Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
.
Itse näkisin että aiheellisissa tapauksissa, kun muut keinot kivunhoitoon on käytetty, voisi olla perusteltua käyttää kannabista krooniseen kivunhoitoon.
.
Lähinnä ajoin sitä takaa väärinkäyttöpotentiaalia, mikä tässäkin ketusssa on tullut esille, ja kivun hoidossa etenemistä lievemmistä lääkkeistä kohti kovempia, kivun mukaan. Asiallinen ja aiheenmukainen hoito on aina paikallaan. Itse en sulkisi mitään lääketieteellistä hoitovaihtoehtoa pois, varsinkaan kivunhoidossa.Tätä voisi vielä kommentoida. Kannabikseen pohjautuvat lääkkeaineet pitäisi olla tasavertaisia muihin lääkkeisiin verrattuna jos sille on perusteita. Kyllä varmasti nuo jotkin muut kipulääkkeet ovat kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna haitallisempia (en tiedä asiasta mutta näin kuvittelisin), joten miksi se sitten se aina se vihoviimeinen vaihtoehto olisi? Ei tässä tarvi tehdä kompromisseja jos siihen ei ole lääketieteellistä syytä.
Mikähän olisi apteekkihinta tuotteelle? Tietysti jos tilanne yleistyisi, hintakin laskisi. Ei kannabis mitään kallista kuitenkaan ole edes laillisilla markkinoilla (joissa on vielä katteet päällä), amsterdamissa pure weedin hinta on 6-8e jointti coffeeshopeissa. Paljonkohan se on grammoissa, en osaa sanoa.
Jos oletus on että tupakassa on 1g sisältöä kuorien välissä (silloin "virallinen" jointti on 1,5-2g) niin aikalailla hinta on 1:1 vs. coffeeshopit tai vähän kalliimpi. Miksi siis edes hakea apteekista valvottuna?
Kiitos tässä vaiheessa JohnnyBeelle ja pnuQulle, asiallista settiä ja infoa.
Olen ymmärtänyt myös että valmiit jointit siellä sisältävät sekä tupakkaa ja maria, itsekäärittynä saa sitten ilman lisukkeita.
Olen ymmärtänyt myös että valmiit jointit siellä sisältävät sekä tupakkaa ja maria, itsekäärittynä saa sitten ilman lisukkeita.
Itseasiassahan Hollannin Coffeeshopeissa ei tupakkaa saa polttaa (kuten ei muissakaan ravintoloissa).
En sitten tiedä valvooko sitä kukaan, mutta tästä oli joku uutinen jokin aikaa sitten.
Eikö sinun mielestäsi olisi ihan perusteltua että potilaalla olisi mahdollista kokeilla kannabiksella kivunlievitystä, jos vaihtoehtona on opioidit?
Wikipedia sanoi:Lupa myönnettiin ensimmäisen kerran vuonna 2006 miehelle, joka kärsi onnettomuudesta johtuvista selän hermovaurioista, ja opiaattijohdannaiset kipulääkkeet olivat aiheuttaneet sivuoireita.