Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos kerran sanot että jotain voi käyttää kohtuullisesti, niin luulisi sinun tietävän paljonko tämä kohtuus on.

mitä helvettiä mihin tällainen oletus edes perustuu? :D eihän kohtuuskaan ole yksi universaali linja. miten näin kapeakatseinen voi olla -.-

edit. ja miks et linkitä mun idioottimaisuuksia nyt ._@

Tällä nyt ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa mutta täytyy ihan omasta kokemuksesta sanoa että tupakointi on sallittua sekä coffee-shopeissa kuin baareissakin. Laista en tiedä mutta ainakin kaikki sitä tekee...

Kyllä sillä sen verran tekemistä on, että Hollanti on esimerkkinä maasta jossa on tupakointikielletty, mutta kannabiksen polttaminen sille tarkoitetuissa pakoissa ei niin en näe syytä miksi Suomessa meneteltäisiin toisin. Laki muuttui 2008 tupakan osalta, että suhkot tuore juttu. Itse kävin Hollannissa 2007 niin ainakin sillon ihmiset polttelivat tupakkaa baarissa, mutta viime 2009 syksynä en vastaavaa nähnyt.

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/26521-hollannin-tupakkalaki-rooki-sammuu-jointti-ei

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Hollannin+tupakkalaki+ei+koske+kannabista/1135237586247

mitä helvettiä mihin tällainen oletus edes perustuu? :D eihän kohtuuskaan ole yksi universaali linja. miten näin kapeakatseinen voi olla -.-

edit. ja miks et linkitä mun idioottimaisuuksia nyt ._@

Ei ole aikaa rullata tätä treadiä läpi koko yön.. Päätöntä on sallia lisää päihteitä sen takia että joku muu asia on jossainmäärin haitallisempaa (esim sokeri)..

Vetäkää te jojoa että saatte unta ni mä vedän itteni sokerilla tajuttomaks <3

Kyllä sillä sen verran tekemistä on, että Hollanti on esimerkkinä maasta jossa on tupakointikielletty, mutta kannabiksen polttaminen sille tarkoitetuissa pakoissa ei niin en näe syytä miksi Suomessa meneteltäisiin toisin. Laki muuttui 2008 tupakan osalta, että suhkot tuore juttu. Itse kävin Hollannissa 2007 niin ainakin sillon ihmiset polttelivat tupakkaa baarissa, mutta viime 2009 syksynä en vastaavaa nähnyt.

Ok, itse olin alkuvuodesta 2008 ja silloin vielä röökattiin. Joo ja tarkoitin tuolla "ei ole tekemistä tämän asian kanssa" tuota mielipidettäni että saa polttaa. Mutta jos siis ei saakkaan niin ompa näköjään tuokin mahdollista että tupakointi on kiellettyä ja kannabiksen poltto sallittua.

Päätöntä on sallia lisää päihteitä sen takia että joku muu asia on jossainmäärin haitallisempaa (esim sokeri)..

missään vaiheessa ei ole ollut tästä kyse.

ei siitä kannabiksen laillistamisesta siksi väitellä että sitä väitetään jotenkin terveyttä edistäväksi(no osittain kyllä, masennus, syöpä, kivut jne..), kyllähän jokainen ymmärtää että päihteet(myös lähes kaikki kemiallinen ja fyysinen materia syötynä/poltettuna/perseeseen työnnettynä) ovat ihmiselle pahasta. -kannabiksen kieltolaki aiheuttaa yhteiskunnalle JÄRKYTTÄVÄN määrän enemmän haittoja kuin hyötyjä-
ei kyse ole mistään vähemmän tai enemmän terveellisestä tai vähemmän tai enemmän narkoottisesta aineesta. kyse on selvistä hyödyistä ja haitoista ja niiden kitkemisestä.

hollanti, euroopan älykkäimmin huumepolitiikkaa hoitava valtio.. muiden länsimaiden tapaiset huumeongelmat kukoistavat poissaolollaan. en vieläkään ymmärrä mikä tässä asiassa kiikastaa.

Jos kerran sanot että jotain voi käyttää kohtuullisesti, niin luulisi sinun tietävän paljonko tämä kohtuus on.
paljonko on paljon?
Kun homma pysyy lapasessa, on mielestäni kohtuullista.
Se että jotain _VOI_ käyttää kohtuudella ei tarkota mitään, kaikkea voi käyttää kohtuudella, alkoholiakin (ja moniko siihen yleensä edes pystyy).. Lisäksi perustelit hu-UUmeiden turvallisuutta käyttää sillä että niitä käytetään lääkinnällisiin tarkotuksiin..
Quottaat ihan ketulle, taidat olla huumeissa?

missään vaiheessa ei ole ollut tästä kyse.

hollanti, euroopan älykkäimmin huumepolitiikkaa hoitava valtio.. muiden länsimaiden tapaiset huumeongelmat kukoistavat poissaolollaan. en vieläkään ymmärrä mikä tässä asiassa kiikastaa.
Tartun taas sanoihin, mutta koitan päästä sisälle tähän sun ajattelu maailmaan. Kysymys on siis että Mitä haittoja ja hyötyjä kieltolaki tuo. Oisko mahdollista saada laistattua näitä yhdessä, että päästään keskustlussa johonkin suuntaan.

+ Päihde pysyy mahdollisimman tavoittamattomissa, kun sitä ei sallita
- Huumekaupasta aiheutut raha ajautuu rikollisuuteen.
Esim tällee

tiedätkö olen miettinyt juuri tuota samaa kun sä! eli toi listaus olisi aika hyvä, minulla ei ehkä riitä vaan ymmärrystä ja älykkyyttä että voisin mahdollisimman objektiivisen listan laatia. mutta (tiedän) sen että kun tarpeeksi älykäs laitetaan se tekemään esim. indican tasoinen henkilö. muodostuu PLUS osiosta aika paljon vakuuttavampi kuin MIINUS. mutta siis periaatteessa pelkistettynä mä haen takaa tota "listaa".

Tartun taas sanoihin, mutta koitan päästä sisälle tähän sun ajattelu maailmaan.

niin ja siis "mun ajattelumaailma?", öö kun lukee vaikka hs.fi sivuilla ihmisten kommentteja kannabiksesta niin 9/10 puhuu samoja asioita kuin minä(paremmin lausuttuna ja kirjoitettuna tietysti). + tiede.fi äänestys vajaa 70% äänesti kannabiksen puolesta. + sadat miljoonat muut maailmassa.
en ole yksin ajatuksieni kanssa ko. aiheen äärellä.

Niin siis eihän se lista kenenkään yksittäinen tekele olisi, vaan kesksutelusta sitten poimitaan niitä miinuksia ja plussia, ni ehkä päästää ekan kerran tän keskusteun aikana näkemään sitä kokonaiskuvaa. Sitähhän tässä on peräänkuulutettu kovasti.
Noiden miinustan ja plussien jälkeen sitten tuskin muuttuu tähän osallistuvien mielipiteet mutta ainaki se ois fiksumpaa ku tämä keskustelu nyt

Hyvä ajatus. Ehkä voisin saada muuttaa kantani takaisin negatiiviseksi, vaikka sitten ihmisoikeuksia joutusinkin polkeen:rolleyes:
Mutta millain tuo toteutetaan, mikä tutkimus/linkki kelpaa kaikille todisteeksi väitetystä hyödystä?
Voiko kokemuksia historiasta vetää tähän päivään, kun valistus on paljon kattavampaa ja suuremmanosan tiedossa? Mikä argumentti olisi sellainen mistä emme näkisi toinen toista ja toinen toista puolta? Jne.

Edit. Tähän kyllä mielestäni tarvittaisiin joukko päihdealan ammattilaisia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noiden miinustan ja plussien jälkeen sitten tuskin muuttuu tähän osallistuvien mielipiteet mutta ainaki se ois fiksumpaa ku tämä keskustelu nyt

olet oikeassa.

mutta olen pahoillani siitä muille "myönteisille" kirjoittajille että olen osallistunut koko keskusteluun.. täällä on n. 5-10 järjettömän hyvää postia joiltakin henkilöiltä eikä niihin ole noteerattu oikein mitenkään, mutta minun(samaa asiaa ajavien) argumenttien kimppuun hyökätään jatkuvasti. lukekaa siis nuo pitemmän postaukset ainakin indicalta muutama ja tässä sivu takaperin oli pitkä postaus myös. unohtakaa mun hourailut ja lukekaa ajatuksella vaikka ne.

no avaan pelin kevyellä muutamalla kohdalla.

kannabiksen kieltolaki miinukset
- yksilön syrjäytyminen yhteisöstä(opiskelu, työ) "H-merkintä"
- raha virtaa valtiolta parin shikaanin kautta rikollisille
- lääkekäyttö suomessa erittäin hankalaa lainsäädännön vuoksi.

kannabiksen kieltolaki plussat
+ hmm?

+ Ei sallita uutta päihdettä joka voi addiktoida ja ajaa käyttäjän ongelmiin. Saannin säännöstely.

mikä tekee lääkekäytöstä hankalaa suomessa?? HElvetin hinnakasta se taitaa olla. Vissii kelakorvaustenkin jälkeen vajaa 40e/g

kuulema erittäin vaikeaa saada (lupa?) siihen, ei lääkekäyttäjiä taida olla suomessa kuin muutama kymmen.

Saannin säännöstely
en ymmärrä? miten kieltolaki säännöstelee saantia paremmin? sitähän saa kun menee mikätahansa ilta tuohon kaupungille kolikot kädessä kyseleen hamppua. ja se tosiaan voi olla mitä vain.

Lääkkeitä käytetään sairauksiin, ei siihen että saadaan isoilla annoksilla kuuppa sekasin. Ja kerro nyt mikä on tämä oikea annostus esim: kokaiinille, LSDle, extacylle ja kannabikselle? Kukaan ei oo tainnu puhua siitä että joku vahingossa käyttäisi huumeita liikaa, niillä määrillä jotka ovat lääkintään tarkoitettuja/haitattomia, ovat yleensä huomattavasti pienempiä kuin ne joista porukka saa kiksinsä.. "Vai pitäisikö kaikkien lääkkeiden olla laittomia?" Useammat lääkkeet on ihan tarkotuksellaan reseptilääkkeitä, mietippä hetken että miksi..

http://koti.mbnet.fi/lowcarb/sokeri1.html <3

Voi vittu nyt oikeasti... en nyt lukuja osaa sanoa, mutta vaikeakos nuo on testata että mitkä on ihmiselle sopivia annoksia suurpiirteisesti ja varmaan on testattukkin jo. Ihmiset kuolee virheelliseen informaatioon, paskaan jatkseenseen ja heikkoon tietämykseen sekä yleiseen välinpitämättömyyteen. Ei oikein annosteltuihin lääkeaineisiin, edes viihde(väärin?)käytössä.

+ Ei sallita uutta päihdettä joka voi addiktoida ja ajaa käyttäjän ongelmiin. Saannin säännöstely.

mikä tekee lääkekäytöstä hankalaa suomessa?? HElvetin hinnakasta se taitaa olla. Vissii kelakorvaustenkin jälkeen vajaa 40e/g

Kela ei taida korvata ja hinta olisi jotain ~200e / 1-2(?)g. Lähde MOT jotain kannabikseen liittyvää. Eikä se saatanan pössy addiktoi sen enempää kuin runkkaaminen ja suklaakaan ymmärrätkö? Eikä ajaisi käyttäjää ongelmiin ilman yhteiskunnallista statusta: laiton. Onko vaikea yhtälö :)

mä ihan oikeasti yritin miettiä varmaan 10 minuuttia tuohon
kannabiksen kieltolaki plussat: kohtaan jotain asiaa mutta en oikeasti keksinyt mitään.

Kela ei taida korvata ja hinta olisi jotain ~200e / 1-2(?)g. Lähde MOT jotain kannabikseen liittyvää. Eikä se saatanan pössy addiktoi sen enempää kuin runkkaaminen ja suklaakaan ymmärrätkö? Eikä ajaisi käyttäjää ongelmiin ilman yhteiskunnallista statusta: laiton. Onko vaikea yhtälö :)

Kyllä se addiktoi. Noissa linkeissä on useempaan kertaa tämä todettu. Myös ihan oikeessa elämässä nähty tämä juttu. Ei ne poliisit aja tajaa noita käyttäjiä kissojen ja koirien kanssa tuolla. Teet ihan liian ison numeron siitä koko hommasta. Mikäli poliisityön yhteydessä tulee vastan niin voidaan sakotttaa, mutta ei poliisia kiinnosta käyttäjät. NE myyjät ja maahantuojat ja kotikasvattajat ovat heidän kiinnostuksenaan.

Jos kovasti käännän tota sun tekstiä niin kannabiksesta ei siis olisi vaikutuksia jos se olisi dekriminalisoitu. Tämän jälkeen siis ei olisi ongelma käyttäjiä, syrjäytyneitä ja masentuneita. Puhumattakaan mistään skitsfrenia tai psykoosi jengistä.

kannabista käyttävien skitsofreniasuhde on sama kuin käyttämättömien. se siitä. psykoosista ei olla tiedeyhteisössä vielä varmoja onko sellaista edes olemassa kannabiksen kohdalla, tai jos on niin se sekoitetaan "high" olotilaan -.-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom