Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Musta tää keskustelu näyttää taas siltä ku väittelis et kumpaan lahkeeseen on parempi kusta. Oikeaan vai vasempaan. Eksytään aika paljonkin siitä isosta kysymyksestä, että miten tämä päihdepolitiikka toimisi paremmin??

Päihdepolitiikka olisi todella mielenkiintoinen keskustelunaihe, mutta ei siitä tule yhtään mitään, jos jengi kulkee laput silmillä ja sulkee silmät kaikilta itselleen epämieluisilta tutkimuksilta ja muun muassa leimaa kirjoittajia ilman perusteita narkkareiksi ynnä muuta lapsellista, joka ei kuulu asialliseen keskusteluun.

Prahan Cannafestilla voisi olla paljon annettavaa myös "vastapuolelle" http://en.cannafest.cz/for-visitors/professional-program/

Niin, kyseessä on yksi Suomen tunnetuimpia tutkijoita tämän aihepiirin osalta. Mikä sun kompetenssis tässä asiassa on? Nyt ei riitä, että on Touko Multialta, ja vihaa huumeita ja neekereitä.

Eikö tuo pisteytys sun sitten mielestä ole hieman outo?

Valitettavasti tunnen joitakin subunistejä ja sitä kautta saatujen kokemuksien mukaan tuo 7 pojoo on aivan uskomattoman vähän.

Joten voidaan tehdä johtopäätös että tutkimus on ihan turha.

En mä ton sua edeltävän postin ja tän kommentin jälkeen taida viitsiä alkaa keskusteluun tästä asiasta.

Todettakoon vielä se, että ennen kuin mikään tutkimus päätyy näihin lehtiin puhumattakaan arvostetuimmista julkaisuista, niin se käy läpi todella raskaan vertaisarvioinnin, eikä lehdissä julkaista mitään hatusta vedettyjä juttuja tai "turhaa". Siksi mua lähinnä huvittaa maallikoiden lyttääminen, kun todennäköisesti teilläkään kahdella ei ole lopulta mitään hajua mikä tutkimusasetelma tuossakin on ollut ja mitä siellä on mitattu.

Nyt ei taas voi kuin pyöritellä päätä...

kyllä mielestäni Japin lääketieteellinen ammattilaisuus on ylivertainen Lancetin edessä. siis kyllähän ylipäätään tällaiset lääketieteelliset tutkimukset ovat täysin turhia AINA. puhumatta mistään tieteellisestä tutkimuksesta ylipäätään, nehän ovat vaan tarkoituksellista tulostavoittellista propagandaa, ihan suoraan hitlerin ideologioista pohjautuvia!

mielestäni yhteiskunnan pitäisi toimia niin, kuin Japi ja hänen ylin neuvonantajansa Rankkuri päättävät.

osku sanoi:
subunistit...
Joo, mutta nyt pitäisi avata silmiä, ja koittaa nähdä asia hieman laajemmassa perspektiivissä. Enkä mä ymmärrä, miksi noita pisteitä pitää nyt tuijottaa jatkuvasti. Tällä mittaristolla saatiin tuollainen pisteytys, ja jollakin toisella mittaristolla oltaisiin saatu toisenlainen, jos painopisteet olisivat olleet erilaisia.

En mä tarkoittanut että päihteet on yksiselitteisesti pahasta,mutta valitettavasti sitä vaaratonta päihdettä ei vielä ole olemassa,jos sellainen olisi niin eihän siinä mitään pahaa olisikaan...mun nyt ei varmaan tarvi alkaa tässä luetteloimaan päihteiden aiheuttamia haittoja,tiedät ne varmaan itsekin...
toki niiden haitallisuus riippuu paljon päihteestä ja siitä miten sitä käytetään...esim.kannabis nyt on melko haitaton päihde lähes miltä kantilta tahansa katsottuna(ehkä ns.porttiteoria-haittaa lukuunottamatta,joka sekin mielestäni poistuisi jos aine laillistettaisiin),mutta haluaisinko että oma lapseni käyttäisi sitä?en,minusta olisi optimaalisinta jos hän pystyisi elämään onnellisena käyttämättä mitään päätä sekoittavaa ainetta...

Itse kyllä mielelläni polttaisin oman täysi-ikäisen lapseni (jota ei kyllä vielä ole) kanssa jounin silloin tällöin. Alaikäisten päihdeidenkäyttö ei varmasti olisi ihan yhtä hyväksyttävää, toivottavasti säästyisi dokailulta tms. ainakin tonne 15 v asti.

Lisäksi pisti silmään toi "päätä sekoittavaa ainetta". Ei saunakalja tai hatsit juuri mun päätä sekoita. Enemmän se on hauskaa tai rentouttavaa. Päihteet eivät kuitenkaan ole yhtä kuin pää sekaisin. Viinaa, pilvee, muita aineita voi käyttää myös vähäisissä määrin.

Tässä pätkä suoraan tuolta BBCn sivuilta kyseisen tutkimuksen tekijältä..

Prof Nutt told the BBC: "Overall, alcohol is the most harmful drug because it's so widely used.

"Crack cocaine is more addictive than alcohol but because alcohol is so widely used there are hundreds of thousands of people who crave alcohol every day, and those people will go to extraordinary lengths to get it."

http://www.bbc.co.uk/news/uk-11660210

Eli se antaa painoa alkoholille enemmän koska on enemmän käyttäjiä..

Musta tää keskustelu näyttää taas siltä ku väittelis et kumpaan lahkeeseen on parempi kusta. Oikeaan vai vasempaan. Eksytään aika paljonkin siitä isosta kysymyksestä, että miten tämä päihdepolitiikka toimisi paremmin??
Kiistatonta lieneekin kuintekin, että kaikki nuo aineet ovat haitaksi ihmiselle. Tää "mun isi on vahvempi ku sun isi" keskustelu ei kyllä auta asiaa millään muotoa, mut kai tääki sit kivaa on??

Jottei tulis täysin turha posti ni laitan tähän linkin tollaseen kivaan sivuun joka tekstillä ja kuvilla näyttää eri päihteiden vaikutuksia aivoihin ja valottaa vähän sen toiminta mekanimin sielun maailmaa http://www.jellinek.nl/brain/index.html

Käytätkö muuten itse viinaa, röökiä tai muita päihteitä? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn. Jotenkin mulle tulee sellanen fiilis, että pelkäät jotenkin dekrimininalisoinnin "pakottavan" sutkin käyttämään päihteitä. Mun mielestä dekrimininalisointi olisi positiviinen laki ennen kaikkia sen takia, että se ei kiellä mitään tai ota keneltäkään mitään pois.

Joo, mutta nyt pitäisi avata silmiä, ja koittaa nähdä asia hieman laajemmassa perspektiivissä. Enkä mä ymmärrä, miksi noita pisteitä pitää nyt tuijottaa jatkuvasti. Tällä mittaristolla saatiin tuollainen pisteytys, ja jollakin toisella mittaristolla oltaisiin saatu toisenlainen, jos painopisteet olisivat olleet erilaisia.

Avaa ite silmäs,mun mielestä on todella outoa että texi saa 7 pistettä kun nää jampat joita tiedän on kalpeita variksenpelättimiä jotka on kokoajan lainaamassa ja säätämässä rahaa ettei ne tule "kipeeks" niinkun on tapana sanoa.Mitkä sun kompetenssit on?Ootko koskaan jututtanut/tuntenut jotain nistiä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Valitettavasti tunnen joitakin subunistejä ja sitä kautta saatujen kokemuksien mukaan tuo 7 pojoo on aivan uskomattoman vähän.

Muistelisin, että tämä tutkimus on tehty Britanniassa. Siellä subu saattaa olla hieman eri asemassa kuin Suomessa. Suomessahan tuota taitaa liikkua kadulla aika lailla. Britanniassa se on ehkä lähinnä korvaushoidossa käytössä. Tämä on tällaista mutuilua, mutta yksi alhaisen pistemäärän selittävä tekijä voisi olla tällainen.

E: Jos siis tuolla subutexin on nähty lähinnä auttavan narkomaaneja, niin sehän siis laskee sen pisteitä.

Muistelisin, että tämä tutkimus on tehty Britanniassa. Siellä subu saattaa olla hieman eri asemassa kuin Suomessa. Suomessahan tuota taitaa liikkua kadulla aika lailla. Britanniassa se on ehkä lähinnä korvaushoidossa käytössä. Tämä on tällaista mutuilua, mutta yksi alhaisen pistemäärän selittävä tekijä voisi olla tällainen.

E: Jos siis tuolla subutexin on nähty lähinnä auttavan narkomaaneja, niin sehän siis laskee sen pisteitä.

Oli miten oli niin rohkenen väittää että subutex on äärimmäisen riippuvuutta aiheuttava vaarallinen huume toisin kun tuo tutkimus antaa ymmärtää.

Miten sokeana voi tuijottaa?
Hyvin sää siinä ainakin onnistut. Ja joo, oon jutellut nistien kanssa, ja oon muutenkin aihepiiristä kiinnostunut, mutta en mä jaksa tätä paskanjauhamista sun kanssas. Annetaan olla.

edit. En mä mitään tässä yritä todistella, mutta sunhan kannattaa melkein toteuttaa oma koejärjestely. Otat vaikka ne subunistikaveris aineistoksi.

Hyvin sää siinä ainakin onnistut. Ja joo, oon jutellut nistien kanssa, ja oon muutenkin aihepiiristä kiinnostunut, mutta en mä jaksa tätä paskanjauhamista sun kanssas. Annetaan olla.

No on se kieltämättä hankalaa yrittää todistella miten subutex on lähes harmiton päihde.Eli anna tosiaan olla.

Mitähän tossa tutkimuksessa exactly tarkoitettiin noilla "yksilöille aiheutuvilla haitoilla"?
Koska kyllä mäkin rankkaisin subutexin ihan tonne samoille sijoille heroiinin kanssa,eli tässä asiassa olen kyllä eri mieltä asiantuntijoiden kanssa...perustan väitteeni vuosien omakohtaiseen käyttökokemukseen.(josta on jo vuosia aikaa,mutta tuskinpa aine on niistä ajoista mihinkään muuttunut)

Mitähän tossa tutkimuksessa exactly tarkoitettiin noilla "yksilöille aiheutuvilla haitoilla"?
Koska kyllä mäkin rankkaisin subutexin ihan tonne samoille sijoille heroiinin kanssa,eli tässä asiassa olen kyllä eri mieltä asiantuntijoiden kanssa...perustan väitteeni vuosien omakohtaiseen käyttökokemukseen.(josta on jo vuosia aikaa,mutta tuskinpa aine on niistä ajoista mihinkään muuttunut)
Mä yritän lukea ton lähipäivinä, niin sillähän se selviää, että miten tuohon pistemäärään on päädytty.

Mä yritän lukea ton lähipäivinä, niin sillähän se selviää, että miten tuohon pistemäärään on päädytty.

Joo miten voidaan päästä sellaseen tulokseen että kannabis on kaksinverroin haitallisempaa kuin subutex.Sen mäkin haluaisin tietää.

Suositut

Back
Ylös Bottom