Pahoinvointi öisin - liian vähän ruokaa?

No niin. Viime aikoina rankan treenipäivän jälkeen olen heräillyt keskellä yötä siihen, että oksettaa. Ja päätynyt nyt kai siihen, että nälästä lienee kyse. Mutta Mutta.

Päivän kokonaiskalorit on siinä 2000, produt 140, rasvaa tarpeeksi, vitamiinit ok eli pitäisi riittää ja viimeiseksi ennen nukkumaanmenoa on syöty ihan hyvä setti sapuskaa.

Olisiko kuitenkin kyseessä jokin verensokeriongelma? Liian rankka treeni? Liian myöhäiseen syöty ruoka?

En ole noussut syömään, vaan koettanut vain nukkua ja aamulla olo väsynyt, mutta muuten ok. Palautuminen mielestäni on ollut ihan ok tasoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä tulee tuollainen olo juurikin verensokerin rajummasta heittelystä treenin jälkeen / aikana. Eikös kromin pitäisi tasata verensokeria? Pitäisköhän sitä napsia...

Tutulta kuulostaa. Viimeksi viime yönä heräsin joskus aamuyöstä, ja hirveä vääntely vatsassa, ei ihan oksettava olo mutta ei kaukana siitä. Mulla tuota on nykyään tosi usein, ja tuntuu, ettei auta, vaikka vetäis minkälaisen setin naamariin illalla. Pitäis vissiin laittaa kello soimaan yöllä, että vois herätä syömään...

Pitäis vissiin laittaa kello soimaan yöllä, että vois herätä syömään...

:D

Siinä sitä koirat kattois ihmeissään kun emäntä syö yöllä...

Mutta vielä siitä, että voiko oikeasti olla verensokeriongelmasta kyse, jos kuitenkin aamulla voi hypätä suoraan sängystä lenkille ilman ongelmaa...?

Saman tapaisia kokemuksia taalla. Treenaan usemmiten klo. 18-19 aikaan. En syo hiilareita - muuta kun hedelmia, kasviksia, maito-ja soijatuotteiden sisaltamia hiilareita jne (eli ei leipaa, pastaa, riisia) - lounaan jalkeen. Heraan aamuyolla kaameaan nalkaan ja siina sitten maataan ja vehkotaan nalissaan. V-mainen fiilis.

Mitenkahan naita verensokeripitoisuuksia pystyisi tarkastelemaan tarkemmin... tai mikahan tassa saattaa olla ongelmana ja miten k.o. ongelmasta paasisi eroon?

Ehakapa niita hiilareita pitaisi lisata jonkin verran treenien jalkeen! En talla hetkella kayta palkkareita tms.

Itsellä jos menee YLI 2 rkl kylmäpuristettua rypsäriä, niin pakki on sekasin seuraavat 2-3h. Siihen saattaa herätä yöllä jos yötä vasten ottaa.

Maitoa joku puoli litraa ennen rypsäreitä niin ei vattassa kierrä.

Itselläni on treenit kanssa aina n.20-22 ja syön samalla tavalla kuin jos treeni olisi päivällä. Muistaakseni jostain luin, että näin kannattaisi tehdä. Googlettakaa ja jos joku fiksumpi vielä tarkentaisi.

Itselläni on treenit kanssa aina n.20-22 ja syön samalla tavalla kuin jos treeni olisi päivällä. Muistaakseni jostain luin, että näin kannattaisi tehdä. Googlettakaa ja jos joku fiksumpi vielä tarkentaisi.

Käsittääkseni elimistö käyttää tuossa tilanteessa hiilareita kovalla kädellä lihasten glykogeenivarastojen täydentämiseen, joten illalla tehdyn treenin jälkeen kannattaa syödä samalla tavalla kuin päivälläkin (=myös runsaasti hiilareita). Tuossa onkin IMO iltatreenaamisen paras puoli, saa mennä täydellä vatsalla nukkumaan :D.

Tuota tuota, onko se niin paha olo että ihan oksennus tulee?

Jos ihan kyöstit lentää, niin sitten on parempi käydä lääkärin pakeilla. Tietysti tietämättä sun treenimääriäs ja niiden mahdollista "äärimmäistä" kovuutta, on vaikea lähteä mitään enempää veikkamaan.

Kannattaa myös miettiä oletko tehnyt jotain muutosta treeniin, elintapoihin, tai esim. palkkariin? Milloin tuo pahoinvointi alkoi, oliko jotain erityistä esim. jalkatreeniä silloin tms.?

Jos et ole mitään muutosta tehnyt niin suosittelen tohtorin juttusille menoa..

Non ni. Nyt se on siirtynyt yöhön JA aamuun. Viimeiset 3pvä olen ollut ihan ilman treenejä, muttei olo vaan kohennu. Ruokahalu alkaa mennä. Jännä juttu. Muuten fiilikset on ok. Luulisi olevansa raskaana, jos ei olisi totaalisen mahdotonta.:D Ylikunto? Diabetes?

Lääkäri on kauhistus, ei sinne uskalla...:D

Non ni. Nyt se on siirtynyt yöhön JA aamuun. Viimeiset 3pvä olen ollut ihan ilman treenejä, muttei olo vaan kohennu. Ruokahalu alkaa mennä. Jännä juttu. Muuten fiilikset on ok. Luulisi olevansa raskaana, jos ei olisi totaalisen mahdotonta.:D Ylikunto? Diabetes?

Lääkäri on kauhistus, ei sinne uskalla...:D

Ettei vaan olis kyseessä niinkin yksinkertainen asia kuin alkava flunssa? Se kai voi näyttää ensimerkkejään vaikka ruokahalun muutoksilla, mene ja tiedä.

aika pieneltä kuulostaa tuo sun kalorimäärä? ootko jollain dietillä vai. Ite oon 172/52 ja kalorit pyörii 2200 paikkeilla ja silti jää joskus nälkä :D... syö enemmän päivällä niin ei yöllä nälkä ýllätä

Kyllä se kuulostaa sen verran vakavalta kun ruokahalu alkaa kadota että suosittelisin jo miettimään sitä lääkäri käyntiä. Ei se oikein ole jos pahenee tilanne vaan. Tai rauhoitat hetkeksi treeniä ja syöt kunnolla (plussan puolelle) ja katsot tuleeko energisempi olo.

Silimitön näläkä herätessä.

Mulla ehtii useasti tulla tosi kova nälkä kesken unien, jos otan rypsäriä ennen nukkumaanmenoa. Nyt olen taas mennyt nukkumaan pelkällä hitaan proteiinin voimalla, niin ei vastaavia ongelmia ole ollut.

Meitsi kärsii kanssa tosta pahoinvoinnista yöllä. Se iskee yleensä klo4-6. Oma veikkaus on, että syöminen on liian vähäistä. Tavoitteena on vaan että oma paino ei nouse yli 90kg:n grammaakaan. :wall:

No huh. Tuon takia sitä lääkäriin menoa ei kannata lykätä. Vaikka siellä lääkärissä saakin välillä huonoja uutisia mutta mieluummin ne kuuntelee siinä itse kuin papin suusta kummun vierestä sukulaisille :down:

Otat sitten levon vaan todesta ja ei mihinkään vaikka mieli tekisi. Koitat pitää psyykkeen kasassa :thumbs:

:offtopic:

On muuten mielenkiintoista, etten saanut saikkua, vaikka on kuumettakin. Kun kuulemma tässä työssä sairaus ei pahennu :eek: . Eli istumatyössä voi olla vaikka sydän vähän osumia onkin ottanut. "Kyllähän sä voit aina lukea ja kirjoittaa. Ei tässä vuodelevossa tartte olla. Työmatkat voi kulkea taksilla." Mielenkiintoista...:rolleyes:

No ei mitään, kun omaa lomaa sitten vaan...:) Minä en tuon kanssa rupea temppuamaan. Mukavia käsityksiä tyypillä. Työ ennen kaikkea!

Suositut

Back
Ylös Bottom