WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Mendesin on toki todistettava kuntonsa myös kisalavalla, mutta klippien perusteella on kieltämättä lupaava tapaus. Olen käsittänyt, että jenkkifutis on miehen päälaji.

Heitin tuon nuorten MM-mitalimahdollisuuden lähinnä sen perusteella, että 2000-luvulla 20-vuotiaissa superin lätkä on saatu yleensä 380-390 kilon välisillä totaaleilla. Kaksi viime vuotta on ollut kovempiatasoisia, sillä 2008 pronssiin vaadittiin 406 ja viime vuonna 399. Aleksanjan omaa reilusti yli 400 kilon resurssit, Tegkajevkin tullee ylittämään 400 limitin. Aasialaisista ei koskaan tiedä.

Joka tapauksessa jos Mendes pystyy nuorten MM-kisoissakin tuonsuuntaisiin suorituksiin, on hän niillä korkealla tuloslistoilla. Veikkaisin itse, että mitaleilla, mutta saa sitten nähdä. Ylipäätään kv-painonnostolle tekisi vain hyvää, että Yhdysvalloistakin olisi aikuisten arvokisoissa muutaman vuoden päästä reilusti yli 400 kilon yt:n tekijä superissa, kuten Hamman oli vielä muutamia vuosia sitten.

Olihan Janttukin tosiaan heikkojalkainen työntötulokseen nähden. Legendassa taitaa silti olla väritettyjä sävyjä:D.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kellään hyviä vinkkejä työnnön aloitusvaiheeseen, kun tuppaa selkä 'pettämään'? Eli aloitan työnnön jaloilla (vai pitäisikö aloittaa selällä veto) ja kun paino irtoaa lattiasta tulee pieni selän eteepäin pyörisyminen. Tempauksessa tätä ongelmaa ei tunnu olevan.

Onko kellään hyviä vinkkejä työnnön aloitusvaiheeseen, kun tuppaa selkä 'pettämään'? Eli aloitan työnnön jaloilla (vai pitäisikö aloittaa selällä veto) ja kun paino irtoaa lattiasta tulee pieni selän eteepäin pyörisyminen. Tempauksessa tätä ongelmaa ei tunnu olevan.

tarkoititko että selkä pyöristyy veto vaiheessa vaiko "kippaa" eteen"?koitappa painaa selkää voimakkaasti ankalle irrotus vaiheessa.

Sellaisia terveisiä teille joilla on mahdollisuus päästä käsiksi videomateriaaleihin kovista suomalaisnostajista, vanhoihin sekä uudempiin..
Nykynuoriso on niin internetin syövereissä että kannattaisi laittaa jakoon mahdollisimman paljon materiaalia youtubeen. Ehkä mahdollisesti lisäisi osaltaan kiinnostusta lajiin kun näkisi kotimaisten vanhojen mestarien työskentelyä. Itsekin kloppina vain kuuli suomalaisten urotöistä, mutta ei juuri siihen aikaan lavoilla paljoakaan niitä nähty.. :jahas:

http://www.youtube.com/watch?v=P3l0i89WJSg

lisää 1998 sm-kisoista..nostoja by Puurunen, Vihelä, Jykä W ja Kari kinnunen.. varsinki Puurusen tuuletus on unohtumaton :D

Hienoa, suurkiitokset noista kahdesta klipistä ja vaivannäöstä:)!

Parkanon SM:t -98 olivat kotimaisittain kovatasoiset kisat, lähihistorian upeimmat mielestäni. Tuossa oli laajalla rintamalla sitä tekemisen meininkiä!

Sellaisia terveisiä teille joilla on mahdollisuus päästä käsiksi videomateriaaleihin kovista suomalaisnostajista, vanhoihin sekä uudempiin..
Nykynuoriso on niin internetin syövereissä että kannattaisi laittaa jakoon mahdollisimman paljon materiaalia youtubeen. Ehkä mahdollisesti lisäisi osaltaan kiinnostusta lajiin kun näkisi kotimaisten vanhojen mestarien työskentelyä. Itsekin kloppina vain kuuli suomalaisten urotöistä, mutta ei juuri siihen aikaan lavoilla paljoakaan niitä nähty.. :jahas:

Kyllähän minä ainakin voisin omia arkistoja raottaa. Minulla vain ei ole tarvittavia välineitä kyseiseen hommaan.

Minulla on jo valmiiksi DVD/VHS combo joten voin siirtää materiaalin DVD:lle. Mutta siitä eteenpäin on vähän kyseenalaista.

Eli minkälainen editointisofta minun ptää ostaa. Sen siis pitäisi olla sellainen, että saan leikattua videon valmiiksi ja muunnettua oikeaan tiedosto muotoon.

Ja paljonko tällainen ohjelmisto maksaa ja mistä niitä saa?

Eli minkälainen editointisofta minun ptää ostaa. Sen siis pitäisi olla sellainen, että saan leikattua videon valmiiksi ja muunnettua oikeaan tiedosto muotoon.

Ja paljonko tällainen ohjelmisto maksaa ja mistä niitä saa?

Jos saat videot DVD:lle, niin loppu on suht helppoa. Esim. ilmainen AutoGK osaa ripata DVD:t videotiedostoksi koneelle.

Ymmärtääkseni ilmaisella Windows Movie Makerilla pystyy näppärästi koostamaan lyhennelmiä pitkistä videoista, itse on ole sitä ikinä tullut kokeilleeksi. Ainakin freewarena saatava Video Cut & Split osaa pätkiä videosta klippejä koosteen tekoa varten. En muista, pystyikö sillä myös yhdistämään klippejä uudeksi leffaksi, mutta siihen löytyy varmasti kymmenen eri ilmaisohjelmaa minuutin googletuksella.

Tarvittavat ohjelmistot eivät välttämättä maksa siis mitään, aikaa ja vaivaa niiden kanssa pelaamiseen toki uppoaa. Maksullisilla ammattilaisohjelmilla selviää varmaan vähän pienemmällä vaivalla, ehkä paremmalla laadulla ja yhdellä ohjelmalla, niiden hinnoista en sitten tiedä...

Käsittämätön mies tuo Mendes.

Mies saa junnuissa nostaa ja kauan, silti pesee jo nyt +99% nostajista kyykyssä raakana, eikä jätä puhumiselle tilaa tyylin suhteen. Järettömän riski.

Meinas silmät tippua päästä kun kattoin tuon Mendesin kyykkypätkän. Hurja kaveri.

Josko sitä ittekin huomenna kyykkäilis sarjaa vaikka 120 kg:lla.

:itku:

Vuosi 2001, sarja 56

Moro!
Jos tollanen sattuis löytyyn joltain DVD-versiona olisin todella kiinnostunut ostamaan kyseisen jutskan (hukannut omani)...
T: Jarkko Welling

Vuoden 1995 MM-kilpailuiden superia:

Työntö, osa I: http://www.youtube.com/watch?v=VtuxIQlYmj8
Andrei Tshemerkinin edesottamukset: http://www.youtube.com/user/franjete#p/a/u/1/jbl8Yh041zg

Lopulliset tulokset olivat:
1) Andrei Tshemerkin, Venäjä 442½ (197½+245)
2) Ronny Weller, Saksa 440 (197½+242½)
3) Stefan Botev, Australia 435 (190+245)
4) Manfred Nerlinger, Saksa 427½ (185+242½)
5) Aleksei Krusevitsh, Valko-Venäjä 412½ (175+237½)
6) Tae-Hyun Kim, Etelä-Korea 410 (180+230)

Hieman oli tuossa vuoden -95 MM-taistossa välikisan tuntua. Atlantan olympiakisassa mitalikolmikko oli sama, mutta yhteistulos nousi kaikilla 15 kiloa.

Suositut

Back
Ylös Bottom