Paino ja rasva% putoaa mutta läskiä ei lähde?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aastra
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää oli nyt sen verran iso kysymys että piti tehdä threadi sille. Oon nyt 4 viikkoa ollut dietillä ja painoa on lähtenyt melkein 5kg ja vaa'an mukaan rasva% on pudonnut melkein 3% (mitä en kyllä osaa uskoa) mutta jostain syystä reidet, rinta, vyötärö ja lantio ei ole pienentynyt yhtään. Mistä tämä voisi olla? Voihan se olla mahdollista, että mittaan joka kerralla väärästä kohtaan tai sitten jokaisella kerralla pistän sen mittanauhan liian tiukaksi tai liian löysäksi. Olen kyllä kattonut tätä tarkkaan ja en usko että on tästä. Toki, voihan tässä olla se, että kyseinen 5k on pelkkää nestettä ollut tän 4 viikon aikana ja vaaka tulkitsee tämän sitten rasvan kadottamisena niin siksi näyttää pienempää rasva%. Tämähän selittäisi sen, miksi rasvaa ei ole lähtenyt paikoista

Tässä on vielä tällänen kuva joka voisi auttaa ymmärtämisessä

q04o1n2.png

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaikea sanoa, mistä johtuu. Mistä kohdasta mittasit lantion? Oikea mittauskohta on pakaroiden päältä, siitä korkeimmasta kohdasta. Jos ylempää, niin siitä kohdasta ei välttis sentit katoa niin nopeasti. Itsellä lähtee dieetillä sekä lantiolta (levein kohta) että vyötäröltä yleensä n. sentti/menetetty kilo. Tosin dieettaan hitaasti, -500kcal päivävajeella ja rasvaprosentti on reippaasti yli 20%, niin ja sukupuoli nainen. Ja en kyllä laittaisi painoarvoa vaa'an rasvaprosenttimittarille...ne ei ole kovin luotettavia.

Vaa'an mittarit puhuu shittiä. Oma veikkaus. Nesteet on lähteny ja mukana menny luonnostaan lihaksen solunsisäistä nestettä. Rauhassa eteen päin ja homma alkaa tasottua ennen pitkää..

2.1 rasvaa 13,23 kg
11.1 rasvaa 10,87 kg
17.1 rasvaa 10,9 kg
24.1 rasvaa 10,5 kg

Noissa rosenteissa hämää se, että prosentuaalinen osuus ei muutu suoraan suhteessa painoon. Ton mukaan olisi 2,73 kg lähteny rasvaa tarkasteluajanjaksolla. Mittanauhapuoleen en sano kommenttia tässä kohin, toki noissa mittapaikoissa ihan ryhdistä (etenkin rinnanympärys), lihaksiin mm. ravinnon ja treenin seurauksena kerääntyneen nesteen, jne vuoksi mittanauha on aika "julma" mittalaite. Pitkän jakson keskiarvo on huomattavasti luotettavampi, muuten noi muuttujat voi kyllä sotkea yksittäiset sentit tuloksesta. Mut jos selkeesti ei tule tuloksia, ja peilikuva (ilman itseironiaa ja huonoa itsetuntoa) näyttää, ettei kehitystä tapahdu, niin sitten vois alkaa jauhamaan tarkemmin reeniä + ruokia + sen sellaisia.

- - - Updated - - -

.. Tosin nyt kun tuota ajanjaksoa tarkastelee uusiksi, voisin vannoa, että tammikuussa on ensin lähtenyt nesteitä (-3kg), jonka jälkeen on pysynyt aika samoissa. Kuten lukematkin näyttää. Ehkäpä ei ole laihtumista tapahtunut, mutta nesteet lähti alkuunsa pois.

Zone-sarja -42%
2.1 rasvaa 13,23 kg
11.1 rasvaa 10,87 kg
17.1 rasvaa 10,9 kg
24.1 rasvaa 10,5 kg

Noissa rosenteissa hämää se, että prosentuaalinen osuus ei muutu suoraan suhteessa painoon. Ton mukaan olisi 2,73 kg lähteny rasvaa tarkasteluajanjaksolla. Mittanauhapuoleen en sano kommenttia tässä kohin, toki noissa mittapaikoissa ihan ryhdistä (etenkin rinnanympärys), lihaksiin mm. ravinnon ja treenin seurauksena kerääntyneen nesteen, jne vuoksi mittanauha on aika "julma" mittalaite. Pitkän jakson keskiarvo on huomattavasti luotettavampi, muuten noi muuttujat voi kyllä sotkea yksittäiset sentit tuloksesta. Mut jos selkeesti ei tule tuloksia, ja peilikuva (ilman itseironiaa ja huonoa itsetuntoa) näyttää, ettei kehitystä tapahdu, niin sitten vois alkaa jauhamaan tarkemmin reeniä + ruokia + sen sellaisia.

- - - Updated - - -

.. Tosin nyt kun tuota ajanjaksoa tarkastelee uusiksi, voisin vannoa, että tammikuussa on ensin lähtenyt nesteitä (-3kg), jonka jälkeen on pysynyt aika samoissa. Kuten lukematkin näyttää. Ehkäpä ei ole laihtumista tapahtunut, mutta nesteet lähti alkuunsa pois.

tämä, ja toi paino voi hyvin heittää ton kilon, tähtien ja parkkiruudun asennosta riippuen..
eli todellisuudessa olet päästellyt itsestäsi tuon nesteen verran ja sen jälkeen vaaka on vaan mennyt omiaan, painon pudotessa kun et oikeen voi päättää että se lähtee nyt mahasta eikä mistään muualta, niin ei oikein auta kun laihduttaa lisää..

Vaikea sanoa, mistä johtuu. Mistä kohdasta mittasit lantion? Oikea mittauskohta on pakaroiden päältä, siitä korkeimmasta kohdasta. Jos ylempää, niin siitä kohdasta ei välttis sentit katoa niin nopeasti. Itsellä lähtee dieetillä sekä lantiolta (levein kohta) että vyötäröltä yleensä n. sentti/menetetty kilo. Tosin dieettaan hitaasti, -500kcal päivävajeella ja rasvaprosentti on reippaasti yli 20%, niin ja sukupuoli nainen. Ja en kyllä laittaisi painoarvoa vaa'an rasvaprosenttimittarille...ne ei ole kovin luotettavia.

-500 päivävaje on hidas? Mä vedän -300 vajeella :D tai no en tiedä vielä omaa kulutusta sillain kunnolla. vaaka näyttää että olisi jotain 1550 mutta mä olin tuumaillut jotain 2000.

Eli siis mä jatkan samaa malliin (ellen sitten nosta kalorivajetta) ja kattelen peiliä ja kokeilin sitä mittaamista ja jossei oikeasti mitään tapahdu vaikka paino laskee niin mitäs sitten? En ikinä oikeestaan uskonut vaakoihin muutenkaan, kun tämä näyttää 16% vaikka varmasti on jotain 18-20%.

Tää oli nyt sen verran iso kysymys, että piti tehdä threadi sille.

Anteeksi. Asioita kun laittaa perspektiiviin, niin kysymys ei oikeastaan ole ihan hirveän suuri.
(Maailmanrauha, nälänhätä, työttömät missit jne.) Ja vielä kerran anteeksi.
(Korjaa lasejaan etusormella(tälle muuten pitäis olla oma hymiönsä...:)))

Ja sitten asiaakin. Minkälainen dieetti on kyseessä? Treenaatko ja jos niin, niin onko treenit muuttuneet? Miten on veden juomisen kanssa, onko muuttunut dieetin yhteydessä? Mittaatko painon ja mitat samaan aikaan päivästä?

Itsellä paino heittelee 1-2% prosenttia erinäisten muuttujien johdosta päivässä, ympärysmitat heittää sitäkin enemmän varsinkin jos turvottaa(hiilarit tai maitotuotteet). Rasvaprosenttia taas on lähes mahdotonta mitata absoluuttisesti ja lähimmäksi omaa järkevää vertailuarvoa päästään osaavan mittaajan pihtimittauksella tai kerrasta toiseen samalla yksittäisellä inbody laitteella. Eli sen vaa'an muut arvot kuin painon voit huoletta unohtaa.

Mitä kulutukseen tulee, niin se vaaka ei taaskaan ole kovin luotettava taho kertomaan mitään. Mikä on sun perusaineenvaihdunta tai miten treenit vaikuttaa sun kehon kulutukseen huomaat parhaiten laskemalla syömiset ja mittaamalla painon. Eli syödyt kalorit ylös ja jos paino muuttuu toivottuun suuntaan niin hyvä! 0,3-1kg viikko tahdilla kun mennään, niin se on ihan jees. Ja muista, että kyseessä ei ole mikään kisa ellei kyseessä ole joku kisa!? Eli maltti on valttia.

Anteeksi. Asioita kun laittaa perspektiiviin, niin kysymys ei oikeastaan ole ihan hirveän suuri.
(Maailmanrauha, nälänhätä, työttömät missit jne.) Ja vielä kerran anteeksi.
(Korjaa lasejaan etusormella(tälle muuten pitäis olla oma hymiönsä...:)))

Ja sitten asiaakin. Minkälainen dieetti on kyseessä? Treenaatko ja jos niin, niin onko treenit muuttuneet? Miten on veden juomisen kanssa, onko muuttunut dieetin yhteydessä? Mittaatko painon ja mitat samaan aikaan päivästä?

Itsellä paino heittelee 1-2% prosenttia erinäisten muuttujien johdosta päivässä, ympärysmitat heittää sitäkin enemmän varsinkin jos turvottaa(hiilarit tai maitotuotteet). Rasvaprosenttia taas on lähes mahdotonta mitata absoluuttisesti ja lähimmäksi omaa järkevää vertailuarvoa päästään osaavan mittaajan pihtimittauksella tai kerrasta toiseen samalla yksittäisellä inbody laitteella. Eli sen vaa'an muut arvot kuin painon voit huoletta unohtaa.

Mitä kulutukseen tulee, niin se vaaka ei taaskaan ole kovin luotettava taho kertomaan mitään. Mikä on sun perusaineenvaihdunta tai miten treenit vaikuttaa sun kehon kulutukseen huomaat parhaiten laskemalla syömiset ja mittaamalla painon. Eli syödyt kalorit ylös ja jos paino muuttuu toivottuun suuntaan niin hyvä! 0,3-1kg viikko tahdilla kun mennään, niin se on ihan jees. Ja muista, että kyseessä ei ole mikään kisa ellei kyseessä ole joku kisa!? Eli maltti on valttia.

Käyn sellaset 3-4 kertaa viikossa salilla ja nyt olen rupenut vetään 10min pyöräilyä siinä lopussa. Vedän vettä noin 2-4l päivässä mutten yöllä sillä sehän vaikuttaisi aamun painoon. Treeni ei ole oikein mihinkään suuntaan mennyt. Kai hieman putosi mutta se voi myös johtua osittain siitä että pidin sellaisen 10 päivän tauon joka tietenkin myös pudottaa pari toistoa.

Omistan pihdit mutten osaa käyttää niitä. Se on simppeliä, mutta näyttää ~ 12% mikä on ihan typerää. Selvästi enemmän läskiä. Mittaan samaan aikaan mikä on aamusin vessan jälkeen

Sori mut kylläpä mukavasti särähtää tän ketjun nimi, paino ja rasvaprosentti tippuu, mut läskiä ei lähde.. :D Vähän sama ku sanois, että paino nousee mutta massan määrä ei lisäänny xD

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sori mut kylläpä mukavasti särähtää tän ketjun nimi, paino ja rasvaprosentti tippuu, mut läskiä ei lähde.. :D Vähän sama ku sanois, että paino nousee mutta massan määrä ei lisäänny xD

Heh. Jotain piti laittaa niin tuo nyt oli osuvin mielestäni :D

2.1 rasvaa 13,23 kg
11.1 rasvaa 10,87 kg
17.1 rasvaa 10,9 kg
24.1 rasvaa 10,5 kg

- - - Updated - - -

Jos vaaka mittaa myös kehon impedanssia niin se selittää sen miksi rasva% ja paino eivät kulje käsikädessä. Näissä vaaoissa on tyypillisesti käsikahva tai sitten ohjeissa neuvotaan käyttämään vaakaa paljain jaloin. Algoritmi huomioi painon ja pituuden lisäksi myös kehon impedanssin, joka on todennäköisesti tässä tapauksessa muuttunut huomattavasti kun nesteet ovat kadonneet kropasta ensimmäisen viikon aikana. Nesteiden kadottua kroppa on varmaan jossain määrin "vakaammassa" tilassa ja näin voisi olettaa, että myöhemmät mittaustulokset ovat paremmin vertailukelpoisia keskenään. :confused::confused:

Tuo alun pudotus on iso osa nestettä, siksi se rasva tulee hitaammin alas. Unohda se vaa-alla rasvaprosentin mittaaminen. Seuraa kokonaispainoa, lihasten ympärysmittaa ja peiliä. Jos haluat tarkempia tietoja niin vaikka Inbody720 mittaus vaikka sekään ei ole absoluuttinen mutta normaalille kuolevaiselle kohtuuhintaisin ja helpoin.

Morjesta! En tiedä kuuluuko tämä ihan tähän ketjuun, mutta pistetään kumminkin. Eli aloitin treenailemisen(kehonpaino + aerobinen) kotona viime vuoden elokuun lopussa, ja joulukuun lopusta olen käynyt salilla. Kun aloitin olin noin 85kg painava(olen 182cm) ja minulla oli läskiä todella paljon, etenkin vatsan seudulla. Vetelin miinuskaloreilla helmikuuhun asti ja aamupaino oli alimmillaan 72kg. Nyt suoraan sanottuna minua alkaa vituttamaan, sekä turhauttamaan suunnattomasti tuo vatsan läski eli ns ''stubborn bellyfat''. Silloinkin kun paino oli 72kg, oli minulla silti kunnon kerros ihraa tuossa vatsan päällä... Eli haluaisin kysellä onko mitään neuvoja että miten tuon kanssa nyt etenisi vai onko minulla edes mahdollisuutta saada ikinä vatsalihaksia näkyviin?? Kaikkialta muualta on lähtenyt läskit, jopa alaselän kahvat lähti vekeen, mutta tuo vitun mahaläski on tossa edelleen. Ruokavalio minulla on kunnossa, eli n. 2 - 2,5g prot/per painokilo, 1g rasvaa/per painokilo, ja loput otan hiilareista. Olen mennyt nyt parin kuukauden ajan maltillisella plussalla (200 - 300kcal+) ja aamupaino oli tänään 75kg. Reenailen viikossa 4 kertaa(SS ohjelmana) ja vähintään kahtena välipäivänä viikossa aerobista tunnin ajan. Olin pienenäkin lihava, mutta laihduin noin 14 - 16v kasvupyrähdyksen ansiosta, ja muutama vuosi myöhemmin taas lihoin ja nyt ollaan sitten tässä. Lihasmassaa minulla on tullut tai siis kuvista huomaan selkeän eron, ja vatsan alueella kun koitan niin siellä on ihan selkeästi kovat pallukat, vaan tuon 4cm läskipaskan alla.. Alkaa jotenkin turhauttamaan tämä reenailukin, heti kun olen taas plussalla eli tämän parin kuukauden ajan niin tuntuu siltä että kaikki tulee vaan takaisin tuohon mahan alueelle.. Niin ja työnikin on ''raskasta'' eli olen muuttomies ja töitä on noin 4 - 5 pv viikossa(6-8h). Laitan tähän vielä vaikka kuvan tuosta mahasta, jos jotenkin auttaisi.. Kaikki neuvot otetaan ilomielin ja suurin kiitoksin vastaan!!

2i8c2ud.jpg

http://i58.tinypic.com/2i8c2ud.jpg

(en tiiä kuinka noita kuvia saa fiksusti non-vippinä niin laitoin tuon http osoitteen kanssa jos eka linkki ei toimi)

Niin ja siis tuossa kuvassa ei ehkä näy niin hyvin, mutta siinä on oikeasti TOSI(väh.4cm) paksu kerros rasvaa. Saan kämmeneen kerättyä kunnon kasan ylimääräistä, ihan sama mistä kohtaa nappaan kiinni. Niin ja olen vetänyt nyt puolentoista kuukauden ajan tuolla intermittent fasting meiningillä, eli ahdan kaikki päivän ruuat 8h ikkunan sisään. Saattaisiko sillä olla jtn vaikutusta siihen, että tuosta vikasta kohdasta ei meinaa ylimääräset lähteä..?

Treenaatko paljon vatsalihaksia? Rasvapeite ei kovin paksu koska näyttäisi kylkiä hieman kuopalle vetävän. Ylimmät vatsapalikat pitäisi tuossa valaistuksessa vähän pilkottaa. kovaa treeniä vatsalle ja ei mitään satojen toistojen sarjoja vaan treenaat samaan tyyliin kuin muitakin lihaksia

Treenaatko paljon vatsalihaksia? Rasvapeite ei kovin paksu koska näyttäisi kylkiä hieman kuopalle vetävän. Ylimmät vatsapalikat pitäisi tuossa valaistuksessa vähän pilkottaa. kovaa treeniä vatsalle ja ei mitään satojen toistojen sarjoja vaan treenaat samaan tyyliin kuin muitakin lihaksia
Yleensä joka salitreenin päätteeksi perus istumaannousuja, voimapyörää ja lankkua loppuun. Välillä saattaa pois jos on ollut voimat niin vähissä.. Ja joo siis jos rutistan mahaa kasaan niin siihen tulee erittäin hinmeat viivat, mutta kun sekään ei ole todellisuudessa vatsalihasta vaan jos koittaa sormella niin saa työnnettyä syvälle :s mutta kyllä mä sanoisin että ne lihakset siellä alla on iha ok kondiksessa esim. mavea ja kyykkyä tehdessäni minulle on tuntuu helpolta pitää keskivartalo tiukkana.

Voimapyörät ja lankku on hyviä liikkeitä, mutta ainakin oman käsitykseni mukaan (voin erehtyäkin) ne treenaa suhteessa enemmän sisempiä vatsalihaksia, eivät "sikspäkkiä". Samoin esim. kyykyssä se "keskipaketin" tiukkana pitäminen on ennen kaikkea kiinni syvemmistä tukilihaksista, ei suhteessa yhtä paljon noina sikspäkkinä tunnetuista pintavatsapaloista.

Eli jos palikat tahtoo näkyviin selvemmin, niin sinänsä oikein hyvien ja ehkä oikeammin tärkeiden syvien lihastren treenin lisäksi selkeää palikkarutistelua, jollei ole enää niin kovasti rasvoista kiinni. Imo. Saa nämä pointit ampua alaskin, hyvä täältä on huudella asioita vain teoriatasolla järkeilleenä ;)

Back
Ylös Bottom