Pakara vihlontoja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistä johtuu, että jalka- jaselkätreenin jälkeen, kun yrittää vääntää jalannostoja, niin vihloo pakaraan niin perkeleesti?
Kannattaisiko siirtää vatsat vain yhdelle päivälle?
Riittäisikö se? (siis rinta,käsi,olkapää-päivälle?)

Ethän sä vaan tee selkää ja jalkoja samana päivänä ja sitten jaat muut lihasryhmät vielä eri päiville. Jos näin teet niin koko ohjelma joutaa vaihtoon.

Voi olla etta iskias-hermo ( tai mika sen oikea nimi onkaan) on niin tiukalle etta se aiheuttaa kivun. Hieronta ja venyttely voisi auttaa.

Itselläni oli samat oireet joskus ja syynnä oli pakaralihaksen ja lonkkalihasten kireys. Eli venyttelyä ja sillä ainakin minulla ongelma parani.

Mulla oli vähän samanlaisia tuntuja viime syksynä ja välilevyn pullistumahan sieltä löyty. Puol vuotta meni parannellessa.

ehe, ehe, ehe,,,

Timba79 sanoi:
Ethän sä vaan tee selkää ja jalkoja samana päivänä ja sitten jaat muut lihasryhmät vielä eri päiville. Jos näin teet niin koko ohjelma joutaa vaihtoon.

:david: noh, minulla on 2 päivää viikossa salia...
Eka päivässä on selkä ja jalat
Toka päivässä on rinta,olkapäät,kädet, (mahat :D )

Jtn vikaa sitten? Toi on vähän kuin työntävät ja vetävät erottelu, mutten pystynyt treenaamaan agonistisesti samoja lihaksia eripäivinä, vaan esim. hauiksen "treenikipu" haittasi ojentaja liikkeitä jne. Joten siirryin sitten tommoiseen...

ja onha miul ollu selän kanssa ongelmia.. Kerran se ruhjottiin jo paikalleen.. (pitäsköhän mennä taas... kallista lystiä.. )

-Marchi- sanoi:
:david: noh, minulla on 2 päivää viikossa salia...
Eka päivässä on selkä ja jalat
Toka päivässä on rinta,olkapäät,kädet, (mahat :D )

Jtn vikaa sitten? Toi on vähän kuin työntävät ja vetävät erottelu, mutten pystynyt treenaamaan agonistisesti samoja lihaksia eripäivinä, vaan esim. hauiksen "treenikipu" haittasi ojentaja liikkeitä jne. Joten siirryin sitten tommoiseen...

ja onha miul ollu selän kanssa ongelmia.. Kerran se ruhjottiin jo paikalleen.. (pitäsköhän mennä taas... kallista lystiä.. )

No sitten kohtuu ok kun on tällainen jako. Mutta tekisin kyllä ehdottomasti noi vatsat tossa rinta yms. kanssa. Yks hyvä 2-jakoinen on:

1. etureisi, rinta, olka, ojentaja, vatsat
2. takareisi, pohkeet, selkä, hauis (forkut/epäkkäät vuoronperään)

Tollasella menee suht tasaseen rasitus.

Mutta kuten edellä jo mainittiin, kannattaa noita venytyksiä kokeilla ja vielä enemmän suosittelisin muutamaan hierojalla vierailua. Saattaa olla vaan jumeja siellä pakaraseudulla, eikä ne välttämättä venyttelystä aukea.

samaa mieltä olen...

Timba79 sanoi:
No sitten kohtuu ok kun on tällainen jako. Mutta tekisin kyllä ehdottomasti noi vatsat tossa rinta yms. kanssa. Yks hyvä 2-jakoinen on:

1. etureisi, rinta, olka, ojentaja, vatsat
2. takareisi, pohkeet, selkä, hauis (forkut/epäkkäät vuoronperään)

Tollasella menee suht tasaseen rasitus.

Mutta kuten edellä jo mainittiin, kannattaa noita venytyksiä kokeilla ja vielä enemmän suosittelisin muutamaan hierojalla vierailua. Saattaa olla vaan jumeja siellä pakaraseudulla, eikä ne välttämättä venyttelystä aukea.

Juuh, pakkokai se on taas hierojalle mennä, ennen joulau kävin ja silloin oli just joku lukko siel syvis selkälihaksis... Mut en taida jakaa tuota ohjelmaaniin,että esim. ojentajatjahauikset on eripäivinä, kun jos vaikka maanantaina tekee hauiksen ni ei vaik torstaina mahdollisesti saakaikkea ojentajista irti,ku on hauis viel jäykkänä... mmhh.. mitkä venyttelyt sit aukasis noit paikkoja...

-Marchi- sanoi:
Juuh, pakkokai se on taas hierojalle mennä, ennen joulau kävin ja silloin oli just joku lukko siel syvis selkälihaksis... Mut en taida jakaa tuota ohjelmaaniin,että esim. ojentajatjahauikset on eripäivinä, kun jos vaikka maanantaina tekee hauiksen ni ei vaik torstaina mahdollisesti saakaikkea ojentajista irti,ku on hauis viel jäykkänä... mmhh.. mitkä venyttelyt sit aukasis noit paikkoja...

No ei toi mun jako mikään ehdoton ollu todellakaan, muitakin hyviä toki on. Mutta ei mun ojentajatreenejä ole koskaan kipeät hauikset haitanneet. Ennemminkin ne kipeät hauikset saattaa haitata selkätreeniä.

Back
Ylös Bottom