Pakkiksen taksikuskit - kaikki taksista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caed
  • Aloitettu Aloitettu
En yhtään ihmettele, että asiakkaat valittaa hinnoista, kun onhan taksilla ajaminen saatanan kallista!!
Jo joo kalusto maksaa ja polttoaine on kallista, mutta millä sen perustelee, kun meille maksaa Tampereelta taksi pikkaisen päälle 40€ noin 20km matkalta.
Rakennusaikana tuotiin kuorma-autolla kauempaakin tavaraa ja rahti oli yleensä 50-70€
Niin ja aivan varmastin siinäkin maksaa kalusto ja polttoaine kerrottuna 2:lla;)
Paras oli, kun kaverin kanssa tilattiin kimppaan lastillinen puutavaraa, villaa, tuulensuojalevyjä, niin kuskilla meni reilu tunti, kun purki auton mun ja kaverin pihaan ja rahti oli muistaakseni 30€ per nuppi.
Ilmeisestin pitää tilata seuraavaksi kuorma-auto, kun lähtee viihteelle:jahas:
Rahtipuolella on hinnat poljettu jo ajat sitten niin alas, että osa taitaa jo maksaa siitä, että saa ajaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja yks asia mikä itseä vituttaa suunnattomasti on se että tuntuu monilta käytöstavat unohtuneen. Olis kohteliasta kysästä kuskilta voiko sitä bisseä siististi imailla matkan aikana jos janottaa. Useimmat kuskit tähän suostuu kumminkin.

Komppaan tätä. Käyttäytykää kohteliaasti ja asiallisesti niin saatte hyvää palvelua. Käyttäytykää halveksuen ja aloittakaa kyyti lauseella "Vittu eksä nähny ku heilutin tossa vähän matkan päässä" niin saatte kuskin, jolla on metrinen kyrpä otsassa.
 
Rahtipuolella on hinnat poljettu jo ajat sitten niin alas, että osa taitaa jo maksaa siitä, että saa ajaa.
Toi on vähän sääli, kun kustannukset nousee, niin ensimmäisenä huutavat taksarit polttoaineiden hinnoista!
Polttoaineesta valitetaan ja nykyään tolpilla on Kiaa ja kaiken maailman Huihaita, joiden hankintahintakaan ei oo 20t€ jollain litrasella koneella, mikä vie sen 5l satasella:D
Vertaan siihen, kun kuljetusyrittäjän kuorma-auto vie löpöä vähintään sen 5 kertaisena.
Onko taksissa mitään laatukriteeriä, vai voiko minkä 4/5-ovisen hommata taksiin?
Itekkin joutunut kaiken maailma Picassoilla ja Versoilla matkustamaan.
Joskus mentiin kaverin synttäreille Tampereelta -Toijalaan sellaisella loppuun ajetulla Transitilla joka tärisi ja tutisi niin perkeleestin ja melu oli sitä luokkaa, että joutu huutamaan kaverille siinä vieressä!
Tosin matkakaan ei maksanut, kuin muutaman eken vaille 100€:D
 
Kännissä olevaa kusetetaan helposti ja varsinkin jos känninen vähänkään on vittuillut tai vastaavaa.
Tassä yleisimmät kusetukset. (kiistän että MINÄ olisin tehnyt näin)
1. Ajaa pitempää reittiä (kannattaa vain kun on vähän ajoa)
2. Isompi taksa (silloin ei anneta kuittia)
3. Silloin kun käytettiin manuaalisia korttihöyliä, niin kirjoittaa vain isomman summan ja känninen allekirjoittaa sen katsomatta.
4. Kimppakyydissä, jos menee useampaan osoitteeseen niin aina mittariin uusi aloitus.
5. Sammuneelta vie rahat ja vielä kuskaa poliisiasemalla, kun ei ole muka kyytimaksua.
6. Maksu moneen kertaan... Asiakas tulee kyytiin ja antaa 20€ ja kysyy pääseekö tällä -juu, pääsee ja kyydin lopussa todenäköisesti känninen ei muista että on maksanut jo, joten toiset 20€. Hyvällä säkällä myös matkan aikana voi maksaa 20€ joten kyyti tuli maksettua kolme kertaa...
7. Vaihtorahat väärin, varsinkin mustalaisiin toimii hyvin, kun kaataa kouran täyteen pikkuhiluja vaihtorahana.
8. Känniseltä tippuu monesti rahoja taskusta, kun kaivelee kyytimaksua, joten avuliaana alkaa nostaa niitä lattilta mutta samalla työntää suurimman osan penkin alle.
9. Vanhusten ja vammaisten "taksiseteleillä" asiakkaan kanssa yhteiskusetus. Asiakas viedään määränpäähän mutta asiakkaan ei tarvitse maksaa omavastuuta ja kuski veloittaa mitä lystää kunnalta. Tästä tuli ihan ongelma Oulussa yhteen aikaan, kun jotkut ajoivat muka joka päivä Oulu-Hailuoto väliä asiakkaan kanssa.
10. Tämä on hardcore-kusetus. Asiakkaalla paha olo, joten lämmöt täysille ja ajelet päin helvettiä autoa heiluttaen, joten kohta tulee oksu. Maksaa satoja euroa ja kuski putsaa itse auton ja pitää rahat. Tämä tapahtuu vain tuurin lopussa, jolloin taksi ei menetä ajotuloja.

Kusetuksi on monenlaisia, joten kännissä kannattaa olla tosi tarkka kuskien kanssa. Jos rupeat aamulla ihmettelemään miksi vitussa rahaa meni niin paljon ja kyytikin oli 30km pitempi kuin normaalisti niin kannattaa miettiä sitä taksikyytiä. Et voi oikein todistaa yhtään mitään jos olet ollut kännissä ja kuski vain sanoo sinulle että kävit viemässä jonkun baaritutun 30km päähän taksille ennenkuin menit kotiin.
 
Mahtoikohan erään kerran tapahtua kusetus, kun oltiin baariin lähdössä ja soitettiin taksi. Taksin tultua hypättiin kyytiin hieman humaltuneina ja kaveri huomaa, että: "Mikäs vitun aloitusmaksu toi oikein on?" Kuski ilmoittaa iloisena että laittoi mittarin jo aikaisemmin päälle kun sinne oli niin pitkä matka mistä meidät haettiin. Siitähän syttyi ilmiriita, kun taksikuski väitti että niin voi tehdä ja me väitettiin ettei vitussa voi. Luvattiin että perästä kuuluu, mutta ei kumpikaan sitten jaksanut alkaa asiaa selvittelemään muutaman euron takia. Mutta miten on? Oliko kusetus vai laillinen kusetus?
 
Mahtoikohan erään kerran tapahtua kusetus, kun oltiin baariin lähdössä ja soitettiin taksi. Taksin tultua hypättiin kyytiin hieman humaltuneina ja kaveri huomaa, että: "Mikäs vitun aloitusmaksu toi oikein on?" Kuski ilmoittaa iloisena että laittoi mittarin jo aikaisemmin päälle kun sinne oli niin pitkä matka mistä meidät haettiin. Siitähän syttyi ilmiriita, kun taksikuski väitti että niin voi tehdä ja me väitettiin ettei vitussa voi. Luvattiin että perästä kuuluu, mutta ei kumpikaan sitten jaksanut alkaa asiaa selvittelemään muutaman euron takia. Mutta miten on? Oliko kusetus vai laillinen kusetus?
Kyllä mulla on ollut aina pohjalla jokin aloitusmaksu, kun on tultu hakemaan.
Muistaakseni, vaikka lähtisit tolpalta, niin jokin pohjamaksu on jo mittarissa?
Tosin kun taksia käytän, niin tulee oltua sellaisessa kunnossa, että ei siinä aloitusmaksut kiinnosta.
Sunnuntaina viimeksi käytettiin taksia, kun oltiin kuuntelemassa Ratinassa sukkahousuheviä ja ei ole hajuakaan mitä matka maksoi:D
Kuukauden päästä sen sitten näkee, kun lähtee tililtä.
 
Kyllä mulla on ollut aina pohjalla jokin aloitusmaksu, kun on tultu hakemaan.
Muistaakseni, vaikka lähtisit tolpalta, niin jokin pohjamaksu on jo mittarissa?
Tosin kun taksia käytän, niin tulee oltua sellaisessa kunnossa, että ei siinä aloitusmaksut kiinnosta.
Sunnuntaina viimeksi käytettiin taksia, kun oltiin kuuntelemassa Ratinassa sukkahousuheviä ja ei ole hajuakaan mitä matka maksoi:D
Kuukauden päästä sen sitten näkee, kun lähtee tililtä.

Siis joo joo, aloitusmaksu on aina, mutta tämä laittoi kilometrit pyörimään jo ennen kuin oltiin edes kyydissä.
 
Mikä se oikea taksaluokka sitten on? Mitä siinä mittarissa pitäis lukea, jotta tietää menevän oikealla taksaluokalla? Pitäis viikonloppuna ajella taas kännissä taksilla, niin voi sitten aamulla kattoa, että onko kusetettu.
 
Siis joo joo, aloitusmaksu on aina, mutta tämä laittoi kilometrit pyörimään jo ennen kuin oltiin edes kyydissä.

Jos auto hakee toiminta-alueensa ulkopuolelta kyydin, kuski voi laittaa mittarin päälle toiminta-alueen rajalle tultaessa ja ajaa taksa päällä hakuosoitteeseen. Tämä siis toimii käytännössä siten, että jos olet Porvoossa ja tilaat taksin Helsingistä, niin kuski laittaa Helsingin rajan ylittäessä mitan päälle ja posottelee sinne Porvooseen ja asiakas suuttuu helvettiin asti kun mittarissa onkin jo vaikka mitä. Jos lähdetään takaisin hesaan samaa reittiä, niin ei maksa mitään hesan rajalle asti ja siinä taas kuski nappaa mitan päälle. Jos mennään johonki muualle, niin mittari pyörii koko ajan. Paska esimerkki mutta toivottavasti ymmärsit.

Taksaluokat ilmenee ainakin Semelin mittareissa siten että vasemmassa yläkulmassa lukee:

T1 = 1-2henk
T2 = 3-4henk
T3 = 5-6henk
T4 = 6-8henk

Meniköhän ne ees noin? Koskaa tarvinnu miettii muutaku kahta ensimmäistä :D

Eli jos yksin matkaat ja siellä lukee mitä tahansa muuta paitsi T1, niin kuski kusettaa.
 
Jos auto hakee toiminta-alueensa ulkopuolelta kyydin, kuski voi laittaa mittarin päälle toiminta-alueen rajalle tultaessa ja ajaa taksa päällä hakuosoitteeseen. Tämä siis toimii käytännössä siten, että jos olet Porvoossa ja tilaat taksin Helsingistä, niin kuski laittaa Helsingin rajan ylittäessä mitan päälle ja posottelee sinne Porvooseen ja asiakas suuttuu helvettiin asti kun mittarissa onkin jo vaikka mitä. Jos lähdetään takaisin hesaan samaa reittiä, niin ei maksa mitään hesan rajalle asti ja siinä taas kuski nappaa mitan päälle. Jos mennään johonki muualle, niin mittari pyörii koko ajan. Paska esimerkki mutta toivottavasti ymmärsit.
Eli homo kusetti tai oli tietämätön. Oltiin ihan tukevasti Hämeenlinnassa helposti alle 10 km päässä keskustasta, mutta hänen mielestään niin kaukana, että mittarin voi laittaa jo aiemmin pyörimään.

E: Mitenkäs muuten sellainen kun känniääliöt tilaa taksin joka tulee pihaan, mutta perinteisesti ketään ei näy vielä missään ja kun suvaitsevat saapua niin vetävät "vielä nopeesti nää yhdet röökit"? Mun mielestä olis ihan oikein että mittari lähtee pyörimään siinä vaiheessa kun ollaan hakuosoitteessa. Mutta voiko näin tehdä ja tehdäänkö niin vai laitetaanko se vasta sitten päälle kun joku hyppää kyytiin?
 
Lain mukaan mittarin voi laittaa päälle, kun on kohdeosoitteessa asiakkaan saatavilla. Nykyään odotustaksa on kai noin 70snt/minuutti. Että ei kannata niitä röökejä poltella, jos odotustaksan pyöriminen vaivaa.
 
Yleensä laitan puntarin päälle pihalle saavuttaessa. Asiakkaat tuntuu aika hyvin ymmärtävän, että taksi ei odota ilmaiseksi. Joku toki aina välillä huomattaa, että mites siinä on jo 11 euroa.

Eli homo kusetti tai oli tietämätön.

Jep. Ottakaa kuitit talteen aina taksikyydeistä. Kätevää jos täytyy jälkikäteen selvitellä kyytejä.
 
Yleensä laitan puntarin päälle pihalle saavuttaessa. Asiakkaat tuntuu aika hyvin ymmärtävän, että taksi ei odota ilmaiseksi. Joku toki aina välillä huomattaa, että mites siinä on jo 11 euroa.



Jep. Ottakaa kuitit talteen aina taksikyydeistä. Kätevää jos täytyy jälkikäteen selvitellä kyytejä.

Entä jos tilaa taksin vaikka klo 19.00 pihalle ja taksi tulee 18.55? Mittarihan tulee laittaa päälle vasta klo. 19.00? Siis jos asiakasta ei vielä näy, tai se vetää sen yhen röökin vielä?
 
Mä teen yleensä niin, että jos tilaan taksin ja havaitsen taksiin istuutuessa että kuski yrittää kusettaa tai on muuten vain kusipää, niin sanon että painu vittuun mä tilaa toisen taksin. Sit ne kuskit yrittää sönköttää, ettet saa tähän osoitteeseen enää taksia. Nauran sille ja sanon, että mä tilaan sen vaikka tuohon naapuriosoitteseen. Koskaan ei ole tällä tyylillä jäänyt taksia saamatta.
 
Entä jos tilaa taksin vaikka klo 19.00 pihalle ja taksi tulee 18.55? Mittarihan tulee laittaa päälle vasta klo. 19.00? Siis jos asiakasta ei vielä näy, tai se vetää sen yhen röökin vielä?

Jep, mitan saa laittaa päälle vasta 19.00 sillon. Jos asiakas tulee kyytiin (lue: auton sisälle) ennen noutoaikaa, nii sillo saa laittaa mitan päälle vaikka ei ois noutoaika vielä käsillä.
 
Mä teen yleensä niin, että jos tilaan taksin ja havaitsen taksiin istuutuessa että kuski yrittää kusettaa tai on muuten vain kusipää, niin sanon että painu vittuun mä tilaa toisen taksin. Sit ne kuskit yrittää sönköttää, ettet saa tähän osoitteeseen enää taksia. Nauran sille ja sanon, että mä tilaan sen vaikka tuohon naapuriosoitteseen. Koskaan ei ole tällä tyylillä jäänyt taksia saamatta.

Sama. Ja yleensä noi on ihan uunona sen jälkeen kun ne tajuaa, että toi toinenhan on ihan oikeassa. Muutenkin ottaa päähän noi taksikuskit: pikkusen ajat taksikaistalla niin heti on perseessä roikkumassa ja valoja vilkuttamassa niinku toi ois joku maailman loppu. Jos tollanen niin paljon häiritsee niin menisivät poliisikouluun sillä poliisien tehtävä se on tietääkseni lakia valvoa, ei renkien eikä isäntien.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom