Painon heittely dieetillä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

lej

Alkaa hermot mennä, kun viikon välein punnitsee, ja vaikka dieetti on pitänyt niin paino on noussut melkein kilon. Peilistä näkee kehitystä, mutta vaa'alla sitten taas vituttaa, kun mitään ei tapahdukaan. Voiko salitreeni kerätä niin paljon nestettä, että paino voi heitellä noinkin paljon?

En syö mitään minkä olen aikaisemmin huomannut aiheuttavan turvotusta minulla, kuten pähkinät ja viljatuotteet. Olen pyrkinyt syömään jaolla pp 30%, hh 40%, rr 30%. Tosin proteiinin määrä on usein ollut suurempi kuin hiilareiden.

Kalorimäärä on pysynyt samana joka viikko, 2200. Varmaan aika alhainen määrä, mutta rasvaa on vielä varmaan ainakin 15 kiloa, ja tarkoitus on päästä siitä eroon, vaikka sitten lihojakin lähtisi, koska läskeistä olen kärsinyt jo 4 vuotta.

lej sanoi:
Alkaa hermot mennä, kun viikon välein punnitsee, ja vaikka dieetti on pitänyt niin paino on noussut melkein kilon. Peilistä näkee kehitystä, mutta vaa'alla sitten taas vituttaa, kun mitään ei tapahdukaan. Voiko salitreeni kerätä niin paljon nestettä, että paino voi heitellä noinkin paljon?

En syö mitään minkä olen aikaisemmin huomannut aiheuttavan turvotusta minulla, kuten pähkinät ja viljatuotteet. Olen pyrkinyt syömään jaolla pp 30%, hh 40%, rr 30%. Tosin proteiinin määrä on usein ollut suurempi kuin hiilareiden.

Kalorimäärä on pysynyt samana joka viikko, 2200. Varmaan aika alhainen määrä, mutta rasvaa on vielä varmaan ainakin 15 kiloa, ja tarkoitus on päästä siitä eroon, vaikka sitten lihojakin lähtisi, koska läskeistä olen kärsinyt jo 4 vuotta.

Kokeileppa tiputtaa proteiinin määrää ja nostaa hiilareita. Toimii ainakin mulla, nyt on n. 170g protskua, 420 hiilareita ja 40 rasvaa. Seitsemäs viikko dieettiä menossa ja lähtöpainosta tullut alas 800grammaa. Tuo kaikki vasta nyt kun vaihdoin ravintoaineiden suhteita noihin, aikaisemmin oli 280g/p, 280g/h ja 60g/r. :)

Heiluuhan se... Mulla lähti ekan kuukauden aikana 8 kiloa, seuraavan kuukauden aikana 2, tosin siinä oli joulu ynnä muut "vähän" sotkemassa.

Nesteiden kertymisestä en tiedä, mutta mulla on lihasmassa kasvanut, ja sehän tietysti hidastaa puntarin lukeman muutosta. (Lienen sen verta aloittelija että lihaskin kasvaa kun vähän rautaa nostaa.)

Ja hei, mitä valitat? Jos kerta peili näyttää, niin silloinhan myös mittanauha näyttää, ja nauha on paljon parempi indikaattori kuin vaaka. Ainakin mulla, koska tarkoitus on ensisijaisesti hoikistua, toissijaisesti kevetä. (Tätä saakin sitten hokea itselleen koko ajan ettei pääse unohtumaan ;) )

Cockton sanoi:
Ja hei, mitä valitat? Jos kerta peili näyttää, niin silloinhan myös mittanauha näyttää, ja nauha on paljon parempi indikaattori kuin vaaka. Ainakin mulla, koska tarkoitus on ensisijaisesti hoikistua, toissijaisesti kevetä. (Tätä saakin sitten hokea itselleen koko ajan ettei pääse unohtumaan ;) )
Niinhän se tärkeintä onkin. Mutta noi dieetit on aikoinaan jääny aika vähälle, niin on vaikea tosiaan hyväksyä, että se lukema vaa'assa ei ole tärkein.

Ja sekään ei harmita jos paino tippuu hitaasti, mutta se rassaa eniten jos vaaka näyttää kilon enemmän kuin viikko sitten. Lihasmassa kasvuun en usko, kun en kuitenkin useamman vuoden olen salilla jo käynyt.

Täytyy koittaa varmaan pudottaa proteiinin määrää ja nostaa hiilareiden, kun aion panostaa enemmän nyt lenkkeilyyn pääsykoetta varten.

lej sanoi:
Täytyy koittaa varmaan pudottaa proteiinin määrää ja nostaa hiilareiden, kun aion panostaa enemmän nyt lenkkeilyyn pääsykoetta varten.

Kukin taaplaa tyylillään, toinen vaihtoehto on, että ne hiilarit tiputetaan hyvin alas.

Tjoo, onhan tuota vyötäröä yritetty sulatella useampaan kertaan, nyt on ekaa kertaa sellanen fiilis että tämä jää viimeiseksi yritykseksi :kippis1:

En viitti hiilareita tiputella kauheasti, kun neljä lenkkiä (30-60 min.) pitäisi viikossa juosta joista yksi 1-2 h.

ei kestäis edes polvet täällä tuota... :) kadikseenko sulla on pääsykoe?

Jep. Siksikin pitäisi painoa saada alas, että cooperissa menisi köykäsempänä enemmän.

juu, mitä se nyt on 3000 se raja sinne? kaveri alotti viime syksynä merisotakoulussa, kesällä loppuu simppuaika :) (hehhehheh, totuus on jopa tarua ihmeellisempää)

Menee jo vähän off-topiciksi, mutta 3000 on tosiaan se raja mistä saa eniten pisteitä. Yksi inttikaveri on jo kolmatta vuotta Merisotakoulussa, täytyis varmaan soittaa ja kysellä mitä kivaa siellä on. Maasotakoulussa sentään vissiin eka vuosi ollaan vähän erillään vanhemmista kursseista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
OT:tä jatkaen: juu merisk:ssa saat ihmisarvosi takaisin vuoden jälkeen... Ja mulukut pääsee risteilyille ympäri mualimaa - hyvähän se on käydä harjoittelemassa Gibraltarin salmen miinoittamista, varmasti mukavampaa kuin saman asian harjoittelu Merenkurkussa :D Jep jep.

lej sanoi:
Ja sekään ei harmita jos paino tippuu hitaasti, mutta se rassaa eniten jos vaaka näyttää kilon enemmän kuin viikko sitten. Lihasmassa kasvuun en usko, kun en kuitenkin useamman vuoden olen salilla jo käynyt.

Oletko pitkäänkin jo ollut dietillä?
Paino nimittäin heilahtelee vuorokauden aikanakin jo kilokaupalla...riippuen siitä kuinka paljon ruokaa ja nesteitä sattuu olemaan kehossa kierrossa.
Viikon välein punnittuna saattaa ensimmäinen otanta ollut ko. vuorokauden alhaisimman painon aikaan ja viikkoa myöhäisempi korkeimman aikaan.

Itse punnitsen aina aamulla..ja ne merkitsevät punnitukset teen vielä 12h paaston jälkeen aamulla...n. kuukauden välein.
Välipunnitukset viikon periodilla heiluvat...eikä niiden tarkoituksena olekkaan kuin kertoa minulle, että oikealla alueella ollaan pysytty.
Toki näissä välipunnituksissa täytyy välillä tulla edellisen merkitsevän punnituksen alittaviakin tuloksia.

Tuosta hilareiden lisäyksestä ja proteiinien vähennyksestä...en pitäisi sitä kovin hyvänä vaihtoehtona...kannattaa ainakin tehdä vasta silloin jos keho tämmöistä tarvetta ilmoittelee...ei ennen...pidä proteiinit nyt kuitenkin vähintään 1,7g/rasvaton painokilosi tasossa...vaikkakin dietillä taso saisi olla jopa normaalia korkeampikin...estämässä lihaskatoa.

Ravinnon runsas hiilihydraattimäärä häiritsee rasva-aineenvaihduntaa...mitä taasen ravinnon rasvat ja proteiinit eivät tee...ja koska dietissä yleensä on kyse kehon rasvavarantojen laskusta, niin....

Jos lenkkeilysi tarkoittaa vaikkapa kävelyä, niin tällöin kehon glykogeenivarastojen ei tarvitse olla piripintaan täynnä...rasvasta se valtaosa liikuntaenergiasta kuitenkin otetaan...eli harkitse nyt vielä tuota hilareiden lisäystä...pikemminkin koita tarvittaessa hiukan vähentää...ja etsiä sitä rajaa millä määrällä jaksat vielä toteuttaa liikunnat, sekä lisäksi vielä pää pelaa opiskeluun.
Se on myös tärkeää, että syöt 6 ateriaa vähintään 3h välein...jotta nälän tunnetta ei pääse tulemaan...ja olo säilyy virkeänä.

edit. no joo jos olisin lukenut loppuun...niin olisinpa huomannut, että lenkkeily on juoksua. :rolleyes:

Dieetti on nyt kestänyt kuukauden. Punnitsen aina lauantai aamuna. Sinänsä voisi toisaan olla fiksua tehdä erikseen noita merkitseviä punnerruksia.

Kyllä toi proteiinin määrä on ollut yli 2g/rasvaton paino kilo. En aikonutkaan sitä mitenkään dramaattisesti laskea.

Ja lenkkeily on tosiaan juoksua 3 kertaa viikossa 30-60 min. n. 130-150 sykkeellä, ja yhden kerran yli tunnin lenkki.

Jos haluat varmempaa tietoa painon kehityksestä dieetin aikana, ei riitä, että käy kerran viikossa puntarilla. Tällä saat vain motivaation pilalle, koska kyseinen päivä voi olla sattumalta päivä, jolloin paino käy korkealla. Vaikka vetäisit koko dieetin joka päivä saman kalori- ja liikuntamäärän niin jonain aamuna voi olla paino helposti 1kg korkeampi kuin edellisenä. Tämä on tärkeä muistaa. Itse punnitsin ekoilla dieeteillä itseäni lähes joka helvetin aamu ja aina samassa vaiheessa (tyyliin "vessan jälkeen ja ilman kuteita": näkipä vaimo komean perseen viuhahtavan) oppiakseni painon heittelyn. Nykyisin en puntaria tarvitse sillä tiedän millaisella kalori- ja liikuntamäärillä läskit lähtee. Kerran viikossa saatan puntarilla käydä.

Ja seuraavaksi: pitkällä dieetillä puntari on turha. Ota nauhamitta käteen. Se kertoo lähteekö läski.

Tulee vaiheita, jolloin paino ei putoa. Se ei vain putoa. Hyväksy se. Jos dieetti on toiminut, se toimii jatkossakin. Paino voi sitten humpsahtaa joku päivä reilusti alas.

Itsellä tuo vaaka on kohtuu oleellinen osa dieettiä, koska tavoitteena ei ole se, että rasvat lähtee vaan, että paino tippuu.

Kuukaus vielä niin päälle 10kg tiputettu :) Toki panostan siihen, että sitä rasvaakin palaa niin ei ihan heti nouse paino takaisin. Senttejä on vyötäröltä lähtenyt. Voimanostoa harrastan siis...

Totta Salomaa, tavallisena kynäniskana tosiaan ajattelin vaan perushemmoa, joka ei vähäisistä lihaksistaan halua luopua vaan nimenomaan läskistä.

Olen tässä vähän alle 1kg/vk. tiputellut painoa kuukauden ajan. Tuli pieni kylmähiki pintaan kun mässäilypäivän jälkeen mittasin painon aamulla ja vaaka näytti 3kg enemmän kuin mitä olisi pitänyt. Varmaan mättöpäivä kerännyt nestettä, pitää kattoo mitä vaaka näyttää viikon päästä.

Heittelee tuo paino täälläkin ihan mukavasti. Eli kannattaa punnita itsensä useammin kun kerran viikkoon jos nuo heittelyt häiritsee. Itse yritän punnita n. kolmesti viikossa ja katsoa että suunta on alaspäin. En niinkään välitä yksittäisistä painoista. Samaseen vihkoon tulee tehtyä merkintöjä mässypäivistä yms. erikoisuuksista. On sitten helpompi ottaa huomioon heitot ja muutenkin seurailla miten usein niitä mässypäiviä on ollut yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom