Paino

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eki88
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Elikkä tarkotus ois alkaa taas käymään salilla ja saada painoa lisää.. olen yrittäny etsiä sopivaa treeniohjelmaa vähän salilla käyneelle. Tarkoitus tosiaan oisi saada esim joku 10kg painoa mahd. nopeasti.. Tietenkin pitää syödä paljon. Mutta auttaako lisäravinteet esim. protsku drinkkien juonti paljonkin painoon?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Helppoahan tuon 10kg saanti on, mutta aivan eri asia mitä se paino on.
Läski kerää helposti syömällä sikamääriä roskaa, sipsejä ja colaa vaan kilomäärin päivässä.
Mutta jotenkin otaksun että tarkoitit nyt kuitenkin lihasmassaa, suhteellisen kiretä semmosta? :D

Ensin sulla on oltava järkevä ohjelma.
Täältä löytyy ohjelmat-osiossa ohjelmia, mutta: ootko aiemmin treenannut salilla? Onko salillanne ohjaajia? Näyttääkö ne siltä, että ne tietää mistä puhuu? Ohjaajia on monenlaisia, nääs... :) Jotku luulee tietävänsä mistä puhuu, ja toiset tietää käytännön kautta asiat. Etsi "käytännön kautta" oppinut, eli usein se hiukan isompi miespuolinen ohjaaja.

Tän jälkeen katsotaan ravintopuoli. Kyllä palautumisjuoma auttaa, mutta ei siitä ole mitään hyötyä, jollet syö muuten tarpeeksi ja oikein. Sä kun olet noinkin nuori, niin sun ei vielä tarvi kovinkaan paljoa hifistellä, eli katso, että syöt reilusti lihaa, kanaa, kalkkunaa, kalaa ja maitotuotteita jos vatsa sietää. Vältä sokeria, vaaleita leipiä, pastaa. Syö enempi vihanneksia ja hedelmiä, perunoita, tummaa riisiä, tummaa leipää. Syö hieman enempi kuin mitä on nälkä. Syö 3-4 tunnin välein, 5-6 ateriaa (huom: myös pieni välipala on ateria) päivässä.

Ja eiku salille!!!

Teikäläinenhän on suunnilleen samoissa mitoissa mitä minä joskus sinun ikäisenäsi :-) Silloin minäkin kokeilin wrangen turbo-proteiinipillereitä, 10 aamuin ja illoin :-) voi niitä aikoja..

Nojoo, asiaan. Treeni kohdalleen. Mieti miten monta kertaa voit käydä salilla / vko. Sen jälkeen etsit ohjelman esim faq:sta tai alan kirjallisuudesta. Äläkä unohda aerobista liikuntaa joka kasvattaa peruskuntoa.

Katso ruokailu kohdalleen. Eli, syö niin paljon "body" safkoja kuin jaksat... Meitsillä ainakin tipahti rasvaprosentti välittömästi sen jälkeen kun treenin aloitin ja 6-pack näky... ei näy enää :-(

Lepää välillä. Vanha punttisalin sanonta, nukkuessa kasvaa!

Vikaks, mut ei vähäisemmäksi. Aseta itsellesi realistiset tavoitteet. Minun oli ainakin vaikea kasvaa tuossa iässä. Minkä sille mahto, kukkakeppi mikä kukkakeppi joskus ajattelin. Mut mitä siitäkin olis tullu, jos olis koko 15 vuotta jaksanu treenata kunnolla.... huh huh. Eli, ehkä on tolla ikää vielä hyvä unohtaa ajattelu 10 kiloo mahd äkkiä, sen sijaa keskittyy kunnon kohottamiseen ja punttailuun. Sitä painoa alkaa sit siinä sivussa kertymään hitaasti ja varmasti... ja sitä kertyy ja kertyy ja kertyy.. joku päivä sitä vaan huomaa, et onhan täs nyt jotain tapahtunut ja se on hiano tunne se...

Niin, mutta parempi fiilis on ku ekaa kertaa joku tyttö kuiskaa kaverilleen sun selän takana eikä tiedä että sä kuulet: "kato mikä kaappi toi on...upee". :) Sitä voittajafiilistä ei voita mikään.

" Jotku luulee tietävänsä mistä puhuu, ja toiset tietää käytännön kautta asiat. Etsi "käytännön kautta" oppinut, eli usein se hiukan isompi miespuolinen ohjaaja "

Toi Maxmusselin kommentti kannattaa ottaa ihan tosissaan, ei se välttämättä kuitenkaan tarkoita etteikö ne naispuolisetkin ohjaajat olis hyviä, mutta usein siinä kyllä on se, että miehelle sellaisien ohjelmien laatiminen joilla kasvaa myös pitemmällä tähtäimellä vaaditaan se omakohtainen "kantapääopistossa" opittu tietous, ei siihen riitä koulunpenkillä opitut asiat vaikka ne helvetin hienolta voisi kuulostaakkin. Ja rehellisesti voin sanoa, että olen törmännyt sellaisiin ohjaajiin jotka kyllä osaa puhua hienosti, käyttää luonnollisesti latinankielisiä sanoja jne. mutta ei ole pätkääkään käytännön kokemusta, Pakkista selailemalla opit takuulla enemmän mitä jonkun sellasen ohjaajan "opissa"

On varmasti päteviäkin naisohjaajia, meidänkin salilla on ainakin yksi sellainen. Mutta ei tämäkään tapaus sitten massan kasvatusta pidemmällä tähteimellä arvosta, enemmänkin sellasiat sopusuhtaista kokonaisuutta ja hyvää aerobista kutoa. Tosin toi meikäläisen käyttämä sali on kyllä bodailusalista kaukana.

Mutta kannattaa niitä ohjaajia käyttää "hyväkseen" jos se salin hintaan kuuluu, mutta kannattaa silti aina käyttää omaa järkeä (ja tarkistaa asiat vaikka täältä pakkikselta), niitä ohjaajiakin kun on niin moneen lähtöön.

Mutta kuten edellä sanottiin, muutaman kuukausi täällä ahkeraa lueskelua ja kesksutelua niin varmasti on tietotaso jo ihan eri pleneetalla.

Tosiaan. Kuntosaliohjaajien laajassa kirjossa on varmasti useampiakin näitä fakkiutuneita tapauksia, jotka tietoisesti tai tiedostamatta muokkaavat asiakastaan omien näkemystensä mukaiseksi malliksi treenatusta kropasta.

Siispä tavoitteet ja pelisäännöt on hyvä tehdä alkuun selviksi ja todennäköisesti helpoimmin niitä tulee noudatettua miehen ohjauksessa, jos tavoitteena on etenkin maksimaalinen lihaskasvu.

no ajattelin mennä tuonna kky:lle kouvolaan, ja siellä jos missä pitäisi olla hyvät ohjaajat. Taitaa ohjaaja itsekin lueskella näitä forumeita..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin ja tossa ois mun tuleva treeniohjelma josta saa ja pitää laittaa kommenttia. pitäisikö muuttaa 4krt/vk?

1. maanantai

RINTA
Penkki/vino 2x10 8-6-4-2 1x10 tai 12-10-8-6-4-*
Punn. käsipainoilla 1x8 3x10-8
Vipunosto vinop. 1x10 3x10

OLKAPÄÄT
Punn. käsipainoilla 2x8 3x8 1x10
Vipunosto käsip. 2x8 3x8-10 1x10

OJENTAJAT
Kapeap/ranskalainen 2x8 3x10-8 1x10
Taljaojennus 1x8 3x8-10
(Työntö) 2x8-10

2. keskiviikko

JALAT
Reidenkoukistus 2x8 3x8-10 1x10
Reidenojennus 2x10 2-3x10
Hack 2x8 3x10
Prässi/kyykky 2x8 3x10 1x10

3. perjantai

SELKÄ
Ylätalja eteen 2x8 2-3x8 1x10
Alataljasoutu 2x8 2x10-8 1x10
David 1x8 2-3x10

OLKAPÄÄT
takaolkapääkone 1x10 3x10-8
olankohautus 1x10 2x10
selkäliike 2x15

HAUIS

Hauis käsipain 3x8 3x8
Hauis koneessa 2x10 3x10

Sulla on olkapäät nyt kahteen kertaan, miksi? Jos oot aatellut käydä neljästi viikossa salilla niin suosittelen lämpimästi nelijakosta kolmijakosen sijaan. Tai vaikka 2-jakosta, jolloin kroppa mennään kahdesti läpi viikossa.

Hyvä nelijakosen runko on:

1. rinta, hauis
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä

Mutta jos haluut tehdä kolmijaolla, niin sieltä perjantailtan ne olkapäät pois. Ja jalkapäivää muuttasin paljon, vaikka tällaiseksi:

- reiden ojennukset 3 sarjaa
- Kyykky / prässi 3 sarjaa
- reiden koukistukset 2-3 sarjaa
- JSMV 2-3 sarjaa
- Pohkeita 5 sarjaa (seisten ja istuen)

Zone-sarja -42%
Timba79 sanoi:
Sulla on olkapäät nyt kahteen kertaan, miksi?
Huomaa, että se toinen selän jälkeinen olkapäätreeni sisältää vain takaolkapäät ja epäkkäät. Mutta joo, muuten samaa mieltä tuosta.

maxmussel sanoi:
Niin, mutta parempi fiilis on ku ekaa kertaa joku tyttö kuiskaa kaverilleen sun selän takana eikä tiedä että sä kuulet: "kato mikä kaappi toi on...upee". :) Sitä voittajafiilistä ei voita mikään.
Siinä se tuli...:D Syy miksi yhä suurempi osa miehistä käy salilla. Mutta mitä sitte ku kaikki on kaappeja? Tytöt alkaa tykätä kynäniskoista?:itku:

Warheart sanoi:
Huomaa, että se toinen selän jälkeinen olkapäätreeni sisältää vain takaolkapäät ja epäkkäät. Mutta joo, muuten samaa mieltä tuosta.

Niinpä olikin, mutta en mä silti kahteen osaan olkapäitä jakaisi.

Timba79 sanoi:
Niinpä olikin, mutta en mä silti kahteen osaan olkapäitä jakaisi.
Mun mielestä se on hyvä systeemi, jos ne takaolkapäät laitetaan nimenomaan selkätreenin perään. Takaolkapäät kun saa rasitusta aika hyvin selkätreeneissä. Itselläni on olkapää- ja selkätreeni peräkkäisinä päivinä, niin laitoin takaolkapäät selän jälkeen tehtäväksi, että ehtii palautua. Taitaa olla aika suosittu noin, koska niinhän se Yateskin teki. :)

Warheart sanoi:
Mun mielestä se on hyvä systeemi, jos ne takaolkapäät laitetaan nimenomaan selkätreenin perään. Takaolkapäät kun saa rasitusta aika hyvin selkätreeneissä. Itselläni on olkapää- ja selkätreeni peräkkäisinä päivinä, niin laitoin takaolkapäät selän jälkeen tehtäväksi, että ehtii palautua. Taitaa olla aika suosittu noin, koska niinhän se Yateskin teki. :)

Totta totta, mutta sitten voi mun mielestä kyllä ottaa tavaraa pois siitä maanantain olkapäätreenistä. Olkapäät kun saa sitten todella helposti kipeiksi ja sitten ei tartte treenata paljon mitään punnerrusliikkeitä.

Tuli keskustelua lueskellessa mieleen, miksi pastan syöntiä pitäisi välttää?
Ja onko aerobisella kunnolla merkitystä salilla esim. sarjakestävyyteen?

Timba79 sanoi:
Totta totta, mutta sitten voi mun mielestä kyllä ottaa tavaraa pois siitä maanantain olkapäätreenistä.
En ollut katsonutkaan sitä treeniä kovin tarkkaan. Olet kyllä oikeassa, että turhan paljon sarjoja oli.

Warheart sanoi:
En ollut katsonutkaan sitä treeniä kovin tarkkaan. Olet kyllä oikeassa, että turhan paljon sarjoja oli.

Jep, mutta ei se sarjojen paljous sinällään välttämättä ole huono juttu. Mutta etenkin olkapäiden kanssa kannattaa olla varovainen, ne kun tulehtuvatin pirut kovin helposti. Näin siis ainakin minulla ja monella muulla mitä täällä olen lueskellut ja salilla kaverit puhuneet. Onhan täällä ikuinen vääntö siitä, voiko esim. hauiksille tehdä kymmenen sarjaa vai onko se jo liikaa, mutta nepä ei niin helposti ota itseensä kun nuo olkapäät, siksi tulee varoiteltua tosta liiallisesta olkapäiden rääkkäämisestä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom