WTA
Banned
- Ikä
- 42
Siksi antoivat mahdollisuuden antaa uuden lausunnon, koska rikosprosessissa lausuntoa annettaessa sillä on merkitystä onko todistaja, vastaaja tai asianomistaja. Asianomistajan ei tarvitse lausua mitään, mutta jos lausuu silloin on pysyttävä totuudessa kun taas vastaajalla ei ole totuudessa pysymisen velvollisuutta.eddy sanoi:Itse olin vastaavassa tilanteessa, mutta en kaatunut lyönnistä ja mua lyötiin vain kerran. Ite löin takas myös kerran, siis täysin itsepuolustukseksi. Olin siis asianomainen ja vastapuoli syytetty.
Sitten kului aikaa ja poliisisetä soittaa, että "sä löit sitä jätkää, nyt sun asema muuttuu, haluatko antaa uuden lausunnon?"
minä siihen, että "no ei kai se totuus siinä muutu jos mun asema muuttuu, itsepuolustukseks löin niinku jo oon sanonu" kummastelin vaan ku ne tajus sen niin myöhään..
"asema" muuttuu tarkotti siis sitä, että sain itekin syytteen, koska siis olin lyönyt.. Oikeudessa onneks todettiin hätävarjeluks..
Mutta siis periaatteessa aina pitäs juosta karkuun... tai jos ei juokse, niin viimeistään pitäs paeta paikalta ennen poliisin tuloa jos vastapuolikin tekee niin.
OT: Todistajan täytyy kertoa kaikki asiaan liittyvä totuudenmukaisesti.
Tietenkin rehelliselle ihmiselle, joka kertoo totuuden, tuolla ei liene merkitystä.