Packing-On Muscle! Max-OT Style.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
Paljastan Skipin natu statuksen tässä: Se on itse myöntänyt että käytti pro horkkuja silloin kun ne oli jenkeissä saatavilla, sen mielestä ne ei olleet lääkkeitä. :)

Paljastan Skipin natu statuksen tässä: Se on itse myöntänyt että käytti pro horkkuja silloin kun ne oli jenkeissä saatavilla, sen mielestä ne ei olleet lääkkeitä. :)
Mikäs paljastus tuo nyt on, tuo on ollut julkisesti tiedossa jo vuosia koska äijä listasi aina käyttämänsä lisäravinteet (mukaanlukien nuo prohorkut) AST:n sivuilla pyörittämäänsä treenipäiväkirjaan. USA:ssa laillisten lisäravinteiden käyttäjää ei ole yleensä luokiteltu roinariksi, vaikka käytännössähän esim. monet näistä viimeisen sukupolven prohorkuista vastaa jo ihan kunnon roinia.

Mistäs ``prohorkuista'' te puhutte?

Mistäs ``prohorkuista'' te puhutte?
Esim. USA:ssa aikoinaan laillisista lisäravinteista, jotka olivat esim. testosteronin tai nandrolonin esiasteita (ei siis samaa tavaraa, mutta muuttuivat kehossa osittain kyseiseksi hormoniksi). Näistä tuotteista käytettiin yhteistä nimitystä pro-hormones, eli suomalaisittain prohorkut.

Itse olen natuna kehittynyt hyvin tuollaisella kerran viikossa kaikki lihasryhmät kovaa loppuun asti treenityylillä.
Tietysti kannattaa hermottaa välillä 20-25 toiston sarjoilla ettei vedä lihaksiaan aivan tukkoon.

Olen seurannut tätä foorumia jo vuosia mutta en ole paljon osallistunut kirjoitteluun.

Täällä tuntuu olevan Hulkin lisäksi rankka kannattajajoukko aivan päinvastaiseen treenisuuntaukseen eli monta kertaa viikossa koko kroppa kerralla.

Kyselisinkin että miten minimoitte kyseisen treenimuodon heikot kohdat.

1. Palautuminen miten se onnistuu kun jatkuvasti rassataan samoja lihasryhmiä
Mielestäni nelijakoisessa jota käytän tulee olkapäitä hauksia ja ojentajia treenattua kaksi kertaa viikossa eli aivan riittävästi ja kun käyttää käsipäivinä kapeaapenkkiä ojentajille ja leuanvetoja hauiksille niin kaikki lihakset saavat tarpeeksi usein treeniä.

2. Entä veren virtaaminen lihaksistossa jota esim. supersarjoissa ja vastakkaisten lihasryhmien treenamisessa käytetään hyväksi.
Kun treenataan koko kroppaa tämän idean hyväksikäyttö menee aivan ketuille.
Itse olen saanut hankittua supersarjojen avulla reilun 50cm olkavarren.
Jos hypitään jaloista käsiin samassa treenissä niin kumpaakaan lihasryhmaa ei saada äärimäiseen verenvirtauksen keskittämiseen kuten tekemällä jalkojenojennukset ja koukistukset superina jalkatreenin lopussa.

3. Esim. selän kehityksen kannalta sitä pitäisi treenata vähintään nejällä eri typpisellä liikkeellä/treenikerta että saadaan leveyttä, paksuutta, epäkkäiden ylä- keski- ja alaosat aktivoitua, lisäksi tähän päivään kuuluvat takaolkapaiden liikkeet.
Koko kropan treeneillä tämä ei ole mahdollista.

5 Treenien pituus.
Itselläni tuottaa vaikeuksia treenata edes rinta ja olkapäiden lihasryhmät säällisessä ajassa kunnolla, ettei treenit venyisi liian pitkiksi kehittymisen kannalta.

&. Ikä kysymys.
Jos alle 20 vuotias palautuisikin jotenkin kokokropan treeneistä. miten kävisi tälläisen 45 vuotiaan ukon?

Yleensäkin olen usein lukenut alan kirjallisuudesta että hormoonien käyttö auttaa palautumaan usein toistuvista samojen lihasryhmien rääkkämisistä jenkkiammattilaistyyliin jossa treenataan jopa kaksi kertaa päivässä helkutinmoisia sarjamääriä.

Vastaan omien kokemuksieni myötä.

Mielestäni nelijakoisessa jota käytän tulee olkapäitä hauksia ja ojentajia treenattua kaksi kertaa viikossa eli aivan riittävästi ja kun käyttää käsipäivinä kapeaapenkkiä ojentajille ja leuanvetoja hauiksille niin kaikki lihakset saavat tarpeeksi usein treeniä.

Lihaksia ei rassata aivan loppuun. Päivät menevät näin: tiistai on raskas, keskiviikko kevyt, lauantai puoliraskas.

2. Entä veren virtaaminen lihaksistossa jota esim. supersarjoissa ja vastakkaisten lihasryhmien treenamisessa käytetään hyväksi.
Jos hypitään jaloista käsiin samassa treenissä niin kumpaakaan lihasryhmaa ei saada äärimäiseen verenvirtauksen keskittämiseen kuten tekemällä jalkojenojennukset ja koukistukset superina jalkatreenin lopussa.
Tähänpä en osaa kyllä sanoa, sillä en käytä pahemmin tämmöisiä keinoja. Keskityn vaan perusteeniin. Perustreenillä mä olen saanut parhaat kasvut voimassa ja lihaksessa tähän mennessä.

3. Esim. selän kehityksen kannalta sitä pitäisi treenata vähintään nejällä eri typpisellä liikkeellä/treenikerta että saadaan leveyttä, paksuutta, epäkkäiden ylä- keski- ja alaosat aktivoitua, lisäksi tähän päivään kuuluvat takaolkapaiden liikkeet.
Teen selälle maastavetoa, soutua ja raakaa rinnallevetoa. Nämä liikkeet ovat riittäneet minulle tähän mennessä ihan hyvin.

5 Treenien pituus.
Itselläni tuottaa vaikeuksia treenata edes rinta ja olkapäiden lihasryhmät säällisessä ajassa kunnolla, ettei treenit venyisi liian pitkiksi kehittymisen kannalta.
Treeneihin menee minulla nykyään keskimäärin 1-1,5 h, ei niin älyttömästi minun mielestä. Tankkausjuomalla ja oikealla ruokavaliolla yleensäkin selviää hyvin tämmöisestä.

&. Ikä kysymys.
Jos alle 20 vuotias palautuisikin jotenkin kokokropan treeneistä. miten kävisi tälläisen 45 vuotiaan ukon?

Yleensäkin olen usein lukenut alan kirjallisuudesta että hormoonien käyttö auttaa palautumaan usein toistuvista samojen lihasryhmien rääkkämisistä jenkkiammattilaistyyliin jossa treenataan jopa kaksi kertaa päivässä helkutinmoisia sarjamääriä.
En osaa kyllä sanoa miten ikä vaikuttaa tähän, mutta järkevästi treenaten en uskoisi hirveitä ongelmia tulevan palautumisen kannalta.

Nämä ovat vain siis minun omista kokemuksista ja ovat toimineet minulla hyvin.

Tietysti kannattaa hermottaa välillä 20-25 toiston sarjoilla ettei vedä lihaksiaan aivan tukkoon.
WTF? 20-25 toiston pitkät sarjat eivät nimenomaan pahemmin hermostoa kehitä, vaan hermotustreeniä on äärimmäisen suurten painojen käyttö (toistoja esim. 1-3).
Täällä tuntuu olevan Hulkin lisäksi rankka kannattajajoukko aivan päinvastaiseen treenisuuntaukseen eli monta kertaa viikossa koko kroppa kerralla.
Meikäläistä ei ehkä kannata sekoittaa tuohon kokokroppatreenaamiseen, en nimittäin tee koko kroppaa kerralla vaan treenaan lähes aina 2-jakoisella.
Kun failurea vältetään, ei hermosto rasitus läheskään yhtä paljon, ja lihaskudos itsessään palautuu hyvinkin nopeasti.
En ymmärrä logiikkaasi. Esimerkiksi itse nimenomaan käytän liikepareja ja supersarjojakin niin paljon kuin vain mahdollista. Yläkropan treeneissä teen vuorotellen vastakkaisia liikkeitä (veto / työntö), ja esim. käsille käytän lähes aina supersarjoja. Selitätkö, miksi tämä ei muka esim. 2-jakoisessa korkeafrekvenssisessä ohjelmassa onnistu?
3. Esim. selän kehityksen kannalta sitä pitäisi treenata vähintään nejällä eri typpisellä liikkeellä/treenikerta että saadaan leveyttä, paksuutta, epäkkäiden ylä- keski- ja alaosat aktivoitua
Selälle riittää mm. monien tunnettujen voimavalmentajien mukaan enemmän kuin mainiosti yksi horisontaalinen ja yksi vertikaalinen vetoliike (esim. leuat lisäpainoilla ja kulmasoutu). Tuohon päälle vielä mave tai suorin jaloin mave jalkatreenissä, ja tietenkin esim. face-pull takaolkapäille.
5 Treenien pituus.
Taidat nyt kuvitella, että kun kroppa treenataan läpi 2 krt viikossa, ovat treenit muka jotenkin samanlaisia kuin kerran viikossa treenatessa. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa, sillä tiheäfrekvenssisessä treenissä ensinnäkin treenikohtainen volyymi on tietenkin sitä pienempi, mitä useammin kutakin lihasta keskimäärin treenataan. Jos aiemmin on esim. tehty rinnalle 10 sarjaa kerran viikossa, ja rintaa ryhdytään muiden lihasryhmien ohella treenaamaan 2 krt viikossa, tulisi sarjoja treeniä kohden tulla 4-5. Ja luonnollisestikin perusohjelmissa on keskityttävä lähinnä kouralliseen parhaita yleismassaliikkeitä, eikä kaiken maailman hilavitkutuksia voi ruveta hinkkailemaan. Tämä on IMO hyvä asia; tiheäfrekvenssinen perustreeni laittaa keskittymään olennaiseen ja turha pikkuliikkeillä pumppailu jää väkisinkin vähemmälle.
&. Ikä kysymys.
Puhut edelleen jostain koko kropan treeneistä. Miksi?

Sinänsä on mielenkiintoista, että monta loppuun asti vedettyä sarjaa sisältävät parin lihasryhmän treenit esim. 4-jakoisella viikon kierrolla tehtynä vaativat huomattavasti enemmän palautumisresursseja (lähinnä hermoston puolelta) kuin esim. 4 krt viikossa tehty 2-jakoinen perustreeni, jossa keskitytään lähinnä suurimpiin perusliikkeisiin ja vältetään sarjojen tekemistä aivan loppuun asti.

Kyselisinkin että miten minimoitte kyseisen treenimuodon heikot kohdat.

4-jakoisellakin voi treenata lihasryhmän pari kertaa viikkoon oikeilla liikevalinnoilla, mutta yleensä pyritään minimoimaan epäsuora rasitus. Mieti jalkapäivänä kyykky, selkäpäivänä maastaveto. Rintapäivänä penkki, ojentajapäivänä kapea penkki. Jne...

Archey sanoi:

Veri virtaa joka puolella kehoa, harjoituksesta riippumatta. Jos pumppia tarkoitat, niin sillä ei liene kauheasti tekemistä kehityksen kanssa. Kyllä se ravinto menee lihaksiin ajan kanssa joka tapauksessa.

Archey sanoi:

Kuka käskee käyttämään vain yhtä ainoaa liikettä 1-jakoisessa? Selkäliikettä voi vaihdella, esim. joka toinen kerta kulmasoutu, joka toinen kerta leuat. Maastaveto käy epäkkäisiin, ja jos haluaa, niin aina voi tehdä takaolkapäitä.

Archey sanoi:
5 Treenien pituus.

Liikkeitä voi tehdä limittäin tai jopa supersarjoissa. Esim.

A1 Penkki
A2 Etukyykky
B1 Sotilaspunnerrus
B2 Leuat
C1 Vatsat
C2 Pohkeet

Pari-kolme sarjaa per liike riittää. Treenissä tulee 12-18 sarjaa yhteensä, ja niiden suorittamisessa kestää alle 40 minuuttia jos sarjojen välillä n. 1 minuutti taukoa ja liikeparien välillä 5 minuuttia taukoa. Lämmittelyiden ja venyttelyidenkin kera treenissä kestää alle tunti. Bonuksena peruskunnon paraneminen kun ei tule lorvittua.

Archey sanoi:
&. Ikä kysymys.

Kropan palautumiskyky kehittyy. Itse teen penkkiä 7 kertaa viikossa, 6-16 sarjaa kerralla toistomäärillä 1-20, alueella 30-95% 1-maksimista. Palautumisongelmia ei ole, kun niitä ei kerjää itselleen treenaamalla loppuun asti. Täytyy jättää itselleen pari toistoa varaa joka sarjaan. Vaikka testotasot olisivatkin sen <10% pudonnut 45 ikävuoteen mennessä, niin enpä usko että sillä olisi ratkaisevaa merkitystä palautumisen kannalta. Kaikki pitää tietysti sovittaa yksilöllisesti. Enemmän vaikuttaa harjaantuminen, enkä suosittele että välittömästi tehtäisiin 3 kertaa viikossa, vaan pikkuhiljaa pienentäen treenijakoa, ensin vaikkapa 3-jakoiseen 4 kertaa viikossa, sitten 2-jakoiseen 4 kertaa viikossa ja lopulta jos huvittaa niin 1-jakoiseen 3+ kertaa viikossa.

Archey sanoi:

Roinia ei tarvita usein treenaamiseen. Ainoastaan järkeä ja suunnittelua. Mitä enemmän treenaa, sitä tarkemmin on tunnettava oma kroppansa ja osattava lopettaa "kesken."

E: Täällä on pari tyyppiä kerennytkin vastata jo Archeyn kysymyksiin. Jätetään omat jutut tänne silti luettavaksi...

Tää nyt ei liity mitenkään asiaan, mutta kyllä mä olen vähän pettynyt tuollaiseen "natuiluun", että on vedetty jotain vitun prohorkkuja. Vittu eihän tuosta Skipistä saa natua pesemälläkään.

Pidätkö sä sitten Hulkki Skipiä natuna, tai muuten sopivana esikuvana treenin suhteen, koska se on vetänyt laillisia aineita? Entä jos jossain olisi ryssätkin laillisia? Eihän tätä nyt voida edes rinnastaa mihinkään efe-sekoiluihin, itsekin sanoit joidenkin prohorkkujen vastaavan kunnon roinia. Jos se on sellaisia vetänyt, niin eihän siinä edes kovin kummoisia geenejäkään tarvita.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tää nyt ei liity mitenkään asiaan, mutta kyllä mä olen vähän pettynyt tuollaiseen "natuiluun", että on vedetty jotain vitun prohorkkuja. Vittu eihän tuosta Skipistä saa natua pesemälläkään.
Jenkeissä asiaa katsotaan hieman eri kantilta. Eli siellä prohorkkujen käyttöä ei pidetty lainkaan ei-naturaalina niin kauan kuin kyseistä tavaraa sai laillisesti lisäravinteena ostaa. Itse en ota kantaa tuohon asiaan, koska natun määritelmästä väitteleminen on edelleen vammaista touhua.
Pidätkö sä sitten Hulkki Skipiä natuna, tai muuten sopivana esikuvana treenin suhteen
WTF? Olet kyllä Big Evil niin pihalla ettei mitään rajaa. IMO nuo Skipin treenit ovat aika perseestä, enkä ikinä ottaisi niistä mallia - jo yksinomaan sen takia, että ukko on selvästi geneettinen friikki.
koska se on vetänyt laillisia aineita? Entä jos jossain olisi ryssätkin laillisia?
Edelleen olet Big Evil aivan pihalla. Ei sillä ole mitään merkitystä, onko jokin aine laillinen vai ei (koska tämä menee aivan maakohtaisesti), vaan dopingaineiden määritelmä on WADA:n luettelo.
Eihän tätä nyt voida edes rinnastaa mihinkään efe-sekoiluihin, itsekin sanoit joidenkin prohorkkujen vastaavan kunnon roinia. Jos se on sellaisia vetänyt, niin eihän siinä edes kovin kummoisia geenejäkään tarvita.
Myöhempien sukupolvien prohorkut (esim. M1T) vastasivat tosiaan käsittääkseni ihan kunnon roinia teholtaan, mutta nuo aiempien sukupolvien androt ja norandrot joita esim. Skip käytti ennen kuin ne lisättiin kiellettyjen aineiden listalle, olivat useimpien käyttäjien mukaan aika heikkoja. Itse asiassa esim. androt konvertoituivat estrogeeniksi kolme kertaa suuremmalla ratiolla kuin testosteroniksi.

Toisten mielestä muun kuin ruisleivän ja hernarin vetäminen (piimää reenatessa ehkä) ei ole hyväksyttävää.

Toisten mielestä natu voi hakata roinaa perseen täydeltä - kunhan ei jää kiinni.

Väliin mahtuu laaja kirjo käsityksiä. Yks käytännöllisen realistinen tapa hahmottaa asiaa vois olla vaikka WADA:n lista kielletyistä nautintoaineista.

offtopikkina: djacobs taisi joskus kertoa tuolla toisella saitilla että jenkeissä naturaalikehokisat ovat pro-piireissä täysi vitsi ja kaikki tietävät että natut ovat todellisuudessa vähemmän natu.

Miten itse omasta mielestäsi määrittelet tarkasti natun?
Eipä todella tarkkaa määritelmää voi yleispätevästi varmaan edes tehdä, mutta omalla kohdallani pidän rajana WADA:n kiellettyjen aineiden listausta. Toki esimerkiksi amfetamiinin harjoituskauden käyttö ja DNP:nkin käyttö on teknisesti ottaen noidenkin sääntöjen mukaan sallittua, mutta omasta mielestäni nuokin ovat roinausta, ja jos ei mitään muuta, niin ainakin saatanan tyhmää terveydellä leikkimistä.
offtopikkina: djacobs taisi joskus kertoa tuolla toisella saitilla että jenkeissä naturaalikehokisat ovat pro-piireissä täysi vitsi ja kaikki tietävät että natut ovat todellisuudessa vähemmän natu.
DJacobs puhui tuossa yhteydessä Musclemania-liitosta, joka tosiaan on ihan yleisesti tunnettu vain näennäisenä naturaaliliittona. Mitä Jeicobsi ei maininnut, on se, että esim. USA:sta löytyy todella monta eri naturaalikehonrakennusliittoa, ja siinä missä juurikin Musclemaniassa (ja esim. NPC:n testatuissa kisoissa) todellisuudessa iso osa kilpailijoista käyttää, ovat esim. INBF/WNBF ja OCB jopa sisäpiiritietojen mukaan hyvinkin pitkälti puhtaita liittoja (100-prosenttisen puhtaita kisoja/liittojahan ei ole olemassakaan). Näiden liittojen parhaimmissa kisoissa käytetään jopa tuplatestausta: sekä kusi- että valheenpaljastustestausta.

Jenkeissä asiaa katsotaan hieman eri kantilta. Eli siellä prohorkkujen käyttöä ei pidetty lainkaan ei-naturaalina niin kauan kuin kyseistä tavaraa sai laillisesti lisäravinteena ostaa. Itse en ota kantaa tuohon asiaan, koska natun määritelmästä väitteleminen on edelleen vammaista touhua.WTF? Olet kyllä Big Evil niin pihalla ettei mitään rajaa. IMO nuo Skipin treenit ovat aika perseestä, enkä ikinä ottaisi niistä mallia - jo yksinomaan sen takia, että ukko on selvästi geneettinen friikki.Edelleen olet Big Evil aivan pihalla. Ei sillä ole mitään merkitystä, onko jokin aine laillinen vai ei (koska tämä menee aivan maakohtaisesti), vaan dopingaineiden määritelmä on WADA:n luettelo.Myöhempien sukupolvien prohorkut (esim. M1T) vastasivat tosiaan käsittääkseni ihan kunnon roinia teholtaan, mutta nuo aiempien sukupolvien androt ja norandrot joita esim. Skip käytti ennen kuin ne lisättiin kiellettyjen aineiden listalle, olivat useimpien käyttäjien mukaan aika heikkoja. Itse asiassa esim. androt konvertoituivat estrogeeniksi kolme kertaa suuremmalla ratiolla kuin testosteroniksi.

No mainitsin tuon laillisuuden, koska sä mainitsit sen ensin, aivan yhtä tyhmältä se musta kuulostaa.

Mutta ihan oikeasti, kuinka sä voit olla enää varma sen geneettisestä friikkiydestä, jos se on vetänyt yhtä ja toista? Sä vaan uskot, ettei ne ole vaikuttaneet niin kummoisesti? Varmastihan itse käyttäjien mielestä prohorkut ovat saattaneet olla heikkoja, eihän kukaan halua myöntää kehityksensä olleen käytännössä vain ammattilaishorkkujen ansiota. Ja anteeksi jos muistan väärin, mutta etkö sä jossain ole maininnut Skipin esikuvaksi, varsinkin sen suhteen mihin ilman roinaa voi päästä?

Ja mitä nämä sisäpiiritiedot liittojen puhtaudesta nyt ovat? Keneltä sellaisia olet kuullut?

Mä olen aina pihalla, mutta ei sunkaan tilanteesi hyvältä näytä.

Mutta ihan oikeasti, kuinka sä voit olla enää varma sen geneettisestä friikkiydestä, jos se on vetänyt yhtä ja toista? Sä vaan uskot, ettei ne ole vaikuttaneet niin kummoisesti? Varmastihan itse käyttäjien mielestä prohorkut ovat saattaneet olla heikkoja, eihän kukaan halua myöntää kehityksensä olleen käytännössä vain ammattilaishorkkujen ansiota.
Itse asiassa noiden ensimmäisen sukupolven prohorkkujen tehottomuus on aika yleisesti tunnettu asia, eikä pelkästään käyttäjien itsensä kertomaa. Aikoinaan tuosta kirjoiteltiin paljonkin juttua esim. jenkkilehdissä (vaikka samojen lehtien sivuilla mainosti yksi jos toinenkin samaisia tuotteita myyvä firma).
Ja anteeksi jos muistan väärin, mutta etkö sä jossain ole maininnut Skipin esikuvaksi, varsinkin sen suhteen mihin ilman roinaa voi päästä?
Olen voinut mainita ylipäätänsä esikuvaksi, mutta sen tiedän aivan varmasti että en tule ikinä Skipin kondista saavuttamaan. Siinä mielessä olisi varsin heikkoa pitää ukkoa muka jonkinlaisena osviittana siitä mitä itse voisi saavuttaa.
Ja mitä nämä sisäpiiritiedot liittojen puhtaudesta nyt ovat? Keneltä sellaisia olet kuullut?
Olen jubaillut asiasta useammankin kyseisissä liitoissa kilpailleen tyypin kanssa. Musclemanian testauskäytännöt ovat kuulemani mukaan tosiaan aika köykäiset (jopa Musclemania-kilpailijat ovat itse naureskelleet niille), kun taas OCB:n ja INBF/WNBF:n testauskäytäntöjä arvostavat suurin osa naturaalikisoissa kilpailevista. Ja ihan julkisestikin esim. forumeilla asiaa tuntevien keskuudessa näyttäisi pätevän nämä samat käsitykset.

Haluaisitko Big Iivili hieman selventää missä olen nyt niin pihalla?

Toki esimerkiksi amfetamiinin harjoituskauden käyttö ja DNP:nkin käyttö on teknisesti ottaen noidenkin sääntöjen mukaan sallittua, mutta omasta mielestäni nuokin ovat roinausta, ja jos ei mitään muuta, niin ainakin saatanan tyhmää terveydellä leikkimistä.

Miten voit edes verrata amfetamiinin käyttöä ja roinausta keskenään. Amfetamiinihän on vain laboratoriossa astetta pidemmälle kehiteltyä efedriiniä ja sillä ei ole mitään lihasten kasvua lisäävää vaikutusta. Samalla periaatteella kaikki efedriinin käyttäjät on roinaajia, tai ainakin semiroinaajia. Mitä tuohon terveydellisyyteen tulee niin tuskinpa se juuri efedriinin käyttöä epäterveellisempää on niillä skideillä määrillä mitä jotkin ammattilaisbodaajat voivat käyttää ilman, että ruokahalu menee.

Miten voit edes verrata amfetamiinin käyttöä ja roinausta keskenään. Amfetamiinihän on vain laboratoriossa astetta pidemmälle kehiteltyä efedriiniä
Heh, aika viallinen argumentti. Onhan esim. testosteronikin vain astetta pidemmälle edennyt molekyyli kuin esim. androstenedione, mutta siinä missä androstenedione oli ensimmäisen sukupolven prohorkuistakin ehkä se vähiten toimiva (konvertoitui lähinnä estrogeeniksi), tarvitsee testosteronin tehoja tuskin hirvittävästi erikseen mainostaa.
sillä ei ole mitään lihasten kasvua lisäävää vaikutusta.
Kaikkina aikoina kiellettyihin dopingaineisiin kuuluu sekä anabolisia, että ei-anabolisia aineita. Esimerkiksi klenbuteroli (vaikkakin nimellisesti anabolinen) on kielletty sekä kilpailuissa että kilpailujen ulkopuolella. Samoin esim. tyroksiini, joka ei todellakaan auta lihaskasvua, päinvastoin.

Ja kuten sanoin, ei amfetamiinin käyttöä ole kielletty kuin kilpailuissa, joten esim. harjoituskaudella sen käyttö ei virallisesti ole dopingia. Oma mielipiteeni on, että pirin käyttö menee jo roinauksen puolelle, mutta samalla tavallahan joku kukkahattutätikin voi pitää jo proteiinijauheen käyttöä roinauksena. ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom