Painot %

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wanger
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
156
Rupesi tuossa mietityttämään, kun luin uuden bodaus lehden artikkelia, jossa Sakke selkäinaho sanoo: ¨Parhaat tulokset saavutetaan 65-85% max¨. Ihmetyttää vaan tuo??? Vaikka ei sitä jaksa painaa jos superpainoilla treenaa, kun max. 2 sarjaa.

Itse jos treenaan penkkiä niin teen esim.5x5x90% ja tulee kehitystä jatkuvasti niin perkeleesti!

Kyllä tuota voimaa on tainnut siunaantu tämän palstan väelle aika reilusti vaikka treeni painot ovat olleet hiukan suuremmatkin!
Jos joku viisas vois kertoo asiasta enemmän!

Sorry vaan Sakke, että epäilen tätä, mutta vanhakin koira voi oppia uusia temppuja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä nuo opit taida olla Ihan SS:n käsialaa.Vaan Louie Simmonssin ja äijällä on "suhteellisen" vakuuttava meriittilista..... En ainakaan itse rupeaisi väittämään vastaan.
 
mä en yksinkertaisesti kykene tekemään 5x5x90%... femmoja kyllä mutta kyllä ne painot 5x5:a tehdessä on alle 90% 1rpm. Ja ainakin minä menen varmasti siihen kuuluisaan ylikuntoon jos jatkuvasti tekisin tuolla kertomallasi tavalla!!!!

Mutta meitä on tosiaan moneen junaan, jos sulle kehitystä tulee niin jatka samaa rataa...
 
Originally posted by Olbe
En ainakaan itse rupeaisi väittämään vastaan.

En mä mitään vastaan väitäkään, kun kiinnostaisi vaan että teenkö mä nyt väärin, kun teen isoilla romuilla vai kehittyykö hiluilla paremmin?? Se vain TUNTUU niin kummalta. Uskon vain saavani parempaa kehitystä jos vedän isoilla enkä tule ¨ylikuntoon¨.
 
Originally posted by Wanger


En mä mitään vastaan väitäkään, kun kiinnostaisi vaan että teenkö mä nyt väärin, kun teen isoilla romuilla vai kehittyykö hiluilla paremmin?? Se vain TUNTUU niin kummalta. Uskon vain saavani parempaa kehitystä jos vedän isoilla enkä tule ¨ylikuntoon¨.

Olen itse treenannu nyt,joku 3-4 vuotta penkkiä tommosilla 2-6 toiston määrillä ja ainakin itsellä on nyte jämähtänyt penkki ihan totaalisesti.Uskaltaisin kyllä niillä tiedoilla mitä itse olen lukenut tosta West-side treenistä,että tolla tavalla treenaamalla VOIMANOSTO tulokset paranee,kun treenaamalla esim.ilman dynaamista treeniä.Ajattelin ihan mielenkiinnosta treenata tollaisen 10 viikon kierron alkaen ens viikosta ja katsoa miltä tuntuu.Voin ilmoitella "kokeen" tuloksia tänne. JA en tosiaankaan tiedä tosta WS:stä juuri mitään.Vastailkaahan ne jotka ovat kokeilleet käytännössä.En ainakaan itse kuvittele,että kasvan kovinkaan paljoa "lihaa",kun siirtyy tollaisesta bodaus-tyyppisestä ohjelmasta voimanosto ohjelmaan...
 
Suurin osa wsb systeemin %-suosituksista perustuu pripleptinin tauluun jossa jaoteltu sopivat toistomäärät/sarjat

%-systeemi muuttuu yksilön mukaan aika rankasti ja west side-videoissa onkin lueteltu useita poikkeuksia ja painotetaan ettei näistä mitkään ole kiveen hakattuja.
 
Voimatreeneistä yms.

Esim. juuri westside treeniin kuuluu osana nopeusvoima harjoittelu, joka kehittää samalla maksimivoimaa. Tällöin harjoituspainojen ei tarvi olla kuin esim. 60% maksimista, kunhan suorituksessa keskitytään nopeaan ja hyvin koordinoituun suoritukseen. Määrä voi olla vaikkapa 8x3 toistoa.
Kyllähän vastapainona pitää tehdä välillä kovempiakin sarjoja. Mutta totuushan on, että lihas supistuu maksimaalisesti jo noin 60% painoilla, joten periaatteessa se riittää kunhan muuta seikat on kohdallaan. Ja varmasti kaikki treenaajat tekevät jossain vaiheessa jopa maksimiykkösiä.


Live to workout and workout to live
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom