Molemmat Atria merkkiä. Mitä eroa näillä on käytännössä? Paistijauhelihassa taisi olla 50% naudan ja 50% porsaanlihaa, vähärasvaisessa ilmeisesti pelkkää naudanlihaa. Molemmissa sanotaan, että "Alle 10% rasvaa". Vain vähärasvaisessa on ravinnejakauma lueteltu... Mitä eroa näissä sitten on ravinnejakaumalla tai millään muulla tavalla?
Paisti on naudan ruhon osa. Tästä osasta paistijauhelihan ainakin pitäisi olla tehty. Muussa jauhelihassa on sitten muitakin osia, ja yleensä enemmän "kitaleita" jauhettu sekaan, vaikka vähärasvaista olisikin.
Paistijauhelihassa tuskin on possunlihaa, nautasika on sitten ihan oma juttunsa.
Henk.koht käytän vain naudan paistijauhelihaa (ellei ole riistaa pakkasessa.)
Mulle kävi noiden Atrian jauhelihojen kanssa sellanen että kun dieetillä piti syödä 7 % ettei tarvis aina laskea kaikkia uusiksi niin eipäs kaikissa paisteissa olekaan 7 % rasvaa. Muistaakseni jollakin valmistajalla oli paistijauheliha 10 % vaikka se normaalisti on sen 7 %. Lisähintaa laittamalla saman valmistajan vähärasvainen oli sitten sitä 7 %. Ihme ryöstöä...Paistijauhelihan pitäisi olla määrätty olevan perustuslaissa aina 7 €:whip:
Meikä ei kyllä niin tinkais noitten rasvojen kanssa. Ne voi tiristää pois ja muutenkin erot on aika marginaalisia, mikäli ei useampaa kiloa tahdo louhia. Maku se on mikä ratkaisee. Mutta mä olenkin pekoniaddikti.
Naudan paistijauhelihassa on yleensä se 10% rasvaa ilman että se olis kevyttä, sitä tulee yleensä ostettua kaupasta koska mulle on aivan sama onko siinä se 5% vai 10%, jos ruokavaliosta nyt jää pieni osa rasvaa saamatta niin sitten vaan rypsiöljyä reippaammin. Lihapitoisuus on tuossa naudan paistijauhelihassa se 85%, noissa sikanauta-comboissa oon sellastakin lukemaa omin silmin todistanut kun 65%. Eli mieluummin täyttä lehemää ;)
ostin ääs-marketista Snellmannin oisko ollu vähärasvaista jauhelihaa tms. Muistaakseni oli kyllä täyttä nautaa mutta ihan täynnä rustoa. Hampaissa vaan narsku. Eli jatkossa ostan PAISTIjauhelihaa oli rasvapitoisuus mikä vaan.
Nyt kun on molemmat paisteltu, niin sellasen ison eron huomasin, kun että Paistijauhelihasta ei tullut (lähes)tippaakaan nesteitä, vähärasvasesta sitten taas tuli aikalailla. Oiskohan toi sitten jotain kudosnestettä...