Painon nosto sarjaa ylemmäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiukku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jees, nytkun täällä on valmentajien 1on1. Niin kertoisitteko mulle miten treenaisitte 65kg 7% rasvaprosentti henkilö, jolla taustalla 10v judoa, 6v korista, 6v fudista, 6v uintia, 8v tennistä.. maximaalisen MASSAN lisäämiseen.

maximit~
penkki: 80kg x 12
kyykky: 80kg x 25
maastaveto: 90kg x 15
leukoja: 32
cooper: 3350

mimmonen viikko-ohjelma? Treenata ja syödä voi milloin tahansa miten tahansa. vaikka 20x päivässä jos vaatis :D. Ainoa päämäärä on saada lihasmassaa lisää, rasvaakin saa tulla

Noilla tiedoilla voisit kertoo täällä miten tohon painoon saadaan noin hyvin (hyöty)voimaa :thumbs:

Joo ruokaa koneeseen, mutta ei sun sitä aerobista/muuta liikkumista tarvi lopettaa. Tolla taustalla varsinkaan.

En tiedä noista kinastelevista pojista ja niitten teorioista, varmasti hyvää asiaa puolin toisin, mut oma kokemus kertoo että, 2 jakoisella (4krt/viikko salille) 3x 8-10 toiston sarjoilla, siten että kuitenkin pyrkii viikottain nostamaan niitä painomääriä, niin parhaitein tulee massaa.

Tein 2on 1off 2on 2off (ma ti salilla, ke vapaa, to pe salilla, la su vapaa).

Tuohon päälle tein yhden aerobisen/anaerobisen, mutta siitä saatoin tinkiä.

Lisäks aika paljon oli mukana eristäviä liikkeitä. Mitä ei 1-jakoisissa yleensä mulla ole.

Ja ruokaa ruokaa, selkee bulkki vaikken siitä tykännytkään. 10 kiloo nousi paino 3 kuukaudessa, 7 kk:n kohdalla olin taas tiukassa kunnossa 4 kiloo painavampana. Itse ohjelma kesti noin 4kk. En ole aloittelija, enkä kasvuiässä.

5x5 tyyppisillä ohjelmilla taas olen saanut hyvin voimaa (lähes täysin) ilman massaa.

Nää on tietenkin vaan esimerkkejä koska muitakin toimivia vaihtoehtoja löytyy, eikä mikään ohjelma aja asiaa loputtomiin.

Ja kaikki on vain mun omia kokemuksia. Lähtökohdiltani on kaveri jolla ei ikinä ole ollut ylipaino-ongelmia.

P.S. Pidä toi punttaus henkisesti ykkösharjoituksena sen ajan kuin haluat massaa kehittää (tai voimaa) niin luonnostaan ei tule revittyä niin paljon muissa reeneissä. Nimittäin kyllä se sitten tehoa syö, kroppa ei ota painoo, jos kulutus on koko ajan ihan älytöntä.

Toi sun rasvaprosentti/tehot kertoo että liikut tosi paljon, ja bulkkaamiseen tottuminen saattaa vaatia aikaa, jos tuntuu vaikeelta saat totutella syömään huonostikkin, eli joku RAXin seisova pöytä on ehkä henkisesti suositeltavampaa kuin kolme purkkia ehrmania joka väliin...

Ite kun totuin syömään niin oli jopa vaikee päästä siitä aluks eroon, ja suotta vielä pelkäsin että hankitut lihat lähtee jos lopettaa taas (yli)syömisen, mutta ei se niin lopulta mennyt.

Ja en tosiaan ole asiantuntija bodauksessa. Varmaan on nopeempiakin keinoja, mutta toi oli semmoinen kokeilu juttu mulla mikä toimi.

Maximaalisesti saat varmasti tulosta kun keskityt pelkästään vain siihen massan hakuun vaikka puoleks vuodeks, ja siks liikkumaan tottuneelle toi 4krt viikossa salille on hyvä. Muu harjoittelu sitten vaikka tekniikkaa.

Itsellä vähän sama tilanne aiemmin kuin threadin aloittajalla. Paino pyörinyt pitkän aikaa 80-84 kg ja BJJ / vaparia silmälläpitäen aloin miettiä sarjavalintaa 77kg oli omasta mielestä vähän liian pieni omalle ruumiinrakenteelle ( pituutta 183 ) lihasmassaa kuitenkin jo ennestään kohtalaisesti. Päätinkin sitten lähteä nostamaan painoni lähelle 84kg sarjaa. Jotta ottelu 84 kg sarjassa olisi järkevää omasta treenikaudella mielestäni paino saisi olla +90 kg, josta kisoihin kohtuu helppo tiputtaa.
Bodauksesta ei kamppailulajeja ajatellen ole kuin haittaa, joten päätin pureutua tavoitteeseen voimapuolen ( JTo:n ) oppien mukaan. Nyt 2kk perusvoimakautta takana ja aamupaino 83=>90,6kg sarjapainot on nousseet aika rumasti siitäkin syystä että koskaan aiemmin en varsinaisesti ole voimatyylillä treenannut.
Treeni pääpiirteittäin pääliikkeissä 5x5 ohjelman mukaan + 2xkiertoon nopeustreeni joka liikkeessä ( mave,kyykky,penkki ) lisäksi tietenkin apuliikkeitä, jotka nekin voimatreeniä tukien toistot 6-8 suht keveitä sarjoja. Ruokaa olen tukkinut suusta päivittäin niin paljon kuin suinkin on pystynyt. Ei mitään sontaa vaan järkevää terveellistä ruokaa hiilareita kaihtamatta. Lisäksi öljyä, omega3 yms. Aika perstuntumalla olen vetänyt kaloreiden suhteen. Oikeastaan ainoa minkä olen varmistanut on riittävä proteiniin saanti.
Rasvaprosentti ei ole tänä aikana peilin mukaan juurikaan noussut. Pikemminkin kireyttä lihaksiin ympäri kroppaa on alkanut kertyä. Kulutus on varmasti aika kovaa myös. 3-4xvko lajitreenit ja 3x vko salilla. Tulleesta painosta varmasti iso osa on nestettäkin, mutta tähän asti olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt. Mukava nähdä miten rauta alkaa liikkua maksimikaudella.
Omasta mielestäni hyvä neuvo threadin aloittajalle => voimapuolelle lukemaan normaalista voima/nopeustreenistä. Eikä se paino varmasti loppujen lopuksi nouse muutakuin syömällä aivan sama miten treenaisi....

Veltolla aika hyvä painon kehitys 5x5:lla!

Mutta kaikesta huomaa että meillä on ihan erilaiset lähtökohdat. Itsellä ei paino tohon tahtiin voimaohjelmilla nouse. Paino ei muutenkaan tartu mitenkään helposti.

Mut siinä oot oikeessa, että myös mun mielestä kannattaa kokeilla ensin noita voimaohjelmia, bodauksella ei sinänsä tee mitään. Tuolla Treeniosiossa on stickynä 5x5 single factory, toimii voimaohjelmana mulle ja jotkut on tehnyt sillä myös massaa.

Itse en enää tuollaisia massaohjelmia tee, mutta tuon 2 jakoisen tehtyäni myös voimatasot oli noussu kivasti, se oli yllättävää.

Kokeilun kautta sen näkee. Voimaohjelmalla on jokatapauksessa hyvä lähtee liikkeelle, jos paino ei ala nousta halutulla tavalla niin sitten vaikka perusohjelmien pariin.

Itse tein massa -> voima ja on potkinut tosi hyvin. Paino/voima suhde erittäin hyvällä tasolla omassa sarjassa.

Eikä noiden jaksojen tarvi olla mitään puolen vuoden pituisia, eikä niiden tarvi muuta harjoittelua estää.

Ja jos se paino kasvaa palkkarilla, rypsärillä ja salaattia popsimalla niin onneks olkoon! Itse jouduin valitettavasti kunnon hiilari kuurille. Taustalla siis voima ohjelmia ja järkevää syömistä ennen tuota massa kokeilua.

Ennen tuota ohjelman alkua oli alla salitreeniä vasta n. 2kk aikalailla 3 vuoden totaalitauon jälkeen. Ja jos tuo salaatinsyönti kuittaus oli mulle niin en kyllä mielestäni tuossa viestissä sanonut painon nousseen salaatin syönillä... 4-5 lämmintä ateriaa menee nyt päivässä. Tulee tehtyä erillaisia muutaman päivän satseja jauheliha/kana/tummamakarooni mättöjä jääkaappiin. Kaloreita ei ole tullut laskeskeltua, koska kokoajan ongelma on ollut että ei pysty syömään tarpeeksi. Kai sen sitten peilistä huomaa kun pitää alkaa laskeskeleen. Siihen asti vaan opetella syömään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom