"Paakku"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lancer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään aamulla huomasin "paakun" leuan alla, mitäköhän on en tiedä jollain mulla ollu ? (semmonen peukalonpään kokoinen, vähän kipeekin)

PS. Mitään en oo ottanu!

Jos niitä on siinä ruokatorven kummallakin puolella, niin silloin sulla ois joku nielun tulehdus. En ole kuullut että ois keskellä ollut kenelläkään. Onko kuumetta? -->nieluviljely:eek:

pallot ja paakut

Eräänä aamuna tunsin kieleeni alaosaan ilmestyneen yön aikana selvästi sormilla tunnustellenkin erottuvan "pallon". Ei siis mitenkään häiritsevän kokoisen mutta hätkähdytti tietenkin. Lääkärituttava sitä vilaisi (tunnusteli) ja sanoi jotenkin tähän suuntaan että joskus voi jotkut tiehyet tms. mennä tukkoon ja sitten tulee tällaisia nestekeräymiä. Ja niin se ajan mittaan hävisi itsekseen.

Veikkaisin jotain samantapaista. Vanha kunnon talipaukku se vaan.

Mun mielestä tuo kuulostaa ihan turvonneelta imurauhaselta.
Semmonen voi kipeentyä jos esim. suussa on jokin tulehdus ja muuten vaankin ne voivat ärtyä jos vaikka parranajossa tulee pienikin haava.

Seuraa pari päivää ja jos ei katoa niin käy näyttää lääkärille.

Originally posted by sporttityttö
Mun mielestä tuo kuulostaa ihan turvonneelta imurauhaselta.
Semmonen voi kipeentyä jos esim. suussa on jokin tulehdus ja muuten vaankin ne voivat ärtyä jos vaikka parranajossa tulee pienikin haava.

Seuraa pari päivää ja jos ei katoa niin käy näyttää lääkärille.

Kannatan. Imusolmukkeelta kuulostaa ja jos aristaa, liittyy tod. näk. johonkin tulehdukseen. Itselläni oli kainalossa kananmunan kokoinen, joka häipyi itsestään muutamassa kk:ssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: pallot ja paakut

Originally posted by newberry
Eräänä aamuna tunsin kieleeni alaosaan ilmestyneen yön aikana selvästi sormilla tunnustellenkin erottuvan "pallon". Ei siis mitenkään häiritsevän kokoisen mutta hätkähdytti tietenkin. Lääkärituttava sitä vilaisi (tunnusteli) ja sanoi jotenkin tähän suuntaan että joskus voi jotkut tiehyet tms. mennä tukkoon ja sitten tulee tällaisia nestekeräymiä. Ja niin se ajan mittaan hävisi itsekseen.

Mulla oli kans tommonen patti kielen alla, mut eipä hävinnyt itsestään. Piti leikata pois -> oli hetken aikaa poissa ja kohta tuli uudestaan -> leikattiin toisen kerran. Sittemmin ei ole näkynyt.
Ei muuten mikään miellyttävä tapahtuma kun kieltä leikellään...

go doc

kannattais mennä lääkäriin meinaa kaveril on ollu noit pattei ja oli joku vitun rasvapatti mikä lähti jollai nappikuurilla pois mut kuuli et yhdel sällil se osottautu imusolmukesyöväks

Originally posted by lancer
Tänään aamulla huomasin "paakun" leuan alla, mitäköhän on en tiedä jollain mulla ollu ? (semmonen peukalonpään kokoinen, vähän kipeekin)

PS. Mitään en oo ottanu!

Se on toi suun avaajalihas:D

Imusulmuke luultavasti itellä sama homm...shit happens :kippis1:

Joo, mulla oli samanlainen nivusessa, isompi vain, leikattiin sitte pois. Jännä juttu, se tuli tossa joku aika sitte tullu takasin, samankokoinen imusolmuke siinä, ikäänkuin turvonnu, tällä kertaa se vain ei oo kipeä...:confused:

Oli muuten kiva leikkaus, ei tuntenu mitään ja sai koomata leikkauspöydällä rauhottavissa ja kuunnella musiikkia samalla, kun hoitsut jutteli mukavia... :D

Käskivät sanoa, jos alkaisin tuntea jotain...heti kun alko pikkusenkin jotakin sielläpäin tuntumaan -> "Lisää kamaa!" ;)

Kyllä noita patteja kannattaa käydä näyttämässä lääkärillä. Tuo nyt voi olla vaikka turvonnut imusolmuke tai ehkä sylkirauhanen. Itsellä tuli 5 vuotta sitten kanssa joitain patteja kaulaan, jotka eivät kylläkään olleet kipeitä. Kävin niitä näyttämässä lekurilla ja kaulasta leikattiin näytepala ja siitä todettiin imusolmukesyöpä sen jälkeen olin vuoden poissa pelistä.

Tuo sun pattis nyt voi olla mikä tahansa, mutta tosissaan kannattaa käydä lekurilla ajoissa varmuuden vuoksi.

Joo, kannattaa käydä näyttämässä, mutta kylläpä niitä lääkärikin kehottaa jonkin aikaa seuraamaan ennenkuin operoimaan ryhtyy. Eli no hurry. Itse kyllä katselisin pari viikkoa. Yleensä kipeä patti viittaa tulehdukseen ja kivuton syöpään. Aftoja suussa?

Originally posted by tatjana
Joo, kannattaa käydä näyttämässä, mutta kylläpä niitä lääkärikin kehottaa jonkin aikaa seuraamaan ennenkuin operoimaan ryhtyy. Eli no hurry. Itse kyllä katselisin pari viikkoa. suussa?

Olen eri mieltä, jos se on syöpä niin mitä nopeemmin meet lääkäriin sen parempi. Jos odotat kaks viikkoa ja meet sitten lääkäriin niin ei niistä kahesta viikosta mitään ihanaa elämää tuu kun kokoajan kummittelee pattisyöpäjuttu takaraivossa.

-K

Mulla on kanssa leuan alla patti. Tai se on ollut siinä jo yli viisi vuotta. Kävin sitä nelisen vuotta sitten lääkärille näyttämässä ja hän sanoi, että taitapi olla turvonnut imusolmuke. Ei kuulemma minkäälaista syytä huoleen mikäli patti ei turpoa tai muutu yhtäkkiä kipeäksi. Eikä patille mitään tehdä ellei siinä ala muutoksia ilmaantumaan. Samanlaisena tuo on nyt viimevuodet pysynyt. Jos sitä tunnustelee tai muuten hankailee niin se saattaa hieman kasvaa. Patti on noin herneen kokoinen.

Eli uskompa että sinun vaivasi on samanlainen ja ei syytä huoleen. Nuo imusolmukkeet jos alkavat syöpimään niin sen kuulemma huomaa. Kananmunan kokoisia patteja alkaa ilmaantua.

Mutta käy ihmeessä lääkärissä näyttämässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom