Painon nosto sarjaa ylemmäksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiukku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
jos pelkästään nyrkkeily menestys on mielessä niin ei kannattais alkaa huvikseen nouseen sarjoissa ylöspäin, ainostaan jos on pakko ajan myötä nousta.
niillä luontaisesti isommilla kavereilla on kuitenkin pieni etu puolellaan.

On varmasti olemassa ns. "luontainen sarja" joka tyypille?

Olen jatkuvasti 5-6kg ylipainoinen nykyiseen sarjaani ja se aiheuttaa tiettyjä haasteita. Olen miettinyt että teenkö vain hallaa pitkällä tähtäimellä jos yritän pysyä nykyisessä sarjassa? Ylempään sarjaan olen taas 4-5kg alipainoinen.
Oletteko samaa mieltä siitä että pitäisi vain kylmästi ottaa 2vuoden projekti sarjan nousussa silläkin kustannuksella että tämä aika oltaisiin alipainoisena sarjassa? Nuorella miehellä luulisi palkittevan sitten myöhemmässä vaiheessa..

Niin ja nyt on kyse voimailu, ei kamppailulajista.

No. Siinä oli oikein hyvät ohjeet perusbodaamiseen. Itse en silti tekisi tuota minkään lajin tukena. Enkä suosittelisi muillekkaan. Nimittäin 8-12 toistoilla ja lyhyillä palautuksilla saadaan aikaan jo sellaisia herkkyyttä huonontavia vaikutuksia että oksat pois. Kiveen kirjattua lukua en uskalla sanoa, koska en ole tutkinut mutta väittäisin että 8 on ehdottomasti se yläraja toistoissa kun haetaan lihasmassaa voiman ja räjähtävyyden sivutuotteena(eli sarjaa vaihtaessa).

Mutta nyt on kyllä pakko kompata myös siitä että lähtee johtajalta vähän lapasesta noi jutut henkilökohtaisella tasolla :david:

On varmasti olemassa ns. "luontainen sarja" joka tyypille?

Olen jatkuvasti 5-6kg ylipainoinen nykyiseen sarjaani ja se aiheuttaa tiettyjä haasteita. Olen miettinyt että teenkö vain hallaa pitkällä tähtäimellä jos yritän pysyä nykyisessä sarjassa? Ylempään sarjaan olen taas 4-5kg alipainoinen.
Oletteko samaa mieltä siitä että pitäisi vain kylmästi ottaa 2vuoden projekti sarjan nousussa silläkin kustannuksella että tämä aika oltaisiin alipainoisena sarjassa? Nuorella miehellä luulisi palkittevan sitten myöhemmässä vaiheessa..

Niin ja nyt on kyse voimailu, ei kamppailulajista.

Et ole ajatellut kiristää tuota 5-6kg? Nimittäin saat nopeammin irti sen 5-6kg rasvaa ja nestettä ja olet paremmassa kunnossa suhteessa sitten alemman sarjan ylärajoilla kuin vähän rasvaisempana vielä korkeammassa sarjassa alarajoilla.

Et ole ajatellut kiristää tuota 5-6kg? Nimittäin saat nopeammin irti sen 5-6kg rasvaa ja nestettä ja olet paremmassa kunnossa suhteessa sitten alemman sarjan ylärajoilla kuin vähän rasvaisempana vielä korkeammassa sarjassa alarajoilla.

Nykytilanne on siis se että olen pitkän työn jälkeen dieetannu tuohon alle -77kg ja se on mulle ehdoton minimisarja. Sarjaan pääsy vaatii aina voimakausien jälkeen parin kilon dieetin ja lisäksi 3-4kg nesteistä pois. Pituutta löytyy 174cm joka on vähän turhan pitkäkin tuohon sarjaan..

Ajattelin sen niin että mieluummin olisi parin vuoden päästä 2-3kg ylipainoinen tuohon -85kg sarjaan, mutta se vaatii sitä aikaa että se olisi täyttä tavaraa jolla painoa karttuisi.

Eikö se alemmassa sarjassa kitkuttelu hidasta/vaikeuta tätä huomattavasti? Kuitenkin se veto pitäisi 2-4krt vuodessa tehdä. Niinpä..mikä olisi hyötysuhteeltaan paras ratkaisu jos ajatellaan 3-4 vuoden päähän? Siinä se perimmäinen päänvaiva..

Edit: Niin ja edellisessä postissa mainitsemani 4-5kg alipaino tarkoittaa siis tähän tavoite painoon n.88kg ei sarjan rajaan 85kg Olipa selkeä..

Ajattelin sen niin että mieluummin olisi parin vuoden päästä 2-3kg ylipainoinen tuohon -85kg sarjaan, mutta se vaatii sitä aikaa että se olisi täyttä tavaraa jolla painoa karttuisi.

Eikö se alemmassa sarjassa kitkuttelu hidasta/vaikeuta tätä huomattavasti? Kuitenkin se veto pitäisi 2-4krt vuodessa tehdä. Niinpä..mikä olisi hyötysuhteeltaan paras ratkaisu jos ajatellaan 3-4 vuoden päähän? Siinä se perimmäinen päänvaiva..

Edit: Niin ja edellisessä postissa mainitsemani 4-5kg alipaino tarkoittaa siis tähän tavoite painoon n.88kg ei sarjan rajaan 85kg Olipa selkeä..

Juu ymmärrän mitä tarkoitat, aluksi tosin ajattelin enemmänkin että painat esim: 87kg, -90sarjassa :D
Mutta niin. Jos jaksat hetken aikaa vääntää alipainoisena, niin eipä siinä mitään. Plussakalorit päälle ja kasvamaan :). Ja nesteistä vetäminen ja muutenkin lyhyt veto tärkeitä kisoja varten korkeintaan parantaa bulkkaustakin.

Aivan kuten ylläkin oli mainittu, sirmax, tuo oli hyvä ja selvä ohje BODAAMISEEN, nyt oli kyse siitä mitä NYRKKEILIJÄN kannattaa tehdä nostaakseen lihasmassaansa.
Ja edelleen, jos kyse olisi myöskin siitä että se painonnousu on kaikki kaikessa niin sekin olisi eri asia. Mutta kun näin ei luultavasti ole.
Miten et voi tajuta lihaksesta sen vertaa että miten hermotuksen rakentaminen vaikuttaa kaikkeen? Suosittelet siis aivan vilpittömästi painoluokkaurheilijaa nostamaan painoaan BODAAMALLA? Eli opettelemaan hitaita toistoja jotka syövät räjähtävyyttä ja maksimaalista voimantuottonopeutta pois aivan törkeästi? Et kyllä taida ihan oikeasti tietää lajiharjoittelusta mitään?

Ja miten niin eksentrinen on tärkeintä? Se mitä minä urheilusta tiedän niin suurimmassa osassa lajeja halutaan siirtovaikutus joka vie urheilijaa eteenpäin.
Suosittelisin korvaamaan hitaan eksentrisen stopilla venytyksen ollessa suurimmillaan.

Ja kyllä, olen erittäin, siis erittäin kiivasluontoinen yksilö, jolla hermot ei kestä ilman tarpeeksi vahvaa lääkitystä yhtään semmoista kuin tässä on ollut, eli esimerkiksi paskanjauhamista paskanjauhamisen perään ilman perusteluita.
Jokainen kotipsykologi varmaan arvaa mistä on kyse :D

Edellleenkin puhe oli että halusi lihasmassaa rakennustyömaalle, ei halunnut voittaa geebee turnausta. Itse suosittelisin moninivel liikkeitä ja räjähtävää voimaharjoituksia ja omalla painolla tehtäviä harjoituksia. Fuhrer en halua nyt kehuskella mitään mutta kyllä tuolta maailmalta on jääny jenkeiltä, ryssiltä,brasseilta ja englantilaisilta jonkin verran korvan taakse noista lajiharjoitteluista.

Joo, en epäile heidän tietämystään. Selvennätkö tyhmälle että miten voi puhua räjähtävästä voimaharjoituksesta ja samaan aikaan suositella pitkähköjä sarjoja joissa viimeiset toistot on tiukkoja?

E: Ja siis itsekin suosittelen käyttämään moninivelliikkeitä n.85% ajasta. Hauiskäännöt ja muut voi pitää karkkipäivänä, ei oo järkeä jos ei sillon tällön saa käsiä pumppiin :D

Ja reeniohjelmasta, mieluiten liikkeitä, jotka olisi räjähtävää voimaa tuottavia ja yleis ja kestovoimaa tuottavia, nyrkkeilyä ajatellen, eli ei bodausta..EI EI!

Ja tuossa ketjun aloittajalta, jos en ihan väärin lue niin siinä lukee että EI bodausta.
En tiedä kumpi meistä sitten tämän väärin käsittää.

Ja reeniohjelmasta, mieluiten liikkeitä, jotka olisi räjähtävää voimaa tuottavia ja yleis ja kestovoimaa tuottavia, nyrkkeilyä ajatellen, eli ei bodausta..EI EI! :)
Eli lihasmassaa joka on PELKKÄÄ VOIMAA!!

SirMax, onko tämä käsityksesi siitä että nyrkkeilyllä ei ole niin väliä joten kannattaa suositella bodaamista? (ja jätin tarkoituksella sen vitsin rakennustyömaasta quotaamatta).

Onneks täällä on älyllisiäkin olentoja kirjoittamassa, vaikka itse heihin en lukeutuisi.
Mutta Sirmaxilta yksi hyvä pointti mistä olen samaa mieltä;

omalla painolla tehtäviä harjoituksia.

Leuanvedot, plyometriset harjoittelut, kiipeilyt, punnertelut yms yms.
Kehittävät hyvää, funktionaalista, ja käyttökelpoista voimaa josta on hyötyä niin nyrkkeilyssä, nakkikiskalla kuin siellä raksallakin.

Itse pidän näistä ja niiden harjoittelusta, ja toinen mistä saa hyvää ruutia on painiminen. Teke ihmeitä tukilihaksille ja liikkuvuudelle vääntää puolikin tuntia matossa ihan leikkimielellä.

Me puhuttiin optimaalisesta lihaskasvusta, eikös se asia menny vähän sivuraiteille siintä pääkeskustelusta. Tein sen perusvoiman abc:n ihan lihaskasvua ajatellen. No en tietenkään tarkoittanu samaan aikaan, huhuh aika raju oletus. Räjähtävä voimaharjoitus on aika vaikea harjoitusohjelma suunnitella ja toteuttaa,voisin kirjoittaa siintäkin sivun verran tekstiä. Omasta mielestä vaikein valmentaa. Entäs PHA harjoitukset fuhrer?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyse oli kyllä vain ja ainoastaan siitä että kuinka se on paras tehdä lajin kanssa samaan aikaan.
Ja jos PHA:lla tarkoitat kiertoharjoittelua tai vastaavaa, kuitenkin laktaatin tuotantoa stimuloivaa niin kirjoitin lyhyen kommentin siitä jo trediin.

Sulla on kyllä ihme pakkomielle yrittää koko aika kyseenalaistaa mun tietämys ja taito ilman että ite otat kantaa juuri mihinkään sinulle esitettyihin kysymyksiin.
Mikä räjähtävästä voimaharjoittelusta tekee sun mielestä vaikeimman valmentaa?

E: ja jos kyse oli sun mielestä optimaasesta lihaskasvusta niin etkö sitten osaa lukea? Vai miksi heti alusta asti suosittelit pitkiä sarjoja vaikka siiinä alotuspostauksessa lukee että EI bodausta?

Lähdin ajatuksesta, että nopea lihaskavu liikkeelle. No pitää olla tarkkana et on pitkät palautukset 3-5 min ja pienet painot 30-60% ja lyhyet toistot 1-6 ni pitää olla noissa tarkkoina ja katsoa kokoa että tulee täydellä vedettyä sarjat. Sit joku moninivel liike ni sen pitää tapahtua alle 0.8s että saa täydellisen hyödyn harjoituksesta. Eli suomeksi sanottuna saa olla koko ajan ihan skarppina ja vaatii työtä enemmän suunnitella ja joillakin saattaa mennä ohi koko harjoitus ku ei ole paikat kipeänä ja lihakset pumpissa ni ne luulee että koko harjoitus oli ihan turha.

0.8s pitää olla minkä pituus? Yhden toiston?
Jos nopeusvoimaa treenataan niin sarjan ei tule kestää yli 3,5s.
30% on kyllä liian pieni ellei kyseessä ole joku kuulantyöntäjä tai vast.

yhden toiston pitää tapahtua 0.8 sekunnin sisällä. Nopeusvoimaa on kahta erilaista, pikavoimaa ja räjähtävää voimaa. Sillä 30% "herätellään" kroppaa. Mut tää koko keskustelu on karannut käsistä ja siirtynyt mano y mano hauisten mittaamiseen, eli eiköhän ole järkevämpää lopettaa tämä keskustelu.

Harvassa paikassa oikeasti on. Mutta jos kuuluu niihin seuroihin joissa valmentajat osaavat myös tämän puolen niin sitten ehdottomasti kannattaa :)

yhden toiston pitää tapahtua 0.8 sekunnin sisällä. Nopeusvoimaa on kahta erilaista, pikavoimaa ja räjähtävää voimaa. Sillä 30% "herätellään" kroppaa.

Erään Etelä-Amerikkalaisen heinäsirkan kerrotaan tehneen syväkyykyn 0,8 sekunnissa, mutta arviolta 180 senttisen ihmislajin edustajan ei ole koskaan nähty tekevän samaa suoritusta, ellei oteta mukaan Marvelin piirroshahmoa Flash.

Voisitko vähän ehkä tarkentaa mitä tarkoitat tuolla "yhden toiston pitää tapahtua 0.8 sekunnin sisällä".

Mut tää koko keskustelu on karannut käsistä ja siirtynyt mano y mano hauisten mittaamiseen, eli eiköhän ole järkevämpää lopettaa tämä keskustelu.

Niinpä, mut sä et oo silti vaivautunu ottaa ees takkia pois. Oot vaan haukkunu muitten hauiksia ja kehunu omaas ilman mitään näyttöä.

Jees, nytkun täällä on valmentajien 1on1. Niin kertoisitteko mulle miten treenaisitte 65kg 7% rasvaprosentti henkilö, jolla taustalla 10v judoa, 6v korista, 6v fudista, 6v uintia, 8v tennistä.. maximaalisen MASSAN lisäämiseen.

maximit~
penkki: 80kg x 12
kyykky: 80kg x 25
maastaveto: 90kg x 15
leukoja: 32
cooper: 3350

mimmonen viikko-ohjelma? Treenata ja syödä voi milloin tahansa miten tahansa. vaikka 20x päivässä jos vaatis :D. Ainoa päämäärä on saada lihasmassaa lisää, rasvaakin saa tulla

mimmonen viikko-ohjelma? Treenata ja syödä voi milloin tahansa miten tahansa. vaikka 20x päivässä jos vaatis :D. Ainoa päämäärä on saada lihasmassaa lisää, rasvaakin saa tulla

Vaikka joku arnoldin kultanen kuusikko / elaston 2-jakoinen ohjelmxa, salia viikossa se 3-4, ruokaa koneeseen vaikka 500-1000kcal yli kulutuksen. Aerobinen liikunta nollaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom