Pakaroille kyytiä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikö se ole optimaalinen tilanne jos tanko kulkee pystysuoraan esim. kyykyssä ja mavessa?

Voi olla. Harvalle se kuitenkaan on luonnollinen liikerata, varsinkaan kyykyssä. Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että joku (tässä tapauksessa laite) "tönii" minua vähän väliä eri suuntaan kuin itse haluaisin mennä.

Timba: kokeilen ensi kerralla! Tosin mun takareidet on niin tiukat, että ihan tangolla ja lyhyehköllä liikeradallakin sain viimeksi jalat viikoksi jumiin.

Kokeile ihmeessä. Tuo Jutan ohjelmassakin vieraileva Pekka sen mulle salilla opetti. Eli siinä siis jalat ihan aavistuksen koukussa, koska polvie ei ole tervettä lukita, ei tee hyvää nivelille. Mutta sitten työnnetään persettä taakse niin että jalat ei taivu ja ne käsipainot menee ihan tuosa polvien ja säärien linjalla. Periaatteessa voi jopa varpaat vähän nousta lattiasta. Eikä painojen tartte mennä lattiaan asti, tämä on kiinni ihan itse kunkin liikkuvuudesta. Mutta siis tuo tehdään niin että tuntuu kunnon venyttävä tunne takareisissä ja pakaroissa. Saatanallinen polte ja pumppi ja saatanallinen lihaskipu vaikka tosiaan tein neljä kympin sarjaa ja ekoissa kahdessa oli 20 kg käsipainot ja toisessa 25 kiloset. Eli ei tosiaan ollut isoja painoja kokeilussa, eikä sarjoja tehty läheskän loppuun. Tuohon vielä 10 kg per käsi lisää ja pari toistoa niin alkaa tapahtumaan.

Kokeilin eilen, mutta teinköhän mä jotain hassusti, kun ei oikein tuntunut missään? Takareidet kyllä tärisi illalla kotona, mutta tänään ei oo lihasarkuutta oikein ollenkaan, vaikka jalat ei olleet ihan täydellisen palautuneet edellisestäkään treenistä eilen. Tein ensin prässiä kovaa, sit yhden jalan mavea ja lopuksi SJMV:ää 16kg kässäreillä, mutta ei. Tein romanialaiseen tyyliin ja hyvien "lämmittely"sarjojen ansiosta liikkuvuuskin riitti lähes lattiaan asti - missä meni pieleen?

Mitkäs liikkeet olisi erityisen hyviä pakaran keski-/alaosan kehittämiseen? Tuntuu, että yhtäkkiä pakaran yläosa on alkanut korostua paljon enemmän... Jos seisoo semmoisessa asennossa, että olisi tavallaan askeleen ottamassa, pakaran yläosassa on selkeä kurvi, mutta sitten menee littanaksi. Läskiähän siis löytyy ja kaiketi sekin vaikuttaa miten ne on perseeseen asettuneet (lättäperse-geenit). Lisäksi on aika suuremman luokan hermotusongelmia ylipäätään pakaroiden ja takareisien suhteen ollut, ja on edelleen, joten kai sekin vaikuttaa. Lähinnä kuitenkin olen viime aikoina tehnyt kyykkyä (vaakatasoon/alle) ja mavea 5 toiston sarjoja, ja ohjelman vaihdon myötä (n. 1-2 kk kork.) noiden lisäksi askelkyykkyä kävellen, bulgarialainen kyykky tangolla ja reidenkoukistus laitteessa yhdellä jalalla (lähinnä tuntuman saamiseksi), toistojen ollessa pääosin 8-12, välillä lyhempääkin kyykyssä/mavessa.

On ollut todella vaikeaa ja työn takana, että olen ylipäätään saanut jotakin kontrollia pakaroihin ja varsinkaan takareisiin, joten tuntuu ettei treenit välttämättä ole menneet aina perille, välttämättä vieläkään. Kuten arvata saattaa, heikotkin ovat ja etureidet suhteessa paljon kehittyneemmät. Takareidet on ikuinen murhekryyni, joten ei haittaa vaikkei niillekin vinkkejä tulisi... Voisin tietty niistä eri topikissa kysellä. Sanottakoon kuitenkin vielä niistä, että niidenkin muodossa on jotakin outoa, tuntuu että heti polven yläpuolelta alkaen on kehittynyt kaarta alkuaikoihin verraten(vältän polvien yliojentamista treeneissä/muulloinkin), mutta siinä keskivaiheilla ei ole juuri mitään.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom