Päänsärkyä treenatessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lapa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kumma juttu, mutta josko muilla olisi vastaavia kokemuksia.
Tein maanantaina taljassa erästä selkäliikettä, olin viimeisen sarjan viimeisissä toistoissa joita väänsin naama irvessä, kunnes yhtäkkiä päässä tuntui pistävää kipua. No, siitä istumaan ja ihmettelemään, ehkä aavistuksen huimasi. Siitä se sitten laimeni ja melkein hävisi, ajattelin että tuo nyt oli joku ohimenevä juttu..

Seuraavana päivänä salilla ensimmäisessä liikkeessä sama! :( Vaikken edes tehnyt sen kovempaa kun normaalistikaan. Päässä tuntui aavistuksen jomottavaa kipua koko treenin ajan, mutta aika vähän.

Tänään, jolloin vuorossa oli jalat, aloitin totuttuun tapaan lämmittelemällä ja heti kun iskin treenipainot peliin ja tein ekaa sarjaa, käy päässä taas sama ilkeä efekti! Wtf!? Tässä vaiheessa sitten himmailin lopputreenin.

Että mitä ihmettä..

noi voi olla ponnistus päänsärkya tai jotaa sellast?
onko niskat kuinka jumissa?
mul oli itel ihan sama juttu niskat oli tosi jumissa kun ei olly venytelty kunnol/ollenkaa...
käytä hakua, niin varmasli löydät lisää tietoa...

Mulla kans joskus samoja oirita,mytta pistin ne väsymyksen piikkiin. Eli kannattaa nukkua hyvin ja jos tulee pääkipua niin pitäkää vä löysempi treeni.

Pidätätkö hengitystä toistojen aikana?

Juu, juuri sama ongelma kuin minulla jonka kuvasin tuolla Lenkkeilijän linkkaamassa threadissa, ja mulla kivut poisti 1,5 vkon totaalilepo ja muutaman päivän ibuprofen-kuuri.

Mullakin on joskus kyykyssä tullut niskaan "kramppimainen" kipu, joka tuntuu ohimoilla asti.
Treenitauon takia niskat oli heikossa kunnossa ja kireällä.

Niskat kuntoon, niin pitäisi osa noista ongelmista ratketa.

kannattaa olla tarkkana noiden repivien päänsärkyjen kanssa ja tutkituttaa mistä johtuu, ettei pahimmassa tapauksessa näe viimeistä treenikertaa liian aikaisin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
lapa sanoi:
Kumma juttu, mutta josko muilla olisi vastaavia kokemuksia.
Tein maanantaina taljassa erästä selkäliikettä, olin viimeisen sarjan viimeisissä toistoissa joita väänsin naama irvessä, kunnes yhtäkkiä päässä tuntui pistävää kipua. No, siitä istumaan ja ihmettelemään, ehkä aavistuksen huimasi. Siitä se sitten laimeni ja melkein hävisi, ajattelin että tuo nyt oli joku ohimenevä juttu..

Seuraavana päivänä salilla ensimmäisessä liikkeessä sama! :( Vaikken edes tehnyt sen kovempaa kun normaalistikaan. Päässä tuntui aavistuksen jomottavaa kipua koko treenin ajan, mutta aika vähän.

Tänään, jolloin vuorossa oli jalat, aloitin totuttuun tapaan lämmittelemällä ja heti kun iskin treenipainot peliin ja tein ekaa sarjaa, käy päässä taas sama ilkeä efekti! Wtf!? Tässä vaiheessa sitten himmailin lopputreenin.

Että mitä ihmettä..

Mulla on ihan sama ongelma,kyykätessä ku tulee painetta päähän niin meinaa iskeä se pirullinen kipu.Se taitaa mulla olla migreeniä,tulee joskus ihan ilman treeniäkin.Lääkäri sano et lihasrelaksantti(sirdalud) voi auttaa,sit niska/hartiaseudun venyttely.Nyt ei viimeaikoina oo vaivannut.

Mulla on ollu niskassa joskus joku fasettilukko tms joka aiheutti hirveen päänsäryn ja sen, ettei päätä voinu oikein kääntää. Pahimillaan siis. Kävin osteopaatilla mut sekään ei saanu sitä kokonaan auki. Tuli vissiin just treenistä, stressistä ja sit levossa napsahti lukkoon. Joku tollanenki siis mahdollista eli et selässä/hartioissa on joku kova jumitus joka tuntuukin sit vaan päässä. Ihminen on siitä jännä kapistus että kipu ei läheskään aina tunnu siellä, missä itse vika on :)

pink_pussy sanoi:
Make998 pidä se tanko oikeessa kohassa. Eli ei niskassa vaan epäkkäillä. Luulen että vika on siinä.
ennen tanko oli kyllä liian ylhäällä mutta siihen sain jo palautetta ja tankoa laskin alemmas,ei silloin auttanut.Mutta nyt ei tosiaan oo vähään aikaan päätä särkeny ja vois taas uskaltaa vähä kovempia painoja kokeilla.Saattoi olla kyllä myös yks aiheuttaja,koska ennen tankoa pidin aivan liian ylhäällä.

Angelica-82 sanoi:
Ihminen on siitä jännä kapistus että kipu ei läheskään aina tunnu siellä, missä itse vika on :)

Lihaksisto on sellainen kokonaisuus, että ongelma yhdessä paikassa vaikuttaa myös ketjun muihin osiin.
Niska-hartiaseudun jumituksen ja päänsäryn yhteydessä ei mielestäni pitäisi olla mitään ihmeellistä, koska niskan on kiinni päässä.

Mulla oli sama juttu. Ainakun sydän löi niin tuntu että joku ois vetäny lekalla nuppii. Pidin pariviikkoo lepoo ja ohi meni. Hassu juttu, melkein kaikilla treenikavereillakin on ollu sama homma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom