Paheesi ruokavaliossa

Tässä kun tuumailin jälleen kerran lettutaikinan äärellä omia paheitani ruokavalion suhteen, niin mietin, että mitenköhän paljon muut sallii itselleen erilaisia herkkuja. Pidätkö kenties kerran viikossa jonkinlaisen herkkupäivän tai nappaat joskus fazerin sinisen ostoskärryysi vai menetkö satunnaisesti baariin muutamalle ohrapirtelölle. Miten sinä siis herkuttelet tai ehkä sallit jotain epäterveellisempiä myönnytyksiä ruokavalioosi saadaksesi ruoan maistumaan hyvältä tai edes siedettävältä?

Itse paistan välillä juuri noita lettuja tai leivon muuten vaan jotain. Tai joskus tulee tilattua pizzaa, kun ei jaksa laittaa mitään kunnon ruokaa. Karkkiin, limsaan, suklaaseen tai sipseihin sorrun aika harvoin eikä alkoholiakaan mene juuri ollenkaan. Vähän vois kyllä kiristää vyötä noiden herkkujen suhteen, mutta jos sitä alottaisi vasta huomenna. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse koetan pitää roskaruoat semmosina että niissä ois ees jotain ravintoarvoa. Joten mieluummin syön pitsaa kuin sipsii tai suklaata. :) Ja kyl kerran viikossa voi herkutella.

Oikeastaan kaikki suolaiset herkut ja roskaruuat on paheita, ilman makeaa pärjään hyvin, alkoholiakin tulee nykyään tosi harvoin juotua.
Silloin tällöin pidän niin sanottuja mättöpäiviä jolloin syön oikeasti todella paljon herkkuja kerralla, mutta tuommoiset pienet napostelut sillon tällöin ei oikein kuulu tapoihin :D
Sipsit oli ennen pahin pahe, mutta ratkaisin ongelman lopettamalla ne kokonaan, ja nyt oon ollut ilman niitä vähän vajaa vuoden, eikä niitä oikeastaan enään tee edes mieli :)

Itsehän en ymmärrä alkuunkaan ihmisiä joilla ei ole mitään itsekuria ruoan/juoman suhteen.

Toki mullakin saattaa joskus joku viinapullo mennä lisädrinkkeineen ja pizzoineen - vaikka tarkoitus oli mennä vaan yhdelle. Ja nälkäisenä tulee joskus kaupasta otettua mikropitsa+suklaalevy kun ei ole mitään evästä kämpillä valmiina. Ja onhan tuota joskus vedetty pyörällä lähi-siwaan klo 21.59, että saa sen sunnuntai-sipsipussin. Proteiinipatukoiden ostamisesta "varastoon" mää en edes aloita.

Mutta näin yleisesti paheksun suuresti selkärangattomia ihmisiä. Ja yleensäkkin ihmisiä.

Se kun ei tule syötyä päivässä kuin yksi lämmin ateria, muuten menee siiten rahkaa,hedelmiä,leipää, lisäravinteita yms.

Maa-/pistaasipähkinöiden syöpöttely JOKA ilta. Joo onhan ne tietty ihan hyvää ravintoakin, mutta olisi kiva tietää se läskimäärä jonka saisi pudotettua vuodessa jos jättäisi noi 20-30g pähkinäannokset pois päivittäisestä rutiinista :rolleyes:

Purukumin jyystäminen! Semmoinen pieni pussillinen menee päivässä... (Ennen meni semmonen isokin...) Onhan se ksylitoli ihan kiva juttu hampaille, mutta noissa purkissa on niitä muita makeutusaineita. :S Ja isommalla annoksella menee vatsa sekaisin. Makeanhimosta en kylläkään kärsi, mutta on niin tottunu, että aina kun maku loppuu niin uutta suuhun vaan. Hyväksi oon todennut sen Jenkki Salty Liqouricen ku siinä maku kestää pisimpään. Ja toinen pahe on kans "proteiinipatukkavarastot" pitää olla aina täytettynä, en niitä oikeastaan hirveästi syö, mutta joskus jos himottaa niin...
:rolleyes:

Kaikki makee on paha kompastuskivi meikälle. Nyt tosin pystynyt pitään kurissa.

Lonkerokin on toinen paha. Juuri käytiin muksuille karkkia niin tarttu päkki lonkeroo iskän vloppunamiks

Ainakin tällä hetkellä mulla on ihan liikaa kiellettyjä ruokia, siis sellaisia joita en syystä tai toisesta syö. Kaikki ne siis houkuttavat aika paljon

Juusto, sitä pitää olla aina leivällä sekä sitä menee aina leikatessa muutama viipale suuhun.
Alkoholi silloin tällöin...

Mua oikeastaan mikään muu haittaa ruokavaliossa kun se että välillä tulee mentyä liian monelle bisselle baariin. :D Muuten en ota mitään stressiä ja hyvin tulee kehitystä. En jaksa turhaa stressata liikoja, kun kisaileen en ole menossa vaan pidän tän homman vaan harrastuksena.

Mulla on herkkujen syönti lähteny ihan lapasesta, kun on tullu pimeet ja masentavat syyskelit. Jäätelöä tai suklaata tulee syötyä useina päivinä viikossa. Noin viikko sitten söin illalla 6 Mars, Twicks ym. patukkaa ja enemmänkin ois uponnu. Nyt täytyis ottaa itteensä taas niskasta kiinni...

Ite en ymmärrä mitään lipsumisia tuossa ruokavaliossa, se pittee olla vaan riisiä ja kannaa!!! ;) Ja rahkaa!!

.... Ja sitte joka viikko menee kyllä joku hyvä kunnon iso hamppari, jäätelöä, viskipaukku ja/tai saunaolut (ryypättyä ei enää pahemmin tule kun se innostus on hiipunut, joskus sitäkin kyllä jos siltä tuntuu), pihvejä monen sorttista vaikka niissäki pitäs pysyä lähinnä naudassa ja kanassa jne. :D Kyllä se tuo ruoka on vaan niin hyvää että menis tästä "elämäntavasta" kyllä paras innostus jollei voisi sallia itselleen välistä niitä "ei niin hyviä" ruokiakin/herkkujakin.. Kyllä mulla nyt pääsääntösesti pysyy kasassa tuo ruokapolitiikka mutta ainakin yhtenä päivänä viikossa annan itselleni luvan syödä sitä mitä mieli tekee enkä tosiaankaan stressaa siitä. Kohtuuden rajoissa toki, eipä sitä muuten kovin helposti pidetä itteä alle 10% rasvoissa. Huomenakin on luvassa kova jalkatreeni ja siitä aion palautua mm. itsetehdyn pizzan avulla ja jäätelö tietysti tulee jälleen auttamaan katabolisesta tilasta selviytymisessä ;)

Mä just luin jutun, että pähkinöiden syönnin pitäis "laihduttaa" ku ne pitää hyvillä rasvoillaan ja kuiduillaan niin pitkään kylläisenä. Mutta ehkä tää pätis paremmin jos söis esim. aamulla niin se vähentäis lounaalla syötyjä kaloreita. Tai mä oon nyt ainaki huomannu ku aamupuuroon oon lisänny pähkinöitä (saman energiamäärällinen aamupala kuitenki kuin ennenki) niin on oikeestikki lounaalla vähemmän nälkäinen. Ja tämän huomasin itse ennenkö luin tosta jutusta. :)

Tällä hetkellä vietän hcbb-lifestylea ihan kunnolla. Paskaruoat pidän nollasta, viimeksi kun leikin kunnon mäsäytyksillä niin päätyi melkeen poikkeuksetta oksennukseen. Mutta jos nyt aion luistaa tapahtuu se todennäköisesti suolapähkinöiden avulla. Kun ei sitä tule oikeastaan langettua vatsa täynnä. Kana? Hyvää. Rahka? Hyvää Salaatti? Hyvää. Can't see the problem.

Ainut paheeni on ruokavaliossa se, että en nykyään pysty sallimaan edes yhtä herkkupäivää kuukaudessa! Herkkuja ei kyllä sinäänsä edes tee mieli, mutta ehkä se helpottaisi vähän tai jos pystyisi edes muutaman oluen joskus ottamaan mutta ei vaikka mieli tekee!! älytöntä!..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom