Pakaroille kyytiä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Askelkyykkykävelyn lisäksi myös step-up ottaa napakasti pakaroihin. Eli reilut käsipainot käsiin ja askellusta steplaudalle/penkille/laatikon päälle jalkatreenin loppuun. Korokkeen on oltava riittävän korkea, jotta liikerata on laaja. Yläasennossa pakara supistuu jos ei maksimaalisesti niin ainakin huolella.

Nostetaanpas taas hyvää ketjua. Mulla on meneillään kahdentoista viikon kuntoutusjakso patellajänteelle jolloin en saa tehdä mitään ponnistavaa liikettä oikealla jalalla (paitsi kuntoutusliikkeet mutta niitä ei lasketa). Mave, prässi, hackit ja kaikki kyykkyyn viittaavat ovat poissa liikevalikoimasta. Miten saan pidettyä hanurin kuosissa ettei mave ja kyykkytulos laske aivan lattiaan tänä aikana? (Lue: Iik, eikai mun pakarat sula niinq kokonaan tänä aikana?)
Liikkeet joilla koetan konkurssia paikata ovat
-SJMV yhdellä ja kahdella jalalla
-taljapotku (saa pumppia mutta tuntuu aivan turhalta)
-julle
Keksiikö kukaan enempää?
Myös reiden ojennuksia ja koukistuksia sekä glute-ham raisea remputtelen jaloille.

Nostan.

Niin, mikä nyt on olisi kotona treenatessa (kahdet 5 kilon käsipainot apuna) tehokkain takapuolelle?
Askelkyykky eteen vai taakse? Tai ihan kyykky alhaalta ylös?
Ja miten tossa alas kyykätessä kannattaa jalkaterien olla, leveä vai kapea asento?

Tarkoituksena on että tulisi vähän ryhtiä takapuoleen.

Niin, ja kuinka monta kertaa vko tämmönen treeni juoksun ohella?
Oon tehny yleensä ma ja ke.

Pitkästä aikaa tuli tehty sjmv:n tilalla jullea ja se sai kyllä pakarat todella kipeäksi, pitää alkaa vuorottelemaan noita kahta liikettä niin saa ahterin kasvamaan...

Niin, mikä nyt on olisi kotona treenatessa (kahdet 5 kilon käsipainot apuna) tehokkain takapuolelle?
Askelkyykky eteen vai taakse? Tai ihan kyykky alhaalta ylös?
Ja miten tossa alas kyykätessä kannattaa jalkaterien olla, leveä vai kapea asento?

Tarkoituksena on että tulisi vähän ryhtiä takapuoleen.

Niin, ja kuinka monta kertaa vko tämmönen treeni juoksun ohella?
Oon tehny yleensä ma ja ke.

Aika pienet painot käytettävissä, joten keskittyisin yhden jalan liikkeisiin. Yhden jalan mavea ja askelkyykky(kävelyä). Tarpeeksi sarjoja. Juoksuhan on periaatteessa ihan jees, varsinkin jos vetää spurtteja ja juoksee mäkiä.

assis,

Sä kun teet tota yhden jalan mavea niin käsipainoilla mieluummin vai tangolla? Mä tein viimeks smithissä ja selkä oli kierossa ku savolaisen pipo. Millä tuota selän kieroutta helpottais?

Mulle salilla yksi vanhempi konkari opasti tuota SJMV:tä käsipainoilla. Olen sitä romanianversiota tangolla tehnyt ja silläkin saa haitarin kipeeksi, mutta viime su kun tein nejä kympin sarjaa kaukana maksimirutistuksesta tuota kp versiota, niin vielä perjantaina oli takareidet ja perse kipeenä. Eli jos ei ole kp versiota kokeillut, kannattaa kokeilla.

Mulle salilla yksi vanhempi konkari opasti tuota SJMV:tä käsipainoilla. Olen sitä romanianversiota tangolla tehnyt ja silläkin saa haitarin kipeeksi, mutta viime su kun tein nejä kympin sarjaa kaukana maksimirutistuksesta tuota kp versiota, niin vielä perjantaina oli takareidet ja perse kipeenä. Eli jos ei ole kp versiota kokeillut, kannattaa kokeilla.

Perinteistä SJMV:tä oon tehny käsipainoilla ja se oli kyllä melko tuskaa tonne takaosastolle..

assis,

Sä kun teet tota yhden jalan mavea niin käsipainoilla mieluummin vai tangolla? Mä tein viimeks smithissä ja selkä oli kierossa ku savolaisen pipo. Millä tuota selän kieroutta helpottais?

Ikinä en oo kässäreillä kokeillut. Kuvittelisin, että melkoinen tasapainorutistus olisi! Tangolla teen, mutta en todellakaan smithissä. Smith soveltuu IMO vain leuanvetotangoksi. Vapaa tanko tasapainottaa liikettä mukavasti, mulla ainakaan ei oo ollut vinousongelmia, vaikka vino olenkin. Eräät pojat sen sijaan tekee aina smithissä jostain syystä.

Timban vinkki kuulostaa oivalliselle, pitääkin testata heti ensi kerralla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ikinä en oo kässäreillä kokeillut. Kuvittelisin, että melkoinen tasapainorutistus olisi! Tangolla teen, mutta en todellakaan smithissä. Smith soveltuu IMO vain leuanvetotangoksi. Vapaa tanko tasapainottaa liikettä mukavasti, mulla ainakaan ei oo ollut vinousongelmia, vaikka vino olenkin. Eräät pojat sen sijaan tekee aina smithissä jostain syystä.

Mä kyseenalaistin ton smithissä tekemisen ja yritin vedota siihen, että ku assiskin tekee vapaalla tangolla :D mä en ihan hirveesti tykkää tosta smithistä, pystypunnerrus ok jne mutta mulla on joku asennevamma ko. laitosta kohtaan.

Mä kyseenalaistin ton smithissä tekemisen ja yritin vedota siihen, että ku assiskin tekee vapaalla tangolla :D mä en ihan hirveesti tykkää tosta smithistä, pystypunnerrus ok jne mutta mulla on joku asennevamma ko. laitosta kohtaan.

Mahtavaa, tunnen itseni nyt tosi uskottavaksi auktoriteetiksi. ;) Mä, olosuhteiden pakosta, yritin eilen kyykätä smithissä ja oh dear god oli ihan kamalaa. Never again, terveen selän nimessä. Toisaalta kyseessä voi olla tottumiskysymyskin, mutta onhan se jotenkin luonnotonta, että tanko kulkisi suoraan ylösalas missään liikkeessä. Joskus kokeilin YJMV:a smithissä ja sekin jäi kokeiluksi.

Mahtavaa, tunnen itseni nyt tosi uskottavaksi auktoriteetiksi. ;) Mä, olosuhteiden pakosta, yritin eilen kyykätä smithissä ja oh dear god oli ihan kamalaa. Never again, terveen selän nimessä. Toisaalta kyseessä voi olla tottumiskysymyskin, mutta onhan se jotenkin luonnotonta, että tanko kulkisi suoraan ylösalas missään liikkeessä. Joskus kokeilin YJMV:a smithissä ja sekin jäi kokeiluksi.

Mun on pakko myöntää, että tein leveetä kyykkyä smithissä ja se tuntu aika hyvältä... Mut se oli satunnainen erehdys. Vannon!

Hmm, jhulmi taitaa tehdä yhden jalan mavea filmissään. Ite olen tehnyt sitä yhdellä kahvakuulalla ihan selkäjumppailumielellä, kun siihen sopii hyvin. Olisinko kerran tai pari kokeillut tangolla yhden jalan mavea ja oli paljon vaikeampaa, kuin käsipainoilla/painolla. Outoa?

Olen tehnyt tässä viime aikoina kahvakuulat käsissä (voi korvata käsipainoilla hienosti) askelkyykkyä taakse. Tuntuu motorisesti helpommalta ja polville terveellisemmältä, kuin astua eteenpäin ja toi ottaa maar hyvin takareisiin ja pakaroihin. Eli teen aina sarjan per jalka, ei vuorotellen yksi toisto kerrallaan.

Teen yhden jalan mavea myös vapaalla tangolla, mutta siinä en pysty väsymykseen asti tekemään samoilla raudoilla kuin smithissä niin teen tästä syystä yleisimmin smithissä ettei joudu naisten painoilla jumppaamaan :face: Jos tasapaino riittää, niin vapaalla tangolla tai käsipainoilla/kahvakuulilla vaan, no problem.

Eikö se ole optimaalinen tilanne jos tanko kulkee pystysuoraan esim. kyykyssä ja mavessa?

Timban vinkki kuulostaa oivalliselle, pitääkin testata heti ensi kerralla.

Kokeile ihmeessä. Tuo Jutan ohjelmassakin vieraileva Pekka sen mulle salilla opetti. Eli siinä siis jalat ihan aavistuksen koukussa, koska polvie ei ole tervettä lukita, ei tee hyvää nivelille. Mutta sitten työnnetään persettä taakse niin että jalat ei taivu ja ne käsipainot menee ihan tuosa polvien ja säärien linjalla. Periaatteessa voi jopa varpaat vähän nousta lattiasta. Eikä painojen tartte mennä lattiaan asti, tämä on kiinni ihan itse kunkin liikkuvuudesta. Mutta siis tuo tehdään niin että tuntuu kunnon venyttävä tunne takareisissä ja pakaroissa. Saatanallinen polte ja pumppi ja saatanallinen lihaskipu vaikka tosiaan tein neljä kympin sarjaa ja ekoissa kahdessa oli 20 kg käsipainot ja toisessa 25 kiloset. Eli ei tosiaan ollut isoja painoja kokeilussa, eikä sarjoja tehty läheskän loppuun. Tuohon vielä 10 kg per käsi lisää ja pari toistoa niin alkaa tapahtumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom