Pakkiksen lapsettomat pariskunnat.

Ikä
58
Ensinnäkin vaadin lapsettomille verohelpotuksia,koska veromarkkoja ei käytetä
lasten päivähoitoon,kouluun ja terveydenhoitoon.
Toisekseen pidetäänkö teitä omituisina ja painostetaanko teitä tekemään lapsia?
Oma mutsi noin 10v jaksoi lässyttää, että olisi se hienoa,kun tekin tekisitte lapsia(veljellä on kaksi lasta).
Ja vielä ettei tulisi väärinkäsityksiä,niin vaimo on lastentarhan opettaja(toimii kyllä nykyisin virkarouvana virastolla) itse olen ollut 3v päiväkodeissa päiväkoti-apulaisena.
Emmekä vihaa lapsia ne vaan eivät sovi meidän sisustukseen.
Periaatteena myös osittain,että ihmisiä on jo muutenkin liikaa.
Mitä teille lapsettomuus antaa? Jotainhan se tietysti myös ottaa pois...

Terv.Vaimo, mies ja kissa. Perhekö vai ei ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meillä kanssa ainakin toistaiseksi mennään tällein kahelleen parin koiran ja kissan kanssa...

Ehtii harrastelemaan ja kikkailemaan omiksi tarpeiksi. Molempien suvun puolelta pienehköä painostusta on, mutta asian voi aina kuitata sillä, että työkö ne sitten hoidatte, ku ei ite ehdi :D

Ja joskushan sitä voi sitten vaikka adoptoida, jos ei huvita alkaa ite vääntämään niitä tenavia.

Ja todellakin... poissaoloja ei töistä tuu ainakaan noiden syiden takia ja ei kuluteta varoja moiseen touhuun...

Et voi vaatia verohelpotuksia noilla perusteilla, pikemminkin veronkovennuksia koska et itse näe vaivaa kouluttaa ja tuottaa valtiolle tulevaisuuden veronmaksajia.

Tämä siis valtion näkökulmasta.

Ei meilläkään ole mitään tarvetta hankkia kakaroita. Koira ja pari Chincillaa riittää hyvin. Aika ei tahdo riittää edes omiin harrastuksiin.

RRKalle sanoi:
Et voi vaatia verohelpotuksia noilla perusteilla, pikemminkin veronkovennuksia koska et itse näe vaivaa kouluttaa ja tuottaa valtiolle tulevaisuuden veronmaksajia.

Tämä siis valtion näkökulmasta.

Minä puhunkin kunnan ja veronmaksajan näkökulmasta.
Niiden tulevien veronmaksajien kouluttamisen vaiva on kyllä yhteiskunnalla
ja nykyisillä veronmaksajilla,ei niiden tekijöillä.
Kovan taakan jätät perinnöksi jälkeläisillesi, kun odotat heidän maksavan yhä
kasvavan verotaakan tulevaisuudessa ja siivoavan tämän muunkin nykyihmisten
tuottaman saasteen.

kimmo2543 sanoi:
Kovan taakan jätät perinnöksi jälkeläisillesi, kun odotat heidän maksavan yhäkasvavan verotaakan tulevaisuudessa ja siivoavan tämän muunkin nykyihmisten tuottaman saasteen.
Niinpä, kun yksi lintsaa niin muut maksavat enemmän ;)

Tollaisen uudistuksen jälkeen en kyllä tulevaisuudessakaan hankkisi lapsia. Jo muutenkin hieman alhainen syntymismäärä laskisi todella rajusti.

Mielestäsi ihmisiä on liikaa. Oletko ajatellut, että ihmisiä on liikaa köyhissä maissa, ei Suomessa. Suomi on harvaan asuttu maa sekä meillä on kohtuullisen vähän kansalaisia muutenkin ottaen huomioon maan koko.

kimmo2543 sanoi:
Minä puhunkin kunnan ja veronmaksajan näkökulmasta.
Kovan taakan jätät perinnöksi jälkeläisillesi, kun odotat heidän maksavan yhä
kasvavan verotaakan tulevaisuudessa ja siivoavan tämän muunkin nykyihmisten
tuottaman saasteen.

Kuuluuko sinun mielestäsi valtion ruokkia, pukea, opettaa ajamaan fillarilla, rakastaa, kouluttaa käytöstavat, asettaa rajat, lohduttaa kun kaatuu ym ? Tätä tarkoitin vanhempien lastensa kouluttamisella. Valtio on ultimaalisesti sama kuin kunta ja veronmaksajat. Ei kenenkään lapsia tarvii hommata jos ei halua tai jos on liian laiska siihen mutta kyllä tuo verokevennysehdotus ja sen perusteet oli kuin esikoululaisen logiikkaa.

edit. Itse en siis ole lapsia hommaamassa ja maksan veroja noin 100 euroa jokaista tienattua 10000 kohden, että itseä ei asia kosketa.

RRKalle sanoi:
edit. Itse en siis ole lapsia hommaamassa ja maksan veroja noin 100 euroa jokaista tienattua 10000 kohden, että itseä ei asia kosketa.

:offtopic:, mutta miten tuo on mahdollista? Asut jossain veroparatiisissa?

RRKalle sanoi:
Kuuluuko sinun mielestäsi valtion ruokkia, pukea, opettaa ajamaan fillarilla, rakastaa, kouluttaa käytöstavat, asettaa rajat, lohduttaa kun kaatuu ym ? Tätä tarkoitin vanhempien lastensa kouluttamisella. Valtio on ultimaalisesti sama kuin kunta ja veronmaksajat. Ei kenenkään lapsia tarvii hommata jos ei halua tai jos on liian laiska siihen mutta kyllä tuo verokevennysehdotus ja sen perusteet oli kuin esikoululaisen logiikkaa.

Ilmeisesti me veronmaksajat maksamme tällä hetkellä hyvin pitkälle, myös sinun asiasi :lol2:

Lapsethan maksavat kovasti, mieluummin verohelpotuksia JOS on lapsia! Tietenkin, täysin absurdi ajatuskin että lapsettomille verohelpotuksia!

Voithan erota kirkosta niin säästät sen prosentin vuodessa, 50000eurosta se on jo kuitenkin 500euroa säästöä joka vuosi.

EDIT: Tuli vielä mieleen se että tämä threadin aloittaja ei liene tajunnut sitä itse että nämä uudet lapsethan ovat joskus veronmaksajia ja näin heistä koituu ylimääräistä hyötyä lapsettomille "perheille". Kukas se maksaa omat sairauskulusi kun wanhenet eikä sinulla ole lapsia hoitamassa sinua, menet vanhainkotiin ja VERONMAKSAJAT maksavat sinun ylläpitosi ja vaipanvaihtosi, ja nämä veronmaksajat ovat niitä lapsellisten?! perheiden lapsia. Näinollen lapsettomat perheet saisivat todellakin maksaa enemmän veroja. Tasa-arvoa katsos..

Minkä hemmetin takia niitä kissoja pitää hommata? Jos ei olisi lapsia itse pistäsin naisen pihalle ja asunnon myyntiin. Halpa vuokraluukku ja sitten olisi vara vaihtaa perhefarkku romu corollaan ja hayabusaan.

Mutta mieluummin nykyinen pikkuporvarillinen keskiluokkainen unelma :-)
Ei minua lapsettomat haittaa mutta se vain kummastuttaa, kun sitten pitää silti leikkiä kotia, ehkä kannattaisi ottaa kaikki irti siitä että paalua löytyy ja lapset ei haittaa harrastuksia?

kimmo2543 sanoi:

Nykyään liian monet vanhemmat tuntuvat ajattelevan, että lasten koulutuksen lisäksi myös kasvattaminen on yhteiskunnan, siis lähinnä koululaitoksen tehtävä. Ammattikasvattajien taloudellisia resursseja karsitaan ja samalla työn painopiste siirtyy yhä enemmän toisarvoiseen, kuten kurinpidolliseen toimintaan, koska lasten kotona saamat valmiudet ovat olemattomat. Mihin ollaankaan vielä menossa??

On liian paljon vanhempia, joiden soisi olevan lapsettomia.

Misanthrop sanoi:
On liian paljon vanhempia, joiden soisi olevan lapsettomia.
Onneksi jotkut tajuavat itse olla lapsettomia, kuten tämä kimmo1234 tjsp. :rolleyes: Älykästä sinänsä :thumbs:

Huppe sanoi:
Lapsethan maksavat kovasti, mieluummin verohelpotuksia JOS on lapsia! Tietenkin, täysin absurdi ajatuskin että lapsettomille verohelpotuksia!

Voithan erota kirkosta niin säästät sen prosentin vuodessa, 50000eurosta se on jo kuitenkin 500euroa säästöä joka vuosi.

EDIT: Tuli vielä mieleen se että tämä threadin aloittaja ei liene tajunnut sitä itse että nämä uudet lapsethan ovat joskus veronmaksajia ja näin heistä koituu ylimääräistä hyötyä lapsettomille "perheille". Kukas se maksaa omat sairauskulusi kun wanhenet eikä sinulla ole lapsia hoitamassa sinua, menet vanhainkotiin ja VERONMAKSAJAT maksavat sinun ylläpitosi ja vaipanvaihtosi, ja nämä veronmaksajat ovat niitä lapsellisten?! perheiden lapsia. Näinollen lapsettomat perheet saisivat todellakin maksaa enemmän veroja. Tasa-arvoa katsos..

Hyvin sanottu. Joskus unohdetaan että Suomen tulevaisuus riippuu TÄYSIN omista jälkeläisistämme. Kukas meidän vaipat muuten vaihtaisi, kun olemme vanhoja ja raihnaisia?

No tietysti meillä on se maahanmuuttaja-optio lunastettavissa, mutten jaksa uskoa että se saavuttaa kovinkaan suurta kannatusta edes Kimmo2543:n perheen sisällä. ;)

Itsellä ei lapsien hankinta tule ajankohtaiseksi vielä 7-10 vuoteen, mutta kyllä vakaa aikomus olisi siirtää oma geeni- ja kulttuuriperimä tulevaisuuteen ehkä jopa 4:n kantajan voimin. Tämä siis elleivät kloonilaboratoriot tule edullisiksi vaihtoehdoiksi seuraavan 10 vuoden sisällä. :D

Huppe sanoi:
Onneksi jotkut tajuavat itse olla lapsettomia, kuten tämä kimmo1234 tjsp. :rolleyes: Älykästä sinänsä :thumbs:

Totta. Vielä kun olisi niitä, jotka tajuaisivat ajoissa olevansa kykenemättömiä kasvattamaan lapsia ja jättäisivät ne siksi hankkimatta. Useimmat vapaaehtoisesti lapsettomat kun tuntuvat perustelevan ratkaisunsa puhtaasti itsekkäillä syillä. Hyvä niinkin.

Tunnen tasan yhden henkilön, joka on päättänyt pysyä lapsettomana, koska ei halua siirtää "ongelmalliseksi" osoittautuneita perintötekijöitään eteenpäin...

"Ensinnäkin vaadin lapsettomille verohelpotuksia,koska veromarkkoja ei käytetä
lasten päivähoitoon,kouluun ja terveydenhoitoon."

Vapautetaan sinut nuoremmista ihmisolennoista ja katsotaan tämän olevan voimassa myös kun olet vanha, et osaa kaapia paskoja housuistasi etkä leikata levinnyttä lonkkaasi. :rock:

Mä luulen että Mulder tulee kohta penkomaan tätä threadia :D

Ruger sanoi:
Ei minua lapsettomat haittaa mutta se vain kummastuttaa, kun sitten pitää silti leikkiä kotia, ehkä kannattaisi ottaa kaikki irti siitä että paalua löytyy ja lapset ei haittaa harrastuksia?
Mä kanssa jaksan ihmetellä tätä. Ei tehdä lapsia kun niistä on niin vaivaa, mutta sitten hommataan jotain karvapalloja ja rapsitaan paskaa olkkarin matosta ihan onnessaan.

Ah mikä paikka maailma oliskaan jos olisi sinkku :kuola: . Vois hankkiutua johonkin Sao Paulon toimipisteeseen, asustella herroiksi ja naiskutella paikallisia tyttölöisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom