Painoluokan nosto kamppailu-urheilijalla

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Mikkindho

Banned
Pitäisi nostaa painoluokkaa muttei kerätä turhaa ylimmääräistä rasvaa painon nousun mukana. Lajiharjoittelu on kuitenki etusijalla ja niitä kertyy 5-6 kertaa viikkoon. Lajina BJJ ja harjoitukset kestävät siinä 1,5h kerrallaan. Oheisharjoituksia mahtuu viikkoon 2-3 kappaletta. Käsittäen perusvoimaharjoitteen ja kaksi kestovoima treeniä kahvakuulalla tai kehonpainolla. Kulutukset huitelevat siinä 3000kcal pintaan/treenipäivä.

Mietinpä vaan millätavoin oheistreenejä tulisi muuttaa ja minkälaisia kaloreita koettaa syödä että saisi lihasta lisää yhden painoluokan verran eli 5-6kg. Lisä treenien ottaminen ohjelmaan ei enää ajankäytön puitteissa ole mahdollista ja lajiharjoituksissakaan ei oikein pysty tinkimään.
Painoa tulee tietty jos alkaa syömään vaikka 4000kcal päivässä, mutta sen tietää mitä se tuleva paino siis on...

Ytimenä voisi kysyä: Onko mahdollista että yksi massa-tyyppinen 1-jakoinen voimaharjoitus ja kunnolla hapottavat lajitreenit antaisivat lihaksille riittävästi kasvuärsykkeitä? Ja malttamalla syödä vaikka 100-200kcal ylitse kulutuksensa saapuva(hitaasti) kuorma olisi kutakuinkin hyödyllistä kudosta? Vai onko ainoa tie unohtaa kestävyysominaisuuksien harjoittaminen ja tehdä kaikki oheistreenit perinteistä massa-punttia?? Olen jostakin lukenut että myös kunnon maitohappotreeni(esim. BJJ sparriharjoitus) antaa lihakselle kasvuärsykettä, ei tietenkään niin isoa kuin vaikka perinteinen 3x8 puntinnostoa, mutta vähäsen kuitenkin...

Reenaat niin paljon/kovaa ku lahjat/palautuminen antaa myöten ja syöt riittävästi laadukasta kamaa. Sarjasi asettuu sitten siihen mihin asettuu aikaa myöten.
Voi olla että saat tiukkaa lihaa helpostikin tai sitten pari kiloa on vitunmoisen työn takana ja tulee 4 läskikilon kanssa..

Olen käsittänyt että sellainen "keinotekoinen" sarjannosto etenkin kamppailijalle harvoin on tuloksekas. (bodaa itteään painavammaksi)

Se mikä tässä toisaalta askarruttaakin että kuinka paljon on riittävästi.. Viitisen vuotta reenailua tässä lajissa takana ja toistaiseksi paino on aina vaan pudonnut... Riittääkö se kulutuksen mukaan syöminen vai pitäisikö vaikka sitten väkisin puristaa pientä plussaa... Oon antanu itselleni kertoa että lihas voi kasvaa myös +-0 kaloreilla mutta avuksi on tietysti aina jos kamaa oon saannissa enenmmän mitä tarvitaan. EIkä tietty liikaa koska sillon alkaa taas vyötärön ympärys pursuta treenivaatteiden vyötärösaumasta yli :D

Jos haluat nostaa painoa, niin täytyy olla plussakaloreilla. Mielellään joku 1kg/kk tjsp sais paino nousta.
Jos treenaat 5x viikossa jutsua niin ei se lihas kyllä liian nopeasti kasva niin paljon, ettei rätti mahdu päälle.

Jos haluat nostaa painoa, niin täytyy olla plussakaloreilla. Mielellään joku 1kg/kk tjsp sais paino nousta.
Jos treenaat 5x viikossa jutsua niin ei se lihas kyllä liian nopeasti kasva niin paljon, ettei rätti mahdu päälle.

EI kasvakaan.. Olen lähinnä huolissani siitä housunsauman päälle pursuavasta lisähauiksesta joka ei ole lihasta :D

Eipä sekään kovin helposti kasva jos tosiaan viidesti viikossa painit ja kasvatat painoa tuon 1kg/kk tyylisellä vauhdilla.

Maltti siis valttia... Riittääköhän se yks peruspuntti vai pitäiskö toinen kuulareeni korvata toisella massa-ohjelmalla...

Kyllä joku perus punttitreeni olis pari kertaa viikossa hyvä vetää, jos lihasmassaa haluaa kasvattaa.
Jotain perusliikkeitä, kyykkyä, maastavetoo, istumaannousuja, penkkipunnerrusta, dippejä, leukoja, kulmasoutuja jne pari kertaa viikkoon 1-jakosella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom