Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No onhan toi könden vastaustaso jopa omaa paskankirjotustani huonompi.

Pääasia että sä ite loistat täällä vakittuisesti :D mä en oo kauheen hyvä kirjottamaan mut mä yritän vaan tuoda ajatuksia esille ja yritän vastata sun vitun hyviin juttuihin. Sä turvaudut vastausten puuttuessa heittämään ihan turhia kommentteja mitkä ei liity aiheeseen mitenkään. Sit arvostelemaan jotain kirjotustyyliä tai laatua ku ei oo mitää sanottavaa :D

Pääasia että sä ite loistat täällä vakittuisesti :D mä en oo kauheen hyvä kirjottamaan mut mä yritän vaan tuoda ajatuksia esille ja yritän vastata sun vitun hyviin juttuihin. Sä turvaudut vastausten puuttuessa heittämään ihan turhia kommentteja mitkä ei liity aiheeseen mitenkään. Sit arvostelemaan jotain kirjotustyyliä tai laatua ku ei oo mitää sanottavaa :D

Heh. Mä tyydyn päättämiseen, en pätemiseen. ;)

Poliisikansanedustaja: ?Huumeiden laillistaminen ei välttämättä huono ajatus? | Uusi Suomi varmaan oikea ilouutinen kaikille 420-hipstereille. Huumeet lailliseksi olisi varmasti ihan kiva ajatus yksilönvapautta ajatellen, mutta se yksilönvapaus loppuu, kun ihmisten ilmoille pöllyissä lähtee.

Narkit ja pilvihipit ovat jo nyt ihan tarpeeksi iso ongelma järjestyksenvalvojan työssä. Jos uutisen idea menee läpi, pokeja on pakko laittaa lisää moneen pieneenkin kuppilaan työ- ja asiakasturvallisuuden takaamiseksi. Ihan kuin myssypäitä ei olisi jo tarpeeksi julistamassa laillisia oikeuksiaan tuolla ravintoloiden ovilla. Maailman paskin (ja yleisin) kommentti myssypäiden suusta on: mulla on oikeus ollu täällä koska en oo riehunu!" Hyvänä kakkosena: "sulla ei oo oiketta koskea muhun!"

Repikää just niin isot maapallot nenään ku haluatte. Minä hajosin taas kerran 420 hippeihin viime yönä.

Poliisikansanedustaja: ?Huumeiden laillistaminen ei välttämättä huono ajatus? | Uusi Suomi varmaan oikea ilouutinen kaikille 420-hipstereille. Huumeet lailliseksi olisi varmasti ihan kiva ajatus yksilönvapautta ajatellen, mutta se yksilönvapaus loppuu, kun ihmisten ilmoille pöllyissä lähtee.

Narkit ja pilvihipit ovat jo nyt ihan tarpeeksi iso ongelma järjestyksenvalvojan työssä. Jos uutisen idea menee läpi, pokeja on pakko laittaa lisää moneen pieneenkin kuppilaan työ- ja asiakasturvallisuuden takaamiseksi. Ihan kuin myssypäitä ei olisi jo tarpeeksi julistamassa laillisia oikeuksiaan tuolla ravintoloiden ovilla. Maailman paskin (ja yleisin) kommentti myssypäiden suusta on: mulla on oikeus ollu täällä koska en oo riehunu!" Hyvänä kakkosena: "sulla ei oo oiketta koskea muhun!"

Repikää just niin isot maapallot nenään ku haluatte. Minä hajosin taas kerran 420 hippeihin viime yönä.

Miten sä pystyit hajoomaan pilvihippeihin, kun pilvihän on laitonta? Ainiin, pilvihipit on pilvihippejä oli se laitonta tai ei. Miksi sä yhä edelleen kuvittelet, että pilven laillistaminen kasvattaisi jotenkin merkittävästi päihteiden ongelmakäyttäjien määrää?

Toisekseen, narkit voivat olla ongelmia, mutta että pilvenpolttajat aiheuttavat järjestyshäiriöitä? :D Myssypäitä harvemmin kiinnostaa lähteä kuppiloihin saatika että niitä kiinnostaisi alkaa riehumaan. Kerro nyt asiantuntijana meille, miten pilvenpolttajat yleisesti poikkeavat alkoholin käyttäjistä?

Jokaisella on toki omat kokemuksensa, mutta mä en ole koskaan nähnyt kenenkään pilvessä riehuvan tai tekevän ylipäätään oikein mitään. Lienee turha kertoa olenko nähnyt kännisen ihmisen riehuvan. Toki sä voit väittää ihan mitä sua huvittaa, mutta näytä yksikin uutinen tai tutkimus, joka osoittaa, että kannabiksen vaikutuksen alaisena ihmiset olisivat syyllistyneet väkivaltaan.

[venom];4374945 sanoi:
Miten sä pystyit hajoomaan pilvihippeihin, kun pilvihän on laitonta? Ainiin, pilvihipit on pilvihippejä oli se laitonta tai ei. Miksi sä yhä edelleen kuvittelet, että pilven laillistaminen kasvattaisi jotenkin merkittävästi päihteiden ongelmakäyttäjien määrää?

Toisekseen, narkit voivat olla ongelmia, mutta että pilvenpolttajat aiheuttavat järjestyshäiriöitä? :D Myssypäitä harvemmin kiinnostaa lähteä kuppiloihin saatika että niitä kiinnostaisi alkaa riehumaan. Kerro nyt asiantuntijana meille, miten pilvenpolttajat yleisesti poikkeavat alkoholin käyttäjistä?

Jokaisella on toki omat kokemuksensa, mutta mä en ole koskaan nähnyt kenenkään pilvessä riehuvan tai tekevän ylipäätään oikein mitään. Lienee turha kertoa olenko nähnyt kännisen ihmisen riehuvan. Toki sä voit väittää ihan mitä sua huvittaa, mutta näytä yksikin uutinen tai tutkimus, joka osoittaa, että kannabiksen vaikutuksen alaisena ihmiset olisivat syyllistyneet väkivaltaan.

Niin, portsarihan ei joudu työssään tekemään muuta, kuin puuttumaan kuin riehumiseen :david:

Yksi syy poistamisen perusteina on liiallinen päihtymyksen tila. Siinä kun yrität puhuttaa totaalijumeissa olevaa asiakasta, jonka ainoa tekeminen baarissa on juoda vettä ja tuijotella seiniä, niin perusteluiden jälkeen alkaa möykkä, että en ole riehunut täällä. Tai hyvällä mäihällä mikään puhuminen ei tuota minkään näköistä reaktiota. Myöskin loputtomat tivaamiset ja väittelyt "millä oikeudella poistat minut" on ihan vitun vammaista.

Poistojen lisäksi jotkut myssypäät ovat yksiä saatana moottoriturpia, joiden teksti ei lopu koskaan. Pyydät kohteliaasti siirtymään pois, niin aihe tyhjänpäiväisestä jauhannasta siirtyy "en minä sinua häiritse" tai "mikä sua häiritsee" -linjalle. Sitten kun muutat pyynnön siirtyä käskemislinjalle, puolustelu siirtyy vastahyökkäys linjalle. Lopuksi sanot että joko baarin puolelle tai ulos, niin taas tulee riehumis kortti taskusta. Ja taas vaaditaan loputtomia perusteita.

Kännisten kanssa toimenpiteet saadaan suoritettua huomattavasti helpommalla suurimmalta osin. Joko omin jaloin tai avustettuna ulos. Yleensä perustelut ja kohteliaat pyynnöt riittää, tai huomattavasti yleisimmin kuin noille vitun puunhalaajille. Toki liiasta viinasta johtuvia ongelma tapauksia on määrällisesti enemmän, mutta keskimäärin huomattavasti nopeampia ja helpompia hoitaa.

Aika sokea saa olla, jos kuvittelee käytön vähenevän ja ennenkaikkea käyttäjistä johtuvien ongelmien poistuvan laillisuuden myötä.

Koviten näistä asioista huutelevien olisi hyvä myös nähdä asiat konkreettisesti myös toiselta puolelta.

Koviten näistä asioista huutelevien olisi hyvä myös nähdä asiat konkreettisesti myös toiselta puolelta.

Kumma kyllä, kukaan tuntemani portsari ei ole koskaan kertonut pilvenpolttajien olevan ongelma. Ehkä se johtuu siitä, että portsarin on vaikeaa tietää, onko asiakas poltellut vai ei. Sulla ilmeisesti on kyky tietää kuka asiakkaista on sekaisin pilven, kuka alkoholin ja kuka muiden päihteiden takia? Asiakkaana olen nähnyt kyllä baarissa ihmisiä monella eri tapaa helvetin sekaisin, mutta koskaan en ole epäillyt kenenkään sekavuuden johtuvan kannabiksesta. Ehkä teillä päin seinää tuijotteleva, vettä juova ihminen on suurin ongelma, kun taas meillä päin ongelmia luovat känniset, riitaa haastavat, oksentelevat ja tappelevat ihmiset.

Meillä on molemmilla omat kokemuksemme, enkä väitä olevani sen enempää oikeassa. Ihmetyttää vain sekin, miten sun valvomissa paikoissa käy niin paljon "totaalijumisia" hippejä. Omien havaintojen mukaan ihmiset eivät runsaasti polteltuaan mene kuppiloihin.

Nyt kun puhutaan omista havainnoista, niin mainitaan vielä, että omasta kaveriporukasta kaksi ylivoimaisesti parhaiten tienaavaa käyttävät kohtuu usein kannabista. Molemmat niin kaukana hipeistä kun voi olla: helvetin ahkeria, hyvin tienaavia, perisuomalaisia, oikealla kallellaan olevia lihaa syöviä heteromiehiä. Kannabiksen ansiosta he eivät ole tilanteeseensa päässeet, mutta eipä polttelu ole heitä myöskään estänyt menestymästä.

Tää saattaa olla trolli. Mut jos ei ole niin ootko tosissasi ettet usko laillistamisen hyödyttävän ja kieltolakia vaan tiukemmaksi? Voidaan sit taas kerran aloittaa vääntö yhden kans lisää :D Tai sit voisit lukea tätä ketjua enemmän mistä samat asiat löytyvät moneen kertaan. Esim. miksi kieltolaki lisää käyttäjiä ja ongelmatapauksia ja miten laittomana pitäminen on kallimpaaja haitallisempaa.

hoyhenen_kevyen päällimmäinen motiivi ganjan polttajien ravintolasta poistamisen suhteen ei taida olla järjestyksen valvonta, vaan "hipit kuriin" asenne. Tältä pohjalta sitten tehdään omia diagnooseja siitä, onko joku pilvessä vai ei. Taitaapi profilointi tapahtua lähinnä vielä ulkonäön suhteen.

Ei siinä, ravintolalla on kyllä oikeus valita asiakkaansa.

Saakohan Packalen Persuissa tästä sivulauseesta paskaa niskaansa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hoyhenen_kevyen päällimmäinen motiivi ganjan polttajien ravintolasta poistamisen suhteen ei taida olla järjestyksen valvonta, vaan "hipit kuriin" asenne. Tältä pohjalta sitten tehdään omia diagnooseja siitä, onko joku pilvessä vai ei. Taitaapi profilointi tapahtua lähinnä vielä ulkonäön suhteen.

Ei siinä, ravintolalla on kyllä oikeus valita asiakkaansa.

Eiköhän nää jutut ole pelkkiä tarinoita. Jos herralla on joku maaginen kyky nähdä kuka on pilvessä ja kuka ei, niin miksi se ei käännytä näitä ihmisiä jo ovella. Jos ihminen ei ole jo ovella sekaisin, niin miten se siellä baarissa yhtäkkiä saa itsensä aivan jumiin kannabiksesta? Vai onko hipit niin ovelia, että polttelevat kotona helvetisti kannabista ja lähtevät välittömästi juoksu jalkaa kuppilaan päästäkseen tuijottelemaan seiniä ja juomaan vettä? :D

Kannabiksen laillistamisen puolestapuhujat tuntuvat usein perustelevan kantansa sillä, että valtio saisi siitä huomattavat verotulot, olettaen tietysti, että kasvia ei itse kasvateta kotona.

Valtion omistamien "alkojen" myyntihinta olisi varmasti moninkertainen kotikasvatukseen verrattuna, eikö se vain lisäisi kotikasvatusta, kun ei enää tarvitse poliisiakaan pelätä? Toki voihan se olla myös niin, että kannabiksen käyttäjät ovat niin lainkuuliaisia ihmisiä, että ostaisivat tuotteensa vain em. valtion "alkoista".

Mitä oikeaa, konkreettista hyötyä laillistaminen toisi?

Kannabiksen laillistamisen puolestapuhujat tuntuvat usein perustelevan kantansa sillä, että valtio saisi siitä huomattavat verotulot, olettaen tietysti, että kasvia ei itse kasvateta kotona.
Eihän valtaosa alkoholia käyttävistäkään ihmisistä itse valmista alkoholijuomiaan kotona, vaikka Alkossa hinta olisikin omatekoista korkeampi. Siinä on oma kuitenkin oma vaivansa ja se ottaa oman aikansa, joten helpompaa vain hakea perjantaipullo alkosta hieman korkeampaan hintaan. Uskoisin, että sama pätee tuohon kannabiksen kotikasvatukseen mikäli se olisi laillista ja sitä myytäisiin valtion toimesta.

Oikeastaan kun miettii, niin käsittääkseni tota laajempaa pontikankeittoa ja viinantrokausta on ollut Suomessa vain kieltolain aikaan...

[venom];4375173 sanoi:
Eiköhän nää jutut ole pelkkiä tarinoita. Jos herralla on joku maaginen kyky nähdä kuka on pilvessä ja kuka ei, niin miksi se ei käännytä näitä ihmisiä jo ovella. Jos ihminen ei ole jo ovella sekaisin, niin miten se siellä baarissa yhtäkkiä saa itsensä aivan jumiin kannabiksesta? Vai onko hipit niin ovelia, että polttelevat kotona helvetisti kannabista ja lähtevät välittömästi juoksu jalkaa kuppilaan päästäkseen tuijottelemaan seiniä ja juomaan vettä? :D

Kyllä se tuoksu aika kauan säilyy, että siitä sen tunnistaa polttelijan helpoiten. Varsinkin, jos on samoissa vaatteissa pössytellyt missä sitten baariin viuhahtaa.

- - - Updated - - -

Eihän valtaosa alkoholia käyttävistäkään ihmisistä itse valmista alkoholijuomiaan kotona, vaikka Alkossa hinta olisikin omatekoista korkeampi. Siinä on oma kuitenkin oma vaivansa ja se ottaa oman aikansa, joten helpompaa vain hakea perjantaipullo alkosta hieman korkeampaan hintaan. Uskoisin, että sama pätee tuohon kannabiksen kotikasvatukseen mikäli se olisi laillista ja sitä myytäisiin valtion toimesta.

Oikeastaan kun miettii, niin käsittääkseni tota laajempaa pontikankeittoa ja viinantrokausta on ollut Suomessa vain kieltolain aikaan...

Toisaalta A-marketista saa tuhansia eri alkoholijuomia - pilveä on vain parit sortit ja makukin taitaa rajoittua pariin nyanssiin.

Kyllä se tuoksu aika kauan säilyy, että siitä sen tunnistaa polttelijan helpoiten. Varsinkin, jos on samoissa vaatteissa pössytellyt missä sitten baariin viuhahtaa.

Jos sisällä polttaa paljon niin vaatteisiin jää haju. Jos ulkosalla, niin tuo tuoksahtaa kymmenisen minuuttia. Sormet ja henki voi dunkata hiukan pidempään. Aika maaginen mies saa olla, jos baarissa istuvasta moottoriturvasta sanoo, että mitä se on vetänyt.

Tää saattaa olla trolli. Mut jos ei ole niin ootko tosissasi ettet usko laillistamisen hyödyttävän ja kieltolakia vaan tiukemmaksi? Voidaan sit taas kerran aloittaa vääntö yhden kans lisää :D Tai sit voisit lukea tätä ketjua enemmän mistä samat asiat löytyvät moneen kertaan. Esim. miksi kieltolaki lisää käyttäjiä ja ongelmatapauksia ja miten laittomana pitäminen on kallimpaaja haitallisempaa.

No en satavarmasti ole trolli. Ihan sama mulle, millä ihmiset päänsä sekoittaa. Se vituttaa, että ne tulee mun tontille kertomaan oikeuksistaan. Ei haittais näinkään paljoa, jos suurin osa käyttäytyisi ilman hermojen raastamista. Se yletön puhumisen tarve ja loputon vääntö (niinkuin tässä ketjussa, heh)

Pilvessä olevan kyllä tunnistaa jumituksesta helpostikkin. Enkö jaksa perustella.

Mulla ei kieltolait kiinnosta, mutta käytön vapauttamisen jälkeen käyttäjä määrät lisääntyy varmasti. Toivottavasti myös baareille tulee laillinen oikeus kieltää pössyttelijät tiloissaan.

Ajan omaa motiiviani ovella? Siellä kyllä vähenis porukka runsaasti, jos saisin elämänarvojen perusteella valkata. Ja moni ravintola menis konkkaan. HoF teki kyllä jäätävän arvion :D hohoo

Minä jätän tämän väännön tähän. Kunhan kävin avautumassa.

Toisaalta A-marketista saa tuhansia eri alkoholijuomia - pilveä on vain parit sortit ja makukin taitaa rajoittua pariin nyanssiin.

Sativan ja Indican risteytyksiä on satoja ja niiden vaikutukset enemmän ja vähemmän erilaisia. Toisin kuin alkoholin, mausta riippumatta alkoholi vaikutaa hyvin pitkälti samalla tavalla.

N
Pilvessä olevan kyllä tunnistaa jumituksesta helpostikkin. Enkö jaksa perustella.

Mulla ei kieltolait kiinnosta, mutta käytön vapauttamisen jälkeen käyttäjä määrät lisääntyy varmasti. Toivottavasti myös baareille tulee laillinen oikeus kieltää pössyttelijät tiloissaan.

Ilmeisesti et jaksa. Minä olen ollut huumepoliisin kanssa samassa tilassa paukkupäissäni eikä hän arvannut mitään. Mutta se on hyvä, että sinä osaat. Totta kai jos on polttanut aivan vitusti ja täysin kukkuu, niin huomaa. Mutta sellaisessa peruspilvessä olijaa et kyllä erota kännisestä (jos hän on siis ottanut muutaman oluen kylkeen).

Vaikka alkoholivertaukset on aika väsyneitä niin kyllähän sekin huomaa, jos kaveri on juonut pullon kossua pohjiksi.

Käyttäjämäärät lisääntyy jonkin verran jos ja kun kannabis tullaan dekriminalisoimaan/laillistamaan (toivottavasti laillistamaan suoraan). Mitään räjähdystä käyttäjämääriin ei tule, siitä on jo tutkittua dataakin olemassa. Ongelmakäyttäjien määrä ei todellakaan lisäänny samassa suhteessa. Ongelmankäyttäjät on päihteiden parissa, riippumatta onko ne laillisia vai laittomia.

E:
Se, että ravintola saa itse päättää asiakkaansa on ihan ok. Ei haittaa minua,mutta mä kovasti ihmettelen miksi pitäisi estää sisäänpääsy. Kyllä se valtaosa massasta tulee ravitolaan edelleen ottamaan olutta ja seurustelemaan. Listalle voi laittaa lisäksi jotain pientä välipalaa tms. niin siitä sitä myyntiä tulee lisää. Teinidiskot on oma lukunsa, tullaan sinnekkin helvetillisessä kännissä sisään, jotta ei tarvitse käyttää sitä illan 20€ budjettia heti kärkeen. Juodaan omia jne..

Sulla on aika yksipuolinen kuva iblaadaavista ihmisistä. Minä kun olen ollut enemmän ja vähemmän tekemisissä tämän alakulttuurin kanssa 90-luvun lopusta enkä tunne yhtään elämäntapa hippiä. En missään nimessä kiellä etteikö heitä olisi, koska heistähän se suurin meteli nousee. Valtaosa (omat kokemukset) on kuitenkin ihan tavallisia suomalaisia ihmisiä eri yhteiskuntaluokista.

Sativan ja Indican risteytyksiä on satoja ja niiden vaikutukset enemmän ja vähemmän erilaisia. Toisin kuin alkoholin, mausta riippumatta alkoholi vaikutaa hyvin pitkälti samalla tavalla.

Mä oon ymmärtänyt, että päihtyminen ja päihteiden vaikutus on yksilöllistä.

edit. Oho, jäi tyngäks viesti.

Niin siis meinasin sitä, että esim. alkoholi kyllä vaikuttaa eritavalla vähän fiiliksen mukaan. Että eikös se pilven vaikuttava aine myös vaikuta samalla tavalla joka kerta. Sama kun tehdäänhän sitä viinaakin ohrasta ja vaikka perunasta niin liikaa nautittuna on molemmilla samat lopputulokset mutta erilainen känni niillä saattaa tulla.

Suositut

Back
Ylös Bottom