Pohditaan vaan. Päihteiden käyttö lisääntyy todennäköisesti jonkinverran (kuten kävi Portugalissa kannabiksen osalta). Mutta sen myynti ja levitys olisi valtiolla, josta se perisi veroa x%. Tällä tavalla näitä joilla on jo (tai tulee) ongelmia voidaan auttaa paremmin. Ihmisten on helpompi hakeutua hoitoon ilman leimautumisen pelkoa. Saadaan lisää resursseja, sekä iso joukko ihmisiä vapaaksi kuumottelusta. Se suurin osa, joille tämä päihde ei aiheuta käytännössä mitään ongelmia. Tällä hetkellä voi paskimmassa tapauksessa autot, talot ja duunit kyllä lähteä.
Päiteiden käyttö lisääntyy 100% varmasti jatkuvasti, oli se sitten laillista tai laitonta. Kysymys on (miljoonannen kerran) siitä, että miten ne haitat olisivat mahdollisimman _pienet_ valtion ja yksilön kannalta.
E: mitä mä tässä oon sun juttuja lukenut niin oot ilmeisesti nähnyt aika paljon kaikkea paskaa päihteiden ympärillä? Mä taas tunnen helvetisti väkeä, jotka käryttelee ja käyvät ihan normaalisti töissä/koulussa tms. ilman sen suurempaa ongelmaa. Tekeekö nää empiiriset havainnot nyt +-0 tuloksen?