Päänsärky aerobisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bliss
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla tulee lähes aina aerobisen aikana/jälkeen, (esim pace, spinning) pää kipeeksi. Itse tunnin aikana naama menee ihan tummanpunaiseksi ja tuntuu räjähtävän. Ei todellakaan tule mitään euforista oloa kotona illalla suihkun jälkeen, mistä olen kuullut puhuttavan. Onko tää vain normaali aloittelijan 'vaiva' ja aineenvaihdunta/tottumiskysymys, joka poistuu kun tarpeeksi kauan jaksaa rampata noissa?

Kuulostaa vähän siltä että vedät vähän(?) yli treeneissä. Pacesta en tiedä mutta ainakin spinning menee aika pitkälti myös anaerobiselle puolelle. Jos tarkoituksena on aerobista treeniä hakea ni ota vähän kevyemmin. Kun pohja on rakennettu kärsivällisesti ni raskaista treeneistä saa paljon enemmän irti ja eiköhän se suihkunjälkeinen euforiakin lopulta löydy :) Tietysti ravintokin voi vaikuttaa asiaan. En tiedä ruokavaliostasi mutta muistathan että niin kultaista ainetta kuin proteiini onkin niin tärkein energianlähde on kuitenkin hiilarit, ja vettä täytyy olla pohjilla myös riittävästi, vaikkei sitä litrakaupalla tarvitsekaan tankata... :thumbs:

Onko sykkeestä tietoa? Sykkeen ja harjoituksen keston tietäminen auttaisi ehkä päättelemään lisää vaivastasi. Verensokerin heittely ja liian kova treeni saattaisivat tosiaan olla mahdollisia selityksiä.

Sykkeistä ei ole kyllä tietoa. Joudun olosuhteiden pakosta syömään vasta noin ½-1 tuntia ennen treeniä. Yritän silloin syödä aika kevyesti; hedelmä, vähän raejuustoa, jugurttia, mysliä.. Sitä ennen olen syönyt töissä päivällä arviolta 4-5h aiemmin.

Edit: Pace se vasta kauhee onkin...

Isot Luut sanoi:
Nestehukka? Mulla ainakin alkaa ilkeesti jomottamaan päähän, jos pääse nestehukka yllättämään.

Mulla menee spinning-tunnin aikana ½ litraa vettä. Työpäivän aikana juon 1-2 litraa.

Ponnistuspäänsärky on yleistä vastusharjoittelussa, mutten ole kuullut että päätä rupeaisi aerobisen harjoituksen vuoksi särkemään. Mikäli pidän kahden viikon tauon salilta, niin seuraavalla kerralla painoihin tarttuessani alkaa kyllä särkemään päätä. Rankka aerobinen treeni taas on aiheuttanut minulle oksettavan olon, hengenahdistusta, pistävää kipua vatsaan, heikotusta, vatsavaivoja ja vaikka mitä muuta, muttei koskaan päänsärkyä.

Bliss sanoi:
Mulla menee spinning-tunnin aikana ½ litraa vettä. Työpäivän aikana juon 1-2 litraa.

Nestemäärä näyttää hyvältä, jos tuo työpäivän aikana juotu 1-2 litraa on vettä tai mehua eikä kahvia :) Ruoka ennen treeniäkin näyttää ihan hyvältä, tuskin verensokerin lasku selittää vaivaa jos olet perusterve. Periaatteessahan tunnin treenissä ei normaaliolosuhteissa ehdi nestehukkaa kehittymään eli treenin aikana juodun nesteen määrää ei kannata lisätä, tankkailet sitten treenin jälkeen lisää. Ja kannattanee syödä kevyt hiilaripitoinen ruoka treenin jälkeen ja lisää sitten myöhemmin tarvittaessa. Uskon edelleen vaivan johtuvan rankasta anaerobisesta harjoituksesta... kokeile keventää!

Juu, eiköhän tässä ihan terveitä olla! Ja tosiaan, vettä tarkoitin tuolla 1-2 litralla. Täytyy kokeilla sitten olla vetämättä itseään ihan piippuun. Tosin tuntuu, aloittelija kun olen, että kaikki tekee tehokkaammin kuin minä, eikä mun edes tarvi kovin hulluna painaa menemään kun oon jo ihan piipussa.. Noh, jospa se siitä.. kunto kasvais :)

Itsellä tullut aina jostain 10-vuotiaasta lähtien pää kipeeksi rankasta treenistä. Nuorempana oli niin pahoja pääkipuja, että oksennus tuli usein, mutta nykyään vain pää kipeänä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo tunne on tuttu.

Pää menee mullakin aivan punaiseksi, ja tuntuu, että kuulokin meinaa mennä.
Omalla kohdalla tämä tunne tulee, kun harjoitus on liian kova.
Siitä pääsee eroon kunnon kohotessa.
jaksaa jaksaa..! :whip:

Bantam sanoi:
Mulla tulee aika usein hyppynarulla hyppimisen jälkeen pää kipeeksi...Varsinkin jos kyseessä on spurtti..
Tää voikin olla taas asia erikseen. Kyllähän naruhyppelykin on helposti raskasta ja anaerobista mikä pahoinvointia jne voi tehdä. Itselläni kuitenkin aiemmin junnuna lätkätreeneissä rappujuoksun ja loikkien jälkeen tuli aina pää kipeäksi. Tämä ainakin minulla johtui ryhtivirheestä. Kun rintarankani on liian suora, ei välilevyt jousta niinkuin pitäisi mikä johtaa tärinän/iskut päähän ja aiheuttaa päänsäryn. Itselläni ei ikävä kyllä muuta apua löytynyt kuin hyppimisen lopettaminen. Jos vaiva on lievä niin tietysti hieman pehmeämpi alusta ja kengät joissa on myös päkiävaimennus voivat auttaa...vaikkei sulla sitä ryhtivirhettä olisikaan :)

Ihan btw, ethän vaan purista hampaita yhteen raskaan treenin aikana. Mulle se ei tosin aiheuta päänsärkyä, mutta helvetillistä hampaiden narskuttelua öisin. Nykyisin täytyy oikein keskittyä siihen, että pitää leuat rentoina treenatessa.

Mulla sellanen ongelma että pää on kipeä lähes läpi vuorokauden. Pahimmillaan se on iltaisin treenin, varsinkin lihastreenin, jälkeen ja aamuisin. Ei mitään älytöntä jomotusta mutta sellasta että on tullu buranaa otettua. Salilla on tullu käytyä joka päivä parisen viikkoa, makepe lihastreeniä ja aerobista, muina päivinä pelkkää aerobista. Kiitos vastauksista etukäteen.

Mulla tulee lähes aina aerobisen aikana/jälkeen, (esim pace, spinning) pää kipeeksi. Itse tunnin aikana naama menee ihan tummanpunaiseksi ja tuntuu räjähtävän. Ei todellakaan tule mitään euforista oloa kotona illalla suihkun jälkeen, mistä olen kuullut puhuttavan. Onko tää vain normaali aloittelijan 'vaiva' ja aineenvaihdunta/tottumiskysymys, joka poistuu kun tarpeeksi kauan jaksaa rampata noissa?

Mulla täysin sama ongelma, kun vedän steppitunnin! Hirvee jysäri iskee, ja kestää yleensä koko päivä tai jopa pari päivää.. mitä oon huomannut, syke on välillä yli 190 :eek: . Mulle ei auta, vaikka oisin syönyt ihan kunnon aamupalan, puuroa ja raejuustoa, ja nestettäkin juon parisen litraa 2 ensimmäisen tunnin aikana (ennen steppiä on pumppi). Tuntuu ihan siltä, kun joku verisuoni posahtais.. kaipa pakko lopettaa koko tunti, kun ei onnistu pitää sykettä matalalla :(.

Mulla sellanen ongelma että pää on kipeä lähes läpi vuorokauden. Pahimmillaan se on iltaisin treenin, varsinkin lihastreenin, jälkeen ja aamuisin. Ei mitään älytöntä jomotusta mutta sellasta että on tullu buranaa otettua. Salilla on tullu käytyä joka päivä parisen viikkoa, makepe lihastreeniä ja aerobista, muina päivinä pelkkää aerobista. Kiitos vastauksista etukäteen.

Niska ja hartiat kroonisesti jumissa? Tämä varsinkin jos kipu on tuolla takaraivossa tai ohimoiden takasivulla. Itsellä pakkaa olemaan hartiat vähän lukossa koko ajan, ja siitä tulee just tuollainen koko päivän kestävä heikko mutta ärsyttävä päänsärky. Ihan hyvä kikka ennen lääkerelaksantteja on tietty hieronta, mutta myös muutaman minuutin kuuma suihku hartian seudulle ja kevyt hartioiden pyörittely, myös lämpösäkistä hartioilla saattaa olla apua.

Oletko Bliss verenpainetta mitannut? Kovassa treenissä nouseva verenpaine voi aiheuttaa tuollaisen jysäripäänsäryn, sitäkin on tavattu varsinkin jos syystä tai toisesta on mennyt kofeiinia vähän liikaa päivän mittaan. Varsinkin yhdistettynä nestehukkaan. Korvien lukkiutuminen/humina saattais johtua verenpaineista myös, tai sitten jo mainitusta tavasta purra hampaita yhteen.

Oletko Bliss verenpainetta mitannut? Kovassa treenissä nouseva verenpaine voi aiheuttaa tuollaisen jysäripäänsäryn, sitäkin on tavattu varsinkin jos syystä tai toisesta on mennyt kofeiinia vähän liikaa päivän mittaan. Varsinkin yhdistettynä nestehukkaan. Korvien lukkiutuminen/humina saattais johtua verenpaineista myös, tai sitten jo mainitusta tavasta purra hampaita yhteen.

Vaikken Bliss olekaan, mulla saattaa johtua verenpaineesta. Onko vaarallista vai vain epämukavaa? Oon joskus ollut jopa tarkkailussa korkean verenpaineen takia. Tosin nyt en oo vähään aikaan mitannut, kun välillä tulokset oli ihan ok. Korvatkin menee lukkoon aina välillä, mut oikeastaan liikunta auttaa siihen. Onko tuokin verenpaineesta johtuvaa?

jos on korkea veranpaine, ja rupee urheillessa paata sarkemaan > LOPETA ja mene laakariin. Jos et lopeta niin on hyvin mahdollista etta jatkossa suoni kilahtaa paassa !!

Toinen mika aiheuttaa paasarkya on nestevajaus, itse juon aamulla 1.5 litraa vetta aamupalan kanssa. Jos tulee tehtya airobista niin litra ennen ja kaksi heti jalkeen, mika tarkoittaa etta ennen kello 9.00 ammulla on jo juotu 3 litraa vetta + maitoa hedelmia..

Nama maarat pitaa sitten muistaa tietysti suhteuttaa omaan painoon. ite painan 90kg.

Mulla täysin sama ongelma, kun vedän steppitunnin! Hirvee jysäri iskee, ja kestää yleensä koko päivä tai jopa pari päivää.. mitä oon huomannut, syke on välillä yli 190 :eek: . Mulle ei auta, vaikka oisin syönyt ihan kunnon aamupalan, puuroa ja raejuustoa, ja nestettäkin juon parisen litraa 2 ensimmäisen tunnin aikana (ennen steppiä on pumppi). Tuntuu ihan siltä, kun joku verisuoni posahtais.. kaipa pakko lopettaa koko tunti, kun ei onnistu pitää sykettä matalalla :(.

mee laakariin ja selita tama sama. Todennkoisesti mittaa sulta verenpaineen, ja pyyda myos etta mittaa paineen rasituksessa. Mulla se nousi 220/100 :)
Nyt syon verenpainelaakkeita. Mulla ei ollut mitaan oireita ennen, menin laakarin tarkastukseen nyrkkeily lisenssia varten.

Back
Ylös Bottom