Olen ihan aloittelija mitä tulee painnonnostoliikkeisiin. Rinnallevedon tekniikka alkaa olla hanskassa, treenaan 40 kilolla tekniikkaa (10kg kiekot piemimmät täyskokoset), ja tempausta treenaan pelkällä tangolla. Miten painnonnostotreenit kannattaa hajauttaa viikolle? Kuten mainitsin, olen ihan aloittelija näissä liikkeissä, ja näitä treenejä ei vissiin vedetä samalla kaavalla kuin voimanostossa jne.
Mulla olis käytössä 3 treenipäivää viikossa, ja liikkeiksi ajattelin rive, tempaus, tempausvala (yks lempiliikkeistäni, tätä ei voi jättää pois), etukyykky, mave (ehkä?), leuat ja köysikiipeily (on hauskaa) ja muscle-up -treeniä vetokumeilla renkailla (liike on leuanveto josta kipataan yli josta dipin kautta päästään suorille käsille. Suomenkielisen nimen voi kertoa jos tietää).
Yritän myös pitää ohjelman minimalistisena ilman kikkaliikkeitä.
Suunnittelin itse ohjelman näin:
Ma: tempaus, rive, leuat, tempausvala
Ke: tempaus, mave, etukyykky, muscle-up, köysikiipeily
Pe: tempaus, rive, leuat, tempausvala
Ovatko liikkeet sopivasti mietitty, jotta ne eivät liikaa haittaa toisiaan? Tempauksen harjoittelu on siis pelkällä tangolla. Ja toistomäärät on vissiin luokkaa 5-10 x 1-3 tempauksessa ja rivessä? Mitä lisäisitte tai poistaisitte? Teen etukyykkyä mieluummin kuin takakyykkyä.
Tsiigailin myös vanhoja ketjuja, muttei osunu silmään painnonnostoaiheisia viikko-ohjelmia..?
Mulla olis käytössä 3 treenipäivää viikossa, ja liikkeiksi ajattelin rive, tempaus, tempausvala (yks lempiliikkeistäni, tätä ei voi jättää pois), etukyykky, mave (ehkä?), leuat ja köysikiipeily (on hauskaa) ja muscle-up -treeniä vetokumeilla renkailla (liike on leuanveto josta kipataan yli josta dipin kautta päästään suorille käsille. Suomenkielisen nimen voi kertoa jos tietää).
Yritän myös pitää ohjelman minimalistisena ilman kikkaliikkeitä.
Suunnittelin itse ohjelman näin:
Ma: tempaus, rive, leuat, tempausvala
Ke: tempaus, mave, etukyykky, muscle-up, köysikiipeily
Pe: tempaus, rive, leuat, tempausvala
Ovatko liikkeet sopivasti mietitty, jotta ne eivät liikaa haittaa toisiaan? Tempauksen harjoittelu on siis pelkällä tangolla. Ja toistomäärät on vissiin luokkaa 5-10 x 1-3 tempauksessa ja rivessä? Mitä lisäisitte tai poistaisitte? Teen etukyykkyä mieluummin kuin takakyykkyä.
Tsiigailin myös vanhoja ketjuja, muttei osunu silmään painnonnostoaiheisia viikko-ohjelmia..?