P90x

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xzebet
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitenkäs on teillä jotka noudattavat tätä ohjelmaa, onko kunto kohentunut, ja yleensäkkin treenipainot kehittyneet? (Vai kuinka paljon tuossa nyt painoja käytetään, googlen perusteella sain vain jonkun viikon jaon jossa oli just jotain jumppaa ja joogaa jne.)

Kelol: Googlaa P90x Classic routine.

Ensimmäiset 3 vkoa: Chest Back+Ab Ripper X (maanantai), Plyometrics, Shoulders & Arms + Ab RipperX, Yoga X, Legs and Back + Ab Ripper X, Kenpo X ja X Stretch (sunnuntai).

Kolmena päivänä viikossa painotreeniä.

Itse ajattelin kokeilla vain tuota painotreeni-osuutta p90x:stä, jumpat korvaan lenkillä. saapa nähdä miten toimii :) rankkaa tuo treenaaminen silti on..

No, netistä latasin tämän ja ensimmäinen viikko on takana, eilen oli ensimmäinen "lepopäivä", kävin kokeilemassa seinäkiipeilyä, tänään olisi tarkoitus jatkaa nyt sitten. Ennen-kuvat on otettu, sekä muutama perusmitta, vyötärö, reisi ja rinta mm, ja tietysti paino. Tarkoitus olisi saada paino sinne 90 kiepeille (tänä aamuna oli 96).

Sen verran pitää historiaa kerrata, että viime vuoden tammikuussa painoin 125 kiloa, ja maaliskuussa tuli sellainen innostus että pitää ruveta laihduttamaan, ja nousin sitten aamuisin 45 min aikaisemmin ja kävin ensimmäisen viikon kävely-lenkillä, seuraavat muutamat viikot hölkkäsin ennen töihin lähtöä. Kun sitten säät alkoi sallimaan joskus huhti-toukokuun aikana, aloin pyöräilemään töihin. Matkaa on n. 11km suuntaansa, ja pyöräilin joka päivä, eli yhteensä reilu 100km viikossa tuli pyöräiltyä. Tätä jatkui nyt lumentuloon asti, ensimmäiset pakkaset kun tuli niin rupesi pyörästä vaihteet jäätymään enkä ole pystynyt enää pyöräilemään. Tässä vaiheessa paino seilasi jossain 97-99 tienoilla, eikä se ole siitä oikeastaan noussut eikä tippunut sen lokakuun jälkeen vaikken mitään liikuntaa sen jälkeen harrastanutkaan.

Nyt siis aloitin tämän P90X-ohjelman sillä mielellä, että kun en voi pyöräillä töihin, niin pakko tehdä jotain, ja kun saan ohjelman päätökseen, alan tod. näk. käymään salilla. Ihmetellään sitten jos/kun saan ohjelman loppuun, voin ehkä uskaltautua laittamaan jotain kuviakin tänne.

Näköjään tää juttu vielä joitain kiinnostaa niin pistetään taas pientä updatee..

Tällä hetkellä painoni on 107kg eli 2010 alusta paino tähän päivään mennessä tippunut -13.5kg. Mittoja vois kans ottaa joskus niin tietäs missä mennään kun sitä tunnetusti on niin sokea peilikuvalleen..

P90X treenejä tulee nykyjään tehtyä ihan randomilla miten jaksaa. Tukholman maraton lähenee niin nopeasti että treeni on aina juoksupainoitteista nykyjään.. Nyt on salikipinä taas iskenyt ja salilla tulee käytyä kahdesta kolmeen kertaan viikossa. Ainoa P90X treeni mitä tulee nyt tehtyä on aivan loistava AbRipper vatsatreeni, sen kun tekee kolmesti viikossa niin ei tartte vatsoja muuten vääntää.. Ja edellee se asia mikä tuppaa unohtuu sanoo kun arkipäivää niin työmatkat menee edellee pyörällä oli keli mikä tahansa. Työmatkoista poljettavaa noin 50km/viikko.

KUSH: Älä ajattele/kokeile vaa TEE! "NO PAIN, NO GAIN!" ;) Itse vedin kanssa samalla tyylillä jossain vaiheessa ja todettu erittäin toimivaksi!

Damag3: Onneksi olkoon vaikuttavasti painon pudotuksestasi ja elämän muutoksesta!

P90X treenaajille vielä "Do you best, forget the rest!" :D

Mites mites, jäi vähän mietityttämään että onko ohjelma puhtaasti dieettiin suunniteltu, vai voiko kyseisellä ohjelmalla myös hankkia lisää (lihas)massaa?

Vaikuttaisi nimittäin ihan mielenkiintoiselta vaihtelulta tavalliseen salitreeniin.

laitoin juuri lataukseen ja mietin samaa että miten onnistuu massan hankinta,mutta varmaan se onnistuu hyvällä protsku tankkauksella ja vähemmällä cardiolla.

pitää ottaa tuo kokeiluun kun muutenkin suunnitelmissa pistää bodyweight treenijakso pystyyn

No jos ohjelmaa noudattaa täysin niin siinähän yritetään myös päästä eroon ylimääräisistä rasvoista. Miinuskaloreilla kun tuo kehittyminen tunnetusti hieman nihkeätä, MUTTA itse laihdun sen kahdeksan kiloa oman rupeamani aikana ja voin kyll sanoa et kehitystä tapahtui!

Kuten säikeessä vähän aijemmin sanoin:
"Pohjakunnosta sen verran että ennen aloitusta penkistä meni hädin tuskin 5x90kg(alkusarjat 50kg lähtien 10kg korotuksilla 10rep/set ).

Nyt menee 10x100kg ja jälleen siis alkusarjat 10kg korotuksilla 50kg lähtien 10rep/set. Täytyy todeta että aivan mahtava treeni kun pääsin täysin kotona treenaamalla tuloksiin mitä on joskus muutama vuosi sitten nostellu kun vähän yritti härvätä salilla."

Että varmasti lihasmassan hankinta onnistuu paremmin mikäli se on tavoitteena. http://www.youtube.com/watch?v=RZciY7ymPmU <-- kyllä se massan lisääminen siis onnistuu, tosin jätkä treenannu P90X ohjelmalla 400 päivää mut silti.. :D

Nyt on jälleen uutta mittausdataa! Peilikuvalleen sitä on aina niin sokea mutta mittanauha ei valehtele! :D

------------4.1.10----27.2.11----MUUTOS
Vyötärö------116-------97---------19
Rinta--------127-------115---------12
Alalantio-----122-------114---------8
Ylälantio-----125-------104---------21
Oikea haba---42--------41----------1
Vasen haba--40.8------40----------0.8
Oikea reisi----71.5------65.9--------5.6
Vasen reisi---70--------66----------4
YHTEENSÄ---714.3-----642.9-------71.4
PAINO-------120.5-----104.5-------16kg

P90X treenillähän tää ei ole täysin mennyt, sitä kaipaa vaihtelua välillä.. mut P90x treenejä tulee edelleen tehtyä, varsinkin AB RIPPERIÄ!! Kuten mainitsin niin maraton treenaus dominoi nyt täysin joten pakko jättää puntti pienemmällä, ei sitä molempia treenauksia jaksa millään miinuskaloreilla.

Vihdoin ja viimein rupes noi koivetkin kaventuun vaikka tuntuu et ne tuon juoksemisen myötä rupee saamaa lisää lihaa vaan :O

Sit tuo kovasti esillä ollut ketoosidietti houkuttas nyt kovasti joten se tulee varmaa tässä testailtua juoksun lomassa ehkä viikko tai kaks kuhan jaksaa.

Nostellaanpa tätä hieman...

Eli siis kesäloma alkaa ja nyt ei ole kuin aikaa käytettävissä, joten ihan mielenkiinnolla kun jostain olen ladannut tämän ohjelman excelille niin voisin alkaa kokeilemaan tota.

Aloin vaan miettimään kun ohjelmassa ei ole kovin paljon tuota punttaamista vaan nuita vartalon painolla tehtyjä liikkeitä enemmän, niin onko siitä haittaa jos korvais ihan vaikka peruspunnerruksen penkillä yms?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostellaanpa tätä hieman...

Eli siis kesäloma alkaa ja nyt ei ole kuin aikaa käytettävissä, joten ihan mielenkiinnolla kun jostain olen ladannut tämän ohjelman excelille niin voisin alkaa kokeilemaan tota.

Aloin vaan miettimään kun ohjelmassa ei ole kovin paljon tuota punttaamista vaan nuita vartalon painolla tehtyjä liikkeitä enemmän, niin onko siitä haittaa jos korvais ihan vaikka peruspunnerruksen penkillä yms?

Eipä tuosta varmasti mitään haittaa ole. Suhteellisen runsaasti tuossa on mukana kuitenkin painojen kanssa treenaamista kans ja jos liike tuntuu tavallisella suoritustavalla kevyeltä niin vaihtoehtoisina suoritustapoina esitellään yleensä pari muuta tekniikkaa, jotka lisäävät rasitusta.

Olen aloittelija

Hei! Latasin nää videot ja dokumentit jne, ja kiinnostaisi kokeilla.
Semmosta kyselisin, että mitä olette mieltä kun olen 18v ja asun vielä vanhempieni luona, eikä omaa rahaa hirveästi ole, joten en pääse hirveästi vaikuttamaan mitä kotona syödään. Eli onko järkevää tehdä noin rankkaa treeniä, jos syön koulussa & kotona ihan perusterveellistä ruokaa (lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, hedelmiä, jne)? Minulla siis ei ole välttämättä mahdollisuutta kaikkiin lisäravinteisiin ja valitsemaan kaikista proteiinipitoisimpia ruokia joka päivä. Liikuntaa en ole harrastanut paljoa yhtään, joten olen aika ulkona näistä kuinka paljon energiaa tarvitaan mihinkin treeniin yms :D kiitos jo etukäteen!

perusruualla se liha kasvaa eikä lisäravinteilla. typerä ajatuksenakin että niitä muka tarttis että pystyis treenaamaan

Jepulis, kiitos vastauksesta : ) Sillä vain ajattelin kysäistä, kun tossa p90x guidebookissa niin kovasti painotetaan ruokavalion tärkeyttä ja itselläni ei ole kovinkaan suuria vaikutusmahdollisuuksia päivittäiseen ruokavaliooni.

Jepulis, kiitos vastauksesta : ) Sillä vain ajattelin kysäistä, kun tossa p90x guidebookissa niin kovasti painotetaan ruokavalion tärkeyttä ja itselläni ei ole kovinkaan suuria vaikutusmahdollisuuksia päivittäiseen ruokavaliooni.

Kaikenlainen treenaus kuluttaa lihaksia ja energiaa enemmän tai vähemmän. Siksi palautumisen kannalta tarvitset tällöin enemmän proteiinia ja energiaa. Siksi suosittelisin, vaikkei nyt lisäravinteita, niin ostamaan kaupasta halpoja proteiinilähteitä, kuten tonnikalaa, raejuustoa, maitorahkaa, pähkinöitä yms.

Hei! Latasin nää videot ja dokumentit jne, ja kiinnostaisi kokeilla.
Semmosta kyselisin, että mitä olette mieltä kun olen 18v ja asun vielä vanhempieni luona, eikä omaa rahaa hirveästi ole, joten en pääse hirveästi vaikuttamaan mitä kotona syödään. Eli onko järkevää tehdä noin rankkaa treeniä, jos syön koulussa & kotona ihan perusterveellistä ruokaa (lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, hedelmiä, jne)? Minulla siis ei ole välttämättä mahdollisuutta kaikkiin lisäravinteisiin ja valitsemaan kaikista proteiinipitoisimpia ruokia joka päivä. Liikuntaa en ole harrastanut paljoa yhtään, joten olen aika ulkona näistä kuinka paljon energiaa tarvitaan mihinkin treeniin yms :D kiitos jo etukäteen!

Riisiproteiini on halpaa. K-supermarketeista sai ainakin vielä vähän aikaa sitten sellasen ison purnukan vähän yli 20 eurolla, olisko siinä ollu ainakin 2 kiloo. Ota maitoon sekotettuna desi aina treenin jälkeen, ni on edes jonkunlainen palautusjuoma. Tommonen purkki riittää sitten yli 2 kk.

2 päivää takana tätä. Muutamaksi kuukaudeksi jouduin heittämään rautalelut nurkkaan ja uusi kuntoilukausi alkaa. Olen HYVIN kipeä, suunnilleen joka paikasta.

Brisco: Varaudu siihen että olet vielä ainakin viikon vielä rikki joka paikasta, mikäli kipeänä olona tarkoitat P90X treenistä johtuvaa kipua.. :D

Itse en ole enää muita P90X treenejä tehnyt kun AbRipper ja se menee muuten nykyjään vihdoin ja viimein täysin läpi videon tahtiin!! :D :wtf:

Mutta treenaamista ei todellakaan ole unohdettu, päinvastoin, toukokuussa kävin kiskasee Tukholmassa ensimmäisen kokomaran 4h 16min ja viime lauantaina(6.8.2011) perusmatkan Triathlonin(1500m uinti, 40km pyöräily, 10km juoksu) Kuopiossa aikaan 3:06:50. Olisi mennyt kevyesti alle kolmen tunnin mikäli ei olisi molemmat reidet krampannu juoksussa.. Painoa kokomaralla oli vielä 100kg ja tällä hetkellä 102.5kg hyvin syödyn kesän jälkeen..

Seuraavana olisikin vuorossa puolimaralle uusi ennätys. Tavoitteena 1:40 mut saas nähä mitä jalat tuumaa noin kovaa näillä kiloilla juoksemisesta.. tosin eilinen 5km meni suht helposti 4:45min/1km vauhtia.

Mutta ei muutakuin tsemppiä vain kaikkille P90X treenaajille! Kannattaa ehdottomasti jatkaa eteenpäin vaikka kuin v*tuttaisi, tulokset seuraa ja ainahan treenin jälkeen on hyvä olo eikö?! Nälkä kasvaa syödessä ja itse haaveilen jo puoli Triathlonista ja maratonille ensivuodelle 3:30 ajasta.. :D Ainiin ja aerobinen rupee tuon puolimaran jälkeen riittään ja talvi väännetään vihdoin ja viimein Single Factor ohjelmalla jonka jälkeen edessä olis Triathlon koulu! ( Paitsi et Kuopiocross maastopuolimara pitää ehkä käydä heittää ihan huviksee vielä 1.10.2011 )

Tiistain Plyometrics rassaa jalkoja aika pirusti edelleen torstaina. Joka kerta kun portaita nousee ylös tai laskeutuu alas niin vituttaa. Mutta mukavaa on.

Kerran on tullut vedettyä P90X läpi nyt on kesä mennyt aikalailla treenaamatta. Nyt olisi taas aika ottaa itseä niskasta kiinni ja varmaan jatkaa tällä P90X:llä. Kiinnostais pirusti myös tuo kohta julkaistava P90X2. Onko täällä ihmisillä mietteitä tuosta tulevasta versiosta suuntaan tai toiseen :) ? Itse ainakin tykkään tän tyyppisestä treenistä jo senkin takia, että tässä on paljon eri liikkeitä ja vaikka niistä osa saattaisi tuntua vähän erikoisiltakin niin homma ei ainakaan käy tylsäksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom