painoliivi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Näin semmosen painoliivin joskus faijalla
jossa oli jotain 30kg max paino siinä oli siis sellaisia lyijypainoja joita oli mahdollista sitten laittaa niihin taskuihin mitä siinä liivissä oli. Koska faija sai sen lahjaks eikä tiedä mistä sais ostaa tollasia
niin voisitteko kertoa mistä mahtais saada tuollaisia, liivi muistutti hiukan taisteluliiviä.
Voisi olla lenkillä ihan kätevä jos laittais vaikka hupparin alle.

Itse tilasin tossa urheilukaupan kautta 15kg painoliivin. Tekee lenkkeilystä aika anaerobista puuhaa. Ainoa haitta on, että jos polvet tuppaa oireilemaan, ne varmasti oireilee liivin kanssa.:)

ei kantsi juosta painon kanssa se rasittaa niveliä tosi paljon

jenkkipropagandaa

Kannattaa etsiä se navy sealsien fyysisen kunnon opas kazaasta tms. Siinä on muistaakseni jonkin verran juttua tosta kantamuksien sietokyvyn kasvattamisesta. Jos siis lenkkeillä aiot lisäpainojen kanssa.

Mitenkähän käy jos käyttää jotain painopukua koko ajan, tottuuko lihas sellaiseen vai meneekö se vaan jatkuvan ylikunnon puolelle. kuka kokeilee? :D
Pitäs varmaan muuttaa jupiteriin asumaan, siellä painaa kaikki 2.6 kertaa enemmän kuin maassa. Luulis ainakin että muutaman treenivuoden jälkeen voisi painot tuntua kovin kevyeltä maassa.

kovaa tekee jo eetua juosta pelkät kilon tai kahden nilkkapainot jaloissa, varsinkin jos ottaa vaikka intervallia tahi jotain loikka/hyppytreenejä. toki riippuu ihan miten haluaa treenata. ja jos parin kilon painot on ihan paperia ja tahtoo liivillä maximoida jalkojen säryn.. rankkaa tosin nivelille niin kuin joku jo edellä mainitsi.

Tuota...

Mulla on n. 7kg painoliivit. Ne istuu hyvin ja on sopivan tiukat joten niitä on hyvä käyttää. Mun mielestä ne on TODELLA paljon paremmat kuin 2.5kgn nilkkapainot joita olen kanssa kokeillu. Liivien kanssa juokseminen on paljon luontevampaa kuin nilkkapainojen. Rasittaa ehkä selkää, mutta muita niveliä (polvi/nilkka) paljon vähemmän kuin nilkkapainot

Sinänsä hauska juttu että mulla on paino pudonnu just sen 7kg. Juokseminen liivien kanssa nyt on paljon helpompaa kun n vuosi sitten omanpainon kanssa. Ok ok - tietysti jos treenaa jotain suunnanvaihtoja tai jotain hyppyjä niin se "oma" massa on helpompi hallita kun liivien lisäpaino.

Juoksemaan en lähtisi painoliivien kanssa em. syistä, mutta raskaassa maastossa rämpiminen voisi olla niiden kanssa tehokasta. Itse asiassa teen ihan vastaavaa asiaa usein rinkka selässä retkeillessä. 15-20 kiloa selkään ja 12 tuntia päivässä liikkeellä mäkisessä maastossa niin tietää liikkuneensa ja löytyy hyvä tuntuma reisiin.. menee tietysti aikalailla kestävyysurheilun puolelle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Leonheart sanoi:
Mutta mistä noita voi ostaa sekä sovittaa, ja minkä merkkinen on hyvä? En ole yhdessäkään urheiluliikkeessä nähnyt.
Google antaa vastauksen sekunissa, kannattaa koittaa.

JohnnyB sanoi:
Google antaa vastauksen sekunissa, kannattaa koittaa.

Loistava neuvo! Kokeiltu on kyllä, ja nähdäkseni ainoa googlen löytämä kauppa jolla on myyntipiste(itä) sattuu olemaan Intersport, enkä ole nähnyt niissä painoliivejä.

no miks noita painoliivejä on keksitty jos ne vaan rasittaa niveliä? siis kohdistuuko painoliivin teho niveliin, vai mihin niiden pitäisi tehota? reisiin? vai onko toi painoliivilenkkeily pelkkää paskaa, tosin rinkka sama asia. joten?

KSENA sanoi:
no miks noita painoliivejä on keksitty jos ne vaan rasittaa niveliä? siis kohdistuuko painoliivin teho niveliin, vai mihin niiden pitäisi tehota? reisiin? vai onko toi painoliivilenkkeily pelkkää paskaa, tosin rinkka sama asia. joten?
Olen testannut aikoinaan. Reisiinhän se otti mutta myöskin pienempiin tukilihaksiin ym. (muistaakseni) ja painoliivien etu on myös niiden monipuolisuus.
Tein esim näin:
1. päivä 5km kävelyä 20kg painoilla
2. päivä 5km kävelyä ja 4x5 kyykkyhyppyjä 12kg painoilla
3. päivä 5km kävelyä ja lopuksi maksimitoistot kyykyssä (45) painoa 30kg

En nyt muista ihan tarkkaan teinkö noi putkeen vai oliko lepopäiviä välissä mut toi olikin vaan esimerkki vaihtelusta.
Ja joku mainitsikin jo, että metsässä rämpiminen lisäpainoilla on tosi tehokasta.

ps. tollasilla hc-liiveillä en kyl lähtis juoksemaan, joku 5kg wrangen liivi on sit eri juttu.

aidan sanoi:
kovaa tekee jo eetua juosta pelkät kilon tai kahden nilkkapainot jaloissa, varsinkin jos ottaa vaikka intervallia tahi jotain loikka/hyppytreenejä.

Polvea ei ole suunniteltu kannattelemaan painoa, joka on sen alapuolella. ts. sen vuoksi nimenomaan tuo painoliivi olisi paljon turvallisempi kuin sellaiset nilkkoihin köytettävät painot.

Vaikea uskoa, että tuollaisella painoliivillä saisi paikat rikki, jos on normaalipainoinen ja terveet polvet. Yhtä hyvin voisin vetää 15k-25g bulkilla lisäläskiä ja lähteä sitten lenkille enkä usko, että tuo vielä koituisi polvien kohtaloksi.

ufs:ssa näyttää tosiaan olevan, kiinnostuin kun norm. 1h kävelylenkille tarvitsee lisäpotkua, toivotaan että tuo vastinetta rahalle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom