Mulla on huomenna vielä kiireisempi päivä ni pistetää nyt jonkunlainen vastaus pelkästään tuohon terveyshaittoihin. Täällä olis paljon mua fiksumpiakin ihmisiä vastailemaan miksi kannabiksen laittomana pitäminen on huomattavasti haitallisempaa kuin sen laillistaminen mut sanonpahan oman mielipiteen muutaman faktan kera
En ole kauhean lahjakas kirjoittaja ja väsy painaa, mutta eiköhän se pointti sieltä taas saada esiin.
Sukkapossulle vielä tiedoksi ettei täällä kukaan yritä käännyttää sinua kokeilemaan kannabista. Minulle on ihan se ja sama mitä päihteitä kukin tykkää käyttää jos ollenkaan. Vaikka maailmassa olisi vain 3 ihmistä jotka polttaa kannabista satunnaisesti niin se ei poista sitä tosiasiaa että se pitäisi laillistaa niille 3:lle ihmiselle. Tai jos niitä käyttäjiä on 140 miljoonaa niin sama homma. Mutta jos sinun mielestä minun päihteiden käytöstä aiheutuu haittaa ja siitä pitäisi minua rangaista, on minulla oikeus ja velvolisuus puolustaa kantaani ja ehkä vähän suoristaa muutamia vääriä oletuksia.
Ja kun sukkapossu ja muut vastustajat lukevat tätä niin lukekaa ajatuksella, jos aikaa on. Koska te voitte myös olla väärässä. Se että oot uskonu jonkun asian olevan totta ei ikävä kyllä tee siitä automaattisesti totta. Ihmiset erehtyvät ja ihmiset oppivat. Tai te ette vaan ole vielä saanut tarpeeksi tietoa asiasta. Jokatapauksessa lukekaa ja mieluiten jotain ihka oikeita tutkimuksia ja jos oot vielä eri mieltä niin argumentoi äläkä vaan ala itkuraivareissa vittuilemaan. Se ei kiinnosta.
Sukkapossun mielestä ilmeisesti kannabis olisi hyvä pitää laittomana koska se on haitallista ihmisen terveydelle. Maailma olis aika tylsä paikka jos kiellettäisiin kaikki mitkä aiheuttavat haittaa ihmisen terveydelle. Mä tykkään esimerkiksi juustosta. Siinä on hyödyllisiä aineita ja haitallisia aineita ja mä tiedän sen joka kerta kun syön juustoa. Mutta mä en aiheuta siitä haittaa sinulle ja itsellenikin todella vähän. Ehkä sosiaaliset kulut ja terveydenhuollon kulut kasvavat jos ihmiset syövät paljon juustoa, mutta onko se tarpeeksi suuri syy rangaista siitä? Ei tietenkään! Juuston voi korvata esimerkissä vaikka makkaralla tai kannabiksella tai suklaalla jos haluat. Lähempänä kannabiksen haitat ovat suklaata kuin alkoholia. Ennen kieltolain voimaan tulemista kannabista pidettiin yleisesti lääkkeenä mm. kipuun, pahointointiin ja reumaan. Aivan kuten nykyäänkin lääkekannabista pidetään parhaana lääkkeenä helvetin moneen vaivaan, kuten syöpä, epilepsia, crohnin tauti, MS-tauti, Migreeni jne. Tai siis ainakin helpottaa oireilua. Sekin kertoo jo jotain, että on olemassa edes lääkekannabista jota tuhannet potilaat käyttää jos se on haitallista terveydelle.
Kannabista on käytetty helvetinmoisia määriä tuhansien vuosien aikana ja se on alkoholin ohella tärkein ja käytetyin päihde nyt ja historiassa. Kannabiksen yliannostus ei ole tuhansien vuosien aikana kertaakaan aiheuttanut ainuttakaan kuolemaa. Se on mahdotonta. Sitä ei tapahdu. Kannabis ei toimi niin. Vaikka mappana kuinka yrittää vääntää jostain ilmaston vaikutuksista käyttäjiin ja sosiaalisten kulujen kasvuun niin se ei silti poista sitä tosiasiaa että kannabis ei vaan tapa ihmisiä :D Varmasti sitä on moni yrittänyt ja muistaakseni luin jostain, että sitä on testattu jollain hiirillä tai rotilla muttei ”onnistuttu” tappamaan. Tässä tuskin tarvitsee edes mainita kuinka paljon lailliset päihteet ovat aiheuttaneet suoraan käytöstä johtuvia kuolemia. Kannabis ei myöskään aiheuta fyysistä riippuvuutta tai vieroitusoireita kuten alkoholi, kahvi, tupakka ja monet laittomat päihteet. Eikä se aiheuta krapulaa koska elimistö ei myrkyty.
Kannabiksen suhdetta mm. keuhkosyöpään ja aivosairauksiin on tutkittu paljon. Kannabiksen vastainen National Institute on Drug Abuse tutki kannabiksen keuhkoissa aiheuttamia sairauksia. 30 vuoden jälkeen tämän tutkija Donald Tashkin ei löytänyt mitään linkkiä kannanbiksen ja keuhkosairauksien välillä, päinvastoin tutkimus paljasti, että kannabinoidin suojaavat keuhkoja. Tämä on jopa itelle vaikea pala niellä :D No taas sitä oppii lisää ja tuohan on asiaa 30 vuotta tutkinut. Kannabiksen on huomattu myös suojaavan aivoja ja jopa lisäävän aivosolujen tuotantoa. Tän lisäksi myös korjasi etanolin aiheuttamia aivosoluvaurioita.
Ja siis näitä terveyshyötyjä on ihan mieletön määrä. Mulla menis pääsiäiseen asti jos alkaisin tässä luettelemaan kaikki sairaudet ja kannabiksesta saadut hyödyt niihin sairauksiin. Vieläkö se on sun mielestä enemmän haitallinen ku hyödyllinen?
No mut ku skitsofrenia ja muistihäiritöt ja psykoosi!!
Kannabis voi laukaista psykoosin oireita, mutta ei sen enempää kuin alkoholi. Ja suurimmalla osasta psykoosin oireet kestävät sen pari tuntia, jonka jälkeen kannabiksen vaikutus ja psykoosin oireen loppuvat. Skitsofrenia on pääosin perinnöllinen sairaus ja kannabiksen jatkuva käyttö ei lisää riskiä siihen sairastumiseen. Toisin sanoen kannabis on mielenterveydellisesti haitallista niille, jotka ovat jo muutenkin mielenterveydellisesti ns. riskiryhmässä.
Muistihäiriöistäkin täällä on kirjoteltu ennenkin. Kannabis siis aiheuttaa hetkellistä lähimuistin häiriötä. Se ei ole vaarallista ja käytön lopettamisen jälkeen myös muisti palautuu ennalleen. Edes pitkäaikainen runsas kannabiksen käyttö ei jätä pysyviä vammoja ihmisen muistiin.
Teksti tulisi vaikka kuinka paljon, mutta ehkä ei tänään enempää menee muuten saman toistamiseksi ja tylsäksi (varsinkin hampuuseille kun ei ne mitää kuitenkaa tajua tai muista ja psykoosiakin pukkaa) joten ei nyt tällä erää taas enempää. Jos ja kun tulee mieleen väittää vastaan niin googleta, lue, ota selvää, mieluiten useasta lähteestä. Netti on vastauksia täynnä
Vois huomenna tai ylihuomenna kirjotella kieltolain toimivuudesta, yhteiskunnallisista ja sosiaalisista hyödyistä, taloudellisista vaikutuksista ja kaikenmaailman porttiteorioista mut nyt ei jaks. Väsyttää ja aikanen herätys.