Pakkiksen taksikuskit - kaikki taksista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caed
  • Aloitettu Aloitettu
Työkaverit ovat taksikuskien pikkujoulujen aikaan vittumaisimpia asiakkaita. Seuraavaksi känniset akat, jotka sekoilevat ja käyvät ehkä käsiksi.
Sitten TOP5.
1. Sekopää murhamies joka on tappanut kaksi ihmistä ja istunut 12v tulee kyytiin laittaa pistoolin kojelaudalle ja kysyy kohta -pelottaako poikaa?
2. Nainen yrjöää koko takapenkin ja jalkatilat täyteen viini/pizza oksennusta ja sen jälkeen väittää että nämä oksut oli jo täällä, kun tulin autoon.
3. 60v läski ex-kansanedustaja nostaa hameen korviin, repii sukkahousut jalasta levittää tavaransa ja kiljuu -nussi mua poika, nussi mua poika...
4. 3 nuorta narkkia tulee kyytiin ja haluaa 120km päähän mutta kyytiraha löytyisi vasta perillä. Kysyvät että olenko kova tappelemaan jolloin selitän hirveää paskaa SM-tasosta nyrkkeilyssä/painista. Miehet lähtevät taksista pois ja puukolla uhaten ryöstävät seuraavan taksin ja ajattavat sen Tornioon.
5. Miesasiakas vääntää hirveät ripulit ja paska menee housuista läpi auton etupenkille.

Olisihan näitä "hauskoja" sattumuksia mitä minulle on 8v aikana sattunut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite ajelen harvakseltaan taksilla, mutta yleensä yritän jutella kuskin kanssa niitä näitä. Mieskuskin kanssa autohommia kyselen, josko lähti juttu lentoon :D

En oo tiennykkään tommosesta vakio kyssäristä, että isäntä vai renki :D Mitä väliä, oikeasti? En oo kyllä koskaan moiseen sortunu. Itsekin asiakaspalvelua sivutyönä, niin _yrittäny_ olla vähemmän ärsyttävä. Yleensä kuskit kyllä juttelee ihan asiallisesti, ja joistakin kyllä paistaa läpi että höpöttelytaitoa ei ole. Paras taksimatka kyllä oli kerran Oulussa Pe-La yönä neljän aikoihin työreissulla. Juttua riitti vielä 10 min perille saapumisen jälkeen, olin kuulemma ensimmäinen ei-ärsyttävä asiakas 6h aikana :lol2:
 
se että poliisit saattaa katsoa taksien nopeuksia läpisormien on ihan ymmärrettävää, omassa duunissa tulee paljon ajeltua (en ole taksikuski) ja aamuyöllä monesti mechelinin katua tulee kaahattua ainakin 60km/h ja 2 kertaa poliisiit ajanu perässä eikä ole pysäyttänyt. nyky pollarit on sen verran viisaita että niillä on "pelisilmää" ja hyvä niin.

ps. ite ajelen paljon autoa ja alkaa vituttaa ne tyypit jotka 40 alueella ajaa max 39 tai 40 joten ei ihme jos taksit kaahaa niiden eteen jotka ei osaa ajaa, ne mittarit ei nääs pidä paikkaa eli 40 alueella voi ajaa huoletta 44km/h ja silti et aja ylinopeutta.
 
se että poliisit saattaa katsoa taksien nopeuksia läpisormien on ihan ymmärrettävää, omassa duunissa tulee paljon ajeltua (en ole taksikuski) ja aamuyöllä monesti mechelinin katua tulee kaahattua ainakin 60km/h ja 2 kertaa poliisiit ajanu perässä eikä ole pysäyttänyt. nyky pollarit on sen verran viisaita että niillä on "pelisilmää" ja hyvä niin.

Mitä helvetin pelisilmää siinä on, jos vilkkaalla asuinkadulla ajat reilua ylinopeutta, oli kellonaika mitä tahansa ja poliisi ei pysäytä? Tyhmyyttä se on. Siellä on sitäpaitsi kameratkin, niillä tuskin on pelisilmää.
 
Miten? Säädökset on samoja ja niitä poliisien tulisi noudattaa. Entäpä jos joku ei-taksikuski selittää, että minä ajan jatkuvasti täällä, tiedän "millon turvallista ajaa ylinopeutta", jne... "No sulla ei oo taxi -merkkiä katolla nii oot ihan erilainen riskitekijä!"

ps. ite ajelen paljon autoa ja alkaa vituttaa ne tyypit jotka 40 alueella ajaa max 39 tai 40 joten ei ihme jos taksit kaahaa niiden eteen jotka ei osaa ajaa, ne mittarit ei nääs pidä paikkaa eli 40 alueella voi ajaa huoletta 44km/h ja silti et aja ylinopeutta.
Kieltämättä olisi mielenkiintoista tietää kumpaan ryhmään kuuluvat aiheuttaa enemmän onnettomuuksia. Nämä jotka ajaa mittarinopeutta rajoituksen mukaan vai nämä "Nuo ei osaa ajaa ja mulla on niin kiire et pakko säästää vitusti aikaa kun ajan 2-3 km/h nopeampaa ku toiset!" :)
 
Mitä helvetin pelisilmää siinä on, jos vilkkaalla asuinkadulla ajat reilua ylinopeutta, oli kellonaika mitä tahansa ja poliisi ei pysäytä? Tyhmyyttä se on. Siellä on sitäpaitsi kameratkin, niillä tuskin on pelisilmää.

se kamera on vaan jos menee mekheliniä punavuoren suuntaan, ei ole molemmilla puolilla :) ja kun tietää missä kohtaa se kamera voi jarruttaa sen kohalle

edit. ei ole koskaan tarvinnu selittää mitään kun ei ole ylinopeus sakkoja koskaan tullu :D

edit. 2 sanottakoon vielä että toi pelisilmä liittyy siihen että ammatti on aika lähellä pollarien ammattia eli kansalaisten suojelu ja henkien pelastaminen
 
Eräällä toisella foorumilla oli keskustelua siitä, pitäisikö taksilla yksin matkustavan istua etupenkille vai takapenkille.
Suurin osa vastauksista (asiakkaan näkökulmasta) oli, että takapenkille. Maalaiset kuulemma istuvat etupenkille. Muutama kuskikin sinne oli vastannut, osa sanoi asiakkaan paikan olevan edesä, osa takana ja osalle ei ollut väliä.

Itse en ole koko asiaa edes ajatellut ennen tuon keskustelun lukemista ja aina mennyt etupenkille istumaan.
Mikä on teidän mielestänne "oikea tapa"?
 
Eräällä toisella foorumilla oli keskustelua siitä, pitäisikö taksilla yksin matkustavan istua etupenkille vai takapenkille.
Suurin osa vastauksista (asiakkaan näkökulmasta) oli, että takapenkille. Maalaiset kuulemma istuvat etupenkille. Muutama kuskikin sinne oli vastannut, osa sanoi asiakkaan paikan olevan edesä, osa takana ja osalle ei ollut väliä.

Itse en ole koko asiaa edes ajatellut ennen tuon keskustelun lukemista ja aina mennyt etupenkille istumaan.
Mikä on teidän mielestänne "oikea tapa"?

Herrat, toimistorotat tai sellaset jotka hiplaa läppäri tai vastaavaa,vyöräävät kai ahterinsa taakse. Yksin matkustavat jätkät matkaavat mieluummin edessä imo. Itse ainakin istun mieluummin edessä.
 
Istun etupenkille ja jos se meikäläisestä maalaisen tekee niin yksi lysti.

Käytän myös sukkia sandaaleissa, shortseja it-alan töissä ja pitkävartisia sukkia sykkyrälle survottuna shortsien kanssa jos kaikki 20+ paria lyhytvartisia sukkia sattuu olemaan pesussa. Tollaset 'maalaisjuntti' -ohjeet on kyllä ylivoimaisesti parhaita herättämään meikäläisessä vastarintaa - teen just päinvastoin ihan piruuttani. Itte asiassa tästä lähtien istun aina taksissa etupenkille, vaikka se porukassa liikkuessa tarkoittaakin maksajan paikkaa.
 
Kaupungissa ajaessa on vittunmaista jos joku siinä vieressä istuu, blokkaa näkyvyyttä oikeelle. Ihan käytännölliset syyt siis. Monesti tulee etupenkki vedetttyä vinkiksi eteen ettei siinä mahdu kunnolla istuu. Siinä ne maalaiset sitten jököttää polvet suussa.
 
Kaupungissa ajaessa on vittunmaista jos joku siinä vieressä istuu, blokkaa näkyvyyttä oikeelle. Ihan käytännölliset syyt siis. Monesti tulee etupenkki vedetttyä vinkiksi eteen ettei siinä mahdu kunnolla istuu. Siinä ne maalaiset sitten jököttää polvet suussa.

No silloin ei kyllä varmana näekkään oikealle jos penkin vielä etuasentoon laittaa. Onpa käytännöllistä. Ja minähän säädän sitä penkkiä ellei polvet mahdu. :)
Täällä Turun keskustaksikin kutsutulla maaseudulla taksikuski on muuten aina avannu meikäläiselle nimenomaan etuoven tolpalla. Siihen kun yltää sieltä kuskinpenkiltä nousematta.

Ja minkäs minä sitten sille voin ellei asiakas kuskille kelpaa. Seuraavaa jonosta ja 'näyttääpi olevan tauko tuolla ensimmäisessä autossa'. Ja matka alkaa.
 
Käytän taksia muutaman kerran kuukaudessa, yleensä koska kännissä ei kukaan ole köyhä eikä kipee.
Usein kuskit on ihan hyviä juttumiehiä ja mielellään niitä sen vartin kuuntelee.

Tunnustan olevani yksi stadin nopeimmista kuskeista. Homman luonteeseen nyt kuuluu se että "nopeet syövät hitaat", provikkapalkalla kun ollaan. Kyydin jätettyä on kova kiire tolpalle ettei joudu aivan hännille odottamaan uutta kyytiä, joka tietää vähemmän liksaa luonnollisesti.

Mitä tuo tarkoittaa, selittäiskö joku ei-taksikuskille? Eli siis jos olet nopea ja ajelet ylinopeutta niin kaverit ottaa sut johonki jonon puoliväliin? Nielen ylpeyteni jos näin todellakin on, mä olen elänyt siinä luulossa että aina ajetaan jonon hännille.
 
Itse näin ei-taksikuskina ymmärsin tuon niin, että mitä nopeammin edellisen asiakkaan saa määränpäähänsä ja pääsee takaisin jonoon, sitä nopeammin saa uuden taas autoon. Totta kai jonon perältä lähtevät, mutta jos ajelee nopeammin kuin muut, ehtinee heittämään useamman keikan vuoron aikana?
 
Ei niitä sormien läpi katsota yhtään sen enempää kuin kenenkään muukaan kaahaamisia.

Olen osittain eri mieltä. Lievissä ylinopeuksissa kyllä katsotaan läpi sormien, mutta muissa liikennerikkomuksissa harvemmin. Onhan se varmaa, että jos päin punaisia vetäisee niin sakkohan sieltä tulee.

Eräällä toisella foorumilla oli keskustelua siitä, pitäisikö taksilla yksin matkustavan istua etupenkille vai takapenkille.

Virallisesti asiakas kai ohjattaisiin takapenkille. Suunnilleen yhtä paljon istutaan niin edessä kuin takana. Yleensä asiakas tulee eteen, jos haluaa jutella kuskin kanssa.

Kaupungissa ajaessa on vittunmaista jos joku siinä vieressä istuu, blokkaa näkyvyyttä oikeelle. Ihan käytännölliset syyt siis. Monesti tulee etupenkki vedetttyä vinkiksi eteen ettei siinä mahdu kunnolla istuu. Siinä ne maalaiset sitten jököttää polvet suussa.

Pitää sen verran viitsiä tehdä, että kumartuu eteenpäin ja kurkistaa tuleeko sieltä oikealta ketään, jos vänkäri sattuu olemaan Mentulan kokoinen vuori :)

Minkälaisiin ansioihin taksikuskin hommissa pääsee?

Huonoihin. Toimeen tulee mutta ei tällä kyllä rikastumaan pääse. Ja työtunteja tulee järkyttävä määrä kuukaudessa.
 
Mitenkäs nykyään menee taksi autojen verotus kun ihan kohtuu hyvää pirssiä näyttää aina rivissä olevan. Aikoinaanhan oli joku autoverohuojennus tjsp. mitä ei tarttenut maksaa takaisin valtiolle kun auton möi käytettynä minkä takia auton kannatti olla mahdollisimman hyvä mutta ei kai taida enää nykyään olla noin...
 
Sohaistaas nyt muurahaispesään... Mitä mieltä jengi on taksien lähtöhinnoittelusta? Entä kuskit itse? Kyllähän tuo lähtöhinta 6-9 euroa takaa kuskille rauhan lukea iltapäivälehteä taksitolpalla. Samalla se sallii sen, ettei tarvitse tehdä töitä kuin vko.loppuisin klo. 02-05. Minun mielestäni taksien lähtöhinnan voisi arkena tiputtaa tuonne 2 euron tietämiin niin viitsis niitä takseja käyttääkin. Monesti esim. stadissa tekisi mieli napata taksi ja ajaa se 800 m - 1 km, vaikkapa bottalta espalle, mutta halut loppuvat siihen, että lähtö on luokkaa 7 euroa ja matkan kokonaishinta 8 euroa. Vittu pitäkää tunkkinne noilla hinnoilla. Kyllä muualla maailmassa tulee melkein sahattua taksilla lyhyitäkin matkoja, kun muualla ei joudu taksissa ryöstetyksi. Tämähän ei ole kuskien vika, vaan taitaa olla ihan asetuksella tms. säädetty hinnat ja siksi kyselenkin myös kuskien mielipiteitä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom