänyt tehneensä virheen. Sen tarkemmin en tähän ketjuun omia sakotusrajojani kerro.

Tuo on muuten totta, että LP on huomattavasti hanakampi jakamaan sakkoja. Kylän omat poliisit sitten jakavat oikeutta vähän höllemmin ja tilannekohtaisesti. Aika usein tullut kylän poliiseja vastaan ajettu noin 5-7 km/h ylinopeutta ja ovat vain heristäneet sormea, kerran on liikkuvat samoista vauhdeista palkinneet. Mutta turha noista on itsenikään itkeä, liian lujaa on ajettu ja sakot on saatu.

Oulun poliisille muuten kuuluu suuri kiitos minulta. Ajelin Oulusta pohjoiseen ja huomasin kameratolpan, mutta muistelin, että kohdalla on 80 nopeusrajoitus. Rajoitushan oli 60 ja välähtihän se, navigaattorin mukaan nopeutta oli 82 km/h, mutta poliisit olit pyöristäneet sen 75 km/h. Maksettavaa tuli vain 85 euroa.

mutta poliisit olit pyöristäneet sen 75 km/h. Maksettavaa tuli vain 85 euroa.

Poliisienhan pitää vähentää tutkatusta nopeudesta mahdollisen mittarivirheen takia se muutama kilometri pois.

Tuo on muuten totta, että LP on huomattavasti hanakampi jakamaan sakkoja. Kylän omat poliisit sitten jakavat oikeutta vähän höllemmin ja tilannekohtaisesti. Aika usein tullut kylän poliiseja vastaan ajettu noin 5-7 km/h ylinopeutta ja ovat vain heristäneet sormea, kerran on liikkuvat samoista vauhdeista palkinneet. Mutta turha noista on itsenikään itkeä, liian lujaa on ajettu ja sakot on saatu.

Aika herkästä ovat sormea heristelleet... minun mielestä.

3km/h sano, joku poliisi haastattelussa tänä vuonna.

"Ajoneuvojen kuljettajien yhdenvertaisen kohtelun edistämiseksi poliisin ylijohto edellyttää, että nopeusvalvontalaitteiden näyttämästä nopeudesta vähennetään aina laitteiden mittaustarkkuuteen liittyvä tekninen varmuusvähennys 3 km/h."

Poliisit eivät ole koskaan edes pysäyttäneet. Täysin puhdas rekisteri siis, toisinkuin 90% kavereista :D Onhan sitä tullut riehuttua aika paljon, mutta kiinni ei kannata jäädä :)

Yläasteella tupakoinnista sakot, ei muuta.

Kerroppas koko stoori, koska tupakoinnista ei voi saada sakkoa vaikka olisi 3-vuotias.

No sakottamiskynnyksestä voin sanoa ainakin seuraavaa. Pienessä pitäjässä päästelin selkeästi viritetyllä (mm. simonin putki) mopolla hiekkateillä "maalla" n. 60-70 km/h 13-14 vuotiaana ilman kypärää. Takana tuli auto, johon en kiinnittäny huomiota. No sitten pysähdyin fixaamaan putkea niin tajusin että poliisihan se siinä perässä oli tullut. Avasi vaan ikkunan ja sano "Pistä kypärä päähän".

En voisi sanoa tätä hölmöilyksi, minähän vaan testasin viritetyn mopon sytytystä. Hyvää tarinassa on se etten ajellu enää mopolla kun täytin 15 kun kerkesin kyllästyä siihen ikävuosina 10-15.

Ehkä tuon takia minusta tulikin niin lainkuuliainen kansalainen ;)

Ilmeisesti tupakoinnista voi saada alaikäisenä sakon. Muistan kun kaverit juoksenteli pitkin koulun pihoja joskus yläasteella, kun poliisit tuli tekemään jotain tarkastusta. Ilmeiseti vähän kampanjatyyliin. En yhtään muista, millaisia sakkoja pojat sai, mutta kyllä mun mielestä sai kuitenkin jotakin.

Ilmeisesti tupakoinnista voi saada alaikäisenä sakon. Muistan kun kaverit juoksenteli pitkin koulun pihoja joskus yläasteella, kun poliisit tuli tekemään jotain tarkastusta. Ilmeiseti vähän kampanjatyyliin. En yhtään muista, millaisia sakkoja pojat sai, mutta kyllä mun mielestä sai kuitenkin jotakin.

Eikös se ole, että tupakointi koulun alueella on laitonta. Jotain tommosta olen kuullut.

12 § (21.7.2006/700)

Tupakointi on kielletty:

1) päiväkotien lapsille ja oppilaitosten oppilaille tarkoitetuissa sisätiloissa sekä niiden pääasiassa kahdeksaatoista vuotta nuoremmille tarkoitetuilla ulkoalueilla

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693

Luku 5

Elikkä meidän koulus sai kaikki tupakoitsijat 6 päiväsakkoa, jos jäi tupakoinnista kiinni 3 kertaa tai useammin. Opettajat piti kirjaa kuinka monta kertaa on jääny kiinni ja ilmotteli niitä koulupoliisille. En muista yhtään mitä sakos luki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom