pääkipu lenkin jälkee

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
mikä mättää ku pää tulee tosta otsan kohalta niin jumalattoman kipeeks aina lenkin jälkee?? vedän siis lasin appelsiini mehuu yleensä aamulla ja n. puoltuntii siitä lähen menee ja n. tunnin hölkkäilen yleensä... sitte himassa iskee aina toi armoton hedari, niinku just tälläki hetkellä... pitäiskö sitä sit vaa syyä jotai ennenku lähtee? mut siitähän ei sitte oo pahemmi hyötyy enää ainakaa rasvanpolton kannalta jos syö ennen lenkkii...??

no kokeilehan ilman sitä appelsiinimehua, mitä järkeä sitäkään on edes juoda kun siinä on hiilihydraattia ja ilmeisesti rasvanpolttoa mielesi halajaa

Koita syödä ennen juoksua jotain hiilihydraattipitoista. itselläni sama juttu nimittäin.

Eräs vaihtoehto saattaa olla päästä katkennut olikohan se hiussuoni tai verenpaineen nousu aiheuttaa pään verisuonissa hetkellistä laajenemista, jossa menee vähän aika että on normaali.
Jälkimmäinen voi käydä kun yhdistää huonot elämäntavat urheiluun, jolloin verenpaine on valmiiksi normaalia korkeampi, dokausta, vähän yöunta, tupakointi yms.
Ensimmäinen taas voi mennä rankan treenin yhteydessä.
Mulle on itselle joskus käynyt kummatkin, ja ne menee ohi välttämällä fyysistä rasitusta, viikko pari.
Ei ole vaarallisia.
Noi oli siis mun tapauksessa lääkärin arvelemia syitä, mulla ei ole mitään lääketieteen koulutusta.

pääkipu

Jaaha, ensimmäinen postaus pakkotoistoon:)

Ja nyt asiaan, itselläni ainakin joskus on tullut pää kipeäksi pienestä nestehukasta. Siihen luonnollisesti auttaa juominen.
Koita juoda vaikka pari lasia vettä ennen lenkille lähtöä ni voi olla, ettei polla tulisikaan kipeäksi. Itelläni ainakin auttaa, en sitten tiedä luulenko vaan sen auttavan vai mitä...

jeppp tota syömistä en pahemmi viittis harrastaa ku sit alkaa pistää kesken lenkin, ja sama tulee jos juo liikaa... tota aplarii mä oon sentakii vetäny et sais ees jotai energiaa lenkille, mut pitää kokeilla pelkäl vedellä... vai onks tossa appelsiinimehus todellaki niin paljo hiilarii et se lenkistä saatava rasvanpolttohyöty menee iha hukkaa??

Originally posted by SuperStar82
jeppp tota syömistä en pahemmi viittis harrastaa ku sit alkaa pistää kesken lenkin, ja sama tulee jos juo liikaa... tota aplarii mä oon sentakii vetäny et sais ees jotai energiaa lenkille, mut pitää kokeilla pelkäl vedellä... vai onks tossa appelsiinimehus todellaki niin paljo hiilarii et se lenkistä saatava rasvanpolttohyöty menee iha hukkaa??

ei

Mulla on mennyt joskus lenkin jälkeen kans pää kipeäksi, enkä usko että se on mitenkään syömisistä kiinni, silloin on vain ollut normaalia kovempi lenkki eli kova hengästyminen ja hapenpuute ovat aiheuttaneet pääkivun. Eli koitappa vetää pikkasen hiljempää ja keskityt hengitykseen.

Nesteen puute voi aiheuttaa pääkivun. Oon juossut 4 vuotta 3 kertaa viikossa. Mulla tulee pääkipeäksi lenkillä jos en oo juonut tarpeeksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom