WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Makee fysiikka kyllä tolla kaiffarilla.
Kiinalaisten painonnostajien harjoittelu sisältää usein aika paljon dippiä, kulmasoutua, ylätaljaa ynnä muuta bodaustreeniä, mikä osaltaan selittää noiden kiinalaisten lihaksikkuutta. Panostavat myös monia muita painonnoston koulukuntia enemmän "overhead" asentojen vahvistamiseen, minkä ansiosta monilla on aika tykit olkapäät ja ojentajat.
 

Liitteet

  • fb3f3676e68385cc81c1e5e446f23dd5.jpeg
    fb3f3676e68385cc81c1e5e446f23dd5.jpeg
    79,3 KB · Katsottu: 153
Kiinalaisten painonnostajien harjoittelu sisältää usein aika paljon dippiä, kulmasoutua, ylätaljaa ynnä muuta bodaustreeniä, mikä osaltaan selittää noiden kiinalaisten lihaksikkuutta. Panostavat myös monia muita painonnoston koulukuntia enemmän "overhead" asentojen vahvistamiseen, minkä ansiosta monilla on aika tykit olkapäät ja ojentajat.
Pumppailu ei ole kuitenkaan estänyt kinkkejä pitämään yllä liikkuvuutta ja nopeutta. Monastihan ainakin vanhemman koulukunnan niilot sanoo jotta bodailu tappaa liikkuvuuden ja nopeuden. Vaan mikähän on kiinalaisten salaisuus siinä?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin painonnostopodcastissa Janne Kanerva puhuu hiukan tuon tyyppisen treenin puolesta. Jannehan oli aikoinaan jopa poikkeuksellisenkin lihaksikas painonnostaja suomalaisessa mittapuussa.
 
Pumppailu ei ole kuitenkaan estänyt kinkkejä pitämään yllä liikkuvuutta ja nopeutta. Monastihan ainakin vanhemman koulukunnan niilot sanoo jotta bodailu tappaa liikkuvuuden ja nopeuden. Vaan mikähän on kiinalaisten salaisuus siinä?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin painonnostopodcastissa Janne Kanerva puhuu hiukan tuon tyyppisen treenin puolesta. Jannehan oli aikoinaan jopa poikkeuksellisenkin lihaksikas painonnostaja suomalaisessa mittapuussa.
Kyllähän nämä pinttyneet käsitykset esimerkiksi penkkipunnertelun olkapäät jäykistävistä vaikutuksista ovat aika tiukassa. No saahan ne olkapäät toki silläkin tukkoon, jos ei huolehdi liikkuvuudesta ja istuu yli 12 tuntia päivässä huonossa ryhdissä jonkin näyttöpäätteen ääressä.

Pelkkä painonnostoliikkeiden tekeminen itsessään ylläpitää liikkuvuutta oikein mainiosti. Kiinalaisten kohdalla tämä tietysti korostuu entisestään, kun esimerkiksi työntävät paljon kyykkyyn.

Bodailusta: Kiinalaispainonnostajien bodailu ei useinkaan ole ihan sellaista kehonrakentajan hallittua bodytreeniä, vaan tekeminen on monesti vähän reippaampaa ja räväkämpää. Ja kyllähän tuollaisilla huipputason räjähtävillä ja nopealihassoluisilla painonnostajilla ne luontaiset vahvuudet siellä aika hyvin säilyvät, vaikka toisinaan hapottavaa treeniä tekisikin.

Jotain tuon suuntaista muistan myös Janne Kanervasta. Taisi harjoittelunsa rakentaa hyvin paljon yleisvoiman ja lihasten kehittämisen varaan.
 

View: https://youtu.be/KFFLfxP5BRo

Tässä nuoren suomalaisen lupaavan nostajan kanava mikä kannattaa ottaa seurantaan. Pojasta tulee loistava nostaja! Enkä sano tätä vain siksi että itse valmennan häntä. 200kg ylöstyöntö ollut jo suorilla käsillä (19v ja 95kg BW) ja ku jalat rakennetaan iskuun niin jätkä nostaa paljon enemmän ku minä tein. Ja silläkin nykyään Euroopassa pärjää ainakin työnnössä.
 
Kun kädet nostaa ylös kuten tempauksessa ja työnnössä tehdään niin rintalihashan venyy sitähän voi sit jokainen itse miettiä että pistääkö se hanttiin siinä työnnössä. Se liike ylöshän on todella nopea.
 

View: https://youtu.be/KFFLfxP5BRo

Tässä nuoren suomalaisen lupaavan nostajan kanava mikä kannattaa ottaa seurantaan. Pojasta tulee loistava nostaja! Enkä sano tätä vain siksi että itse valmennan häntä. 200kg ylöstyöntö ollut jo suorilla käsillä (19v ja 95kg BW) ja ku jalat rakennetaan iskuun niin jätkä nostaa paljon enemmän ku minä tein. Ja silläkin nykyään Euroopassa pärjää ainakin työnnössä.

Siinä olis hyvä kaveri pelaan mun kanssa, järkkääppäs kierros.
 
Back
Ylös Bottom