Painoindeksi ja rasva%?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Vittu mikä mörkö :D

Himpan on täällä kehitettävää:
pi ~25, rasva <20%

Painoindeksiä ei jaksa tarkistaa, mutta tuossa se on pyörinyt ja rasvaprosentti on laskettu
sillä ameriikan merijalkaväen laskentatavalla, joka pakkikselta jostain löytyi.

Tosta römpän koosta päätellen voi aika hyvin pitää paikkansa se laskennallinen tulos...
e: merkit meni sekasin...

e2: prkl, väärä nappi...

Tuli tästä rasvaprosentista mieleen että tiedättekö kuinka luotettavia on noi sähköimpulssi rasvaprossa mittarit? Kaverilla on sellanen OMRON merkkinen kehonkoostumus mittari ja kävin siinä 3kk sit mittaamassa niin oli rasvat tyyliin luokkaa 19%, ja nyt eilen kun kävin mittaamassa niin oli 27%. Muistan vielä ku mittasin samoihin aikoihin vyötärön eikä vyötärön mitta ole kasvanut kun maksimissaan 2cm. Niin ja paino oli kohonnut 3-4kg, käyny 3 kertaa viikossa salilla niin aika epäuskottavalta kuulostaa :eek:

Omistan itse omronin "kehonkoostumus" mittarin. Se näyttää painon suht oikein, kaikki muut arvot ovat päin helvettiä vähänkään urheilua harrastavalla ihmisellä.

Pihdeillä seurailtuna rasvat tällä hetkellä 8-10% tuo "kliinisesti validoitu" mittalaite näyttää yleensä jotain 27-30% välillä. Aamupainon mukaan laskettu BMI on 29. Pienenä kuriositeettina tuo sama mittalaitelaite jakelee viisauttaan myös luustolihasprosentin muodossa, mulle se antoi arvoksi 34% eipä sitä juuri muuhun tietysti voinut verrata kuin saman laitteen manuaalissa mainittuun arvoon "Miesten luustolihasprosentin keskiarvo on noin 37%"

Tosin tuon laitteen puolustukseksi pitää sanoa että manuaalista löytyy myös pienellä kirjoitettuna mm. jotain tyyliin: "Ei toimi huippu-urheilijoilla tai kehonrakentajilla" (tms.) Näitä asioita ei tietenkään mainita missään laitteen esitteissä jne. vain dialyysi potilaat ja raskaana olevat ovat esitteissä mainittu henkilöinä joille laite ei sovi.

ite kävin mittaamassa rasvat sellasessa koneessa missä seisotaan paljain jaloin ja pidetään kahvoja kädessä. Sähkö vissii kulkee koko kehon läpi ja antaa sitten tulokset. rasvat oli 1kk sitten 4.1.

ite kävin mittaamassa rasvat sellasessa koneessa missä seisotaan paljain jaloin ja pidetään kahvoja kädessä. Sähkö vissii kulkee koko kehon läpi ja antaa sitten tulokset. rasvat oli 1kk sitten 4.1.

itse olin kanssa sellaisessa seisottavassa InBodyn koneessa ja omat rasvat oli 11,5%. Sovitaan että olet joko todellinen nahka-orava tai sitten ne laitteet lyö vähän liian raakoja tuloksia. Jälkimmäinen kävisi hieman paremmin järkeen, sillä 4.1 on aivan sairaan vähän, ja toiseksi itse uskon, että jos omat rasvani arvioitaisiin jollai pihdeillä niin tulos olisikin pari rosenttiyksikköä ylöspäin.

Tuollanen mittari mistä puhuitte heitti kaverille, joka oli aika kovassa kunnossa rasvaprossaksi joskus jotain 25-30% luokkaa. Pihtimittauksessa saatu tulos oli muistaakseen n 8%.

Tuollanen mittari mistä puhuitte heitti kaverille, joka oli aika kovassa kunnossa rasvaprossaksi joskus jotain 25-30% luokkaa. Pihtimittauksessa saatu tulos oli muistaakseen n 8%.

Siis on kai noitaki erilaisia? Oliko se InBodyn sellanen oikein kolossaalinen vehje? Ite olen mitannut sellaisella 2 x ja tulokset ovat olleet hyvin samanlaisia ja vertailukelpoisia, vaikka mittausten välillä oli 1,5vuotta ja ihan eri paikassa mittasin. Sellaisista kahden kädet tilpehöörimittareista en ole sitten koskaan saanut edes suuntaa antavaa tulosta.

172cm, 100kg
33.8:dance2:
joo mutta on se rasva% myös jotain 25 vaa`alla mitattuna, tiedä sitten pitääkö paikkansa??

Mun uskoni rasvamittareihin horjuu. Kävin tänään sellaisella päälläseisottavalla mittarilla salilla. Se näytti, että rasvaprosenttini olisi ollut 15. Sanoin laitetta operoineelle ohjaajalle, että ei tuo ole mahdollista. Kolme viikkoa aikaisemmin rasvaprosenttini oli 19. Vaikka olen dieetillä ollutkin, ei se noin paljon ole tippunut.

No, kunto-ohjaajan kanssa otettiin lukemat uudestaan. Nyt se teki vain yhden asian eri lailla kuin äskeisellä kerralla: painoi sellaista normijärkä-nappulaa atleetti-nappulan sijasta. Sitten se näytti 20 prosenttia. Voi elämä, vai riippuu tulos siitä kertooko koneelle olevansa atleetti vai tavallinen jamppa. Ja ne siis näyttivät olevan ainoat vaihtoehdot, ei siinä muita vartalotyypin määrittelynappeja ollut.

Tai jos olisi saanut olla jotain siltä väliltä, semmoinen puoliksi atleetti, puoliksi kotletti, tulos olisi varmaan ollut kompromissina 17,5%? Mitenköhän siitä saa realistisen lukeman, pitääkö koneelle syöttää ennakkotietona tarkka rasvaprosenttinsa?

Hei sanokaa nyt joku, onko markkinoilla mielestänne luotettavia mittareita? Mikä merkki, mistä saa, mitä maksaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ihan tarkkaan en painoani tiedä.
Mutta BMI eli PI eli paino indeksi on n. 48
Voipi olla enemmänkin, mutta ku en saatana löydä vaakaa jolla olis kova kapasiteetti. Ja lisää kiloja ajon hankkia koko ajan.

Muuten jos joku tietää mistä löytää vaakaa jossa on punnitus kyky yli 160kg mieluusti ainaki 180kg asti, niin mulle mailia

gynecomastia@permanentmail.com

Tai sitten tähän treadiin:piis:

Ainakin täällä mainostavat tarpeeksi tukevaa vaakaa:

http://www.nymix.fi/product/2306.html

tänään mittautin rasvaprosentin semmosella käsissä pidettävällä härvelillä..
tulos vähän yllätti. BMI 23,7 Rasva 8%

tänään mittautin rasvaprosentin semmosella käsissä pidettävällä härvelillä..
tulos vähän yllätti. BMI 23,7 Rasva 8%

Minä kokeilin vastaavaa härpäkettä viime syksynä joillain messuilla. Mitattiin kahdesti ja tulokset olivat 8 % ja 8.8 %. Itse arvioiden todellinen rasvaprosentti noin 20. Ja laite oli kuitenkin laadukkaan oloinen, muistaakseni jokin Omronin huippumalleista.

Tänään testasin töissä kahta eri Omron mittaria.
1. Pelkästään käsissä pidettävä malli antoi rasva% 14.4
2. Seisten "vaa´lla + kapula käsissä malli antoi rasva% 22.2

Tuo jälkimmäinen pitäisi olla se tarkin ja paras vehje. Tiedä nyt sitte mikä on oikea %

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom