Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä se Alankomaiden politiikka toimii. Näkeehän sen jo käyttäjämäärissä miedoissa ja kovissa. Siellä on vaan kristilliset konservatiivit pääsemässä johtoon. Kahvilat ovatkin järjestäytyneet tämän takia ja yrittävät nyt aktivoida sitä suurta ihmismäärää jotka käyttävät esim kannabista, mutta eivät koskaan käy äänestämässä. Onneksi Amsterdamin pormestari sentään vaihtui hyvin asioista perillä olevaan mieheen.

Noniin... Ilmeisesti käsitimme eritavalla ton tekstin. Saatavuudella on vaikutus hintaan. Sen pitäisi olla ihan selvää kaikille, että kaikessa kaupassa pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Mikäli tuotetta on vähän liikenteessä, hintakin on korkeampi. Vielä ei ole saatu tarpeeksi kuriin saatavuutta.

Mielenkiintoinen muuten toi Hollannin raportti. Siellä on kokeiltu kahviloita ja vapaampaa politiikkaa, mutta nyt ollaan sitten kiristämässä hihnoja. Olisikohan kokeilusta saatu tietoa ja siirrytty takaisin tuohon tiukempaan säädäntöön. Ton tekstin mukaan näyttäisi siltä.

peakz: sä tuut ihmettelämään tätä vääntöä tasan niin pitkään kunnes olet saanut mittariin tarpeeksi kilometrejä ja nähnyt vähän enemmän sitä, mitä päihteiden kanssa voi saada aikaiseksi.
Istuin eilen sairaalassa, kun ystäväni makasi hengityskoneessa sen jälkeen kun oli ottanut liikaa nappeja.
Toi netti tietous ja kirjaviisaus ei ole samaa kuin kokemus. Sä voit googlettaa asioita ja tutkia papereita, mut "kentällä" tapahtuu sitten oikeesti asioita. Toivottavasti et saa näitä kokemuksia ja viisastut jotenkin ihan muulla tavalla.

tiedän sen. tiedän myös että sinulla on oikeasti näkemystä aivan eritavalla tästä(kin) aiheesta kuin minulla. tiedän täsmälleen mitä ihmiselle voi tapahtua huumeiden tai jonkun muun narkoottisen aineen seurauksena -> totaalinen tuhoutuminen fyysisesti, henkisesti ja sosiaalisesti.

minun visioni tästä ko. aiheesta(kannabiksen laillistaminen) johtuu siitä että näen laillistamisen vähentävän myös niitä ongelmia joita sinä olet henkilökohtaisesti joutunut kokemaan ja näkemään. uskon että jos marijuana laillistetaan, asiat menevät enemmän parempaan kun huonompaan suuntaan. tämä on seikka jolla tässä asiassa pitäisi olla suurin painoarvo, eikä tunteiden tai muutenvaan mutuilun.

muutenkin tämä koko keskustelu karkasi jo aika alkumetreillä hieman offtopiciksi. on oikeastaan ihan sama kuinka paljon vaarallisempaa latexi on kuin silkki, tai pissi on kuin sperma. jos kaikkien positiivisten asioiden summa ylittää negatiivisten asioiden summan tulisi vaa'an kääntyä laillistamisen puoleen.

sen takia päättäjissä (pitäisi) olla mieluummin kirjaviisaita/älykkäitä/järkeviä ihmisiä ennemmin kuin "sodassa nuhruuntuneita sotureita" että he (osaisivat) tehdä päätökset objektiivisesti suoraan todisteiden ja järjen valossa eikä tunteiden.

pyydän että voisit edes vähäksi aikaa ottaa toisen perspektiivin tälle asialle ja miettiä oikeasti niitä pointteja joita jopa minä olen täällä yrittänyt selittää. niistä voi löytyä järkeä.

Kyllä se Alankomaiden politiikka toimii. Näkeehän sen jo käyttäjämäärissä miedoissa ja kovissa. Siellä on vaan kristilliset konservatiivit pääsemässä johtoon. Kahvilat ovatkin järjestäytyneet tämän takia ja yrittävät nyt aktivoida sitä suurta ihmismäärää jotka käyttävät esim kannabista, mutta eivät koskaan käy äänestämässä. Onneksi Amsterdamin pormestari sentään vaihtui hyvin asioista perillä olevaan mieheen.

Miksi sitä sitten ollaan kiristämässä??
Onks hyvin asioista perillä oleva sama kuin myönteinen ;)

Nyt sitte myös ku puhutaan päihteistä ja päihteiden käytöstä. Ottaisin myös huomioon kulttuuri erot tässä. Ranskalainen viinin lipittäminen ei oo tainnu suomeen kovin vahvasti rantautua tai nautiskelu päihteiden kanssa. Perinteisestihä Suomi on kuulunut siihen ryhmään, et vedetään perseet joka kerta ku saadaan viinaa käsiin.

tiedän sen. tiedän myös että sinulla on oikeasti näkemystä aivan eritavalla tästä(kin) aiheesta kuin minulla. tiedän täsmälleen mitä ihmiselle voi tapahtua huumeiden tai jonkun muun narkoottisen aineen seurauksena -> totaalinen tuhoutuminen fyysisesti, henkisesti ja sosiaalisesti.

minun visioni tästä ko. aiheesta(kannabiksen laillistaminen) johtuu siitä että näen laillistamisen vähentävän myös niitä ongelmia joita sinä olet henkilökohtaisesti joutunut kokemaan ja näkemään. uskon että jos marijuana laillistetaan, asiat menevät enemmän parempaan kun huonompaan suuntaan. tämä on seikka jolla tässä asiassa pitäisi olla suurin painoarvo, eikä tunteiden tai muutenvaan mutuilun.

muutenkin tämä koko keskustelu karkasi jo aika alkumetreillä hieman offtopiciksi. on oikeastaan ihan sama kuinka paljon vaarallisempaa latexi on kuin silkki, tai pissi on kuin sperma. jos kaikkien positiivisten asioiden summa ylittää negatiivisten asioiden summan tulisi vaa'an kääntyä laillistamisen puoleen.

sen takia päättäjissä (pitäisi) olla mieluummin kirjaviisaita/älykkäitä/järkeviä ihmisiä ennemmin kuin "sodassa nuhruuntuneita sotureita" että he (osaisivat) tehdä päätökset objektiivisesti suoraan todisteiden ja järjen valossa eikä tunteiden.

pyydän että voisit edes vähäksi aikaa ottaa toisen perspektiivin tälle asialle ja miettiä oikeasti niitä pointteja joita jopa minä olen täällä yrittänyt selittää. niistä voi löytyä järkeä.

Googleta esim cannabis ja brain damage. Mä tein niin, kun halusin tutkia ja tietää asiasta. KAtso hieman kuinka ristiriitainen asia on. Tolla googletuksella löytyy linkekjä tutkimuksiin, joiden mukaan kannabis ei aiheuta vahinkoa, aiheuttaa jonkun verran vahinko, aiheuttaa vähän vahinko ja aiheuttaa vahinkoa.
Kyse taitaakin olla vaan siitä, että mitä lähdettä haluat uskoa.

Olen edelleenkin miettinyt tätä siitä toisestakin perspektiivistä ja näen asian edelleen eri tavalla kuin sinä. Mitä tulee kirjaviisaaseen ja kokeneeseen, niin viittaan edelleenkin tuohon ristiriitaisuuteen. Joissakin asioissa se myös on hyvä, että on käytännön kokemusta. Tämähän näkyy ihan työelämässä. Kaikki ei lue kirjoissa tai netissä eikä neitsyt voi opettaa ketään nussimaa.

Mä en muuten ole tohon offtopikkiin lähtenyt. Olen koko ajan halunnut teroittaa, että se vertailu muihin aineisiin on typerää.

Niille jotka ovat päihteiden ym laillistamisen puolella, sen takia että se rikkoo ihmisoikeuksia: Pitäisikö myös nopeusrajoitukset poistaa? Sitä voitte miettiä seuraavan kerran kun päästätte lapsenne ulos leikkimään.

Totta. Kun Pekka polttaa kotona kannabista niin se todellakin on sama asia kuin ajaa ylinopeutta muun liikenteen seassa.

Kaikki tietää myös, ettei jokainen ihminen ole Pekka. Ottaisitko riskin ettei Pekka vahingossa polttelisi myös ulkona, ehkäpä jopa työpaikalla, satuttaisi muita, tai keulisi jopa moottoripyörällä 200km/h!!?? Vain koska luuli tien olevan tyhjä.

Kaikki tietää myös, ettei jokainen ihminen ole Pekka. Ottaisitko riskin ettei Pekka vahingossa polttelisi myös ulkona, ehkäpä jopa työpaikalla, satuttaisi muita, tai keulisi jopa moottoripyörällä 200km/h!!?? Vain koska luuli tien olevan tyhjä.

käsittämättömän hyviä argumentteja tähän aiheeseen liittyen! olen vakuuttunut että kieltolaki on säilytettävä ehkä jopa kiristettävä!

Niille jotka ovat päihteiden ym laillistamisen puolella, sen takia että se rikkoo ihmisoikeuksia: Pitäisikö myös nopeusrajoitukset poistaa? Sitä voitte miettiä seuraavan kerran kun päästätte lapsenne ulos leikkimään.

montako kertaa teille(sinulle?) sitä pitää toitottaa että laillistamisen puolella olevat henkilöt eivät ole pelkästään yhden pienen asian takia laillistamisen puolella, ei PELKÄSTÄÄN ihmisoikeuksien ei PELKÄSTÄÄN taloudellisten syiden ei PELKÄSTÄÄN minkään muun asian takia, vaan sen (kokonaiskuvan). tämä minun "kokonaiskuvan" toitottaminen alkaa varmaan jo vituttaa teitä(sinua?) mutta mieti mitä minä sillä tarkoitan. mieti edes pikkaisen.

välillä tulee mieleen että väittelisi uskovaisen kanssa darwinismista. "nokun raamatussa niin sanotaan"

- kahlaajan argumentteja osittain ymmärrän täysin olosuhteista johtuen, vaikka en pysty oikeastaan yhtään mukautumaan tai ymmärtämään niitä seikkoja että MIKSI kieltolaki on toimiva.

Marijuana legalization will be on California ballot | Reuters

Miksi sitä sitten ollaan kiristämässä??
Onks hyvin asioista perillä oleva sama kuin myönteinen ;)

Nyt sitte myös ku puhutaan päihteistä ja päihteiden käytöstä. Ottaisin myös huomioon kulttuuri erot tässä. Ranskalainen viinin lipittäminen ei oo tainnu suomeen kovin vahvasti rantautua tai nautiskelu päihteiden kanssa. Perinteisestihä Suomi on kuulunut siihen ryhmään, et vedetään perseet joka kerta ku saadaan viinaa käsiin.

Käsittääksenihän Hollannissa ongelmia aiheuttaa lähinnä nyt tämä huumeturismi. Eli paikallisten aineidenkäyttö on kyllä ihan hallussa, mutta kun se Pekka tai Göran tai Jonathan lähtee viettämään williä poikien viiklonloppua tuonne laillisten humehien mekkaan niin siitä tulee niitä ongelmia. (Tästä syystä kannattaisin ennemmin sen kotikasvatuksen laillistamista, en myymistä, edes missään coffee shopeissa.. tosin tällöin jäisi taas valtiolta verot saamatta, voisivat keksiä jonkun "kannabiksenkasvatuslupamaksun" jota sitten kohta työttämäksi jäävät tv-lupatarkastajat voivat käydä valvomassa). Jokatapauksessa, hollannin tai muiden vapaammin ko aineeseen suhtautuvien ördäävistä turisteista johtuvat ongelmat varmaan vähenisivät myös. Tosin, melkein veikkaan että ei se kannabis siellä ketään kovin villiksi tee vaan nämä muut (edelleen) tarjolla olevat tuotteet kuten sienet.

Oma kanta tähän laillistamishommaan on vähän ristiriitainen. Mielestäni aine on huomattavasti alkoholia lievempi ja vähemmän ongelmia aiheuttava huume. Ja mielestäni on naurettavaa että sen kotikasvatus/käyttö on rangaistavaa.

Toisaalta, todistetusti riippuvuuksiin taipuvaisilla ihmisillä käyttö tämänkin kanssa lähtee lapasesta siinä vaiheessa kun tavaraa on tarjolla mielin määrin.
Alkoholisteilla tosin kuuleman mukaan myös viinan kanssa läträäminen on tällaisina jaksoina ollut huomattavan vähäistä. Mun mielestä tällaiselle selkeelle alkoholistitapaukselle (ja läheisille) kannabiksen "liikakäyttö" on kuitenkin se turvallisempi ja terveellisempi vaihtoehto.
Itse taas en pahemmin päihteitä käytä, en vain pidä alkoholin vaikutuksista enkä varsinkaan siitä krapulasta. Tiedän kuitenkin olevani myös riippuvuuksiin taipuvainen. Kyllä siis täytyisi tosissaan skarpata mikäli kannabista tulisi ovista ja ikkunoista ja se olisi laillista. Ettei nykyinen tylsä keskiluokkainen elämä muuttuisi äkkiä edellistäkin tylsemmäksi päivittäiseksi pössyttelyksi. En mä silti halua sitä keneltäkään kieltää, että se saattaisi itselle olla ongelma.

Kuten täällä on jo aiemmin mainittukin, vaikka kannbis laillistettaisiin niin "kielletyn" huumeen status sillä säilyisi vielä pitkään. En usko että polttelua katsoisivat hyvällä työnantajat tai naapurit. Edelleen sitä jokainen pössyttelisi huomaamattomasti omissa oloissaan eikä varmaan lähtisi kaduille aiheuttamaan pahennusta sen enempää kuin nytkään.

Ja eihän varmasti pilvipäissään saisi autoa ajaa, eihän sitä saa kännissäkään tai edes liian väsyneenä! En nyt ymmärrä miten ihmisistä tulisi yhtäkkiä täysiä idiootteja sen vuoksi että yksi huume lisää muuttuisi lailliseksi.

Mutta joo, paljon tekstiä, vähän asiaa. eikä oma mielipidekkään ole vielä kiveen hakattu. Eniten laillistamisen puolelle kallistaa se että toivoisin että voisin halutessani, vapaaviikonloppuna polttaa savut ilman että täytyy pelätä naapurin soittavan poliisit paikalle. Ja seuraavalla viikolla oven takana on sossutädit ottamassa muksua huostaan... ja työpaikkain menee siinä rytäkässä. Olis siis pitänyt vetää perseet... No eihän tällaista tietysti todellisuudessa edes tapahdu. Mutta pelko pitää meikäläisen tehokkaasti kaidalla tiellä ja se on musta väärin.

käsittämättömän hyviä argumentteja tähän aiheeseen liittyen! olen vakuuttunut että kieltolaki on säilytettävä ehkä jopa kiristettävä!

montako kertaa teille(sinulle?) sitä pitää toitottaa että laillistamisen puolella olevat henkilöt eivät ole pelkästään yhden pienen asian takia laillistamisen puolella, ei PELKÄSTÄÄN ihmisoikeuksien ei PELKÄSTÄÄN taloudellisten syiden ei PELKÄSTÄÄN minkään muun asian takia, vaan sen (kokonaiskuvan). tämä minun "kokonaiskuvan" toitottaminen alkaa varmaan jo vituttaa teitä(sinua?) mutta mieti mitä minä sillä tarkoitan. mieti edes pikkaisen.................

Ja mieti hetki mitä kirjotin: "Niille jotka ovat päihteiden ym laillistamisen puolella, sen takia että se rikkoo ihmisoikeuksia...." Tuo oli yksi esimerkki asioiden laillistamisen riskeistä. Enkä puhunut myöskään pelkästä kannabiksesta, vaikka joku niin varmasti luulikin..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mites muuten, jos kannabis laillistettaisiin, niin miten sen testaaminen tienpäällä onnistuisi? Näkyykö nykyisissä poliisien tekemissä pikatesteissä käyttö vain silloin kuin on "pöllyssä" vai näkyykö myös se jos on vaikka edellisenä päivänä poltellut? Virtsakokeestahan tuo polttelu näkyy kai aika pitkään, mutta miten tosiaan nuo sylki (?) pikatestit?

Eli miten tuota pilvessä ajamista voisi kontrolloida? Onnistuuko se niin, ettei tule ns. turhia käryjä aiemman käytön takia?

Poliisin pikatestit eli ne tikut ei toimi kovinkaan hyvin. Monta kertaa olen todistanut sitä, että tikku näyttää puhdasta vaikka esim kannabista on nautittu helposti alle tunti ennen testausta. Ei ole myöskään toiminut vaikka polttamista on alla about koko päivä. Myös poliisin oma silmä ei ole sanonut yhtään mitään. Ja miksi? Koska ne kannabiksen varsinaiset päihdyttävät ominaisuudet katoavat kun olet sitä hieman aikaa käyttänyt. Tämä asia ei toki tikkuun vaikuta, mutta ei ne toimi muutenkaan.

Poliisin pikatestit eli ne tikut ei toimi kovinkaan hyvin. Monta kertaa olen todistanut sitä, että tikku näyttää puhdasta vaikka esim kannabista on nautittu helposti alle tunti ennen testausta. Ei ole myöskään toiminut vaikka polttamista on alla about koko päivä. Myös poliisin oma silmä ei ole sanonut yhtään mitään. Ja miksi? Koska ne kannabiksen varsinaiset päihdyttävät ominaisuudet katoavat kun olet sitä hieman aikaa käyttänyt. Tämä asia ei toki tikkuun vaikuta, mutta ei ne toimi muutenkaan.

Sehän on todella hyvä syy ajaa hatseissa, kun se päihdyttävä vaikutus ei enää toimi :thumbs: Voittajan valinta.....

Ammatti juopoillakin voi olla kovat promillet vaikka vaikuttavat lähes selviltä.
Olin vieressä kun yhtä tällästä puhallutettiin ja mies puhalsi päälle 4 promillet. Siltä otettiin varmuuden vuoksi toisellakin mittarilla promillet kun veikattiin, että eka mittari oli paskana. Kaveri näytti lähes selvältä, mutta en silti tollasta laskisi rattiin.

No eihän syy ole missään nimessä. Kunhan vaan muistutin, että kannabiksen vaikutus ei ole paljon tupakkaa suurempi kun sitä on hieman aikaa käyttänyt. Tutkimuksien mukaan ajokyvyn heikkeneminen tottuneella käyttäjällä ei ole huomattavaa, mutta ihmisellä jolla ei ole toleranssia asia on kuitenkin täysin toisin. Silloin harva tosin menee ratin taakse koska se ei todellakaan tunnu järkevältä teolta. Ehkä sen takia vain kannabiksen aiheuttamat liikenneonnettomuudet ovat aika vähäiset.

No eihän syy ole missään nimessä. Kunhan vaan muistutin, että kannabiksen vaikutus ei ole paljon tupakkaa suurempi kun sitä on hieman aikaa käyttänyt. Tutkimuksien mukaan ajokyvyn heikkeneminen tottuneella käyttäjällä ei ole huomattavaa, mutta ihmisellä jolla ei ole toleranssia asia on kuitenkin täysin toisin. Silloin harva tosin menee ratin taakse koska se ei todellakaan tunnu järkevältä teolta. Ehkä sen takia vain kannabiksen aiheuttamat liikenneonnettomuudet ovat aika vähäiset.

Riippunee tuokin annoksesta, että mikä se vaikutus on, oli sitten kuinka tottunut käyttäjä hyvänsä.
Hyvä sääntö kyllä olisi se vanha tuttu; Jos otat, et aja, jos ajat, et ota. Oli se päihde mitä hyvänsä.

Noniin... Ilmeisesti käsitimme eritavalla ton tekstin.

Koska sinä luit sen väärin, ja keksit että väärin luettuna se tukee todella sinun mielipidettäsi ja sitten vielä oikaisunkin jälkeen pyydät vastinetta sille väärin luetulle osalle, jota sinä esität tieteellisenä totuutena :D

Mielenkiintoinen muuten toi Hollannin raportti. Siellä on kokeiltu kahviloita ja vapaampaa politiikkaa, mutta nyt ollaan sitten kiristämässä hihnoja. Olisikohan kokeilusta saatu tietoa ja siirrytty takaisin tuohon tiukempaan säädäntöön. Ton tekstin mukaan näyttäisi siltä.

Itseasiassa ei, juttu on jo todella vanha. Haluavat vähentää pelkkään kannabikseen liittyvää turismia, se ei oikein anna "hyvää" kuvaa maailmalle se hUUmeturismi Hollannista heidän mielestään. Siellä muuten syödään ennätysvähän opiaatteja, kun niitä on korvailtu jollain vihertävällä ja ei niin vakavalla jutulla...

peakz: sä tuut ihmettelämään tätä vääntöä tasan niin pitkään kunnes olet saanut mittariin tarpeeksi kilometrejä ja nähnyt vähän enemmän sitä, mitä päihteiden kanssa voi saada aikaiseksi.
Istuin eilen sairaalassa, kun ystäväni makasi hengityskoneessa sen jälkeen kun oli ottanut liikaa nappeja.
Toi netti tietous ja kirjaviisaus ei ole samaa kuin kokemus. Sä voit googlettaa asioita ja tutkia papereita, mut "kentällä" tapahtuu sitten oikeesti asioita. Toivottavasti et saa näitä kokemuksia ja viisastut jotenkin ihan muulla tavalla.

Miksi sä puhut kentästä ja elämänkokemuksesta kun puhut marginaaliryhmästä ja erikoistapauksista? Toki nekin ovat osa kokonaiskuvaa, mutta eivät todellakaan mikään määrittävä tekijä tai enemmistö. On olemassa muutakin elämänkokemusta kuin päihteiden väärinkäytön tuoma kokemus ja sen lieveilmiöt ja siihen liittyvä elämäntapa, vaikkakin tosin edellämainituissa "piireissä" kyllä monesti vedotaan siihen että "sä kato et tiedä mitä mä oon nähny". Ja on muuten varmasti eroa vetää kannabisjointti 60h yrittäjäviikon päätteeksi ns. irtautua arjesta kuin paeta itseään 24/7/365 ryynikänneissä, osallistu ensikerran keskusteluun kun ymmärrät tämän.
PS: Tiedän että aiot sanoa että tiedät eron, jos teet niin niin kerro miksi helvetissä vedät tähän jonkun kaverisi huonosti menneen kokeilun LAILLISILLA AINEILLA.

Voit ymmärtää kokonaiskuvaa vasta sitten kun kykenet myöntämään että muutkin kuin sinä ovat voineet nähdä elämää ;)
Ja jos identiteettisi perustuu ainoastaan siihen että "mä olen nähnyt paskaa ja kestäny sen" niin suosittelen joskus vaihtamaan kaveripiiriä edes hetkellisesti ja kokemaan edes jokin positiivinen asia elämässä.

Käsittääksenihän Hollannissa ongelmia aiheuttaa lähinnä nyt tämä huumeturismi. Eli paikallisten aineidenkäyttö on kyllä ihan hallussa, mutta kun se Pekka tai Göran tai Jonathan lähtee viettämään williä poikien viiklonloppua tuonne laillisten humehien mekkaan niin siitä tulee niitä ongelmia. (Tästä syystä kannattaisin ennemmin sen kotikasvatuksen laillistamista, en myymistä, edes missään coffee shopeissa.. tosin tällöin jäisi taas valtiolta verot saamatta, voisivat keksiä jonkun "kannabiksenkasvatuslupamaksun" jota sitten kohta työttämäksi jäävät tv-lupatarkastajat voivat käydä valvomassa). Jokatapauksessa, hollannin tai muiden vapaammin ko aineeseen suhtautuvien ördäävistä turisteista johtuvat ongelmat varmaan vähenisivät myös. Tosin, melkein veikkaan että ei se kannabis siellä ketään kovin villiksi tee vaan nämä muut (edelleen) tarjolla olevat tuotteet kuten sienet
Suomeen sitten pitäisi saada tämä huumeturismi laillistamisella. Erittäin toimiva muute ollu toi tv-lupatarkastajien touhu, et varmaan toimisi tässäkin. "onko teillä kannabista kotona" "ei ole" "saanko tulla tarkistamaan" "et saa" "hyvää päivän jatkoa" ja näin se toimii edelleen. Suomessa kotirauha on iso suoja ja poliisinkin tulee tätä kunnioittaa. Nekään ei saa tulla sisään tekemään tarkastusta ihan turhan takia.

Ilmeisesti tämä laki sitten toimii sinun kohdalla, kun on olemassa se pelko seuraamuksista.

Miksi sä puhut kentästä ja elämänkokemuksesta kun puhut marginaaliryhmästä ja erikoistapauksista? Toki nekin ovat osa kokonaiskuvaa, mutta eivät todellakaan mikään määrittävä tekijä tai enemmistö. On olemassa muutakin elämänkokemusta kuin päihteiden väärinkäytön tuoma kokemus ja sen lieveilmiöt ja siihen liittyvä elämäntapa, vaikkakin tosin edellämainituissa "piireissä" kyllä monesti vedotaan siihen että "sä kato et tiedä mitä mä oon nähny". Ja on muuten varmasti eroa vetää kannabisjointti 60h yrittäjäviikon päätteeksi ns. irtautua arjesta kuin paeta itseään 24/7/365 ryynikänneissä, osallistu ensikerran keskusteluun kun ymmärrät tämän.
PS: Tiedän että aiot sanoa että tiedät eron, jos teet niin niin kerro miksi helvetissä vedät tähän jonkun kaverisi huonosti menneen kokeilun LAILLISILLA AINEILLA.

Voit ymmärtää kokonaiskuvaa vasta sitten kun kykenet myöntämään että muutkin kuin sinä ovat voineet nähdä elämää ;)
Ja jos identiteettisi perustuu ainoastaan siihen että "mä olen nähnyt paskaa ja kestäny sen" niin suosittelen joskus vaihtamaan kaveripiiriä edes hetkellisesti ja kokemaan edes jokin positiivinen asia elämässä.
Luet selkeästi ajatuksia, kun tiedät mitä ajattelen. Suosittelen meedion uraa sinulle :)

Mistä vitusta sinä tiedät mistä aineista minä olin puhumassa???

Sopiiko, että jatkossa vastaan sulle vaan speden kuvalla???

Kyllä tuo steroidien syövyttämä mieli jaksaa vain puolustaa itseään. Taitaa ympäriämpäri väännellyt argumentit jo kulua loppuun?

Ja mieti hetki mitä kirjotin: "Niille jotka ovat päihteiden ym laillistamisen puolella, sen takia että se rikkoo ihmisoikeuksia...." Tuo oli yksi esimerkki asioiden laillistamisen riskeistä. Enkä puhunut myöskään pelkästä kannabiksesta, vaikka joku niin varmasti luulikin..

Kerroppa mulle tarkalleenottaen mitkä ovat ne riskit jos Pekka polttelisi ulkona? Tai edes suurissa osissa töistä sillä ei olisi mitään ainakaan haittavaikutusta, vaikkei toki koskaan päihtyneenä töissä oleminen tule suomessa olemaan moraalisesti oikein(jollei töissä paremmin viihtyminen ole haitta, kuten euforia[eräs suomalainen kanna dokumentti, kyllä euforia lasketaan suomen päihdeammattilaisten mielestä huonoihin puoliin]).

Ja tosiaan me tyhmät helposti luullaan että kun puhutaan kannabiksesta ja pössyttelystä ja polttelusta että kyse ei ole heroiinista. Mikä oli siis tuon viimeisen juttusi pointti :D?

Luet selkeästi ajatuksia, kun tiedät mitä ajattelen. Suosittelen meedion uraa sinulle :)

Mistä vitusta sinä tiedät mistä aineista minä olin puhumassa???

Sopiiko, että jatkossa vastaan sulle vaan speden kuvalla???

Se sopii varsin hyvin, siinä olisi ainakin enemmän asiasisältö kuin mitä sinulta toistaiseksi on irronnut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom