Paistoin kinkun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä on luultavasti joku testi kyseessä kun jääkaapissa oottaa 6 kiloa kinkkua mihin ei saa koskea kun vasta tänään päivällä!:(
Meillä on aina ollu tapana että vasta jouluaattona korkataan kinkku.
Joulun parhaat asiat: Kinkku ja viinalla terästetty glögi :kuola: :kuola: :kuola: :kuola:

Nostetaan tämäkin.

No niin, ensimmäinen kinkku paistettu jo eilen. Laitoin uuniin illalla, yön NHL-pelin (oli uusinta toissapäivältä) lopulla uunista, kuorrutukset ja jäähdyttelyt... ja tietysti pienet maistiaiset. Voi pojat :kuola:

4,5 kiloa ja tarkoitus riittää tämän loppuviikon (kolme yövuoroa duunissa, jos tuosta olisi huikopalaksi). Itse jouluksi sitten toinen "oma" pikkukinkku, avokin vanhemmilla ja omilla vanhemmilla tulee syötyä heidän kinkkujaan...

Vai että eka kinkku jo korvennettu...

Tuli tuosta mieleen kaverin työkaveri (legendaarisia ketjuja). Hän on mitä ilmeisimmin kinkkufani. Itsenäisyyspäivänä oli paistellut ensimmäisen 10-kiloisen. Ei kuulemma ollut riittänyt kun siihen sunnuntaihin asti.

Noh, pakkasessa hänellä odottaa vielä yksi 12-kiloinen jouluksi ja yksi 8-kiloinen loppiaiseksi. Varmaan uutena vuotena joku pikkuinen rulla vielä...

Ei jumankauta, en voi ymmärtää ihmisiä jotka vetää sikaa 30 kiloo kuukaudessa... Ei kinkkua vastaan mitään, mutta tommoinen määrä :urjo:

Meillä paistui eka kinkku sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Pistääkö joku paremmaksi :D

Itse olen sen koulukunnan kavereita että aattona tai aatonaattona vasta eka kinkku uunista ulos. :)
Mielelläni kyllä syön aikaisemminkin esim.töissä kinkkua, mutta itse en ennemmin paista.

Kumpaa tapaa Pakkiksen kinkkumestarit noudattavat paistolämpötilan kanssa, ensin 30-60min 200 asteessa ja sitten se n. 125 vai alusta asti tolla matalammalla lämpötilalla?

Toiset tykkää vähän kuivemmasta kinkusta. Itekkin paistoin 100-asteessa ja tuli justiin hyvä.

ei sillä uunin lämmöllä ole merkitystä sen kuivuuden kanssa, siis että onko uuni 100 vaiko 125. kinkun sisälämpö määrittelee kuivuuden.

joo ois tollanen 12kilon sika menossa uuniin sunnuntai aamuna, jos se mahtuu. jos ei mahu niin pienennetään rautasahalla.

Kumpaa tapaa Pakkiksen kinkkumestarit noudattavat paistolämpötilan kanssa, ensin 30-60min 200 asteessa ja sitten se n. 125 vai alusta asti tolla matalammalla lämpötilalla?
oon kokeillu kumpaakin, aivan sama kummin tekee, ei vaikutusta lopputulokseen. nykyään teen aina kinkun 100asteessa alusta loppuun ja otan kinkun pois ku kinkun sisälämpötila on 78-79 astetta. helpoin ku tekee alusta loppuun samalla lämmöllä niin ei tarvi säätää mitään, menee vaikka nukkumaan samantien ku kinkku on uunissa.

yks kinkku vuoteen kyllä riittää mulle. tosin tällä viikolla olen jo vähän alustanut tuota joulun kinkun syöntiä syömällä palvattua poronpaistia vajaa pari kiloa:kuola:

Itselle ei kinkku ole maistunut moneen vuoteen enään, olenkohan mä sairas?:(
Joulussa ei ole enään muuta odotettavaa kuin se että saa olla pois töistä. Jos vaikka ryyppäis itsensä tainnoksiin.:D

Nyt saapui 6kg savusaunassa palvattu kinkku, aah :kuola:
Ei taida selvitä tämä aattoon asti.

Suositut

Back
Ylös Bottom