Pakki sekasin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ari
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Ari

Noin kuukauden ollu maha löysällä ( sitä ennen ei ongelmia). Ei oo kipee eikä haittaa reeniä, eikä syömistä yms., mutta mitenköhän on imeytymisen laita?

Yli 3000 kcal tulee syötyä päivässä, mutta jos niistä imeytyykin vaan 1500kcal, niin tulee kehitys varmasti pian hidastumaan :itku:

Terveyskeskuksessa oon käyny kaikissa mahdollisissa testeissä, mutta mitään vikaa ne ei oo löytäny.

Samoja lisäravinteita käyttänyt n. vuoden fastin krea, whey+ ja malto6, en usko että ongelma on niissä?

Onko muilla vastaavia ongelmia mahan kanssa? Miten ootte niistä päässy eroon? Search on luettu, mutta en löytäny sieltä apua. kaikki neuvot tervetulleita.

No mulla on vähän sama homma.. Paska lentää useaan otteeseen päivässä ja peräpää laulaa sinfoniaa usein aika ilosesti. Näin on ollu reilu 2 vuotta eli siitä kun pääsin intistä ja aloin taas treenata sekä ennen inttiä. Lääkärienkään mukaan mitään vikaa ei ole ja olenkin vaan totutellut vatsani käyttäytymiseen.
Päivittäinen ruokavalio mulla koostuu lämpimien ruokien lisäksi lähes poikkeuksetta rahkasta, raejuustosta, tonnikalasta, rasvattomasta jugurtista, kananmunista, ruisleivästä, keittokinkusta ja vähärasvaisemmasta juustosta. Että kai siihen pitää vaan totutella tai sitten kokeilla erilaisia ruokavalioita ja jättää joskus muutamaksi päiväksi esim. maitotuotteet kokonaan pois ja katsoa mistä se vatsa tykkää ja mistä ei.

Mutta kun se mulla vasta noin kuukausi sitten toi sinfonia alko, niin kai siihen jokin selitys täytyy löytyä?

Ruokailut on pysyny jo pitkään samoina, mitä nyt on vähän kalorimäärää nostettu?

voiko suuri kcal määrä olla syynä tähän? Bodarien ammatti sairausko?

Onko mahdollistä, että löysyyden aiheuttaisi jokin suolistovaiva, joka ei näy testeissä? Vaikuttaako sellainen ruuan imeytymiseen / kehitykseen? Joillakin pakkislaisilla todettu kyseinen vaiva ja puhetta ollut aikaisemmissakin threadeissa, mutta vaikutukset?

Paljonko tulee kuitua syötyä?

Originally posted by Ari .

Onkos tuo pakki löysälli ympäri vuorokauden? Itellä oli sillain ennen että laitoin palautusjuomaan liikaa vettä niin aina treenin jälkeen väänteli mahaa muutaman tunnin. Ongelma poistui kun vähensin veden määrää

Originally posted by Ari
Mutta kun se mulla vasta noin kuukausi sitten toi sinfonia alko, niin kai siihen jokin selitys täytyy löytyä?

Ruokailut on pysyny jo pitkään samoina, mitä nyt on vähän kalorimäärää nostettu?

voiko suuri kcal määrä olla syynä tähän? Bodarien ammatti sairausko?

Onko mahdollistä, että löysyyden aiheuttaisi jokin suolistovaiva, joka ei näy testeissä? Vaikuttaako sellainen ruuan imeytymiseen / kehitykseen? Joillakin pakkislaisilla todettu kyseinen vaiva ja puhetta ollut aikaisemmissakin threadeissa, mutta vaikutukset?

Elikkä et ole muuttanut ruokavaliotasi silloin kuukausi sitten? Tuskimpa se kalorimäärästä johtuu, ei 3000kcal päivässä ole vielä älyttömän paljoa.
Jospa olis laktoosi-intoleranssi puhjennu kk sitten? Ei voi kun arvuutella..

Originally posted by nikke1
Paljonko tulee kuitua syötyä?

n. 80g. On ainakin riittävästi. Ei kai liika saannista voi olla mitään haittaa?

Laktoosi-intoleranssi mahdollisuus on pois suljettu, koska kävin testeissä 3-viikkoo sitten.

Ruokavaliossa en ole muuttanut mitään muuta, kuin lisännyt vähitellen kalorimäärää.

Kaasuuntumisongelmat on pahimmillaan illalla, mutta löysää on kun p****lla käy oli vuorokauden aika mikä tahansa.

Kokeilen palautumisjuomassa veden vähentämistä, mutta en usko, että vaikuttaa. On se pakki samanlailla sekasin välipäivinäkin. :wall:

Kokeile jättää ruokavaliostasi pois aina yksi säännöllisesti käyttämäsi elintarvike/ruoka-aine/lisäravinne ja seuraa kuinka vatsa reagoi.

Originally posted by Ari
n. 80g. On ainakin riittävästi. Ei kai liika saannista voi olla mitään haittaa?

Laktoosi-intoleranssi mahdollisuus on pois suljettu, koska kävin testeissä 3-viikkoo sitten.

Ruokavaliossa en ole muuttanut mitään muuta, kuin lisännyt vähitellen kalorimäärää.

Kaasuuntumisongelmat on pahimmillaan illalla, mutta löysää on kun p****lla käy oli vuorokauden aika mikä tahansa.

Kokeilen palautumisjuomassa veden vähentämistä, mutta en usko, että vaikuttaa. On se pakki samanlailla sekasin välipäivinäkin. :wall:

Mulla meni ainakin maha joskus sekaisin Heracles halpis-herasta...Ei itsellänikään laktoosi-intoleranssia ole mutta niin se vaan kävi...

Originally posted by Ari
Noin kuukauden ollu maha löysällä ( sitä ennen ei ongelmia). Ei oo kipee eikä haittaa reeniä, eikä syömistä yms., mutta mitenköhän on imeytymisen laita?

Yli 3000 kcal tulee syötyä päivässä, mutta jos niistä imeytyykin vaan 1500kcal, niin tulee kehitys varmasti pian hidastumaan

Onko painosi kuukauden aikana pudonnut?

Originally posted by Ari
kuitua n. 80g. On ainakin riittävästi. Ei kai liika saannista voi olla mitään haittaa?

Melkoisen korkea kuitumäärä. 35 g päivässä riittää, yli 50-60 g on jo liikaa. Liiallinen kuitu häiritsee vitamiinien ja mineraalien imeytymistä sekä saattaa aiheuttaa vatsavaivoja, mm. ripulia. Tosin kuituunkin vatsa tottuu ajan myötä ja kun et ole ruokavaliotasi muuttanut, kuitukaan tuskin on ongelmiesi syy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Harmony
Kokeile jättää ruokavaliostasi pois aina yksi säännöllisesti käyttämäsi elintarvike/ruoka-aine/lisäravinne ja seuraa kuinka vatsa reagoi.

Tää on paras tapa teistailla jos johtuu jostain ruoka-aineesta. Mutta siihen ei taida ihan pari päivää riittää, pari viikkoa ilman jotain ruoka-ainetta taitaa antaa vähän enemmän todenmukaista kuvaa (mutua)

Originally posted by Ari

Paljonko kertyy magnesiumia päivässä? Toisilla voi mennä pakki sekaisin suurista määristä sitä. Varsinkin tuossa Vitamaxissa on aika reilu satsi magnesiumia jos sitä kertyy vielä muistakin lähteistä päivän aikana.

Muistanko väärin, vai onko palstalla ollut puhetta, että joillakin menee pakki sekaisin kreasta?
Jospa vatsasi on saanut ko. aineesta tarpeekseen?
Ja tosiaan hyvä neuvo oli jo ylempänä, kokeile jättää yksi ruoka-aine kerrallaan pois ruokavaliosta ja sitä kautta etsi mikä voisi tuon aiheuttaa....

Tuli itsellenikin mieleen kreatiini, saatkohan sitä liikaa tarpeeseesi nähden? Mutta ei kai tää muulla selviä kuin ruokavalion siivoamisella, eli jätät aina jonkun ruoan pois ja katsot miten maha reagoi -- itse huomaan muutokset aika nopeasti, muutamassa päivässä, ei tarvitse kahta viikkoa odotella..

Ja mulla on ollu viikon verran mahan kans ongelmia. Epäilen syyksi vahvasti vehnäleseitä, minkä käytön aloitin viikko sitten. Nyt oon viskannu niitä pari desiä joka päivä rahkahärdellien sekaan ja olisko niin, että kuitua tulee liikaa?

Menee meinaan jo kaurahiutaleita 6 dl/päivä ja ruisleipää ja kasviksia siihen vielä niin avot. Kauhee turvotus mahassa ja ilmavaivoja. Oon vähän ollut siinä luulossa, että parempi vaan, mitä enempi kuitua, mutta ilmeisesti sitäkin VOI saada liikaa. Muuta muutosta ei ruokavaliossa nimittäin ole ollut.

Originally posted by Fiona
-- itse huomaan muutokset aika nopeasti, muutamassa päivässä, ei tarvitse kahta viikkoa odotella..

No toi mun kaks viikkoa oli vähän kärjistetty, jos ees siihen viittasit...;) Mutta ei sitä 1-2 päivän aikana välttämättä vielä kannata ihme muutoksia odotella...

Ja toi Powerhousun mainitsema stressi on mullakin yks mahaa sekottova juttu ja sitä ei välttämättä ees heti huomaa mistä kaikesta voi stressiä ottaa!!

Vaikka tohtorishenkilö toteaakin että laktoosi-intoleranssia ei ole niin kannattaa silti koittaa jättää noita maitotuotteita vähemmälle tai sitten vaihtaa hyla-tuotteisiin tms. Itse käynyt ko. testeissä monta kertaa ja aina sanottu että intoleranssia ei ole, mutta jos menee tilkankin normaaleja maitotuotteita nauttimaan ni menee välittömästi pakki löysäksi...

Originally posted by Mariko
olisko niin, että kuitua tulee liikaa?

Yhtäkkiä jos vaihtaa kuidun saantia niin saattaa mennäkin maha sekaisin. Jossain Afrikassa oli heimo (joo, varmaa tietoa taas) jolla kuitua meni päivässä yli sata grammaa, ja kai niilläkin maha normaalisti toimii. Omista lowcarbbikokeiluista olen huomannut että vatsa tottuu suureen ja pieneen kuidun saantiin, mutta siinä menee vähän aikaa. Pitkässä juoksussa kai kovin matala taso ei ole hyvästä, jos syövästä varoittelijoita uskoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom