Päiväkännit

Weakj sanoi:
Joka maanantai, kun tulen salilta kotiin päin, niin saman rakennuksen takana, kävelykadun vieressä, on sama mies vetämässä lonkeroa. Vain maanantaisin. Mikäköhän homma siinäkin sitten on? Kello on siis jotain 11-13 yleensä. Mies ei näytä känniseltä, ei pummilta, ei juopolta ja näyttää ihan normi keski-ikäseltä mieheltä. Kutsun häntä maanantaikännimieheksi. Tampereen keskustan kävelykadun makuunin ja Anttilan päässä kulkeneet ovat ehkä huomanneet tämän herrasmiehen..
Perhana pitää varmaan mennä joku maanantai ottamaan keppanaa sen kanssa ja kysyä :D

Mutta Päiväkännit ROKKAA!!! Ei krapulaa oikeastaan ja valosalla on kiva tenutella jossain pihalla :kippis1:
Baari-illat on niin nähtyjä jo, mutta päivällä kun ottaa kepardia voi keksiä aina jotain jännää ja mennä paikkoihin mitkä ei normaalisti ole auki kun napanderia ottaa. Tosin tämä aiheuttaa pieniä häpeäntunteita jos joku tuttu tulee vastaan kun on ihan hutikassa. :D En kyllä ymmärrä miksi, kai se on ihan sama että mitä vapaa aikanaan tekee...

Vetääkös porukka muuten semmoset kevyet tissuttelut vai ihan kunnon kännit? Ja mitä juotte: kaljaa ja lonkeroa vai ihan perisuomalaista kossua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vetääkös porukka muuten semmoset kevyet tissuttelut vai ihan kunnon kännit? Ja mitä juotte: kaljaa ja lonkeroa vai ihan perisuomalaista kossua?

Suomessa melko kevyesti, 3-4 olutta tai korkeintaan muutama viinilasi. Ulkomailla tulee otettua rohkeammin kun ei tosiaan katsota niin kieroon eikä oo tuttuja :)

Pitääpä päivittää vähän. itellä päiväkännien tarkotus ei ole päästä helvetilliseen tuubaan vaan ottaa rauhassa sopiva puudutus. Jos illalla aikoo päästä johonkin niin ehkä pitää tossa partsilla vetää pienet päiväunet :) Muta ei sitä varmaan malta ku kalija on niin hyvää!

Mikä porukkaa vielä vaivaa?

Hienot naiset vetää kommandomaalit päälle ja hirveät naamiot että kukaan ei tunnista kun menevät ostamaan viini/viinapulloa alkosta. Jos ihminen on päivällä kännissä niin porukka katsoo että tyyppi on rappioalkoholisti. Entä jos kyseessä on vaikka lomalainen? Tai perussuomalainen jota ei kiinnosta hevon vittua se mitä kermaperseet ja muut keskivertokansaa ylempiarvoiseksi itsensä luokittelevat pellet ajattelevat?

En muutenkaan tajua mikä helvetin tarve ihmisillä on kytätä muiden tekemisiä, jokainen vetää kännit silloin kun parhaalta tuntuu ja jos pitää miettiä mitä muut siitä ajattelee niin ehkä on vaan parempi juoda turvallisesti teetä kotona.

Mikä porukkaa vielä vaivaa?

Hienot naiset vetää kommandomaalit päälle ja hirveät naamiot että kukaan ei tunnista kun menevät ostamaan viini/viinapulloa alkosta. Jos ihminen on päivällä kännissä niin porukka katsoo että tyyppi on rappioalkoholisti. Entä jos kyseessä on vaikka lomalainen? Tai perussuomalainen jota ei kiinnosta hevon vittua se mitä kermaperseet ja muut keskivertokansaa ylempiarvoiseksi itsensä luokittelevat pellet ajattelevat?

En muutenkaan tajua mikä helvetin tarve ihmisillä on kytätä muiden tekemisiä, jokainen vetää kännit silloin kun parhaalta tuntuu ja jos pitää miettiä mitä muut siitä ajattelee niin ehkä on vaan parempi juoda turvallisesti teetä kotona.

Asiaa! :thumbs:

Puhutaanko tässä nyt kalsarikänneistä yksin kotona vai porukalla jossain terassille/nurmikolla tissuttelua? Aika mukava ajatushan toi on, että päivällä vois riipasta pienen kännin, mutta en mä sitä kyllä yksin jaksais, en ainakaan kotona. Jossain mökillähän se menee hyvässä säässä ihan luonnostaan jotain projektia tehdessä..

Puhutaanko tässä nyt kalsarikänneistä yksin kotona vai porukalla jossain terassille/nurmikolla tissuttelua? Aika mukava ajatushan toi on, että päivällä vois riipasta pienen kännin, mutta en mä sitä kyllä yksin jaksais, en ainakaan kotona. Jossain mökillähän se menee hyvässä säässä ihan luonnostaan jotain projektia tehdessä..

Kalsarikänneissähän ei sinänsä ole mitään vikaa. Hyvää aikaa rentoutua ja kuunnella musaa ihan itsekseensä. Mutta ainakin omalla kohdalla yksin vietetty aika alkaa riittämääm tähän muutamaan tuntiin ja on aika lähtiä opiskelijakavereiden tykö miettimään illan (päivän) jatkoa

Prayerin postiin viitaten: Sitten löytyy myös näit sankareita, jotka lähtevät dokaamaan niin tavoitteena on aina vetää perseet aivan olalle ja lopuksi vielä huudellaan muille jotka eivät ole aivan umpitunnelissa klo yhdeksältä illalla. Yks tuttu on sitä mieltä että "Ei ole mitään järkeä juoda yhtä tai kahta olutta!" Omasta mielestäni juuri tuo muutama oluthan on se hyvä määrä - ainakin päivällä. :)

Ja itse aiheeseen. Tuolla enklannin maallahan on tullut useasti vastaan duuniporukoita jotka lähtevät lounaalle ja lounaanahan on tietysti maan mainio olut, joku saattaa erehtyä ottamaan toastin siihe kylkeen. Joskus otin hulvattoman kuvankin tästä brittien tyylistä, pitää etsiä jossain välissä. Paikalliset eivät kiinnittäneet mitää huomiota moiseen, vissiin ihan normaali käytäntö.

Jos jotain pihahommia tekee hienolla ilmalla niin toki siinä pitää pari janokaljaa ottaa. Tai terassilla voi kavereiden kanssa tissuttaa. Mutta mitään kotona sohvalla ryyppäämistä keskellä päivää en kyllä käsitä, menee päivä pilalle. Öiseen aikaan juominen luonnollisempaa, kun kaikki muutkin kaupungilla liikkujat on kännissä.

Ja itse aiheeseen. Tuolla enklannin maallahan on tullut useasti vastaan duuniporukoita jotka lähtevät lounaalle ja lounaanahan on tietysti maan mainio olut, joku saattaa erehtyä ottamaan toastin siihe kylkeen. Joskus otin hulvattoman kuvankin tästä brittien tyylistä, pitää etsiä jossain välissä. Paikalliset eivät kiinnittäneet mitää huomiota moiseen, vissiin ihan normaali käytäntö.

Ite olin töissä briteissä viime kesän ja tottakai lounalla miehet ottivat pari olutta. Vähän vaan meinasi mietityttää kun samat miehet jotka juuri olivat ottaneet pari tuopillista ( 1.2 litraa) lähtivät ajelemaan takaisin töihin ja kukaan ei ihmetellyt mitään, paitsi minä :)

Kalsarikänneissähän ei sinänsä ole mitään vikaa. Hyvää aikaa rentoutua ja kuunnella musaa ihan itsekseensä. Mutta ainakin omalla kohdalla yksin vietetty aika alkaa riittämääm tähän muutamaan tuntiin ja on aika lähtiä opiskelijakavereiden tykö miettimään illan (päivän) jatkoa

itse harrastan kalsareita vähän liikaaki, ei ole tosiaankaan mitään vikaa. itseasiassa pakko myöntää että ku juon seurassa niin mua alkaa jopa väliin vituttamaan se että en olekkaan yksin, ja tuntuu juominen turhalta :D

se on vaan mukavaa ku rentoutuu ja mieli lopettaa sen vittusaatanan huutamisen hetkeksi, saa kuunnella hyvää musaa ja antaa mielensä vaellella missä huvittaa.

en tiedä mutta yksin ollessa se on justiin parasta ku estot katoaa... seurassa taas ei :dance:

ps: olen kaappijuoppo.

itse harrastan kalsareita vähän liikaaki, ei ole tosiaankaan mitään vikaa. itseasiassa pakko myöntää että ku juon seurassa niin mua alkaa jopa väliin vituttamaan se että en olekkaan yksin, ja tuntuu juominen turhalta :D

se on vaan mukavaa ku rentoutuu ja mieli lopettaa sen vittusaatanan huutamisen hetkeksi, saa kuunnella hyvää musaa ja antaa mielensä vaellella missä huvittaa.

en tiedä mutta yksin ollessa se on justiin parasta ku estot katoaa... seurassa taas ei :dance:

ps: olen kaappijuoppo.

Asiaa!!!

En tiiä tuleeko iän mukana vai miksi monille tuollainen oman toiminnan häpeily. Meikäläistä ei ainakaan tippaakaan kiinnosta, mitä muut ajattelee pikku päivätumuistani. Siistein fiilishän on arkipäivänä kikkailla stressaantuneitten työmatkalaisten keskellä pikku kekkulissa. Viime kerrasta onkin jo aikaa, mutta onneks kohta alkaa loma.

En tiiä tuleeko iän mukana vai miksi monille tuollainen oman toiminnan häpeily. Meikäläistä ei ainakaan tippaakaan kiinnosta, mitä muut ajattelee pikku päivätumuistani. Siistein fiilishän on arkipäivänä kikkailla stressaantuneitten työmatkalaisten keskellä pikku kekkulissa. Viime kerrasta onkin jo aikaa, mutta onneks kohta alkaa loma.

Mulla ei ainakaan tule yhtään huono omatunto tästä kännäilystä. Normi suomijannu vetää kännit joka viikonloppu. Itellä tulee yleensä treenattua nuo viikonloput, mutta nyt ekaa kertaa humalassa vapun jälkeen!

Vaikkei alkoholi enää kauheasti maistukaan, niin päiväkännit roks! Perisuomalainen tyyli aloittaa sanotaanko iltakahdeksalta ja jatkaa täyttä kaatoa aamuneljään ei vaan tunnu niin hyvältä.

Jostain syystä päiväkänneistä tuli tällainen mieleen (poimittu hauskoja kuvia netistä -threadista):
84497184.jpg

en tiedä mutta yksin ollessa se on justiin parasta ku estot katoaa... seurassa taas ei
Niin, nahkahanska? :hyvä:

Jos kännäisin, nauttisin mieluummin päiväkänneistä. Kun en kännää, niin tyydyn nautiskelemaan iltapäivän hämärissä joskus lasillisen tai kaksi baileystä, valkoviiniä tai jotain muuta hyvää. Myös hyvän ruoan seurana, vaikkapa lounaalla/päivällisellä joskus viini maistuisi. Tätäkin tunnutaan varsinkin arkean karsastavan.

Mutta mitäpä sillä on väliä minä spurguna muut pitää, jos itse tietää, että juo tasan sen yhden tai kaksi valkoviinilasillista ruoan (tai ei) kanssa ja seuraava alkoholinautinto voi olla viikkojen päässä? Tai sitten päivien, mistä sitä koskaan tietää, milloin tulee taas sellainen olo, että voisi vaikka lasillisen nauttia.

Täällä on minun silmissäni vikana se, että alkoholi on leijuu mielikuvatasolla melkein täysin vain päihteen roolissa. Useimmissa kodeissa totutaan jo nuoresta lähtien hyvin kieroutuneeseen tapaan nauttia alkoholia ja siirretään ne asenteet näin myös jälkipolville.

Lasista laulukirjaa raotetaan muutaman kerran vuodessa, kannetaan Alkosta kotiin mittava määrä nestemäistä rohkeutta, häpeillen lippalakki päässä. Sitten otetaankin "pohjanmaan kautta": kaivetaan vanhat haavat auki ja ollaan niin infernaalisissa tumuissa, että parina seuraavana päivänä ei uskalleta katsoa ketään silmiin. Lapsille muistetaan selittää, että "isi ja äiti istuvat vähän iltaa", tai sitten ollaan vain hiljaa.

Vaihtoehtoisesti alkoholia voitaisiin nauttia ensisijaisesti, jos tällainen ilmaus sallitaan, sivistyneesti, niin kuin monissa muissa kulttuureissa. Siemaillen avoimesti ruoan tai kevyiden illanistujaisten ohessa ja iloiten ilman minkäänlaista salailua tai sosiaalista häpeäntunnetta. Nuoremmatkin voisivat ottaa alkoholia kevyesti vanhempiensa seurassa, jolloin siitä ei tulisi välttämättä sellaista painostavaa mörköä, jota pitää päästä kokeilemaan heti kun mahdollista. Monet suomalaiset eivät halua nautiskella alkoholia, vaan saada vain päänsä sekaisin, joten valtavirtakin tuomitsee usein tapahtuvan juomisen lähinnä luuserimeiningiksi.

Ja annas olla, jos se juominen tapahtuu tosiaan päivällä - alkoholiahan pitäisi hävetä ja nauttia vain perjantai-iltaisin omassa rauhassa, syrjässä naapurirapun mummon katseilta. No, päiväkännit ovat päiväkännit, mutta jos mietitään päivällä juomista ylipäätään. Se, että ruokatunnilla voi poiketa ottamaan huurteisen, on useimmiten mielestäni ihan terveellistä. Kylmä hanaolut maistuu hyvältä ja rentouttaa hieman tunnelmaa. Nurtsilla auringonpaisteessa levyttäessä fiiliksetkin ovat usein hilpeämmät kuin jonakin kelmeänä kuutamoyönä taloyhtiön pannuhuoneessa.

Kyllä minä pidän Bukowskistakin, mutta täällä pohjoisella pallonpuoliskolla on sen verran murheellisia ihmisiä, ettei siihen enää toivoisi näin omasta näkökulmasta alkoholin käyttämistä pelkästään humalahakuisiin tarkoituksiin. Tuskinpa se ainakaan kansallista melankoliaa vähentää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom