Pahoinvointi kyykätessä!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja x-dog
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve, kyselisin tälläst et ku ny noin kk ajan ku oon kyykänny laitteilla tai vapaana, tulee kuvottavan huono olo. Tänään joutu reenin lopettaan kesken, vasta noin 10min reenin jälkee rupes helpottaa.. söin n.2h ennen reeniä muroja, jogurttia ja kananmunia. sain tehtyä 6 sarjaa kyykkyjä, 4 sarjaa suorinjaloin maastavetoo, sit prässiin, nii yks sarja ja kuvotus oli jo iha hirvee. Oksennus ei kuitenkaa lentäny. Aijemmin ei ollu tämmöstä. Oon kokeillu et taukopäivä ennen jalkoja ja sit edellisenä päivänä reenattu esim. kädet. Silti sama juttu, tuntu ettei pysty reenaa täysillä ja se syä miästä! Hierojalla käyty ja siä spekuloitiin asiaa mut mitää varmaa ei keksitty. Lääkärit sanoo, "onko pakko kyykätä?" ON!! Oon kattonu muitaki viestejä mut joku tietää asiast paremmi ku meikäläinen nii olisin kiitollinen vinkeistä joilla tän sais vekka.:)

Itselläkin on joskus paha olo mutta yleensä se katoaa kun keskittyy treeniin täysillä... Vaikea selittää. Kaippa se mun tapauksessa on enemmän psykosomaattista.

Älä murehdi, ite yrjöän 95% mun jalkatreeneistäni :thumbs up:
Ite oon käsitelly tän asian niin että joillain lentää laatta ja joillain ei.

oisko syömäpuolella parannettavaa, murojen tilalle puuro ja raejuusto jugurtin tilalle. ennen treeniä hera ja hiilaridrinkki 10g/20g ja myös treenin aikana voi palautusjuomaa hörppiä. jalkoja hankala treenata kovaa jos ei oo tankattu kunnolla, tulee vmäinen olo ku löpö loppuu äijästä kesken

Kärsin samaisesta ongelmasta, mutta se meni ohi kun kunto kasvoi ja kroppa kaiketi tottui äärirajoille venymiseen. Itsellä vaikuttaa myös se, mitä olen syönyt. Yksinkertaisesti pakko vetää jotain hiilaria ruualla ennen jalkatreeniä, muuten ei voimat riitä.

Oispa kiva tietää tiedettä tän yrjöjutun takana jalkatreenissä. ehkä niin kovat raudat saa kehon sitte äärirajoille. itellä tänään maastavedossa oli violettia näkyvyyttä ja kakomista.

Oispa kiva tietää tiedettä tän yrjöjutun takana jalkatreenissä. ehkä niin kovat raudat saa kehon sitte äärirajoille. itellä tänään maastavedossa oli violettia näkyvyyttä ja kakomista.

Kyykätessä keskivartalo pysyy hallinnassa vatsa- ja selkälihasten avulla. Vatsalihasten toiminnan kannalta oleellinen ja osin automaattinen tapahtuma on vatsaontelon paineen kasvattaminen, pelkkä lihasjännitys ei tuo tarvittavaa tukea.

Oksentaminen taas aiheutuu vatsaontelon paineen äkillisestä kasvamisesta ja rintaontelon paineen laskemisesta, jolloin paine-ero tasoittuu oksentamalla. Rintaontelon laajentuminen tapahtuu lähinnä keuhkojen avulla, kannattaa muistaa hengittää sarjojen aikana. Etenkin äärirajoille vedetyt sarjat kyykyssä, mavessa (vähemmän kuin kyykyssä paremman asentohallinnan takia, mutta tätäkin tapahtuu), tai äärirajoilla olevat sarjapainot vaikeuttavat tätä paineenhallintaa ja voivat siis helposti johtaa oksennusrefleksiin.

Itellä tulee aina jalkaprässissä huono olo kun isoilla painoilla tekee. Peruskuntoa oon lenkkeilemällä parantanut niin on hieman helpottanut. Mulla ainakin auttaa kun antaa hengityksen tasaantua kunnolla. Jos vääntää liian lyhyillä palautuksilla niin tulee helpommin huono olo. Kyllähän se vähän syö tehoa treenistä jos pitää hieman ylipitkiä sarjataukoja, mutta parempi se on treenata pidemmillä sarjatauoilla kun olla treenaamatta. Jalkatreenin jakaminen kahdelle päivälle auttaa myös tietysti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itekin oon oksentanu jalkareenissä monasti. Nykyään tykkään tehä etureidet ja takareidet eri päivinä. Toimii hienosti eikä oo enää tullu niin oksettava olo!

Liittynee siihen, ettei keho ole tottunut sellaisiin maitohappomääriin, joita ko. reenissä syntyy. Aerobinen treeni auttaa.

Kyllä mullakin lentäisi laatta jos söisin 2 h ennen kovaa treeniä. Joskus painitreeneissä ollut lähelläkin. Kantsii pitää enemmän väliä syömisen ja treenin välillä, 3 h, 4h, kokeilemalla selviää mikä riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom