painon pitäminen samana.?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kynis89
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys!

olen tässä 5kk aikana tiputtanut noin 16kg painoa ja aion jatkaa diettiä vielä tuonne juhannukseen asti eli 6 viikkoa jonka aikana saan painoa alas vielä noin 3kg..painan tällöin noin 87kg..aloitin ketoosi/vhh meiningillä ja nyt olen vaihtanut rasvat takaisin hiilareihin ja reeni kulkee hienosti eikä kaikki voimatkaan ole salilla lähtenyt..

olisiko järkeä että juhannuksen jälkeen kun painoni on siellä alle 90kg niin en aloittaisi bulkkia tai kunnon plussa kautta vaan pitäisin painon suunnilleen samana vaikka puolikin vuotta? luulisin että kiristyisi vaan lisää kun käy kuitenkin 5krt viikko puntilla.saisiko rasva % hyvin alaspäin tuolla tavalla? en haluaisi enää tiputtaa painoa kun sitten alkaa tulemaan jo liian hintelän näköiseksi :D miltäs kuulostaa?

pituutta mulla noin 183cm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tervehdys!

olen tässä 5kk aikana tiputtanut noin 16kg painoa ja aion jatkaa diettiä vielä tuonne juhannukseen asti eli 6 viikkoa jonka aikana saan painoa alas vielä noin 3kg..painan tällöin noin 87kg..aloitin ketoosi/vhh meiningillä ja nyt olen vaihtanut rasvat takaisin hiilareihin ja reeni kulkee hienosti eikä kaikki voimatkaan ole salilla lähtenyt..

olisiko järkeä että juhannuksen jälkeen kun painoni on siellä alle 90kg niin en aloittaisi bulkkia tai kunnon plussa kautta vaan pitäisin painon suunnilleen samana vaikka puolikin vuotta? luulisin että kiristyisi vaan lisää kun käy kuitenkin 5krt viikko puntilla.saisiko rasva % hyvin alaspäin tuolla tavalla? en haluaisi enää tiputtaa painoa kun sitten alkaa tulemaan jo liian hintelän näköiseksi :D miltäs kuulostaa?

pituutta mulla noin 183cm

Ethän sä rasva% saa alas ellet ole miinuksella ja taasen se patti ei kasva jollei tule kaloreita tarpeeksi. Se, että paino pysyy samassa tarkoittaa sitä ettei tule eikä lähde rasvaa. Oon kyllä kuullut/lukenut, että rasvaa voisi polttaa ja lihasta kasvattaa samaan aikaan ja ehkä siinä pieni totuus onkin, mutta se totuus ei vaan ole näkyvää. edit. ainakaan vähääkään normaalipainoisella.

Kyllä voi polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta samaan aikaan, mutta se ei ole niin nopeaa lihaskasvulle kuin tuollainen bulkki-dieetti syklittely ja lisäksi vaatii erittäin optimoidun ravinnon ja treenin.

Ite kasvatan lihasta just tolleen maltilla että oon hyvissä rasvoissa läpi vuoden. Ihan hyvin sitä lihaa on kertynyt 5 kiloa vuodessa vaikka ravinto ja treeni ei ole lähelläkään optimaalista.

Ja ilman lääkkeitä.

Kyl kiristys tapahtuu dietillä ja lihasten kasvatus bulkilla.

Tämä on varmasti optimaalisin tapa kasvattaa lihasmassaa JOS homma toimii ja kaikki on kunnossa.. tullu nähtyä melko monta diettaajaa jotka ononnistuneet hävittämään lihakset poijjes diestin aikana-
Kynis on tiputtanut 6kk aikana 20kg painoa juhannuksena, jos hän lähtee vaikka tosi maltillisilla +lla tai jopa pikku - liikenteeseen ja yhdistää tähän body ohjelman kroppa muuttuu ja paljon, isona + pitäisin myös sitä ettei tule niin helvetillistä jojoilua, kokemuksesta voin kertoa että siitä harvoin hyvää seuraa.

mulla on rasva % varmaan jossain 15% paikeilla tällähetkellä..meinasin että jos sitä painoa 87-90kg välissä pitäisi pidemmän aikaa..eli jos meinaa nousta yli 90kg niin lasken kaloreita ja jos meinaa laskea paino niin lisään...ei nyt jumalauta luulis rasva% nousevan tällä tyylillä..??

mulla on rasva % varmaan jossain 15% paikeilla tällähetkellä..meinasin että jos sitä painoa 87-90kg välissä pitäisi pidemmän aikaa..eli jos meinaa nousta yli 90kg niin lasken kaloreita ja jos meinaa laskea paino niin lisään...ei nyt jumalauta luulis rasva% nousevan tällä tyylillä..??

ei varmasti nouse ei :) Mä taaplaan samalla tyylillä rasvat ympäri vuoden 12 kieppeillä ja toimii mulla hyvin. sitä lähinnä tarkoitin ettei välttämättä ole viisasta tiputtaa 20koogee ja samantien alkaa bulkkamaan 15kg lisää, mulla esim kävi niin että napsu paikkoja ja ei pystyny treenaamaan kun oli bulkkimassat päällä, mitä mulle jäi? No läskiä perkeleesti, ja löysää ihoa :)

ei varmasti nouse ei :) Mä taaplaan samalla tyylillä rasvat ympäri vuoden 12 kieppeillä ja toimii mulla hyvin.

siis tämä ois ajatuksena kans..ettei keräis sitä turhaa läskiä kilokaupalla..on mukavampaa olla ympäri vuoden ihmismäisemmässä kunnossa ja sitten ensi tammikuussa kun lähtö tilanne on jo valmiiksi hyvä niin voi tiputella kesäksi oikeen kunnolla ittensä kireeksi

siis tämä ois ajatuksena kans..ettei keräis sitä turhaa läskiä kilokaupalla..on mukavampaa olla ympäri vuoden ihmismäisemmässä kunnossa ja sitten ensi tammikuussa kun lähtö tilanne on jo valmiiksi hyvä niin voi tiputella kesäksi oikeen kunnolla ittensä kireeksi

Samaa mieltä. En ite bulkkais jos en ois aikeissa nousta lavalle. Ei huvita olla läski.

Samaa mieltä. En ite bulkkais jos en ois aikeissa nousta lavalle. Ei huvita olla läski.

mitä vittua se bulkkaaminen liittyy lavalle nousemiseen? mielestäni ei tarvitse syödä ku sen verran oikeita makroravinteita mitä kroppa tartvitsee..ylimääräisellä ravionnolla kroppa ei tee mitään..

mitä vittua se bulkkaaminen liittyy lavalle nousemiseen? mielestäni ei tarvitse syödä ku sen verran oikeita makroravinteita mitä kroppa tartvitsee..ylimääräisellä ravionnolla kroppa ei tee mitään..

Nimenomaan se ylimääräinen ravinto on se tekijä jolla lihas kasvaa ja viellä siitä yli menevä sitten läskiksi. Mikäli tahdot kehittyä ja pysyä samalla kireänä suosittelen plus ja miinus kalori kausien lyhyitä syklittelyjä esim 6 vko plus kcal ja 2-3 vko miinus kcal tai sitten vain pidempää hidasta pluskalorikautta esim 0.5kg painoa lisää kuukaudessa.

Tuollainen painon ylläpitäminen on pitkälti vain ajan haaskausta ja hitaalla painon nostamisella voidaan jopa saada rasvaprosentti pienemmäksi samalla jos lihasta tulee enemmän suhteessa rasvaan.

Nimenomaan se ylimääräinen ravinto on se tekijä jolla lihas kasvaa ja viellä siitä yli menevä sitten läskiksi. Mikäli tahdot kehittyä ja pysyä samalla kireänä suosittelen plus ja miinus kalori kausien lyhyitä syklittelyjä esim 6 vko plus kcal ja 2-3 vko miinus kcal tai sitten vain pidempää hidasta pluskalorikautta esim 0.5kg painoa lisää kuukaudessa.

Tuollainen painon ylläpitäminen on pitkälti vain ajan haaskausta ja hitaalla painon nostamisella voidaan jopa saada rasvaprosentti pienemmäksi samalla jos lihasta tulee enemmän suhteessa rasvaan.

kyllä mä varmaan nyt perus asiat tiedän..
ja miten sä käsität sana YLIMÄÄRÄINEN!! onko lihaskasvuun vaadittava energia määrä ylimääräistä jos tavoitteena on hankkia lihasmassaa lisää? itse en tykkää ylimääräisestä rasvasta omassa kehossanu ja siksi pidänkin kohtuuttumasti rasvaa kerryttävää ravinnon määrä ylimääräisenä...

tietysti ravaa tulee helposti jos hankitaan lihasmassaa mutta kohtuus kaikessa..en näe siinäkään järkeä että nostetaan painoa 20kg josta on lihasmassaa muutama kilo..sitten dietataan rasvat ja osa hankitusta lihasmassasta pois..itse näkisin maltillisen plussa kauden ja tämän syklittelyn fiksumpana vaihtehtona josta alunperin nostin koko keskustelun käyntiin,,

Bulkkaaminen on kuitenkin paras tapa kasvattaa lihasta. Vai väitätkö että kaikki proukot tekevät hommat päin vittua? Se vaan ei sovi ainakaan mulle koska mulla on tavote olla hyvissä rasvoissa aina eikä pelkästään lavalla. Vaikka se meinais hitaampaa lihaskasvua.

Miks kaikki ajattelee et bulkkaus tarkoittaa sitä et vedetään ihan överiläskiks ittes....
Bulkkaus eli plussakaloreilla vetäminen tarkoittaa sitä että paino nousee.

Ja tarkoitus olisi et suurin osa siitä olisi lihasta. Toki läskiä tulee aina.

Joo sikabulkit kuuluu 90-luvun sokerihumalaisille dextroosi-mutanteille, joilla ei vittu mahtunu silmälasit päähän ku oli naama niin turvoksissa.

MALTILLISELLA painon tasaisella nostamisella saadaan parhaat tulokset muutenkin, koska diettaaminen on siten helpompaa, eikä tarvii podottaa niin vitusti sitä massaa... Dieetillä lähtee jokatapauksessa lihaakin.

Sanoisin, et nostat massaa 200-400 g viikossa tasaisesti ja koko "bulkin" voit pitää rasvatkin suht alhaalla. about 10-15 pystyy varmaan pitämään.

Miks kaikki ajattelee et bulkkaus tarkoittaa sitä et vedetään ihan överiläskiks ittes....

Ei kukaan överiläskeistä puhukaan mutta päälle 20% rasvat on mulle jo liikaa.

Ei kukaan överiläskeistä puhukaan mutta päälle 20% rasvat on mulle jo liikaa.

totta vitus paras mahdollinen lihas kasvu saadaan kun syödään vaan vitusti jos ei välitä yhtään siitä kuinka paljon sitä rasvaa tulee...mun mielestä 20% rasvat on jo vitusti...
itselllä ois tavotteena että ois massakaudellakin alle 15% rasvat koko ajan...

ainakin mä ajattelen täällä lukemani perusteella, jengi selittää että pakko käydä heses vetää lisämättöö ku ollaan bulkilla, ja totta helvetissä vedetään viel 5desiii oliiviöljyä/vrk et varmasti saadaan se 10kg kuukaudessa painoa. sit ollaan isoi ja vahvoi, rinnan ympärys 1m vatsa enemmän.

No esim toi ketju kuinka nopeasti massaa lisää.. 70koogee tyypille suositellaan 5000kcl bulkkia :) ja toi ketju ei tosiaan ole ainut... Sen verran vielä että katselin just kun työkaveri bulkkasi 10kiloa kuukaudessa lisää massaa, ennen oli ok kroppa nyt näyttää vaan läskiltä jolla on melonit kainalossa

Suositut

Back
Ylös Bottom