Pakkiksen pienimmät pohkeet kisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 133729

Kerätäänpäs tähän tarinaa pienistä pohkeista. Katsotaan mikä on porukan mielestä pienien pohkeiden määrite. Mittaa 1. Pohkeiden mitat 2. Olkavarren mitta verrokiksi. Huhujen mukaan optimitilanne on jos pohje ja käsi ovat saman suuruiset. 3. Oma elopaino. 4. Rasva % merkkaa tottakai. Sen voi arviolta heittää.

Kilpailija nro 1. eli minä : Pohje 36.5 cm. Käsi 42 cm. Omamassa 92kg. Rasva % noin 20 %. Eli pohkeissa ei ole mitään muotoa eikä erotu suonen suonta. Treenannut olen 26 vuotta niitä. Jo 90-luvulla 16 vuotiaana rääkkäsin pohkeita kotona ennen kun aloitin salilla käynnin. Häpesin niitä niin paljon. Eli ei ole ollut mitään puolivaloilla 3 x 10 sarjojen tekoa. Veikkaan että pohkeeni olisivat samankokoiset ilman treeniä 🤷‍♂️ Nostan hattua jos joltain samanpainoiselta löytyy pienemmät pohkeet 😁 Onhan tuo käsi-pohje erotus 5.5 cm myös aika kova.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Käsi 41cm, pohje 35cm (rehbandin polvisuojissa käytän kokoa S, jotka ei mee ees pohkeesta yli 65kg vaimokkeelle :D ), paino 88kg ja rasvat noin 12. Mavessa silti näillä pohkeilla 280kg. Joskus nuorena treenailin pohkeita, mutta en nyt ainakaan viimeiseen seitsemään vuoteen.

Mä en varsinaisesti tähän osallistu kun pohkeet ei niin pienet vaikka pienet muuten ruhoon nähden mutta pikku vinkki pohjereeniin jolla sain ite 3cm ympärysmittaa. Mulla on aika hoikat pohkeet ja päätin kokeilla 100 päivää treenata niitä yhteen soittoon. Alotin tekemällä 2x20 sarjat pohjenousuja. Lopulta treenasin joka päivä yht. 200-300 pohjenousua. Salilla kyykky ja vetotreenin jälkeen tein muutaman kovan sarjan pohjelaitteessa myös joka kerta. Pohkeeseen tuli muotookin vähän tuolla tyylillä. Mitta kasvo 42cm lukemasta 45cm tänä aikana. Vielä on 5cm matkaa käden mittaan. Tosin pohje on tiukempi hyvinkin. Tämmöstä voimalun sivujuonnetta tämä.

Eihän oma tilanne niin toivoton olekkaan, kilpailussa en pärjää mutta oma tarina verrokkina.
Reilu vuosi sitten alotettu aikalailla nollapisteestä treenit ja en mittailut mutta molemmat oli varmasti alle 35cm. Nytten paino 84 ja pohje ~38 ja käsi ~41 ja rasvat jotain 11-12 välillä.
Kädet kasvo tuohon vaikka niille en mitään eristäviä tai suoria liikkeitä tehny ja pohkeita senkin edestä tehny

Viimeksi muokattu:
Käsi 41cm, pohje 35cm (rehbandin polvisuojissa käytän kokoa S, jotka ei mee ees pohkeesta yli 65kg vaimokkeelle :D ), paino 88kg ja rasvat noin 12. Mavessa silti näillä pohkeilla 280kg. Joskus nuorena treenailin pohkeita, mutta en nyt ainakaan viimeiseen seitsemään vuoteen.
Jee löytyihän toinenkin 😀 Onnittelut ! Tuo söi nuorena miestä kun naisilla on isommat ja lihaksikkaammat pohkeet. Nykyään jo tottunut. Itsekin olen miettinyt että lopettaisi pohje treenit. Hakannut vuosikymmeniä niitä saamatta mitään. Pitäiai laskea paljonko on mennyt elämästä aikaa "hukkaan" pohkeiden takia🤔Kaikesta huolimatta jostain syystä rakastan pohje treenejä. Saan niihin niin kovan pumpin ja aina vain ajattelee että "kohta ne kasvavat" 😂

Mä en varsinaisesti tähän osallistu kun pohkeet ei niin pienet vaikka pienet muuten ruhoon nähden mutta pikku vinkki pohjereeniin jolla sain ite 3cm ympärysmittaa. Mulla on aika hoikat pohkeet ja päätin kokeilla 100 päivää treenata niitä yhteen soittoon. Alotin tekemällä 2x20 sarjat pohjenousuja. Lopulta treenasin joka päivä yht. 200-300 pohjenousua. Salilla kyykky ja vetotreenin jälkeen tein muutaman kovan sarjan pohjelaitteessa myös joka kerta. Pohkeeseen tuli muotookin vähän tuolla tyylillä. Mitta kasvo 42cm lukemasta 45cm tänä aikana. Vielä on 5cm matkaa käden mittaan. Tosin pohje on tiukempi hyvinkin. Tämmöstä voimalun sivujuonnetta tämä.
Testasin nuorena systeemiä pohje treeni 4 x päivässä 2 viikon ajan. Aluksi tulivat saakelin kipeiksi, mutta tottuivat nopeasti eivätkä kipeytyneet enää ollenkaan. Lihaskasvua ei tullut. Testailin myös 100 toiston sarjoja tuloksetta. Tuo sinun metodi olisi kyllä mielenkiintoinen. Voisin piruuttaan tehdä. Ei näitä rikki voi saada. Sen verran ovat rääkkiä nähneet.

Käsi n. 50cm, reisi 71cm ja pohje 38-39cm. Suonet on pinnassa kaikissa noissa eli mitat jotain kertoo. Rasvaprosentti ei silti bodystandardein älyttömän matala, ei kerry rasva raajoihin kuin vasta ihan viimeisenä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kädet 38cm ja pohkeet 38cm. Paino 85kg. Rasvaprosentti 14% hujakoilla.

Pohkeet ovat olleet ruikut, mutta kun aloin juoksemaan paljasjalkakengillä mäkisessä maastossa ovat ne alkaneet kasvaa. Tuntuu että painoilla treenatessa ovat alkaneet nyt myös kehittymään. Olisko hermotus tai jokin parantunut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoista. Oliko nuo parinsadan toiston setit siis failureen? Yhtenä pitkänä sarjana vai useampi sarja? Minkälaisilla painoilla?

Mielenkiintoista. Oliko nuo parinsadan toiston setit siis failureen? Yhtenä pitkänä sarjana vai useampi sarja? Minkälaisilla painoilla?
Pitkät sarjat pääosin vaan omalla painolla, ei failureen siis. Ideana että määrä nousee ja joka päivä tekee. Toisinaan 20-40kg oli niskassa lisänä. Pohjelaitteessa pari kovaa kympin sarjaa pari kertaa viikossa lisäks.

Toissa viikonloppuna kävin 15 kilometrin kävelyn/juoksun vuoristossa paljasjalkakengillä. Pohkeet olivat kipeät 3 päivää kävelyn jälkeen. Laitteilla olen saanut max 1 päivän pohkeet kipeeksi. Kannattaa koittaa.

Kädet 38cm ja pohkeet 38cm. Paino 85kg. Rasvaprosentti 14% hujakoilla.

Pohkeet ovat olleet ruikut, mutta kun aloin juoksemaan paljasjalkakengillä mäkisessä maastossa ovat ne alkaneet kasvaa. Tuntuu että painoilla treenatessa ovat alkaneet nyt myös kehittymään. Olisko hermotus tai jokin parantunut?
Mulla ollut aina paskat pohkeet ja tuntunut että reeni menee yleensä vaan jänteille. Älyttömän kireätkin vielä ja varmaan sen takia niitä ei ole saanut edes kunnolla supistettua, mikä varmasti rajoittaa kehitystä. Aloin sitten pumppaileen niitä päivittäin omalla painolla ja sarjojen välissä venyttelyä. Aina yritin maksimit tehdä kerralla, mutta kuitenkin vähintään sata toistoa reenissä. Myös putkirullalla rullausta ym. Nyt saan reenin meneen itse lihakseen ja pientä kehitystä jo tullut. Salilla tehnyt sitten lyhenpää sarjaa isommilla painoilla seisten ja istuen.
Hieman on toiveita että kyllä tässä vielä jonkinlaiset pohkeet saa kun alan vielä enempi panostaan kovaan treeniin isommilla painoilla. Pitäisi salilla tehdä pohkeet vähintään kolme kertaa viikossa.

Toiseen ketjuun jo laitoinkin mut tää ois varmaan oikea paikka.
Hauis 47cm, pohje 38cm, paino 115kg ja rasvat 17% luokkaa (4 palikkaa näkyy)
Reidet toki on +70cm että sinne massaa kyllä tulee.

Pohje 43 cm, hauis 39 cm. Viimeiset vähintään 12 vuotta pizza-kalja dieetillä täysin ilman treeniä, mutta nyt ihan oikealla dieetillä + treeni maistuu... Tällä hetkellä rasva % vähintään 25

Back
Ylös Bottom