Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Todettakoon vielä se, että ennen kuin mikään tutkimus päätyy näihin lehtiin puhumattakaan arvostetuimmista julkaisuista, niin se käy läpi todella raskaan vertaisarvioinnin, eikä lehdissä julkaista mitään hatusta vedettyjä juttuja tai "turhaa".

Eli toisin sanoen kaikki mikä lukee lehdessä on ehdottomasti totta?Ja varsinkin jos kyseessa on ARVOSTETTU julkaisu.Salli mun nauraa.

En mä mitään tässä yritä todistella, mutta sunhan kannattaa melkein toteuttaa oma koejärjestely. Otat vaikka ne subunistikaveris aineistoksi.

Minkä takia mun kannattais toteuttaa joku koejärjestely,johon mä oon nähnyt mihin jamaan nää kundit on mennyt 1-2 vuoden sisällä.

No pitäskö sitä tutkimusta nyt osata vähän lukea, eikä tuijottaa niitä pirun pisteitä vaan sokeana...

Etkös sä vasta lähipäivinä yritä lukea ton tutkimuksen?Ja ne pisteethän oli tutkimuksen tulos niin mitä siinä sitten pitäis tuijottaa?

Eli toisin sanoen kaikki mikä lukee lehdessä on ehdottomasti totta?Ja varsinkin jos kyseessa on ARVOSTETTU julkaisu.Salli mun nauraa.

Tiedätkö mikä on tieteellinen journaali ja ymmärrätkö mikä on siinä julkaistun tutkimuksen ja iltalehden artikkelin ero?

Tiedätkö sinä mikä tieteellisen julkaisun tarkoitus on? Ja miksi sen tuloksista voi olla erimieltä?

Toki. Lähinnä vain vaikutti siltä, että osku yhdistää lääketieteellisen journaalin ja iltalehden toisiinsa ja lyttää tutkimuksen tulokset lukematta sitä perustuen muutamaan yksittäistapaukseen omasta elämästään.

perustuen muutamaan yksittäistapaukseen omasta elämästään.

Ja näiltä muutamilta yksittäistapauksilta olen tietoa siitä miten valtava määrä täälläkin on metadoni korvaushoidossa olevia sen takia kun koukahtivat ensin subutexiin joka tuon lääketieteellisen journaalin perusteella on todella harmiton aine.

Ja näiltä muutamilta yksittäistapauksilta olen tietoa siitä miten valtava määrä täälläkin on metadoni korvaushoidossa olevia sen takia kun koukahtivat ensin subutexiin joka tuon lääketieteellisen journaalin perusteella on todella harmiton aine.

Ei tuo tutkimus oikeastaan mittaa sitä mikä aine on haitallisin, jos Pera päättää alkaa käyttämään jotain päihdettä.

Käsittääkseni se mittaa sitä, miten paljon eri aineet aiheuttavat ongelmia Iso-Britanniassa suhteessa toisiinsa. tuon tutkimuksen perusteella voidaan lähinnä arvioida sitä, mihin aineeseen tulisi keskittyä päihdetyössä ja -politiikassa. Jos alkoholia käyttää 20 000 000 ihmistä ja subua 14, on kai kohtalaisen selkeää, että alkoholi aiheuttaa enemmän haittaa kokonaisuutena.

Yksittäiselle ihmiselle tilanne voi olla toinen. Samoin eri maissa, joissa käytetään eri määriä eri aineita (esim. Suomessa subu on korvannut heroiinin käyttöä isolta osin, vastaava tukimus täällä antaisi subulle todennäköisesti paljon enemmän pisteitä).

Mulle määrättiin kodeiinia ja tramalia reseptillä kunniallisista urheiluvammoista (mm. maastaveto) johtuviin hermokipuihin, en jäänyt koukkuun tai varastellut stereoita. Lopetin käytöt kun olin käynyt kuntoutuksen ja menin takaisin salille riehumaan. Repikää siitä. Subua en oo kokeillut.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Käytätkö muuten itse viinaa, röökiä tai muita päihteitä? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn. Jotenkin mulle tulee sellanen fiilis, että pelkäät jotenkin dekrimininalisoinnin "pakottavan" sutkin käyttämään päihteitä. Mun mielestä dekrimininalisointi olisi positiviinen laki ennen kaikkia sen takia, että se ei kiellä mitään tai ota keneltäkään mitään pois.

Alkoholia menee sen 2-3 kertaa vuodessa, joskus vähemmänkin. En tupakoi enää, mutta olen tupakoinut. Muista päihteistä sen verran, etteivät maistu enää. Ennen maistuivat vaihtelevalla menestyksellä pitkistäkin putkista satunnaiskäyttöön. Heroiini ja subu lieneeki niitä ainoita mitä ei tullut vedettyä.

Emmä plkää et kukaan mut pakottais käyttämään päihteitä. Tiedän, että mulle ei päihteet sovi ja musta tulee täysi apina kun käytän päihteitä joten parempi pitää se käyttö täysin minimissään.

Käsittääkseni se mittaa sitä, miten paljon eri aineet aiheuttavat ongelmia Iso-Britanniassa suhteessa toisiinsa. tuon tutkimuksen perusteella voidaan lähinnä arvioida sitä, mihin aineeseen tulisi keskittyä päihdetyössä ja -politiikassa. Jos alkoholia käyttää 20 000 000 ihmistä ja subua 14, on kai kohtalaisen selkeää, että alkoholi aiheuttaa enemmän haittaa kokonaisuutena.

Yksittäiselle ihmiselle tilanne voi olla toinen. Samoin eri maissa, joissa käytetään eri määriä eri aineita (esim. Suomessa subu on korvannut heroiinin käyttöä isolta osin, vastaava tukimus täällä antaisi subulle todennäköisesti paljon enemmän pisteitä).

Eli jos näin on niin tuo tutkimus ei ole oleellinen Suomen tilanteen kannalta.Ja tottakai alkoholia käytetään eniten koska sitä tyrkytetään kaupoissa.Jos noin ajatellaan niin pcp/enkelipöly sais 3p koska se on harvinaista.Mun mielestä tuo juttu tuotiin tossa esille aika harhaanjohtavasti.

Mulle määrättiin kodeiinia ja tramalia reseptillä kunniallisista urheiluvammoista (mm. maastaveto) johtuviin hermokipuihin, en jäänyt koukkuun tai varastellut stereoita. Lopetin käytöt kun olin käynyt kuntoutuksen ja menin takaisin salille riehumaan. Repikää siitä. Subua en oo kokeillut.

niin mitä tosta nyt pitäisi repiä?että kyllä oot hyvä jätkä kun et jäänyt koukkuun?no hyvä sulle,ilmeisesti et ole addiktiivinen persoonallisuus.Toiset ihmiset jää koukkuun helpommin kuin toiset,eikä siinä ole kyse mistään luonteen lujuudesta tms.kova jätkä-paskasta...

On varmasti olemassa ihmisiä jotka on joskus kokeillut kokaiinia tai heroiinia jäämättä koukkuun tai menemättä varastelemaan stereoita.Onko sun pointti nyt se että on mahdollista käyttää kipuun särkylääkettä jäämättä siihen koukkuun?Eiköhän me kaikki jo se tiedetty.

<clip>Pitäisikö aineiden koukuttavuutta mitata myös ja antaa sille aika korkea pistearvo</clip>

Rooki taitas olla aika tiukasti kärkipaikoilla jos koukuttavuutta mitataan. Tosin sehän ei oo huume eiku.. :)

AddictivenessofDrugs.gif

Addictive-Properties-of-Popular-Drugs.gif

Mutta ihmiset hyvät. Yrittäkäähän nyt ymmärtää. Pyhä kirja, lakikirja, koraani, Jukka Riipinen sanoo totuuden. Tavat ja perinteet eivät saa muuttua. Kaikki on kiveen hakattua. On ok kivittää aviorikoksen tehneet naiset. Homouskin on syntiä ja sairaus..

Mikko Salasuo mietiskelee.

http://huumeongelma.blogspot.com/2010/11/miksi-huumekeskustelu-on-rautakankea.html

"Viimeistään 1980-luvulla oli huumeiden paikka yhteiskunnallisessa keskustelussa lukittu. Kaikki muu kuin tiukka huumeiden vastainen puhe oli ankarasti tuomittavaa. Moraali astui järjen paikalle. Tämä johti paradoksaalisiin tilanteisiin, joissa esimerkiksi tutkijat joutuivat vainon ja jopa uhkailun kohteeksi. Tietokin oli siis saanut paheksuttavan aseman, kun kyseessä oli huumeet. Syntyi rautakankea huumekeskustelu."

onko tämä havaittavissa tässäkin ketjussa? onko? eikö?

Onko sun pointti nyt se että on mahdollista käyttää kipuun särkylääkettä jäämättä siihen koukkuun?Eiköhän me kaikki jo se tiedetty.

No mun käsittääkseni burana on särkylääkettä siinä missä kodeiini ja tramali keskivahvoja opiaatteja ja opiaattienhan (ainakin laittomien) pitäisi olla kaikista pahiten koukuttavia huumeita mitä löytyy (herska). Halusin vaan aukoa päätä kaikille sen takia kun mun mielestä on tekopyhää et toi on ok pelkästään sen takia kun se on laillista reseptillä mut hamppu ei tietenkään ole ja yhteiskunnan näkökulmasta on addikti jos sitä käyttää. En nyt rupee laittaan tässä omasta persoonallisuudesta enempää juttua, mutta en ole sen enempää tai vähempää addiktiivisempi kuin muutkaan, kyllä se elämäntilanne ja ympäristön tuki vaikuttaa vaan siihen addiktioon vähintään yhtä paljon mitä persoonallisuus (joka myös on pitkälti em. vaikutteiden tuotos).

No mun käsittääkseni burana on särkylääkettä siinä missä kodeiini ja tramali keskivahvoja opiaatteja ja opiaattienhan (ainakin laittomien) pitäisi olla kaikista pahiten koukuttavia huumeita mitä löytyy (herska). Halusin vaan aukoa päätä kaikille sen takia kun mun mielestä on tekopyhää et toi on ok pelkästään sen takia kun se on laillista reseptillä mut hamppu ei tietenkään ole ja yhteiskunnan näkökulmasta on addikti jos sitä käyttää. En nyt rupee laittaan tässä omasta persoonallisuudesta enempää juttua, mutta en ole sen enempää tai vähempää addiktiivisempi kuin muutkaan, kyllä se elämäntilanne ja ympäristön tuki vaikuttaa vaan siihen addiktioon vähintään yhtä paljon mitä persoonallisuus (joka myös on pitkälti em. vaikutteiden tuotos).

Kyllä mulle käy että laillistetaan lääkekannabis josta on poistettu päihdyttävä vaikutus, en ole ikinä ollut sitä vastaan, käsittääkseni ne ovat aivan eri puolella tässä jupakassa joiden mielestä siinä pitää se päihdyttävä vaikutus olla. Mutta jos sinustakin se kannabis olisi hyvä vain särkylääkkeenä niin hyvä. Pidetään kiinni siitä, suomeen lailliseksi lääkekannabis josta on poistettu päihdyttävät aineosat! Koska mainitsemillasi aineilla tärkein tarkoitus on viedä kipu pois eikäpäihdyttää ketään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom