Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä vai mitämitähäh? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082816007605_uu.shtml

"Luvan on saamassa valmiste nimeltä Sativex. Se on suuhun suihkutettava, synteettinen lääke..........Lääkekannabis ei kuulu tällä hetkellä Kelan korvattavien tuotteiden listalle, vaan potilas maksaa kaiken itse - Fimean erityislupaa myöden. Tämä tarkoittaa joillekin potilaille useiden satojen eurojen kuluja kuussa."

Kannattaa edelleen kasvattaa ite jos vaan mahollista on (ja tarvetta). Ei ne siemenet kuitenkaa noin paljoa maksa ja lamput ja ruukut ja muut päälle. Liian tiukka laki edelleen IMO. Pelkkä lääkkeenä salliminen ei riitä. Suunta on kuitenkin oikea.

Suunta on joo oikea. Ehkä lakikirjanpalvojatkin oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan pikkuhiljaa kun asia on esillä ja saa edes jonkin asteista myönteistä näkyvyyttä.

Kovasti mua ihmetyttää, että miksi tuon pitää olla suuhunsuihkutettava synteettinen lääke. Siis valmiista lääkkeestä pitää väkisin tehdä synteettinen suihke? Toki laatukriteerit pitää täyttyä mm. tasalaatuisuus, mutta uskoisin, että helpommalla ja halvemmallakin tuo onnistuu. Sitten vaan suklaakeksiä apteekinhyllylle.

Enkä ole nyt mikään luontohippi siinä suhteessa, että kaikki synteettinen on jotenkin luonnotonta ja kamalaa. Oikea suunta, mutta en oikein tätä välijalostusta ymmärrä.

Nii ja mistähän muuten noi synteettiset sitten tulee... Tähän asti lääkeganjahan on tullu jostain hollannista ja sitä on saanut vaan erityisluvilla jostain turkulaisesta apteekista. Jonkun dokkarin vaan näin taannoin missä suomalainen vanhan olonen pariskunta oli saanut määräaikaset luvat niihin ja toinen söi kukan ja toinen poltti. Ganja tuli niillä tosiaan hollannista ja oli helvetin kallista jo sellasenaan. Oli vielä niin ärsyttävän lainkuuliaisia tyyppejä ettei ees ajatelleet itse kasvattamista vaikka reilun kokosessa omakotitalossa asuivat ja hyvät mahdollisuudet olis :jahas:

Suunta on joo oikea. Ehkä lakikirjanpalvojatkin oppivat ajattelemaan omilla aivoillaan pikkuhiljaa kun asia on esillä ja saa edes jonkin asteista myönteistä näkyvyyttä.

Huumeisiin ja päihteisiin liittymättömänä kommenttina: Itse nyt pidän huonona näkyvyytenä aina asiaa, jos tarvitaan aineita ihmisen oloa parantamaan (poislukien ruoka). Oli sitten kyseessä kasvi taikka huume taikka lääke taikka viina.

Ja tuohon itse lääkekannabikseen että en ymmärrä miksei synteettinen sitten ole hyvä asia? Jos tarkoitus on saada lääkittyä se ihminen? Samahan se on polttaako vai suihkuttaako suuhun. Itse jos jotain tautia sairastaisin joka kyseistä lääkehoitoa tarvitsisi niin valitsisin mieluummin sen suihkeen.

Kovasti mua ihmetyttää, että miksi tuon pitää olla suuhunsuihkutettava synteettinen lääke. Siis valmiista lääkkeestä pitää väkisin tehdä synteettinen suihke? Toki laatukriteerit pitää täyttyä mm. tasalaatuisuus, mutta uskoisin, että helpommalla ja halvemmallakin tuo onnistuu. Sitten vaan suklaakeksiä apteekinhyllylle.

Enkä ole nyt mikään luontohippi siinä suhteessa, että kaikki synteettinen on jotenkin luonnotonta ja kamalaa. Oikea suunta, mutta en oikein tätä välijalostusta ymmärrä.
Esim. jenkeissä lääkebisnes on todella iso juttu ja kasviahan ei voi patentoida, joten he tekevät synteettistä kannabista ja myyvät kovaan hintaan.Jos kannabis olisi laillista, monien ihmisten ei tarvitsisi ostaa lääkkeitä, vaan voisivat kasvattaa itse omat budit ja sauhutella.
Onhan siis suomessakin lääkebisnes melko iso juttu, mutta ei läheskään yhtä suuri, kuin jenkeissä.. Jenkit edellä ja Suomalaiset perässä.

Ois muuten tarkoitus mennä heti damiin viikoksi, kun täytän 18(tyyliin pari päivää syntymäpäivien jälkeen, esim. uutena vuotena. Rahat jää sitten Hollantiin, eikä Suomeen, just tollasten Ritva 60v "kannabis on koukuttava huume ja porttitie vahvempiin huumeisiin" takia.

Jos muuten joltain Suomalaisilta poliitikoilta kysyttäisiin, miksi ovat kannabista vastaan, niin ei tulisi yhtään järkevää vastausta, yleensä sanotaan sen olevan koukuttavaa (jota se ei ole, ainakaan fyysisesti), porttitie vahvempiin huumeisiin (jota se myöskään ei ole, paitsi ehkä nyt kun se on laitonta, niin diileri saattaa tarjota vähän vahvempaa, tätä ei tapahtuisi jos se olisi laillista), huonoa keuhkoille (kuitenkin tuhannet ihmiset kuolee vuosittain suomessa tupakkaan/aiheuttavat tupakoimattoville vaaroja ja muutenkin haitat keuhkoille voisi minimoida esim. syömällä/vaporisoimalla tai tekemällä hasista), kannabis tekee ihmisen saamattomaksi (jos ihminen on valmiiksi laiska, niin hän saattaa kannabiksen takia olla laiskempi, mutta nykyään moni työssäkäyvä saattaa poltella sauhut töiden jälkeen kotona ja se ei vaikuta mitenkään harrastuksiin/työhön/jne), listaa voi vielä jatkaa todella kauan ja ainakin suurin osa pystytään kumota.

Ja vaikka alkoholi aiheuttaa paljon kuolemia (suoranaisesti ja epäsuorasti, esim onnettomuuksissa tai tappeluissa), niin mielestäni sitä ei kuitenkaan pitäisi kieltää.Joillekkin sopii budi, joillekkin alkoholi.Toivottavasti VIIMEISTÄÄN silloin, kun "nykynuoret" (~20v) pääsevät vaikuttamaan politiikkaan kannabiksen suhteen tulisi toivottavasti muutoksia..Tää on myös tärkeä asia ihan vaan periaatteen takia, vituttaa tällainen idiotismi.

Huumeisiin ja päihteisiin liittymättömänä kommenttina: Itse nyt pidän huonona näkyvyytenä aina asiaa, jos tarvitaan aineita ihmisen oloa parantamaan (poislukien ruoka). Oli sitten kyseessä kasvi taikka huume taikka lääke taikka viina.

Päihteet ovat aina olleet ja tulevat olemaan keskeinen osa yhteiskuntaa. Joten eikö nyt olisi viisainta sitten vetää niitä vähiten haitallisia päihteitä.

Ja tuohon itse lääkekannabikseen että en ymmärrä miksei synteettinen sitten ole hyvä asia? Jos tarkoitus on saada lääkittyä se ihminen? Samahan se on polttaako vai suihkuttaako suuhun. Itse jos jotain tautia sairastaisin joka kyseistä lääkehoitoa tarvitsisi niin valitsisin mieluummin sen suihkeen.

Katsos kun raha. Eihän se nyt ole oikein että tavan ihminen saisi ilmaiseksi itseään lääkitä.

Katsos kun raha. Eihän se nyt ole oikein että tavan ihminen saisi ilmaiseksi itseään lääkitä.

Kysyin mikä paha siinä synteettisessä on lääkekäytössä, jos sen käyttö helpottuu. Ja saadaan varmasti puhdasta ainetta mikä auttaa ihmistä lääkitsemään. Synteettisen valmistus tottakai maksaa. Niin maksaa se hanavesikin mitä juodaan, ettei kuivuta.

Nyt siis lääkekäytöstä laajemmassa ympyrässä meinasin, en viihdekäytössä.

Eikös tuo sativex ole patentoitu? Pointtini on se että minkä tähden ihmisen tulisi ostaa jotain kalliilla menetelmillä valmistettua lääkettä kun samaa saisi käytännössä ilmaiseksi kasvattamalla. Ja puhtaan lisäksi on varmasti luomua;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tuo sativex ole patentoitu? Pointtini on se että minkä tähden ihmisen tulisi ostaa jotain kalliilla menetelmillä valmistettua lääkettä kun samaa saisi käytännössä ilmaiseksi kasvattamalla. Ja puhtaan lisäksi on varmasti luomua;)

Koska on kiire saada myssyä ja sitten pistetään kukkimaan tuo väärä lajike joka kasvaa nopeammin ja saa nupin jo valmiiksi herkillä sekaisemmin = ei kovin hyvä lääke.

Noi ns lääkelajikkeet kasvavat kylläkin nopeammin kuin korkealle vievät lajikkeet. Vievät vähemmän tilaa jne.

Meneekö esimerkiksi kahvi luokkaan "ruoka" vai onko se "aineita"?

Hih. Kylläpäs sitä oltiin taas näpsäkällä päällä. :)

Ablodien paikka sulle. :hyvä:

Kysyin ihan tosissani. Kahvin ollessa kyseessä puhutaan keskushermoston toimintaa kiihdyttävästä piristeestä sikäli kun siinä on kofeiinia. Lisäksi sillä on erilaisia haittavaikutuksia (joidenkin luokittelujen mukaan kofeiini on haitallisempaa kuin kannabis). En minä osaisi ainakaan tehdä varsinaista jaottelua "aineiden" ja "ruuan" välille.

Kysyin ihan tosissani. Kahvin ollessa kyseessä puhutaan keskushermoston toimintaa kiihdyttävästä piristeestä sikäli kun siinä on kofeiinia. Lisäksi sillä on erilaisia haittavaikutuksia (joidenkin luokittelujen mukaan kofeiini on haitallisempaa kuin kannabis). En minä osaisi ainakaan tehdä varsinaista jaottelua "aineiden" ja "ruuan" välille.

No siis jos rajaa vedetään siihen, että vedetäänkö kahvia masennukseen? Päihteitä kyllä.

Koska jos sille linjalle lähtee että mikä on vaarallista niin voitanemme sille listalle listata kaiken alkoholista öylättiin.

edit. Vai siis juontaako tuo kysymys tähän minuakin vaivaavaan perusjunttisuomalaisuuteen, että se oma asia ei ole tärkein vaan se muiden asioiden mollaaminen?

Kahvi itsessään on suht harmiton, mutta sen käyttäminen väsymyksen hoitoon on kyllä jo toinen juttu.On biologinen tosiasia, että ihmisen kuuluu levätä riittävästi.Itsellä mennyt monta kertaa yöunet pilalle sosiaalisen kahvittelun takia, enää en juo kahvia iltakahdeksan jälkeen ollenkaan :)

No siis jos rajaa vedetään siihen, että vedetäänkö kahvia masennukseen? Päihteitä kyllä.

Koska jos sille linjalle lähtee että mikä on vaarallista niin voitanemme sille listalle listata kaiken alkoholista öylättiin.
Ei masennus tosiaankaan ole ainoa tai edes yleisen syys käyttää päihteitä. Ja tottakai kahvia "vedetään" masennukseen. Masentuneena sitä on helposti väsynyt ja kahvi piristää, piri piristää enemmän.

Tosin päihteiden ja ruoan välille on aika helppo vetää raja. Ruoka on ravintoa, päihteet ei. Kahvi ei mielestäni ole ruokaa.

Tosin päihteiden ja ruoan välille on aika helppo vetää raja. Ruoka on ravintoa, päihteet ei. Kahvi ei mielestäni ole ruokaa.

Jaa. No onko suklaa tai kaakao ruoka vai päihde? Suklaa ja kaakao sisältävät ainakin kofeiinia, fenyylietyyliamiinia ja teobromiinia. Kaikki nuo vaikuttavat keskushermostoon.

Eli puhutaanko nyt ruuasta vai päihteestä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom