Olen 30v 175cm ja 60kg mies. Olen aina ollut laiha ja se on häirinnyt minua viimeiset 15v todella paljon. Haluaisin kovasti saada painoa ja lihasmassaa lisää. Olen saanut kuulla kymmeniä kertoja kuinka näytän laihalta. Tuskin lihaviakaan ihmisiä haukutaan näin usein. Luuleeko ihmiset että laiha loukkaantuisi siitä jotenkin vähemmän? Ongelma on kuitenkin siinä että en pysty syömään sellaista ruokamäärää että saisin painon nousemaan. Minulla on lähes jatkuva ruokahaluttomuus, ahdistus, pahoinvointi, jännittynyt olo ja ripuli ongelmana. Saan syötyä/juotua vuorokaudessa keskimäärin 2000-2500kcal. Vähintään puolet noistakin kaloreista on suuhun väkisin syötyä vaikka on paha olo. En varsinaisesti harrasta liikuntaa mutta kokoajan touhuan jotain (töitä, harrastukset) jotka varmasti kuluttaa kohtalaisesti energiaa.Välillä on ollut parempia kausia jolloin olen ahminut jopa 4000 kcal päivässä muutaman viikon ajan. Paino ei ole kuitenkaan noussut yli 62 kilon. Lääkäreissa on käyty ja paljon mutta mitään tutkimuksin todettavaa sairautta ei ole löytynyt eikä lääkkeistäkään ole apua. Haluaisin saada lisää painoa ja lihasmassaa. Tällä hetkellä kädet ja jalat näyttävät tikuilta ja kaiken kruunaa pömpöttävä maha. Ei siis mikään kaunis näky. Onko mitään järkeä aloittaa painojen nostelua tällä ravinnon määrällä? Kasvaako painoni tai lihasmassani yhtään pelkällä kuntosaliharjoittelulla mikäli en pysty syömään enempää? Eli onko lihaskuntoharjoittelusta jopa enemmän haittaa kuin hyötyä minun tilanteessa? Ostin omronin kehonkoostumusmittarin jonka mukaan lihasprosentti on 44 ja rasvaprosentti 12.