Pahimmat kännisekoilut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iso-I
  • Aloitettu Aloitettu
SniffDaddy sanoi:
Joo just auto valtiolle jostakin kännissä ajelusta, ei ole oikein suhteessa esim. väkivaltarikoksista määrättyihin korvauksiin, varsinkin jos sattuu olemaan hiukan kalliimpi auto, ja varsinkaan jos ei ole aiheuttanut aineellista tai inhimillistä vahinkoa.

Olipa aiheuttanut vahinkoa tai ei, niin kyllä rattijuoppo on aina potentiaalinen vaaratekijä. Onhan se takavarikointi vähän kohtuuttoman kuuloista, mutta idea ei sinällään ole niin paha. Voishan sen auton vaikka ottaa jonnekin varikolle seisomaan sen kortin kuivunta-ajaksi tai jotain...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muay sanoi:
Olipa aiheuttanut vahinkoa tai ei, niin kyllä rattijuoppo on aina potentiaalinen vaaratekijä. Onhan se takavarikointi vähän kohtuuttoman kuuloista, mutta idea ei sinällään ole niin paha. Voishan sen auton vaikka ottaa jonnekin varikolle seisomaan sen kortin kuivunta-ajaksi tai jotain...

Ei ollut munkaan tarkotus puolustella rattijuoppoja, mutta pitää nämä asiat jossakin perspektiivissä kuitenkin olla. Tuo kortin kuivumisaika voi olla max. 2 vuotta, mikä on aika paha, tosin sen saadakseen pitää tötöillä kyllä jo niin huolellisesti, että se kortti on pienin ongelma. Minusta tänä päivänä rattijuopot saavat jo muutenkin rangaistusasteikossa keskimäärin puolivälin suurempia rangaistuksia, oli kysessä törkeä tai "tavallinen" rattijuopumus. Suhteuttuna esim. raiskaukseen (lievään), jota ei tosin lakikirja tunne, tai pahoinpitelyyn, törkeään tai tavalliseen, rattijuopumuksesta saa mielestäni kohtuuttomia rangaistuksia. Painotan vielä, että puhun tässä nimenomaan rattijuopumuksista, joissa ei ole aiheutettu inhimillistä tai aineellista vahinkoa.

joo, mutta ei se tarkota että rattijuopumusrangaistuksia pitäs lieventää (päinvastoin), vaan muita rangaistuksia pitäisi koventaa.

mr. perfect sanoi:
joo, mutta ei se tarkota että rattijuopumusrangaistuksia pitäs lieventää (päinvastoin), vaan muita rangaistuksia pitäisi koventaa.

No joo, ihan oikeessa oot, mutta ota huomioon, että meidän yhteiskunnassa on elinkautinen absoluuttinen yläraja, ja mitä lähemmäksi sitä mennään ts. mitä enemmän jonkun tietyn rikoksen rangaistuasteikkoa kasvatetaan, pitää ottaa huomioon, että elinkautista ei saada "kasvatettua". Eli kovimman mahdollisen tuomion ja vähäisimpien rikosten kuilu pienenee. Se ei ole enää sitten missään suhteessa itse ko. rikosten laatuun.

SniffDaddy sanoi:
No joo, ihan oikeessa oot, mutta ota huomioon, että meidän yhteiskunnassa on elinkautinen absoluuttinen yläraja, ja mitä lähemmäksi sitä mennään ts. mitä enemmän jonkun tietyn rikoksen rangaistuasteikkoa kasvatetaan, pitää ottaa huomioon, että elinkautista ei saada "kasvatettua". Eli kovimman mahdollisen tuomion ja vähäisimpien rikosten kuilu pienenee. Se ei ole enää sitten missään suhteessa itse ko. rikosten laatuun.

Periaatteessa kyllä ihan asiaa... toisaalta varsinkin törkeää rattijuopumusta voisi ajatella myös tapon yrityksenä tms vaikka mitään ei sattuiskaan. Vaikka eipä ehdoton vankeusrangaistus johtaisi kuin siihen että vankilat täyttyisi rattijuopoista. :rolleyes: Siinäkään mielessä se ajoneuvon talteenotto ei olisi huono idea.

Jatkettan hiukka tätä :offtopic: ...

Eli missä saatanan suojeluksessa se ajokortti ja autolla ajo oikein on ?? Tonoilit autolla sitten miten vaan tai miten kännissä vaan niin aina se ajo-oikeus menee suht lyhyeks aikaa, samaten jos tapat jonkun hölmöilemällä autolla olit sitten kännissä tai selvinpäin on rangaistus yleensä melko lievä, ainakin verrattuna siihen että tapat jonkun jollain muulla konstilla mihin ei myöskään välttämättä liity tahallisuutta.

Palstan aseharrastajat tietää millanen show aseluvan saaminen on (ainakin jossain poliisipiireissä, käytäntö ei valitettavasti ole yhdenmukainen). Ja kun oot luvat saanu ja sitten hölmöilet eikä sen tarvitse liittyä niihin aseisiin millään tavalla, joissain kihlakunnissa riittää pahoinpitely niin luvat lähtee varmasti ja pysyvästi. Samaten mielenterveysongelmat riittää lupien peruutukseen.

Joo nyt meni hiukan kauas, mut pointti on se että se n.1500 kg rautaa joka kulkee 200 km/h on aika vitun vaarallinen vekotin ja siihen tarvittavan luvan saa käytännössä kuka vaan. Kyllä autokoulut runnoo kärsivällisesti läpi jokaisen luonnehäiriöisen vesipään joka vaan kantaa rahaa sisään. Joo ja eihän sitä kortilla ajeta ei...sakko taitaa olla ajo-oikeudetta ajosta 20 päiväsakkoa ja yli...ja sit takasi rattiiin vaan.

Mutta mitä yhteistä on aseen hallussapitoluvalla ja ajokortilla ? Ei niin mitään paitsi että ovat hallinnollisia päätöksiä joista toisten myöntäminen on automaatio ja toisen kanssa ollaan hysteerisiä.....

kaikenlaista sanoi:

Kuvan tytöstä juttua päivän iltalehdessä:

Jacquelinen ainut toivo: Uudet kasvot kuolleelta

Jacqueline Saburidonin, 24, kasvot tuhoutuivat korjaamattomasti 1999 sattuneessa auto-onnettomuudessa. Nyt hän toivoo saavansa uuden elämän käänteentekevästä leikkauksesta, jossa hänelle siirrettäisiin kuolleen ihmisen kasvot.

New Scientist -lehden mukaan tekniikka operaatioon on jo käytettävissä.

Potilas joutuu kuitenkin loppuelämänsä syömään kalliita lääkkeitä, jotka estävät sen, ettei ruumis ala hylkiä ihoa. Myös eettiset ja psykologiset seuraukset mietityttävät lääkäreitä.

Jacquelinea ne eivät pelota. Hän haluaa normaalin elämän. Nykyisillä kasvoilla se ei kuitenkaan onnistu 40 kasvoleikkauksesta huolimatta, sillä ihmiset pilkkaavat häntä toistuvasti hirviöksi naisen liikkuessa ulkona.

Stu sanoi:

Kuulostaa aika hurjalta, mutta jos kerran on nykytekniikalla toteutettavissa, niin miksi ei. Ja tuo psyykkisten seurauksien miettiminen kuulostaa jotenkin koomiselta - eiköhän ne pahimmat psyykkiset seuraukset ole jo tulleet tuon kolarin jälkimainingeissa.

Homelite sanoi:
Joo nyt meni hiukan kauas, mut pointti on se että se n.1500 kg rautaa joka kulkee 200 km/h on aika vitun vaarallinen vekotin ja siihen tarvittavan luvan saa käytännössä kuka vaan. Kyllä autokoulut runnoo kärsivällisesti läpi jokaisen luonnehäiriöisen vesipään joka vaan kantaa rahaa sisään. Joo ja eihän sitä kortilla ajeta ei...sakko taitaa olla ajo-oikeudetta ajosta 20 päiväsakkoa ja yli...ja sit takasi rattiiin vaan.

Mutta mitä yhteistä on aseen hallussapitoluvalla ja ajokortilla ? Ei niin mitään paitsi että ovat hallinnollisia päätöksiä joista toisten myöntäminen on automaatio ja toisen kanssa ollaan hysteerisiä.....

No nyt mennään tosiaan :offtopic: mutta Suomessa taitaa tosiaan kuolla ihmisiä paljon enemmän auton,kirveen,puukon ja paistinpannun käytön johdosta kuin aseen. Mutta tosiaan silti niitä ei olla ottamassa pois niin rikollisilta kuin muiltakaan epätasapainoisilta ihmisiltä. Jos joku rattijuoppo ajaa jonkun päälle tai joku juoppo puukottaa toista niin se juttu on lehdessä pienellä, mutta kun joku ampuu jotain niin sitten se on kaikkialla lööpeissä. Kyllä rattijuopoille pitää saada kovemmat rangaistukset ja yksinkertaisesti se auto takavarikkoon, tai kuten aseiden kanssa tapahtuu että törppöilijä saa myydä ne omaan laskuunsa mutta omaan haltuunsa ei niitä enää saa.

Stu sanoi:

Jacqueline Saburidonin, 24, kasvot tuhoutuivat korjaamattomasti 1999 sattuneessa auto-onnettomuudessa. Nyt hän toivoo saavansa uuden elämän käänteentekevästä leikkauksesta, jossa hänelle siirrettäisiin kuolleen ihmisen kasvot...
Katos katos... Luin juuri itekin kyseisen uutisen ja aloin miettimään mahtoiko olla sama henkilö. Toivottavasti leikkaus onnistuu ja naisen elämä paranee toimenpiteen seurauksena. Olisi siten edes jotain oikeutta tässä maailmassa...

Proteos sanoi:
Katos katos... Luin juuri itekin kyseisen uutisen ja aloin miettimään mahtoiko olla sama henkilö. Toivottavasti leikkaus onnistuu ja naisen elämä paranee toimenpiteen seurauksena. Olisi siten edes jotain oikeutta tässä maailmassa...

Joo, oli nimittäin nykytilanne aika kurjaa katsottavaa... :(

Tästä on pakko kertoo..

Vuosi sitten oli 17v ja olin alottanut juopottelun muutama kuukausi sitten.. (itsekuri pelas pitkään, heh) Olin koripallojoukkueeni kanssa (vanhempia ukkoja) mökillä juopottelemassa. Homma meni vähän puihin huonolla viinapäällä. Join Magic Ice vodkapullon (350ml 37,5%) ja pojat kun tarjosivat lisää väkeviä ja kaljaa ni olihan se pakko sitte ottaa...
Seuraukset oli enne klo 24 kotiinlähtö!

--> Pyöräilin pois pitsalle ja kaaduin soratiellä, käsi aukesi hieman ja samana päivänä ostettu takki repes hieman.

--> Pitsalla kävin oksentamassa vessaan ja lähdin pois, unohdin tilaamani pitsan pöytään lähes kokonaisena.

--> Täälä Raahen kävelykadulla huutelin täyttäpäätä jotain ihme juttuja.. ei seurauksia onneksi.

--> Heitin paikallisen alkon seinään lasisen viinapullon jonka olin ottanut bileistä mukaani (juomaa oli jäljellä kivasti)

--> Vähän jälkeen alkon tuli päihtynyt selvästi vanhempi tyttö kyselemään "onko sulla pastilleja?" menin viereen pyörälläni ja huusin "MULLA ON KURKUSSA PASTILLI SULLE, OTA SE SIELTÄ KIELELLÄS HUORA!" ei muuten ottanut..

--> Jatkoin matkaani ja alko kusettaan aika vitusti, no siinä sitten sattu oleen entisen tyttökaverin asunto ja kusin heidän uuden Ford Mondeon takaputkeen ja auton takaosaan..

--> Kun pääsin lähemmäksi kotia niin näkyi pyörä ojan vieressä, hajotin sen sitten siinä ihan vain ajankuluksi ihan paskaksi, koska (selväpäinen) kaveri yllytti vieressä. No, sillon en edes vielä kulkenut salilla joten ei pistetä sen piikkiin..

--> Olin päässyt sitten jotenkin kotia ja mennyt tietenkin nukkumaan. Aamulla heräsin äitin ja isän kauhisteluun sängyn vierellä. "voi mitähän sen on juonu voi herranjumala" sitten koitin äkkiä keksiä jotain vitun selitystä koska hoksasin että maassa oli tajuton oksennusläjä jossa oli ananasta ja muuta sen sellaista. Oksennus oli sotkenut pitkän matikan kirjani ja 150 euron graafisen laskimen JOKA MENI MUUTEN PASKAKSI JOHTUEN TÄSTÄ! No minä siinä muka heräilen ja äiti kyselee mitäs sitä on hommattu! no fiksuna olin keksinyt täydellisen tarinan (not) "No meillä oli sielä semmonen hedelmiensyöntikisa poikien kaa.. kai siinä sitte oli sokeria liikaa ja oksensin yöllä" No selitys ei ehkä ollut ihan paska katsoen että mulla on diabetes ja porukat olivat varmoja että en koskaan ollut juonut mitään.

Kaverini olivat olleet kokoajan mukanani korisporukat pippaloissa vaikka eivät korista pelanneetkaan. Kun olivat selvinpäin niin olivat yllyttäneet mua sitten juomaan. Löysin myös melkein kokonaisen kinkku-ANANAS-homejuusto pitsan repustani ja resusen takkini aamulla..
Eihän ne porukat nykyään mitään tosta usko ku ryyppään aina täysikänen ku oon nyt. Uutta laskinta ei ole näkynyt ja hävettää koko homma ihan vitusti.. Kaverit kertoneet tarinan ~kaikille :D
No, joku kerta on saanu räväytettyä tarinalla kun joku sanonu "et sä Pforce osaa ottaa viinaa yhtään!"

Mielestäni pahin ryyppäilykämmäily vaikka muitakin toki löytyy!

Tsemiä juopotteluun muillekki vaa :thumbs:

Tuo Pforcen juttuhan kuulostaa ihan meikeläisen vakio viikonlopulta :)

Sellaiset tapaukset vituttaa, kun aamulla herää omasta/toisen sängystä tai mistä lie ja ei muista MITÄÄN loppuillan tapahtumista. Ensimmäinen kaveri kun tulee vastaan niin räjähtää nauramaan heti kun näkee ja samoin kaikki muutkin. Ei se silloin vielä mitään, mutta voi kiessus kun päivän aikana alkaa muisti palautumaan hiljalleen niin kyllä hävettää ihan pikkasen! Kiva kun yhtäkkiä muistaa kuinka tuli oksenneltua sinne ja tänne ja sammuttua baariin ja sitä kautta ulos ja ahdisteltua kaikkea mikä liikkuu ja heiluttua munan kanssa vaikka missä jne. Pari kertaa tullut tuollaista kokeiltua ja kyllä muuten tulee nykyään säännösteltyä sitä pullon tyhjentämistä huomattavasti enemmän.

Nykyään on muuten alkanut krapulatkin hieman jylläämään että voi joutua joskus jopa oksentamaan. Alkaakohan sitä tulemaan vanhaksi... :eek:

Tervehenkisiä urheilijoitahan täällä vain liikkuu... :kippis1: & :urjo:

Ilmeisesti... ;)

Pahin kännisekoiluni: Ajoin keskellä päivää Kadetilla alamäkeen 190 km/h 8 kaljaa juoneena...

vähän :david: pakko myöntää

mutta voi sitä vauhdin tunnetta... :kuola:

en silti luonnollisesti suosittele kenellekään. älkää yrittäkö tätä kotona :curs: .

Tuuba-A sanoi:
Pahin kännisekoiluni: Ajoin keskellä päivää Kadetilla alamäkeen 190 km/h 8 kaljaa juoneena...

vähän :david: pakko myöntää

mutta voi sitä vauhdin tunnetta... :kuola:
.

Ja kehtaat vielä sitä hehkuttaa!!! :(

Voi sitä tunnetta, kun sut saadaan tuosta kiinni ja saadan susta ja sun anaalista nuori bitch telkien taakse! :curs:

IDIOOTTI!

Aimotarmo sanoi:
Ja kehtaat vielä sitä hehkuttaa!!! :(

Voi sitä tunnetta, kun sut saadaan tuosta kiinni ja saadan susta ja sun anaalista nuori bitch telkien taakse! :curs:

IDIOOTTI!

ei tuon pitäny olla mikään älytön hehkutus... :jahas: ja threadin mukaanhan mä tuohon ihan rehellisesti vastasin. :curs: enkä sitäpaitsi oo muulloin kaahannut. oot oikeassa että oon IDIOOTTI kun menin auton rattiin kännissä. sitäpaitsi autossa ei ollu muita ja tie oli tyhjää täynnä, eikä kännissä pakosta heti ajattele että nyt on huono hetki koittaa nopeusennätystä.

sori nyt sitten jos meni hermot :piis:

threadin nimihän on: pahimmat känniSEKOILUNNE. ja mä en mielestäni tainnut sanoa että tein aivan super järkevästi... ihan varmuuden vuoksi vielä: kännissä ajaminen EI ole mun harrastus, kuten eräs ehkä luulee kommenteista päätellen, EIKÄ ole missään olosuhteissa sallittavaa.

Jotenki se on aina niin, että sanotaan "kännissä ajaminen EI ole mun harrastus", mutta sitten kun vauhtia on 140kmh 50tiellä ja joku jää alle... Ei siinä mulle kyllä riittäis mikään selitys että "kännissä ajaminen EI ole mun harrastus"...
Rattijuoppo, mikä rattijuoppo...

superpohje sanoi:
Jotenki se on aina niin, että sanotaan "kännissä ajaminen EI ole mun harrastus", mutta sitten kun vauhtia on 140kmh 50tiellä ja joku jää alle... Ei siinä mulle kyllä riittäis mikään selitys että "kännissä ajaminen EI ole mun harrastus"...
Rattijuoppo, mikä rattijuoppo...

joo tattis vaan, menihän nuo jo perille :nolo: en mä sitte enää selittele... :piis:

edit: sitäpaitsi jos mä olisin joku elämäntaparattijuoppo, niin en mä tuosta edes mitään numeroa tekisi... :wall: nyt mä TAAS annoin ittestäni aivan kieron kuvan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom