painoliivi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hmmmm... Pitäsköhän hankkii sellanen 30kg liivi ja pitää sitä 24/7... Si parin kuukauden pääst ottais sen pois. Miettikää keveys :D

Mitäs höpöpuhetta se on olevinaan että painoliivi tuhoaa nivelet jos niillä lenkkeilee? Onhan sitä armeijassa juostu iät ajat TST-liivi niskassa ja tehty täpärimarsseja. Mitenkäs se painoliivi muka eroaa niistä? Itse ostin just Compact heavy 30 kg ja ajatellut tuon kanssa ainakin kevyttä hölkkää vetää, tosin en nyt ihan ehkä sillä täydellä 30 kilolla. Eikös Laskuvarjojaegereilla ole 10 kilon reppujuoksu pääsykokeessa, tommonen painoliivihin on ihan omiaan ainakin sellaiseen treenaamiseen.

Ei jaksais painoliiviä ostaa, ajaisko saman asian jos heittäis vaan levypainoja reppuun?

Mulla on 10kg liivi, sen kanssa tuli joskus harrastettua mäkivetoja. Kuitenkin siinä on ikävä ominaisuus et se hakkaa helposti kun remmit ei oo oikein kunnolla koskaan.
Lisäks mulla on rinkka, se on aivan loistava, siinä on sellanen vyö joka tulee lonkkien ympäri ja se ei rasita selkää kauheesti kun suuri osa painosta tuntuu suoraan lonkkien päällä. Siinä on ollut joskus yli 20 kiloa romua kyydissä.

Olen joskus juossut muutaman kilometrin lenkkejä 10kg kahvakuula repussa. Syke nousee ihan eri lailla kuin ilman lisäpainoja juostessa ja reisissä ja pakaroissa kyllä tuntuu. Mutta en suosittele, kuula "hakkaa" selkään ja on kivat mustelmat lenkin jälkeen selässä... :D

Painoliivit

Terve,

Olen lukenut painoliiveistä paljon hyvää lisänä kuntoilussa, saisi treeneihin vähän lisähaastetta. Eli sellaiset olen päättänyt lisätä hankintalistalle.

Onko teillä kokemuksia esimerkiksi näistä painoliiveistä: [mod]Mainoslinkitykset ovat kiellettyjä[/mod]

Hinnaltaan eivät ainakaan päätä huimaa, sillä muilla hinnat yli 120€. Se myöskin luo sitten epäilyksiä, eli mitä noiden ostamisessa kannattaisi pohtia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko porukalla kokemuksia näistä painoliiveistä? Esimerkiksi lenkkeilyn kannalta olisi kiva tietää.. Auttaako hyvin painonpudotuksessa, jos ihan perus kävelylenkkeilyä harrastaa ainakin näin aluksi. Tietysti ei kannata heti alkaa kovaa juoksemaan vaan totutella aluksi. Mitä plussia ja mitä miinuksia porukalla näistä painoliiveistä?

No jos haluaa nostaa penkistä paljon, treenaa penkkiä. Jos haluaa hullun ison haukkarin, tekee habaliikkeitä. Aika helppoa.

Samalla tavalla jos haluaa juosta, juoksee. Jos haluat opetella kantamaan taakkaa selässä ja juosta, niin kannat taakkaa selässä ja juokset.

En itse näe noissa mitään järkeä ellei tavoitteena ole jokin laskuvarjojääkärijuttu jossa tarvitsee juosta reppu selässä. Silloinkin ehkä vaan järkevämpää ottaa se reppu, jollainen varmaan löytyy kaikilta, ja laittaa sinne painoja. Jos tavoitteena ei ole leikkiä kuormajuhtaa, ei noissa ole pointtia. Aloita vaan ensin kävelemällä, ja kun paikat kestää sen niin lisää lyhyitä lenkkeilypätkiä sinne väliin. Pikkuhiljaa kasvatat niitä (hitaasti!) juostujen lenkkien pituuksia ja siitä se sitten lähtee.

Jos tuntuu lopulta helpommalta, juoksee vaan lujempaa tai pidemmälle.

Nyt pitäisi hommata jotkut hyvät liivit mihin saa vaikka max. 30kg painoa. Jos mahdollista, samoilla liiveillä pitäisi pystyä treenaamaan 165cm nainen ja 186cm meikäläinen. Naisille on kyllä noita omanmallisia liivejäkin joillain valmistajilla.. En ole ikinä käyttänyt mitään painoliivejä, mutta arvosteluja/kommentteja lueskellessa tullut esiin että jotkut on niin leveitä että kävellessä hankaavat käsiin kun käsiä liikuttaa eestaas. Jotkut taas painaa vittumaisesti jostain kohti, ja jotain ei saa kiristettyä hyvin. Onko kellään suositella toimivia liivejä? Gorilla Sportsin liivit taidan jättää välistä kun on saaneet muutamat heikommat arvostelut. Compactin liivit on toinen vaihtoehto. Ulkomailta Amazonista löytyy vaikka mitä liiviä. Jenkki Amazonissa suosituin näyttää olevan ZFO Sportsin ja briteissä RDX:n liivi ja Strengthshopin liivi.

Käyttötarkoitus on kävely, mäkijuoksu, punnerrukset, leuanvedot, dipit ym. riehuminen.

Mulla tollanen liivi johon saa 30 kiloa, eli 30kpl 1 kilon painoja joille jokaiselle oma lokero.
Ennen laitoin rinkkaan käsipainot ja kahvakuulan, mutta oli tosi vaikeeta saada painot tasasesti pakattua.
Tässä muutama juttu mihin omaa liiviä käytän:
1. Koira + lastenrattaat + liivi 14kg = 30 min alkuun asfaltilla ja jos vielä menohaluja niin 30 min lisää pururadalla, pururata osuus nostattaa aika kivan hien päälle :)
2. Koirakävely metsässä + liivi noin 10kg, tässä vähemmän painoa liivissä jotta olisi ketterämpi metsässä.
3. Lisäpaino leuat, dipit, punnerrukset jne
4. Vaellustreenit 2-4h, metsäpoluilla....
5. Ja lopuksi lempitreeni 10x (2min jyrkkä ylämäki reippaasti kävellen ja mäen päällä 50kpl kyykkyä)
Jos omistat koiran tai vauvvan niin lisäpainoliivi on loistava. Muista aloittaa aika maltillisilla painoilla ja lisätä ajan mukaan, eli samat säännöt kun muunkin treenin kohdalla.
Alussa kokeilin myös juoksua mutta totesin sen olevan tarpeeksi kuluttavaa muutenkin, joten se on jäänyt pois kokonaan.

Compact Fit merkkinen, käyttäminen vaatii totuttelua älkää alottako liian isoilla painoilla, 20kg rinkka joka siis lonkista tuettu vastaa ehkä 10kg liiviä.

Jos saa hiukan mainostaa, niin mulla olis tuolla myyntipuolella tuollainen Compactfitin Heavy -liivi myynnissä.

Kerkesin jo tilaamaan tuon light mallin, kun ensimmäkseen emännälle tulee näillä näkymin käyttöön. Pitää sitä itekkin testailla erilaisissa hommissa ja jos tuntuu hyvältä niin ehkä joskus hommaa tuon heavy mallinkin, samoja painoja voi käyttää molemmissa.

Kyllä luulisin että tuo on ihan hyvä härpäke. Pitää kokeilla lisävastuksena punnerruksissa renkailla ja punnerruskahvoilla, dipeissä renkailla, leuanvedossa, pallokyykyssä, pistoolikyykyssä jne. ja tietysti kävelylenkeillä ja ylämäkijuoksussa.

Kerkesin jo tilaamaan tuon light mallin, kun ensimmäkseen emännälle tulee näillä näkymin käyttöön. Pitää sitä itekkin testailla erilaisissa hommissa ja jos tuntuu hyvältä niin ehkä joskus hommaa tuon heavy mallinkin, samoja painoja voi käyttää molemmissa.

Kyllä luulisin että tuo on ihan hyvä härpäke. Pitää kokeilla lisävastuksena punnerruksissa renkailla ja punnerruskahvoilla, dipeissä renkailla, leuanvedossa, pallokyykyssä, pistoolikyykyssä jne. ja tietysti kävelylenkeillä ja ylämäkijuoksussa.

Ylämäki juoksussa kannattaa olla varovainen pohkeiden kanssa, ite innostuin ekalla kerralla niin että pohkeet oli aivan jumissa 2 viikkoa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom